Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:34

sallandval schreef:
Finliox schreef:
Ik ga heel heftig trappelen met mijn benen en armen/handen. Ik kijk weg (naar rechtsomhoog) en ik heb het zelf nooit door. Dat doe ik als ik zit.

Als ik sta ga ik of rondjes om iets heen lopen of ik ga op een been staan en dan met de ander zwaaien. Dan kijk ik ook weg. Heb dat vaak wel iets beter door, maar kan er niks aan doen als ik ermee begin zeg maar. Als iemand dan zegt dat ik stil moet staan voelt dat ook niet "goed", maar ik kan het wel als mensen me er op wijzen.

Klinkt alsof je last hebt van tics, heb je tourette of ticstoornis?

Nope, niet dat ik weet. Ben wel hoogbegaafd en hooggevoelig, dat schijnt ermee te maken te kunnen hebben.
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 05-07-15 23:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:40

Shanna schreef:
Zodat ze niet in de zoekmachine gevonden worden als je zoekt op Marinda ;)
(Ik vind het altijd een beetje overdreven..)

Maar het heeft alleen geen nut!
Zoekmachine negeert de puntjes dus S.elina typen heeft geen enkele nut.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:44

Sammie schreef:
Tomaten zijn groente :)

Why tomatoes are fruit and strawberries not berries

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 00:08

Selina schreef:
Shanna schreef:
Zodat ze niet in de zoekmachine gevonden worden als je zoekt op Marinda ;)
(Ik vind het altijd een beetje overdreven..)

Maar het heeft alleen geen nut!
Zoekmachine negeert de puntjes dus S.elina typen heeft geen enkele nut.

De zoekmachine van Bokt nergeert de puntjes niet. Als je bijvoorbeeld zoekt op Ruben dan krijg je hele andere resultaten als wanneer je zoekt op R.uben ;)

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 00:13

Ik vroeg me laatst af (naar aanleiding van een CSI aflevering) of er tegenwoordig nog veel ontgroening plaatsvind bij studenten verenigingen en dergelijke?
Zo ja, wat moet ik me daarbij voorstellen (voorbeelden)?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 00:24

Catoohh schreef:
Ik vroeg me laatst af (naar aanleiding van een CSI aflevering) of er tegenwoordig nog veel ontgroening plaatsvind bij studenten verenigingen en dergelijke?
Zo ja, wat moet ik me daarbij voorstellen (voorbeelden)?

Jep, moeten wachten tot je eten koud is en het daarna in een paar minuten allemaal op moeten eten, wat er na die minuten over is gaat op je hoofd (fijn, met bijvoorbeeld pap als je niet mag douchen of wassen :D ), verplichte modderbaden, elkaar niet mogen helpen etc, vooral veel geschreeuw en gegil ennnn.... natuurlijk allemaal doodziek door het gebrek aan slaap en hygiene :D

Het hangt wel onwijs van de vereniging af.

2a54z6e45r6r

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 01:17

Ik vraag me soms af hoe ze die kleurtjes in de tandpasta kunnen krijgen zodat ze er altijd mooi uit komen :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 01:24

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 07:43

Ja ontgroeningen bestaan zeker wel nogsteeds!
Ik heb alleen nooit begrepen wat voor onzin dat is, mij lijkt het werkelijk vreselijk, ik mij lijkt ook dat je zo geen vrienden maakt.. Dit maakt alleen maar dat ik je een stuk minder aardig vind..
Je wilt je toch graag meteen thuis voelen in je studenten HUIS.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:53

Zijn er ook bokkers die met de fiets draisine in Groesbeek zijn geweest?Wat ik mij afvraag is.Het is een enkelspoor naar het eindpunt en dan kan je weer terug.Maar hoe moet het dan als je een tegenligger op een drainise tegenkomt die terug gaat en elkaar tegenkomt op het enkelspoor?
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 06-07-15 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:55

Wat is het beste om te doen als je in een neerstortende lift zit?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:03

Een gebedje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:05

112 bellen(of doet een telefoon het niet meer in een lift?)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:05

amkeVH schreef:
Ja ontgroeningen bestaan zeker wel nogsteeds!
Ik heb alleen nooit begrepen wat voor onzin dat is, mij lijkt het werkelijk vreselijk, ik mij lijkt ook dat je zo geen vrienden maakt.. Dit maakt alleen maar dat ik je een stuk minder aardig vind..
Je wilt je toch graag meteen thuis voelen in je studenten HUIS.

Ik ben er in de loop der jaren wel het nut van gaan inzien. Types die lid worden bij het Corps zijn eerder mensen die wel eens denken "Ik kom hier wel even de dienst uitmaken want papa is hier de praeses geweest" en tijdens de ontgroening leer je toch dat dat niet is hoe het werkt :+ Wel zo eerlijk voor de rest.
Verder is het ook een soort van "erin stampen" dat ouderejaars autoriteit hebben en jij niet. Dat is ook een beetje het in de watten leggen van de ouderejaars zodat ze gebonden blijven aan de vereniging, en jij die dan denkt "over een paar jaar zit ik daar".

Mijn vereniging doet niet aan ontgroening, maaaar dat wil niet zeggen dat wij een zooitje ongeregeld zijn :+ Echte egotrippers krijgen dat een keer goed te horen en dan is het ook wel weer klaar maar dat gebeurt zelden. Je respecteert bij ons mensen omdat ze oud zijn, veel weten, veel doen... Helaas snapt niet iedereen dat ;) Maar gelukkig zijn we klein genoeg (250 leden) dat men elkaar erop aanspreekt. Ook dit gebeurt zelden en toen ik dat laatst deed schaamde ik me kapot, maar het werkte wel :=

Oja nog even over de ontgroeningen: het hangt ook af van waar je later terecht wil komen. Wil je bij een heel groot bedrijf zitten, dan is het handig als je al mensen kent die weten dat jij goed werk verricht (bijv in commissies). Dan hoort die hele ontgroening er nu eenmaal bij, de meeste mensen slikken dit gewoon omdat ze de humor er wel van inzien en weten dat het niet voor eeuwig is. Dat is echt wel een ding, en je mentor vertelt je dat ook: het is allemaal niet persoonlijk. Zolang je dat onthoudt is het een eitje. :)

Edit: als ik me niet vergis zat wijlen Friso in zijn studententijd bij het Delftsch Studenten Corps en die is ook gewoon ontgroend net als de rest. Schoolvoorbeeld van dat iedereen gelijk is. Idem voor Wim Alex in Leiden trouwens, bij Minerva dacht ik.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:07

Sammie schreef:
Een gebedje

:')

Best possible answer _O-

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:07

Hoe kan het dat je absurde situaties in je dromen normaal vindt? Bijvoorbeeld als ik zou dromen dat de zwaartekracht opeens omgekeerd werkt dan zou ik dat geloven als ik droom terwijl dat in het echte leven nooit zou kunnen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:49

Seventje schreef:
Waarom krijgen (sommige) vrouwen de pms fase voordat ze menstrueren?

Ik heb echt een hekel aan die periode. Geen enkel kleding stuk is leuk, of het staat me ineens niet. Halve kledingkast leeg en aangetrokken en ook weer uit.. Vreet kicks van jewelste..Tikje humeurig -O- dat is toch nergens goed voor?

Nou - pms in de zin van 'er last van hebben' is idd nergens goed voor.
Het kan zijn dat je lever hulp nodig heeft, of dat je calcium of kopergehalte te laag is.
Met een goed gesprek met een natuurgeneeskundige valt veel verduidelijken.

En die wat dromerige stemming die laatste dagen van de cyclus vind ik heel prettig.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:52

Waarom je maag knort als je een tijdje niet meer gegeten hebt, en waarom het dan altijd zo hard moet :') ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:52

Dat zijn darmgassen. :=

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:53

Sammie schreef:
Dat zijn darmgassen. :=

Serieus? :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:00

Het knorren (in medische termen borborygmie) is het verplaatsen van vloeistof en gassen in maag en darmen.

Dat komt omdat de hersenen een tekort aan bepaalde voedingsstoffen opmerken. Ze zetten maag en darmen aan om alle nog mogelijk overgebleven voedsel te verwerken, zodat de laatste beetjes er nog uit geperst worden. Helaas voor je lichaam, is er vaak niets meer in de maag behalve maagsappen en gassen. Die verplaatsen zich door de samentrekkingen van je maagwand.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:30

Liselot schreef:
Het knorren (in medische termen borborygmie) is het verplaatsen van vloeistof en gassen in maag en darmen.

Dat komt omdat de hersenen een tekort aan bepaalde voedingsstoffen opmerken. Ze zetten maag en darmen aan om alle nog mogelijk overgebleven voedsel te verwerken, zodat de laatste beetjes er nog uit geperst worden. Helaas voor je lichaam, is er vaak niets meer in de maag behalve maagsappen en gassen. Die verplaatsen zich door de samentrekkingen van je maagwand.

Letterlijk gekopieerd van de quest site dus? :P Even quoten is wel zo netjes. ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:34

nou sorry hoor 8)7

Als mensen zelf hun vraag nou eens intikken op google, zou ook handig zijn ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:46

Tja, dan kan je dit topic net zo goed weg laten. Niet op alle slakken zout gaan leggen hoor ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:59

Wordt dat niet al gedaan dan? Ik wordt er ook op aangesproken dat ik een quoteje vergeet