tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:49

Grote leugens. Ach dat andere slachtoffer boeide me ook niet aangezien dat een 'vriendin' van me was dacht ik. How wrong was i....

Beter kwijt dan rijk en dit kan wel eens het beste worden wat Me ooit is gebeurd!

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:54

Goed dat je er nu zo positief naar kunt kijken. Inderdaad beter kwijt dan rijk zo iemand.

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:50

Nou ik meld me ook.. 2 maanden geleden mijn relatie van 1,5 jaar beëindigd. Het werkte niet meer, ik had het al een paar keer eerder uitgemaakt en toch opnieuw een kans gegeven waarna t na een paar weken toch weer fout ging dus nu echt een punt achter gezet. Geprobeerd vrienden te blijven, maar ging voor hem niet werken blijkbaar want hij wilde me onwijs graag terug. En ik vond het gewoon fijn om nog wel contact met hem te hebben.
Maarja, toen het hem ineens duidelijk werd dat het toch echt niks meer ging worden, heeft ie me gelijk overal geblokkeerd en verwijderd. ;( Auw.
En ik mis hem nog steeds iedere dag.. Dus moeilijk, moeilijk. Inmiddels is hij alweer druk bezig met een ander..

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:55

Sterkte Baxter :(:)

Hier heb ik het eindelijk aan mijn moeder verteld, ze zag het zelf ook wel aankomen dat het niet meer lang zou duren tussen ons. Ze vindt het jammer, maar aan de andere kant zegt ze ook dat ik maar even moet gaan genieten van mijn leven, en dat ik met hem toch weinig toekomstvooruitzichten had aangezien hij totaal niet standvastig was in wat hij wou.
Ik ben de afgelopen weken lekker veel gaan feesten, dacht eigenlijk dat als ik single zou zijn ik meteen zou loskomen tegen andere kerels op feestjes, maar dat is niet het geval lol. Toen ik nog een relatie had vond ik het stiekem wel leuk als jongens met me kwamen flirten, maar nu blokkeer ik gewoon. Achja, ben er mentaal toch nog niet aan toe om iemand anders in mijn leven te laten.
Wou vanavond ook weer uitgaan, maar zie net dat zijn vrienden ook allemaal uitgaan waar ik heen wou, daar heb ik nu echt geen behoefte aan.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:56

Wonderen zijn eerlijkwaar de wereld niet uit. Van de week werd ik 's nachts geappt door mijn ex. Ik slaap gewoon redelijk vroeg en zeker nu met een keelontsteking dus ik antwoorde uiteraard niet. Kwam naar voren dat hij morgen wel weer zou appen, 'slaapzacht'.

Dus ik die ochtend geappt en daarna had ik rijles. En tijdens mijn rijles kreeg ik een appje 'Zin om van de week langs te komen?'
Nou mijn bek viel open ...

Dus ... deze week hebben we afgesproken. Word de 2e keer dat ik weer met hem afspreek na de break up. Ik ben best wel zenuwachtig .. heb ook een fb vriendenverzoek gehad (en geaccepteerd) en goed daar staan genoeg dingen op over hoe rot ik me in die tijd gevoeld heb. Niet met namen of verwijzingen maar gewoon ..

Ben heel benieuwd hoe en wat ...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:55

Ik zou ermee oppassen xDenies.
Kan echt pijn gaan doen.
Meestal na een breakup als je dan weer gaat afspreken is het super spannend en lief en super naar elkaar toe, maar die dingen waarop het kapot is gegaan komen er toch weer doorheen op ten duur. of er komt een ander in een van jullie levens, dat kan echt fout gaan.

Ik hoop natuurlijk voor jou dat het niet gebeurt en dat jullie samen een leuke vriendschap(zoniet een relatie) opbouwen, maar pas op jezelf.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:02

Dit is de tweede keer na de breakup. Op 14december 2014 is het 's nachts uitgegaan door onbekende redenen, dit kan hij nog steeds niet verwoorden waarom hij die keus heeft gemaakt. Ondanks dat ik daar echt antwoord op wilde. Heeft o.a ook te maken met 'ik wil jou niet in mijn problemen mee trekken' gedeelte.

Na ruim een jaar hebben wij terug afgesproken en aangegeven dat we er allebei heel erg mee zitten. In die tussentijd hebben we geen van beide een ander gehad.

Ik let heel goed op en ik weet heel goed wat ik wel en niet van hem kan verwachten en/of wat ik zou willen. In die zin ben ik wel een heel stuk sterker geworden. :) Heb ook niet aan hem gehangen toen hij het heeft uitgemaakt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 01:32

Heel goed. als je goed op jezelf past dan vind ik het goed:D..

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:58

Ik kan me hier ook melden helaas..
Afgelopen woensdag avond heeft mijn vriend mij verteld dat hij niet weet of hij nog wel genoeg voor me voelt. Voor zover ik wist zat het gewoon goed tussen ons. Vorig jaar een huis gekocht samen en vakantie geboekt voor komende zomer. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet :( we zijn bijna 5 jaar samen en hebben een dochter van 3,5. Hij gaat in ieder geval het weekend bij zijn ouders slapen, zodat hij kan nadenken over wat hij wil. Ondertussen zit ik thuis met mijn dochter met een k*tgevoel :(

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:20

Mariiska schreef:
Ik kan me hier ook melden helaas..
Afgelopen woensdag avond heeft mijn vriend mij verteld dat hij niet weet of hij nog wel genoeg voor me voelt. Voor zover ik wist zat het gewoon goed tussen ons. Vorig jaar een huis gekocht samen en vakantie geboekt voor komende zomer. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet :( we zijn bijna 5 jaar samen en hebben een dochter van 3,5. Hij gaat in ieder geval het weekend bij zijn ouders slapen, zodat hij kan nadenken over wat hij wil. Ondertussen zit ik thuis met mijn dochter met een k*tgevoel :(

Nooit leuk als je het niet ziet aankomen. Sterkte !!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:19

Het afspreken was geslaagd, gezellig - veel gelachen en een hoop gepraat. Vanuit zijn kant nu steeds wat meer 'verwijzingen' en uitleg over de periode dat we wel samen waren. Dingen waarvan ik dacht van 'Jeetje .. wáárom heb je mij dat niet verteld?', heel bizar ..

Ons 'afscheid'(ik ging met de trein naar huis) was bizar en heeft een hoop verwarring bij mij opgeroepen. En een ontploffing aan vlinders.

No worries, ik let op mezelf. Maar voor de mensen die mij van 'toen' ook kennen, ik heb altijd gezegd dat ik zo ontzettend veel twijfel in zijn ogen zag. En die bevestiging heb ik nu wel.
Praat het niet goed .. maar toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:37

Heb je het met hem zelf al over die twijfels gehad? Helemaal niks raars aan hoor. Volgens mij hou je je hart prima in de gaten en kan je rationeel nadenken.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:45

Emmaa_ schreef:
Heb je het met hem zelf al over die twijfels gehad? Helemaal niks raars aan hoor. Volgens mij hou je je hart prima in de gaten en kan je rationeel nadenken.

Nee, dit heb ik nog niet aan bod gebracht. Ik heb namelijk een soort patroon gemerkt na de momenten dat wij afgesproken hebben en ik heb het idee dat hij daar ook behoorlijk van in de war raakt. Ik wil daarom heel voorzichtig zijn in het geen wat ik wil bespreken.

Hij weet dat ik niet gestopt ben met houden van hem. Hij weet hoe ik er over denk. Ik weet (en dat laat hij steeds meer blijken) dat het ook nog steeds wederzijds is. Maar ik wil niet dat hij opnieuw terug dichtklapt.

Het is heel wat dat hij zei, toen ik bij de trein stond; 'Tot de volgende keer heh!', in volle overtuiging. Dat ik echt uit riep van, 'Serieus? meen je dat?'. Gewoon totaal flabergasted dat hij het er zo uitgooide.

Edit: Mijn hartje heeft vorige jaar behoorlijk wat te voorduren gehad, dus ik houd hem inderdaad goed in de gaten :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:10

mag ik me hier melden..?

2 jaar een relatie gehad, sinds november ben ik bij hem ingetrokken omdat mijn ouders begin dit jaar zijn geëmigreerd. Eigenlijk ging het vanaf toen al niet meer zo goed, ik voelde me alleen omdat ik niet terug kon vallen op mijn ouders. Wanneer we een keer ruzie hadden of ik zat ergens mee voelde ik me niet gesteund door mijn vriend. Ik heb verschillende keren mijn twijfels aangegeven en gezegd dat ik er weinig vertrouwen in had. Hij was degene die altijd zei dat hij dolgraag met mij door wilde en zijn best wilde doen om te veranderen. Nu heeft hij 3 dagen geleden aangegeven dat ook hij geen vertrouwen meer heeft en hij ermee wil stoppen. Ik wil absoluut niet stoppen ondanks alles maar hij is duidelijk in zijn besluit.
Nu zit ik sinds 3 dagen bij mijn broer en schoonzusje in huis omdat ik nergens anders heen kan. Ik vind het ontzettend vervelend dat ik bij hun zit omdat ik nu bijna 20 jaar ben en gewoon onafhankelijk wil zijn, maar ik zie alleen op mezelf wonen echt nog niet zitten. Wanneer mijn vriend een avonddienst had was ik altijd nog harstikke bang alleen thuis.. Ook voel ik me heel rot tegenover mijn moeder omdat die zich al heel erg schuldig heeft gevoeld over de emigratie tegenover mij, en nu voelt ze zich natuurlijk helemaal schuldig omdat ik me nu zo k*t voel..

Ik ga van de week mijn spullen en mijn katten verhuizen.. pfff het doet echt zo veel pijn. Ik hou heel veel van hem en hij van mij, en we vinden elkaar ook nog steeds super leuk. Waarom werkt het dan niet gewoon....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:05

jeetje meid wat verschrikkelijk voor je!
vooral omdat je niet kunt terug vallen op je ouders, waar zijn hun heen gegaan?

Heel veel sterkte!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:23

Alja schreef:
jeetje meid wat verschrikkelijk voor je!
vooral omdat je niet kunt terug vallen op je ouders, waar zijn hun heen gegaan?

Heel veel sterkte!

Spanje, dus gelukkig niet heel ver. We zouden er in juni 10 dagen samen heen gaan..
Bedankt..! Ik voel me zo beroerd. Ben niet alleen mijn vriend kwijt maar ook gelijk mijn onderkomen en tijdelijk mijn katten. Ook zijn al mijn 'vrienden' eigenlijk meer zijn vrienden. Deden eigenlijk alle leuke dingen samen met andere bevriende stellen. Dus mijn 'vrienden' ben ik ook gelijk kwijt.. Pff heb me echt nog nooit zo eenzaam gevoeld. Ook al staan mijn broer en schoonzusje wel heel erg voor me klaar en ben ik hier altijd welkom hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:41

Herkenbaar mang. Ik stond ook van de een op de andere dag op straat zonder mijn vrienden, dieren, verloofde en een thuis.

Hopelijk kun je er over een tijdje anders naar kijken. Lukt mij al redelijk.

Vandaag eindelijk iets hardop toe durven geven aan mezelf waar ik al 6 jaar voor op de ren ben dus een grote stap vooruit.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:53

Ik kom hier weer even binnenspringen, met leuk nieuws weliswaar, ik heb namelijk iemand nieuw ontmoet :)
Ik hoor het mezelf nog zo hard zeggen na de breuk "nu ga ik minstens een jaar single blijven en genieten van het leven", en amper twee maanden later loop je iemand tegen het lijf waar je meteen een klik mee hebt. Tja, ik heb in het begin echt wel mijn afstand gehouden omdat het situatie nogal complex was en omdat ik niet gelijk mezelf weer aan iemand wou binden, maar hij bleef contact opzoeken en ik ben uiteindelijk keihard voor hem gevallen. Wat dit nu ook is, het gaat heel hard de goede richting uit, en hoe beter ik hem leer kennen hoe meer ik me erover verbaas hoe goed we overeen komen op zowat alle gebieden.

Ik ben mijn ex ondertussen ook nog enkele keren tegengekomen, hij negeerde me iedere keer keihard, maar het deed me eigenlijk helemaal niks om hem te zien :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:35

Robijntjah schreef:
Herkenbaar mang. Ik stond ook van de een op de andere dag op straat zonder mijn vrienden, dieren, verloofde en een thuis.

Hopelijk kun je er over een tijdje anders naar kijken. Lukt mij al redelijk.

Vandaag eindelijk iets hardop toe durven geven aan mezelf waar ik al 6 jaar voor op de ren ben dus een grote stap vooruit.

Fijn dat het bij jou al lukt en knap van je dat je zo'n stap zet. Ik hoop dat mij dit ook gaat lukken inderdaad.. ooit

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:42

Mang oh wat vervelend zeg. :( snap dat alles nu even kl'te is.

xdenies: heb je nu nog wat van hem gehoord? aan het appen of iets?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:46

*schuift stoeltje bij*

Na een half jaar, het was nog niet zo lang, maar ik denk dat we na een maand al wel wilde samenwonen en over kinderen praatte ... Maar het lukt niet, hij wil niet verhuizen. We wonen 20 minuten van elkaar, 20!!!!. Ik heb vorig jaar een huis gekocht met land, stallen in aanbouw, de paarden komen naar huis, mijn praktijk komt aan huis, ... Ik moet het allemaal opgeven want hij woont zo graag waar hij woont. Ik wil zo graag naar daar, voor hem, maar dan moet ik alles opgeven. Mijn carriere, mijn paarden. Elke ochtend en elke avond 40 minuten heb ik niet, ik combineer mijn praktijk met een voltijdse job ... En daar in de buurt weiland en stallen nu kopen, dat trek ik financieel niet ...

Ik vind het zo oneerlijk ...

;(

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:49

ik zou echt niet alles overboord gooien voor een man!
ik heb het ook twee keer gedaan en sta nu ook met lege handen!

inmiddels een fijn huis met de paarden aan huis, maar ik ga het echt NOOIT maar dan ook NOOIT meer opgeven voor een man..
Als ze wat willen komen ze er maar bij mij in en anders maar niet...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:09

lrm schreef:
xdenies: heb je nu nog wat van hem gehoord? aan het appen of iets?

Radiostilte hier .... |o

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:16

Ik meld me hier ook maar ns. Al lang geen relatie meer gehad, maar wel dates die toch weer voor tranen en verdriet zorgen...

Ik zal jullie verhalen bijlezen van tijd tot tijd :)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:40

@mang: Heftig of in 2 jaar dan eigenlijk zowel je ouders als je vriend als je vrienden kwijt te zijn. Lijkt me een erg lastige situatie. Kun je ook niet het contact met die vrienden toch nog onderhouden? Dat doe ik ook en gaat prima, zie ze wel minder (grote afstand tussen onze woonplaatsen) maar als ik ze zie is het weer als van ouds.
Wel fijn dat je broer je opvangt. Ik snap dat je liever onafhankelijk wil zijn, maar ik denk dat je nu beter eerst alles even weer op een rijtje kunt krijgen en daarna verder kijken naar het onafhankelijk zijn.
Sterkte in ieder geval.
@Snollygoster: Het leven kan soms raar lopen. Daarom dat ik die dingen ook niet tegen mezelf zeg, wel heb ik mezelf gezegd minimaal 1 maand niet te daten ofzo. Gewoon om mezelf ruimte te geven.
Fijn dat het je niks deed dat je ex je negeert. Denk dat dat toch wel laat zien dat je er grotendeels overheen bent.
@Belsje: Een man die wil dat jij je leven opgeeft lijkt mij niet de juiste man. Er zouden toch compromis mogelijk moeten zijn lijkt me?

Afgelopen 5 dagen met mijn ex doorgebracht, de eerste keer weer sinds dat het echt over is. Was even wat onwennig, het was ook niet de bedoeling dat ik zo lang bleef maar hij had kaartjes gewonnen voor Cirque Du Soleil en wilde graag zijn beste vriendin (mij dus haha) meenemen. Even op en neer reizen ging hem niet worden (2 uur en kwartier met het OV enkele reis).
Was een erg lastig weekje wel. Best awkward begonnen, aftasten wat je wel of niet kunt zeggen/doen nu de relatie over was. Maar uiteindelijk heel gezellig geworden!
Nog goed gepraat, beide duidelijk dat het absoluut geen relatie gaat worden. Beide ook aan het tinderen en daar druk over gelachen. Maar toch is het stiekem best lastig om te merken dat hij het gezellig heeft (over de app enkel) met andere meiden, en voor hem andersom ook.
Al bij al ben ik tevreden over hoe het ging, blij dat ik mijn beste vriend nog niet kwijt ben. En de relatie nu wel echt een beetje afgesloten voor mezelf. Heel prettig dus.