Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:09

Leprycorn schreef:
_O-

Dieren en natte dingen zijn geen goede combinatie.
Zo hadden we ergens in de gang van de stal in het cement ook afdrukken van hondenpoten staan :+

Gewoon al als je aan het poetsen bent vinden ze het heel leuk om te helpen het supersnel weer vuil te maken :p

11AFotograaf

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:17

Dat met die pootjes in het cement zag ik bij Burgers Zoo ook. De eerste keer vond ik het echt leuk, maar toen ik ze steeds weer zag viel het kwartje wel dat het dus gewoon nep is daar.

gwennndolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:10

Mijn opa heeft toen ik en mijn zus op de basisschool zaten wel eens voor Sinterklaas gespeeld...

Zo goed gelovig als we waren hadden niks door..
Eenmaal weer thuis en opa weer normaal zeiden we dit 'weetje opa, Sinterklaas heeft de zelfde schoenen en brillenkoker' :')

Noooooit geweten, pas een jaar of 3 terug te horen gekregen

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:31

Goh wat toevallig, mijn opa was ook Sinterklaas op mijn basisschool. Ik weet niet in welke jaren hij dat gedaan heeft, maar ik weet het alleen zeker van de latere klassen, toen ik dus niet meer geloofde. Ook toen viel me niets op. (Ik weet niet eens meer of Sinterklaas ook in de hogere groepen even langskwam, maar ik heb hem zeker wel op school zien lopen.) Met een nepbaard op je gezicht en rare kleren aan ben je nu eenmaal niet zo herkenbaar...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:36

gwennndolyn schreef:
Mijn opa heeft toen ik en mijn zus op de basisschool zaten wel eens voor Sinterklaas gespeeld...

Zo goed gelovig als we waren hadden niks door..
Eenmaal weer thuis en opa weer normaal zeiden we dit 'weetje opa, Sinterklaas heeft de zelfde schoenen en brillenkoker' :')

Noooooit geweten, pas een jaar of 3 terug te horen gekregen

Waarom zou je als kind aan het woord van je ouders en alle andere mensen die dichtbij je staan twijfelen, als zij zeggen dat sinterklaas bestaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:01

Mijn dochter (4) is een paar dagen voor kerst meegeweest naar een kerstmarkt waar mijn moeder aan het werk was (entertainster, dus verkleed en in haar rol). Wij doen wel aan sinterklaas, maar de kerstman bestaat niet echt. Dat is gewoon een man in een kerst-mannenpak. Echter toen we mijn moeder tegen kwamen (dochter herkende oma gelijk) stond daar ook de ''kerstman'' naast. Toen we na hun act weer doorliepen kregen we belerend toegesnauwd van onze dochter ''zie je wel dat de kerstman bestaat, hij was daar echt hoor..!''

>;) :roll:

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:53

Dat is idd ook zo. Op die leeftijd is wat ze zien "echt". De hersenen kunnen nog niet anders..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:14

Over sinterklaas gesproken. Een Surinaamse collega zonder schmink verkleed als zwarte piet heeft zijn eigen kinderen de cadeautjes gegeven. En ze hadden niks door :D

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:17

11AFotograaf schreef:
Dat met die pootjes in het cement zag ik bij Burgers Zoo ook. De eerste keer vond ik het echt leuk, maar toen ik ze steeds weer zag viel het kwartje wel dat het dus gewoon nep is daar.

Je klinkt heel verontwaardigd hierover :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:40

Mijn Oom werd thuis gelovig opgevoed. Toen hem verteld was dat Sinterklaas niet bestond antwoordde hij:"Dat wist ik al lang. En van dat hele verhaal van Jezus is natuurlijk ook niks waar!".

Was niet helemaal zoals gepland :')

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:06

Mijn kinderen hebben de neiging om altijd "Wat anders", te willen dus we hebben al gezegd dat ze maar een bedrijfje moeten beginnen met die naam.

Verder Als ik vraag wat ze willen eten voor vanavond en ze zeggen '"Doe maar iets"of "Maak niet uit" zeg ik altijd;
Dat hebben ze niet in de winkel!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:14

Anoniem schreef:
Er riep hier een uurtje geleden iemand dat hij "ff uit ze buik ging huile"

euhhh.....
nu net bedenk ik me: Die man moest plassen! :)*

(hoop ik.....)

ik ga altijd checken of ik nog een meisje ben :')
krijg je soms ook rare blikken hoor..
of wat minder elegant: ik ga even naar mijn eigen gezeik luisteren

voor een grote boodschap:
- even mijn rugsnuiten
- gemeentebelasting afdragen
- bruine trui brijen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:40

Elena toch... ik weet dat het seksistisch is, maar van vrouwen kan ik dat soort dingen minder goed hebben. Als je met mannen onder elkaar bent, in caféstemming of op een of andere studentikoze verjaardag, daar past dat... min of meer. Het scheelt ook dat ik het nog nooit een vrouw heb horen zeggen.

Typisch mannelijke uitdrukkingen voor de kleine boodschap:
- Even de held uithangen
- Even de leiding in handen nemen

Verder voor de grote boodschap:
- Hij geeft al kopjes
- Er staat een bruine beer aan het hek te rammelen
- Even een fax uit Darmstadt afdrukken
- Even de ruggengraat verlengen
- Even versneld afvallen

Nou ja, ik hou er maar mee op. Niet iedereen blijft zo lang in de poep-en-piesfase hangen. Wie meer van dat soort uitdrukkingen wil leren: googel maar eens, er zijn hele sites over. (Net als van alledaagse clichés, foute openingszinnen etc.)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:59

Ja he,maar ik ben van Duister bloed :D :')

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:20

Blijheid schreef:
Mijn Oom werd thuis gelovig opgevoed. Toen hem verteld was dat Sinterklaas niet bestond antwoordde hij:"Dat wist ik al lang. En van dat hele verhaal van Jezus is natuurlijk ook niks waar!".

Was niet helemaal zoals gepland :')

_O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:54

ik heb ook nog wel een stomme die ik me nog herriner. Toen ik jonger was had ik een benzine auto die heb ik echt jaar voor zitten gloeien voor het starten zoals je bij diesels moet doen... vond wel raar dat niet het zelfde lampje er in zat als in de machines van het werk. :')

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:56

Christiene schreef:
ik heb ook nog wel een stomme die ik me nog herriner. Toen ik jonger was had ik een benzine auto die heb ik echt jaar voor zitten gloeien voor het starten zoals je bij diesels moet doen... vond wel raar dat niet het zelfde lampje er in zat als in de machines van het werk. :')

:+ Achja...

Muntje viel bij mede pompbezoeker niet echt in mijn verhaal. Rijd een best kleine auto met een dieselmotor. Stond van de zomer bij de onbemande pomp en wilde de slang er net in doen. Komt er een vrouw aangerend vanaf de andere pomp. "Neeeee!! Dat is diesel hoor mevrouw!!"
"Ja dat weet ik."
"Nee u moet toch benzine hebben?" "Nee hoor mevrouw. Auto wilt toch echt liever diesel."

Ze stond helemaal verslagen te kijken naar hoe ik mijn auto aan het vol gooien was. Ze begreep er weinig van. Vond het wel lief van der dat ze mee dacht.

Chauffeur van ons heeft wel eens een auto met dieselmotor afgetankt met benzine :+
GELUKKIG zag ik het bonnetje wat hij kwam inleveren, dus had er gelukkig niet meer mee gereden dan 10 km van de pomp af naar de zaak.
Vroeg waarom hij zoveel benzine nodig had (wat we alleen nodig hebben voor de grasmaaier :+ ) en toen ging t lampje bij hem branden :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:03

Die man heeft echt geluk gehad.. Meeste auto's vinden dat niet leuk..

gwennndolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:08

musiqolog schreef:
Goh wat toevallig, mijn opa was ook Sinterklaas op mijn basisschool. Ik weet niet in welke jaren hij dat gedaan heeft, maar ik weet het alleen zeker van de latere klassen, toen ik dus niet meer geloofde. Ook toen viel me niets op. (Ik weet niet eens meer of Sinterklaas ook in de hogere groepen even langskwam, maar ik heb hem zeker wel op school zien lopen.) Met een nepbaard op je gezicht en rare kleren aan ben je nu eenmaal niet zo herkenbaar...

Precies! We kregen toen ook foto's te zien, je herkende hem echt niet! Toch waren ze er bang voor toen we met de schoenen en de brillenkoker aankwamen dat we niet meer geloofden...

Het mooie is ook dat mijn opa van zichzelf een witte baard heeft redelijk lang zelfs... Vroeger dus als hij ons in de Sint-periode naar school bracht werd er geregeld geroepen 'kijk mama! Sinterklaas!!' _/-\o_

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:17

Sammie schreef:
Die man heeft echt geluk gehad.. Meeste auto's vinden dat niet leuk..

Diesel in een benzine auto is erger :j daarom past een slang van de diesel pomp ook niet in een benzine auto (is breder)

Dan rijd je hem direct verrot. Maar nu konden we hem ook helemaal leeg laten halen en spoelen ed :+ was nog geen goedkoop geintje

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:35

In navolging van die twee soorten mixer-vormpjes (een rondje en een zeshoekje) dat een heel stuk terug in dit topic voorbij kwam, waarom hebben ze dat bij de pompen niet nog duidelijker gedaan? Gewoon zorgen dat het niet past, nooit meer problemen.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:39

Wat ik heb begrepen is dat een dieselauto kan functioneren zonder schade op te lopen met 10-15% benzine in het brandstof mengsel. En dat je dus meestal weg komt met leegtrekken via een slang en dan diesel tanken, of als je er vroeg tijdens het tanken achter komt, stoppen en afvullen met diesel.

Maar als je al een eindje hebt gereden zoals Leprycorn zegt, dan zal dat wel niet voldoende meer zijn :)

Dat de slang van de diesel pomp niet in een benzine auto past is nieuw voor mij trouwens. Is dat al lang zo? Want ik ken idd ook wel de verhalen van benzine auto's waar diesel in getankt is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:51

verkeerde brandstof tanken, gebeurt zo vaak dat de ANWB er speciale voertuigen voor heeft om auto's leeg te pompen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:25

Sorry maar je bent toch gewoon ontzettend dom als je verkeerd tankt? Het is niet dat het er maar klein opstaat welke je moet hebben ofzo :')

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:28

Nee maar als jij voor werk een diesel rijdt en prive een benzine is die fout snel gemaakt :)