FloortjeM schreef:vlak onder je kladden
En bij je hurken.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Oowh. Dus we kúnnen het wel eten zegmaar? Zonder dood te gaan?(dat bedoelde ik eigenlijk)
Alleen het heeft geen nut?
Klijntje schreef:Citaat:Oowh. Dus we kúnnen het wel eten zegmaar? Zonder dood te gaan?(dat bedoelde ik eigenlijk)
Alleen het heeft geen nut?
Ik zag ooit een stukje op tv over vluchtelingen ergens, die uit pure noodzaak gras gingen eten maar die werden dus allemaal doodziek. Ik weet alleen niet of ze beschikten over kookspullen
SteffiiY schreef:Dreamy schreef:Stel je raakt ernstig verminkt in je gezicht, moet je dan gelijk je paspoort/ID opnieuw aanvragen met een nieuwe foto?
Nee
vuurneon schreef:Waarom hebben veel judoka's bloemkool oren? Of beter gezegd; hoe ontstaan bloemkool oren?
Fritsie123 schreef:Hier komen echt vragen voorbij waar ik nog nooit aan heb gedacht.. oeh wel vraag ik me af, als je vervelt op je vinger, verandert dan ook je vingerafdruk? want ze zeggen toch dat die nooit verandert maar..
vingerafdruk kan wel veranderen door bv verwondingen

musiqolog schreef:TeckTonie schreef:Een voogd van een kind noemt een voogd. Hoe noemt dat kind dan? Gewoon kind of is er een speciale term voor?
Een pleegkind, of een adoptiekind. Tussen twee haakjes: probeer heten en noemen uit elkaar te houden, dit is Verkavelingsvlaams.Citaat:Waarom zijn wij de enige dieren die zo ver ontwikkeld zijn? Heeft dit enkel met taal te maken, of zijn er speciale factoren voor?
Evolutie is een kwestie van toeval. Mutaties die bij toeval ontstaan komen een beest in kwestie een enkele keer goed uit, en blijven dan behouden. Het ene beest leert te vliegen en kan zo aan zijn vijanden ontsnappen, het andere beest krijgt een lange snuit en peutert gemakkelijk insecten uit de grond, het derde beest wordt slimmer en kan daarbij zijn vijanden of prooien te slim af zijn. Dat is ons toevallig overkomen.
Taal is geen oorzaak van onze hoge ontwikkeling, maar een gevolg ervan. Onze bijzonder grote hersenen zijn er helemaal op ingesteld: er werken verschillende gebieden voor samen, hersengebieden die andere dieren nauwelijks hebben. Ook is ons instinct er helemaal op ingesteld: een pasgeboren baby begint meteen naar mensentaal te luisteren, en probeert het na een paar maanden na te doen. En dan nog leert een kind pas zonder zijn derde jaar praten. Een geruststellende gedachte: leren praten is verreweg het moeilijkste dat een mens ooit leren; alles wat jij en ik nog moeten leren kan alleen maar gemakkelijker zijn...
lrtj_ schreef:Waarom is de lucht blauw?