Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:57

Er was nog een geïnteresseerde in mijn tuig, maar die woont helemaal in Zwolle. Maar ik woon in Swalmen. Ze wilde het liever niet dat ik het opstuurde en het was te ver om te halen. Ik zei tegen haar dat ik zou kijken hoe ver het rijden zal zijn met de trein, maar het is 3 uur rijden! Dus daarom heb ik het niet aan haar verkocht. Ik kan wel gratis reizen, maar zo ver reizen vind ik het nu ook niet zo veel waard.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:01

Zulke dingen wordt ik ook zo moe..... Ik wil het niet verstuurd hebben, maar ik wil het OOK niet ophalen...... }:0
Ik zou daar dus ook echt geen 3 uur voor in de trein gaan zitten!! En straks kom je daar en hoeven ze het ineens niet... :P

Serendip90

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:02

Als je er toevallig toch in de buurt komt.. ok..... maar anders...

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:12

Mensen ik ga janken...

Koper 2 wil de associores nu zo goed als gratis want ergens anders had hij ze goedkoper gezien en zijn WENS was toch wel dat de associores bij de prijs in gaan zitten.
(Dat betekent dat ik dus 3x een x-bedrag mis loop)

Dit is echt een proto type van dubbeltje en 1e rang.

Begin nou ook bitchy te worden,iemand wat gunnen okay (vooral als hij de hoofdprijs betaalt) :D
Maar alles er gratis bij willen hebben? :n Haal het dan maar fijn ergens anders.

Ben benieuwd wat hij nou doet,met zo'n koper moet je wel sterk in je schoenen staan want deze bulldozert gewoon over je heen.

Enne had ik al gezegd dat die weer wat op de foto had gezien waar hij TOEVALLIG ook net na op zoek was? _-:( _-:(
Het is onmogelijk maar ben in staat om een laken over alles heen te hangen!!!! (wil hij die ook nog kopen zal je zien) :roll:

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:17

Dav schreef:
Mensen ik ga janken...

Koper 2 wil de associores nu zo goed als gratis want ergens anders had hij ze goedkoper gezien en zijn WENS was toch wel dat de associores bij de prijs in gaan zitten.
(Dat betekent dat ik dus 3x een x-bedrag mis loop)

Dit is echt een proto type van dubbeltje en 1e rang.

Begin nou ook bitchy te worden,iemand wat gunnen okay (vooral als hij de hoofdprijs betaalt) :D
Maar alles er gratis bij willen hebben? :n Haal het dan maar fijn ergens anders.

Ben benieuwd wat hij nou doet,met zo'n koper moet je wel sterk in je schoenen staan want deze bulldozert gewoon over je heen.

Enne had ik al gezegd dat die weer wat op de foto had gezien waar hij TOEVALLIG ook net na op zoek was? _-:( _-:(
Het is onmogelijk maar ben in staat om een laken over alles heen te hangen!!!! (wil hij die ook nog kopen zal je zien) :roll:

En als je hem dat dan gewoon zegt. Dat hij er 1 accesiore gratis bij mag hebben, maar dat hij voor de andere 3 echt moet betalen. En als hij dat niet wil, dat hij ze dan mooi kan halen waar hij ze goedkoper had gezien?

Hij kan wensen wattie wil, ik wens ook weleens €10.000.000 krijg ik ook niet.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:37

gewoon voet bij stuk houden, als hij die andere dingen wil hebben zal die er voor moeten betalen, anders jammer dan

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:40

Tja gisteren ook iemand bij my hadden een bedrag afgesproken van 50 euro. begon te zeuren over dit en dat enz... wilde toch dan 40 bieden ik zei NEE 50... bleef doorgaan en wilde 45 bieden.

Toen zei ik laat maar ik hou het wel verkoop het wel aan een ander nog vragen ervoor genoeg gehad. Opeens was het goed en nam het voor 50 euro mee.

Ben nu gewoon keihard graag of niet voor die prijs anders op naar de volgende.

@Vjestagirl
Is of die en anders jammer naar de volgende... je blijft toch niet bezig?.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:41

Ze geeft aan dat ze er flink op kan verdienen. Daar zou ik ook best wat ergernissen voor over hebben.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:46

Over kittens op MP. Wij hebben een paar maanden terug onze Puck via marktplaats gekocht. We hebben een klein bedrag voor haar betaald, ze had verder geen DA gezien. Ik heb toen wel iets afgedongen op de prijs, omdat ik nu eenmaal direct met haar naar de DA moest voor alles, dat is al duur genoeg. Ik heb deze reden ook er bij gezet en haar gekregen voor wat ik bood, als ze wel het volle bedrag hadden gewild, had ik het ook wel gedaan. Ze zag er nu eenmaal heel leuk uit (en is gelukkig ook nog eens heel lief en leuk).

Mijn vorige katten stonden gratis op MP, ook heel erg blij mee geweest. Heb ze helaas weg moeten doen omdat het in mijn toenmalige huis niet te houden was (ze konden niet naar buiten en binnen was het te klein). Heb via MP een heel fijn adres gevonden waar ze lekker buiten konden scharrelen. Daarna nog regelmatig contact met de nieuwe eigenaren gehad. Mis ze nog steeds maar ze zijn daar echt fijn terecht gekomen.

Wat dat betreft dus alleen maar goede ervaringen. Ik hoef geen ras kat, dat zou ik denk ik weer niet via MP doen. Maar mocht er ooit nog een bij komen, doe ik dat zonder moeite via MP. En mocht er hier ooit een (oeps)nestje komen, zou ik niet echt bezwaar hebben via MP een nieuw huisje te vinden voor ze (liever viavia natuurlijk). Ik denk inderdaad dat ik ze dan niet meer gratis zou doen (maar voor iets van 15-25 euro), gewoon om iets zekerder te zijn dat mensen er over nagedacht hebben (en uiteindelijk ook om kosten voor de DA er uit te halen).

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:50

Ik heb mijn kitten momenteel op marktplaats staan. Heb hem van straat gered, maar hij moet nu toch uiteindelijk weg, omdat me ouders er al 3 hebben.

Iemand reageerde al dat een goed huis belangerijker is dan de prijs. Maar als je nu al geen €20,00 kan missen voor een kitten. Hoe ga je dan straks de dierenarts rekening betalen. :Y)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:53

Dat is dus €20 die je meer in een dierenarts rekening kan steken ;) Maar ik neem aan dat jouw kitten wel al alle prikjes, ontvlooïing en ontworming enzo al gehad heeft?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:53

Ik vind dat altijd maar wat raar hoor, dat iemand niet de hoofdprijs qua aanschaf wil betalen (als is 20 natuurlijk geen hoofdprijs) wil niet zeggen dat ze het beest niet van de nodige medische zorg voorzien.
Ik ga ook geen tientallen euro's voor een kat/konijn/whatever betalen, maar qua (medische) zorg, voeding, aandacht en 'vriendjes' zal het ze niks ontbreken.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:55

Ja, oke... Maar ze vroeg ook al of ik hem kon brengen...

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:56

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen hoor.
Nou ja op 1 na eigenlijk, maar goed kitten was gratis dus kon er niets van zeggen. De eerste DA rekening was toen al €180 dus zo gratis was dat katje niet :=

Ik zal het even afkloppen, maar ik heb in al die jaren maar 1x betaald voor iets en nooit gekregen.
En daarna ook prompt niets meer van de verkoper gehoord. Vind ik toch best meevallen.
Maar ja ik verkoop ook veel via MP en sommige reacties :=. Hoewel ik die ook krijg via mijn website (kunst). Mensen blijven grappig (tot vervelens toe soms).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:57

samsi, Misschien kun je er dan ook gelijk een pakket voer e.d. voor de komende maanden bij doen?! :roll:

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:58

Lees net je advertentie: aangezien je er van alles bij geeft, vind ik het best redelijk dat ze er iets voor betalen. Brengen.. vind ik ook altijd zoiets: prima, als je de reiskosten vergoedt.. En het heeft dan wel weer het voordeel dat je ziet waar hij terecht komt. Tegelijkertijd komt het wel weer over als voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Lastig!

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:00

Ja, inderdaad. Bij dat soort mensen twijfel ik ook altijd weer gelijk.

Ik vind het hartstikke jammer dat hij niet meekan naar me ouders, en ik wil gewoon dat hij een goed huisje krijgt waar ze goed voor hem zorgen. Het gaat me verder helemaal niet om die €20,00. Ik had in iedergeval wel een andere reactie gehad en die klonk wat fijner. Zei ging het even overleggen met haar man.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:01

Ja, het is wel weer fijn dat je ziet waar ze terechtkomen.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:02

ik heb inmiddels al zoveel mensen voor mijn deken gehad, over een gekomen over de prijs en rekeningnummer door gegeven en vervolgens al door 3 verschillende mensen nog nooit weer op gereageerd:s ook op biedingen wordt steeds niet gereageerd. Laatst smste al iemand voor de prijs, ik braaf antwoorden ook nooit meer wat van gehoord |o

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:10

Die vrouw zegt dat ze genoeg geld heeft voor eten, grind en snoepjes. Maar dat ze geld apart moet laten zetten voor de castratie. Iets met een bewindvoerder ofzo? Daar heeft ze het over.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:22

Samsie schreef:
Die vrouw zegt dat ze genoeg geld heeft voor eten, grind en snoepjes. Maar dat ze geld apart moet laten zetten voor de castratie. Iets met een bewindvoerder ofzo? Daar heeft ze het over.

Vind ik nogal dubieus, als je met een bewindvoerder moet overleggen of je geld mag uitgeven ben je dan wel in staat om voor een dier te zorgen, hoe woont deze mevrouw, weet je dat misschien want het kan zo maar zijn, dat ze in een woonvorm woont en als de bewindvoerder toestemming moet geven dan is het misschien handig dat je de bewindvoerder zelf ook even spreekt om te vragen of deze mevrouw de zorg kan geven die een dier nodig heeft.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:31

Of dat iemand in de schuldsanering zit... Dat zegt niets over je kwaliteiten om een dier te houden...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:33

Als ik er geen goed gevoel bij zou hebben, zou ik al helemaal m'n dier niet daarheen weg doen :P
(ik baal dat ik m'n vriend niet zo gek kan krijgen voor een kat, anders had ik het wel geweten! :o )

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:33

Ze zegt dat ze woonachtig is in een flat... Ik durf het niet aan hem daarheen te doen..
Maar hoe kan ik dat netjes zeggen... Ik heb er inderdaad geen goed gevoel bij.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:35

Maar als je m niet in een flat wil hebben, vanwaar de opmerking liever bij iemand die m niet naar buiten doet?