Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:07

Pff zat afgelopen zondag in de trein van utrecht-amesfoort, amesfoort-ermelo allemaal voetbal hooligans. Had op een gegeven moment mn muziek op zn hardst staan maar alsnog kon ik ze horen lallen 'Wij willen tieten zien, wij willen tieten zien' leuk joh... =)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:21

Lillian__ schreef:
Pff zat afgelopen zondag in de trein van utrecht-amesfoort, amesfoort-ermelo allemaal voetbal hooligans. Had op een gegeven moment mn muziek op zn hardst staan maar alsnog kon ik ze horen lallen 'Wij willen tieten zien, wij willen tieten zien' leuk joh... =)

Hooligans of gewoon dronken supporters? Waren de trein, het personeel en de medereizigers na afloop nog min of meer heel?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:24

Lillian__ schreef:

Ik heb vandaag al de hele dag dat ik van die dingen tegenkom waarvan ik denk: goddank dat ik daar niet bij was :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:33

Lillian__ schreef:
maar alsnog kon ik ze horen lallen 'Wij willen tieten zien, wij willen tieten zien' leuk joh... =)

Dan had je ze eigenlijk op het 'alles loshangen zonder bh' topic moeten wijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:30

Pffff voetbalfans of eerder bavianen......breek me de piep niet open -:(- . Moest gisteravond de laatste stoptrein van Eindhoven naar Den Bosch rijden. Samen met 2 vrouwelijke conductrice's en dat is dan echt niet tof ^) . Ze hebben de complete trein afgebroken en er is iemand zo gruwelijk op z'n gezicht geslagen dat overal bloed lag. Je kan niet anders dan gas erop en er het beste van hopen want onderweg en op tussenstations kan je helemaal niets. Er zaten ook een paar normale rijzigers in de trein waaronder een oudere vrouw met hartklachten (die hadden we direct achter de cabine in de 1ste klas gezet) en had het echt met ze te doen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:00

Gloa schreef:
Moest gisteravond de laatste stoptrein van Eindhoven naar Den Bosch rijden. Samen met 2 vrouwelijke conductrice's en dat is dan echt niet tof ^) .

:(:)
Zijn er geen potige kerels die die dienst hadden kunnen draaien dan?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 01:21

Zelfs 2 potige conducteurs kunnen ook niks uithalen als een groep van dat soort huftertjes los gaat. Je loopt zelfs de kans dat ze dat als reden zien om ook eens stoer tegen de conducteurs te gaan doen....met zijn allen dan want alleen durven ze niet. Het enige wat je inderdaad kan doen is zo snel en veilig mogelijk het eindpunt halen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:59

Jeetje zeg, wat naar. Zo jammer dat ze zich niet kunnen gedragen hè. Dat arme vrouwtje ook zeg :(:) Je zou d'r toch bij je in de cabine willen zetten zowat.

Zo heb ik een keer van Tilburg naar Dordrecht in een avondtrein gezeten toen er één of ander feest ook was in Tilburg. Op Dordt konden we gelukkig overstappen. Man, die hele trein zat vol doorgesnoven opgeschoten gabbers := Vond het zo naar, één gast bleef ook maar de hele tijd keihard door de trein lopen en schelden/agressief doen. Met van die enorme pupillen := En dan duurt de reis laaaaang :\ :\ En inderdaad, kotsende mensen in nachttreinen, een dronken gast die vanaf het balkon tégen de wcdeur aan stond te pissen... Seen it all. De mensheid op z'n laagst :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:22

Koper schreef:
Gloa schreef:
Moest gisteravond de laatste stoptrein van Eindhoven naar Den Bosch rijden. Samen met 2 vrouwelijke conductrice's en dat is dan echt niet tof ^) .

Nee als dat soort dingen pas een dag van tevoren bekend worden dan kunnen ze niet meer zoveel met personeel schuiven.

Als het echt uit de hand loopt dan kunnen mannen ook niets meer beginnen maar als ze zien dat er alleen dames op die trein zitten dan worden ze sowieso al vervelender.

Maar dit krijgt intern nog wel een staartje want bij vertrek in Eindhoven stonden er dik 20 personen op het perron bij onze trein aan veiligheids personeel en niemand die op verzoek van de conductrice mee ging als versterking op onze trein. We waren de laatste dus ze hadden echt wel 2 man kunnen missen daar. Op zo'n moment mogen we weigeren die trein te rijden maar daar wordt zo'n meute dronke apen alleen maar vervelender van dus dan moet je gaan kiezen tussen 2 kwaden. Ze wilden ons daar koste wat kost weg hebben met dat tuig dus ze stoppen je trein vol, zorgen dat je 'veilig' kan vertrekken en onderweg zoek je het maar uit :x

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:24

Koper schreef:
Gloa schreef:

Denk niet dat ze ingecalculeerd hadden dat PSV kampioen zou worden :Y) _O-

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:29

Gloa schreef:
Koper schreef:

Nee als dat soort dingen pas een dag van tevoren bekend worden dan kunnen ze niet meer zoveel met personeel schuiven.

Als het echt uit de hand loopt dan kunnen mannen ook niets meer beginnen maar als ze zien dat er alleen dames op die trein zitten dan worden ze sowieso al vervelender.

Maar dit krijgt intern nog wel een staartje want bij vertrek in Eindhoven stonden er dik 20 personen op het perron bij onze trein aan veiligheids personeel en niemand die op verzoek van de conductrice mee ging als versterking op onze trein. We waren de laatste dus ze hadden echt wel 2 man kunnen missen daar. Op zo'n moment mogen we weigeren die trein te rijden maar daar wordt zo'n meute dronke apen alleen maar vervelender van dus dan moet je gaan kiezen tussen 2 kwaden. Ze wilden ons daar koste wat kost weg hebben met dat tuig dus ze stoppen je trein vol, zorgen dat je 'veilig' kan vertrekken en onderweg zoek je het maar uit :x

Maar kan je voor dat soort mensen niet de politie bellen? Zeggen op welk station jullie zo aankomen zodat ze er kunnen gaan staan. Loop je waarschijnlijk wel dikke vertraging op, maar dat vind ik ondergeschikt aan veiligheid.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:50

oomens schreef:
Lillian__ schreef:

Hooligans of gewoon dronken supporters? Waren de trein, het personeel en de medereizigers na afloop nog min of meer heel?

Beide denk ik. Bij ons kwamen wel twee potige conducteurs in het coupe zitten maar er zijn alsnog meerdere mensen het coupe uitgelopen. T was allemaal nog wel heel toen k wegging maar natuurlijk moest ik langs hun toen ik de trein uit moest en wat denk je... er heeft er een t lef om mij een tik op mn kont te geven... die heb een fikse bitchslap gehad en werd daarna uitgejoeld door zn maten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:20

verootjoo schreef:
Denk niet dat ze ingecalculeerd hadden dat PSV kampioen zou worden :Y) _O-

_O- _O- _O-

Gloa gelijk heb je. Maak d'r maar een heel stevige staart van samen met de dames collega's.

Even een heel ander soort vraag. Zijn er nog meer mensen die het opvalt dat in-en uitchecken bij Syntus veel vaker niet goed gaat dan bij andere vervoerders? Of ben ik de enige?

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:28

Ja, maar dit is meestal wel in mijn voordeel. Of ik mag dan gratis meerijzen of er staan verkeerde haltes op waardoor je soms maar 24 ct betaald. Nu heb ik studenten ov en reis ik wat meer en merk ik wel echt dat syntus een achterloper is. Ook met de incheck kastjes waar je soms je pasje wel een minuut voor moet houden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:43

Ik heb met die kastjes dus ook dat ze roodroodrood doen. En dan als ik maar besluit om uit te stappen sleurt de chauffeur me aan m'n arm weer naar binnen en mag ik gratis mee. Ik dacht inderdaad ook al dat 't aan die kastjes ligt. De displaytjes zijn ook moeilijker leesbaar.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:47

Ik zit in de intercity naar Schiphol, best druk want het is een korte trein. Komt er een dame van een jaar of 28 de coupé binnen en zij wilt graag vooruit reizen blijkbaar, want ze stond bij een 4 zits waar nog een plekje vrij was (uitgezonderd van de tas die er stond en de koffer die daar tussenin stond)
Dame: "is die plek daar nog vrij?"
Onbeschofte kerel: "ja ik ga daar niet zitten daar staat mijn tas"
Dame: "maar dan zet je die tas toch ergens anders neer, of op je schoot?"
OK: "en mijn koffer dan?"
Dame (en rest van de coupé): daar zijn de bagagerekken voor.....
OK: "ja nou mijn koffer past daar niet hoor en ik ga hem ook niet verplaatsen # gooit tas op bagagerek.
Dame: "prima, maar ik wil graag zitten"

Conclusie: Onbeschofte kerel werd door de hele coupé aangekeken en heeft zijn benen nu uitgestrekt over de tafel gelegd over zijn koffer.

Stel aso's tegenwoordig....

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:36

Ik had net zoiets bizars! Hele lange trein (12 delen VIRM). Ik zat helemaal achterin. Stopt die op Blaak, past 'ie niet helemaal langs het perron := Ben met nog een paar mensen in de tunnel uitgestapt. Het was te ver om door de trein heen naar het perron te lopen, daarnaast loop ik nog steeds met krukken en elke keer trap op trap af duurt dan gewoon te lang. Dan is die alweer weg eer je bij de juiste deur bent.

Die uitstap was hóóg allemachtig. Ik moest er achteruit uit met m'n gammele achillespees _O-
Er ligt in de tunnel nog een soort mini-perron (lager) dus onveilig was het niet hoor. Niet dat we over het spoor gelopen hebben :P dan hadden we het uiteraard niet gedaan.

Afbeelding

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:41

Dat is zeker gek! Ik dacht altijd dat de machinisten wel wisten hoe lang ze waren en op welke perrons ze wel/niet kunnen stoppen. En dat ze niet mochten stoppen als niet alles pastte? Geen idee of dat klopt hoor. Was een hele ervaring geloof ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:07

friendly schreef:
Dat is zeker gek! Ik dacht altijd dat de machinisten wel wisten hoe lang ze waren en op welke perrons ze wel/niet kunnen stoppen. En dat ze niet mochten stoppen als niet alles pastte? Geen idee of dat klopt hoor. Was een hele ervaring geloof ik!

Perrons waar je regelmatig komt weet je vaak wel van wat wel en niet past. Maar er zijn ook trajecten waar ik maar 1 of 2x per jaar kom en dan weet ik het ook niet uit mn hoofd. In princiepe is het als macinist niet jouw taak om bij treinsamenstelling rekening te houden met de perronlengtes maar je moet wel correct handelen wanneer je met zo'n situatie geconfronteerd wordt. Hoe dat hangt er helemaal vanaf hoeveel te lang je trein is, wat de mogelijkheden op die locatie zijn, waar je conducteur zich bevind en of het alleen voor dat perron geldt of dat er meerdere te korte stops op je route liggen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:12

Hoe komen jullie er als conducteur/machinist eigenlijk achter dat de trein te lang is? Zijn jullie daarin afhankelijk van reizigers die dat melden of gaat er een alarm af oid of is het afwachten tot de conducteur een keer aan die kant van de trein aan het controleren is en bij een stop het perron mist als de deur open gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:21

friendly schreef:
Hoe komen jullie er als conducteur/machinist eigenlijk achter dat de trein te lang is? Zijn jullie daarin afhankelijk van reizigers die dat melden of gaat er een alarm af oid of is het afwachten tot de conducteur een keer aan die kant van de trein aan het controleren is en bij een stop het perron mist als de deur open gaat?

Met de ervaring krijg je er een oog voor en zie je het wel aankomen als het niet gaat passen qua lengte. Verder kan je het soms zien aan de stopborden op de perrons maar dan moeten die wel correct opbouwend van 4-6-8-10-12 staan. Staan ze van 4-6-8-blanco dan mag je zelf gaan gokken of het blanco bordje 10 of 12 bakken inhoud.

En ja helaas soms kom je er pas achter als de conducteur uitstapt bij het station en je nog buiten het perron blijkt te staan.

Als ik vooraf een vermoeden heb dat ik met een te lange trein voor dat traject op pad ben gestuurd dan bel ik er achteraan om de exacte perronlengtes op te vragen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:22

Weet ik ook meteen waar die borden voor zijn. Heb ik nooit geweten.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:05

Ik zoek altijd op met welk materieel m'n trein rijdt (hoeveel bakken) en dan weet ik precies waar ik moet gaan staan om voorin in te kunnen stappen :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:14

Maar Blaak is helemaal zo kort niet; nou was die trein wel heel erg lang maar heb wel eens vaker in een 12 deels VIRM gezeten en die pastte volgens mij wel gewoon. Die trein wordt soms gesplitst op Rotterdam CS (zou nu pas op Roosendaal het geval zijn) dus misschien is het daar fout gegaan? Hij stond volgens mij voor zover ik het kon zien ter hoogte van het "6" bordje stil (zo van wat ik kon inschatten als ik keek naar de trappen enzo) en bijna de gehele tweede trein stond in de tunnel ipv langs het perron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:37

Dan dacht de macinist waarschijnlijk dat hij minder trein mee had. Blaak zou 12 bakken inderdaad moeten kunnen hebben.