Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:09

Ik vind het ook wel moeilijk om voor alleen mezelf inkopen te doen. Ik kook ontzettend graag en het liefste kook ik iedere dag van de week een verse maaltijd, maar als je bv. een pastagerecht klaarmaakt heb je al voor 3 dagen eten :+ Eerst deed ik 1 keer per week al mijn boodschappen waardoor ik vaak veel moest weggooien, want ik doe best lang met een paar gerechten en ik kreeg gewoon niet alles op wat ik kocht, zelfs als ik porties ging invriezen. Want dan zit m'n vriezer vol :+ Dus nu doe ik 2x per week een paar kleine boodschappen voor de komende 3 dagen en daar red ik het van.

Lunch, fruit en yoghurt krijg ik overigens gratis op het werk (we zijn hier erg verwend :D ) dus dat scheelt ontzettend veel in kosten aan brood en beleg. Ga ook vaak wel 1x per week lunchen met klanten dus dat scheelt ook weer een maaltijd. Mijn boodschappen op het gebied van eten beperken zich echt tot groenten, fruit, pasta, rijst, vlees, iets zoets en ontbijt (cornflakes ofzo). Brood koop ik gewoon niet want dat eet ik 's middags op het werk en 's ochtends en 's avonds eet ik toch nooit brood.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:16

Hoi,

Ik zal me even voorstellen, aangezien ik een actieve meelezer ben ;)
Ik ben ook op zoek naar een plekje voor mezelf, maar dit zal ik moeten kopen. Ik verdien teveel om sociaal te kunnen huren, en vrije sector is echt enorm duur.
Dus ik lees graag even mee om te kijken wat het me allemaal gaat kosten. Ik heb wel 2 jaar op kamers gezeten en een half jaar in het buitenland gewoond, maar goed, daar had ik allemaal ook andere kostenposten en een ander inkomen ;)

Om maar meteen mee te praten, ik krijg lunch (inclusief fruit) ook op het werk, dus dat scheelt echt enorm.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:17

Ik maak vaak pasta's of macaroni en in de winter veel stamppotten, daar kan ik dan ook makkelijk twee dagen van eten. Meestal blijft er dan zelfs nog over. Bij stamppot haal ik meestal voor een dag vers vlees en de andere dag een unox worst.

Verder eet ik vaak ijsbergsla als groente en dat krijg je tegenwoordig in portie verpakkingen. En diverse soorten aardappeltjes ook, en daar dan een stukje vlees bij en klaar.

Ook kun je gewoon diverse groente in de wok gooien en de rest rauw bewaren, kun je ook weer in een ander gerecht gebruiken. Een dag in de week hoef ik al niet te koken, op donderdag avond werk ik en dan krijg ik eten op het werk.

Meestal maak ik me dr ook nog een dag makkelijk vanaf met soep en stokbrood erbij bijvoorbeeld. En zo heb je toch al snel de week vol met voornamelijk gezonde gerechten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:18

Welkom Suprice!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:28

Euhm, pasta, wraps, ovenschotels.

Vandaag heb ik nog wraps voor lunch :

2 wortels
1 prei
1 gele paprika
1 rode paprika
2 rode uien
2 teentjes knoflook
1 courgette ( doe k niet altijd )

Dat allemaal lekker wokken, doe er 300 gram mager rundergehakt doorheen, beetje chilisaus en sambal. Beetje sla op je wrap, vullen met bovenstaande en njammie :9 maar kan er dus nog makkelijk ook van lunchen en denk zelfs nog avondeten.

Pasta :

Alle groenten die je lekker vindt, meestal ook een beetje bovenstaande, pasta koken ( ik doe dus gelijk hele zak van 500 gram ), beetje geraspte kaas en ook klaar.

Spinazie ovenschotel :

Aardappels koken en pureren
Zak verse spinazie even wokken

Eerst de spinazie in de ovenschaal, dan aardappelpuree eroverheen, beetje geraspte kaas ( zelf raspen is goedkoper! ) even de oven in, ondertussen 2 eitjes koken en die in plakjes erop leggen :9

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:40

Mijn vriend en ik koken eigenlijk alles vers, hebben een hele kruidenverzameling en hebben ook een aantal gerechten die we heel vaak maken en ze zijn nog goedkoop ook :D In het voorjaar beginnen we ook weer in de moestuin dus hebben we ook wat eigen groenten en momenteel leveren onze kippen al de eigen eieren :D

Een aantal recepten die wij regelmatig eten:
-Spaghetti met gehatkballen
-Spaghetti bolognese
-Pasta met kip en feta
-Kipgoulash met rijst
-Mexicaanse wraps
-Nasi/Bami (à la chinees)
-Surinaamse roti
-Aardappelsoep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:07

Meestal als ik 2 dagen eet is het de 2de dag nog lekkerder :') , heb soms wel zin om gewoon te koken en dan de volgende dag opwarmen awhh hemels <3

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:08

Oh dat vind ik bij sommige dingen ook, vooral bij soep of saus is het de tweede dag inderdaad lekkerder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:10

Pasta of een ovenschotel ook wel :j

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:25

ik herken het, hier ook een gebrek aan inspiratie om te koken.
Scheelt dat mijn vriend heel erg van koken houdt maar hij werkt ook 1 keer per week 's avonds dus dan eet ik alleen of hij gaat is ergens anders eten en dan is het al helemaal een drama.
Hij werkt donderdagavond(koopavond) dus meestal maken we dan woensdag een portie extra..
maar voor mezelf koken kan ik helemaal niet want ik kook dan altijd veeeeeeeeeeeelste veel en ben ik nog steeds even veel geld kwijt als voor ons samen.
Supermarkten houden ook geen rekening met alleenstaande he? scheelt dat ik dus niet hoef te klagen maar ik snap wel hoe moeilijk dat is als je alleen woont dat je dan niet altijd wilt koken of dat het moeilijk is.

Ik merk ook wel dat gezond eten duurder is..
Biologisch vlees vind ik over het algemeen lekkerder en sowieso mager, vooral bij gehakt.. bluhh anders is het echt vies! ik ben erg verwend van huis uit en mijn vriend ook.. waren allebei vlees van de slager gewent dus is wel echt anders dan vlees van de supermarkt. maar we komen er nu langzaam achter wat wel en niet lekker is qua vlees van de supermarkt.

ik ben ook echt een fruitmonster.. meestal hebben we wel appels en bananen als standaard.. maar vaak halen we ook nog mango's, druiven of een meloen..
guacamole vind ik ook zo lekker.. dus dan halen we een avocado en eten we dat met nachochips of bij de wraps.. met lekker veel knoflook erdoor natuurlijk! echt heerlijk en nog gezond ook.
wraps zijn sowieso wel makkelijk en je kan er altijd wat anders in doen net waar je zin in hebt.. gehakt of kip en groentes kun je ook afwisselen.

wij hadden als kerstcadeau een maand lang de Beebox gehad.. dat is net zoiets als hellofresh maar dan weer anders. Alles was biologisch en je krijgt allemaal producten van boeren/bakkers uit de omgeving dus dat is ook leuk! het was alleen 30,- euro per week en dan hadden we hooguit 3 gerechten en daarnaast zagen we de kosten aan boodschappen ook niet dalen omdat we weer producten gingen kopen die lekker waren bij de beebox gerechten. Dus als je geld te veel hebt en inspiratie te weinig is het wel hartstikke leuk maar wij hebben het wel opgezegd na die maand.
probleem is ook dat mijn vriend een koemelk allergie heeft en ik niet alles lust.. dusja :Y)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:04

Ik ben deze week voor het eerst ziek sinds ik alleen woon .. Wat is dat een tegenvaller zeg :(

Het is echt even wennen om gewoon boodschappen te blijven doen, de was te doen, moeten koken en moeten afwassen als je met koorts in bed ligt. Komt vast omdat ik thuis altijd verwend werd als ik ziek was :')

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:13

Ah beterschap rebecca, en bah nanno, avocado :+
Snap niet dat mensen dat lekker vinden haha, en het is nog een vreselijke calorieën bom ook!
Ik heb eigenlijk geen idee wat ik aan boodschappen uit geef.. :+
Ga het binnenkort eens bijhouden en dan laat ik weten hoe lang ik met iets doe :)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:58

Avocado is zoooo lekker. Op een cracker met een beetje aromat hmmmm. Ik ben alvast aan het oefenen, heb 2 oppashuizen deze maand. Net boodschappen gedaan, 25 euro incl een fles rode wijn. Best netjes al zeg ik het zelf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:21

Ik ben begonnen met sparen. Ik doe nu wat ik bespaar bij de appie in een potje. Ook koop ik koopzegels en drink Perla koffie waarbij ik ook zegels spaar. Je moet wat als je naar New York wil he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:51

Ik geef geld aan het begin van de maand uit als water , en dan heb ik 2 weken geen geld

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:53

Envelopjes maken. Dat je bijvoorbeeld elke week 50 euro kan gebruiken en dat het ook echt op is. Desnoods je moeder vragen om hulp?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:54

Zolang ik zie wat ik heb op de bank , ik zie dan echt geld en dat moet ik uitgeven!

Moeder heeft hetzelfde probleem :+

Maar binnekort krijg ik waarschijnlijk een bewindvoerder

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:57

Dat is misschien wel verstandiger. Ik was vroeger ook zo. Maar tegenwoordig ben ik een stuk verstandiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:00

Ik heb vroeger ook nooit zakgeld gekregen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:06

Ik ook niet.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:56

Ik ook niet. Maar werk ook al vanaf m'n 13e. Envelopjes maken met geld per week scheelt echt wel. Pinnen wat je uit mag geven, cash meenemen en je pas uit je portemonnee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:04

Ik liep wel kranten :P , maar geld nee ik kan er niks mee. Ja uitgeven maar is niet helemaal de correcte manier

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:27

Kun je niet een maatje krijgen die je de dingen op de rails gaat zetten? Voor dat je dadelijk helemaal aan de grond zit

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:33

Ik wil me hier ook graag melden :D .

Vandaag een afspraak gemaakt voor het ophalen van de sleutel :)

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:25

Ik geef juist heeel moeilijk geld uit! :') precies t tegenovergestelde dus..