Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:10

Heb ooit mijn oude auto via MP proberen te verkopen, foto erbij.
Krijg op een gegeven moment de vraag of de auto er nog is, ja deze is er nog, of ik er ook nog mee reed, ja ik rij er ook gewoon nog mee, vraagt ze waarom? nou wat denk je ik heb m om te gebruiken, ja maar dat was niet de bedoeling... waarom niet? nou dan pleegde ik fraude, dan klopte de km-ter stand niet meer in de advertentie... Tja het is een gebruiksvoorwerp en nog altijd mijn eigendom dus ik beslis hoe of wat.
Had ook een kijker, wilde een proefrit maken, prima, manlief mee. Kijker was helemaal wild van de auto, hij was geweldig, reed geweldig enzovoorts, aan het einde van het liedje moesten we er wel even € 2500 af doen want ja de auto is wit en hij wilde een zwarte.....

Nayomie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:12

:')
2500 minder voor een kleurtje? Hoe diep kan je zinken :')

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:14

meggiemeg schreef:
, aan het einde van het liedje moesten we er wel even € 2500 af doen want ja de auto is wit en hij wilde een zwarte.....

Ja...dat 'liedje' kennen wij ook.
Wij hadden een minikontje-aanhanger te koop staan.
Bood er ook iemand ver onder de vraagprijs.
Want ja...er moesten andere velgjes onder en de kleur vond hij niet mooi en paste ook niet bij zijn mini.
Tja...daar veranderen wij helaas niks aan :o

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:15

Nayomie schreef:
:')
2500 minder voor een kleurtje? Hoe diep kan je zinken :')

Nou, voor dat "kleurtje" zou ik zelfs gewoon geen interesse hebben dus ;) Kleurtjes zijn voor sommigen erg belangrijk, en tja, je kunt het bij MP artikelen natuurlijk altijd proberen. Wil verkoper niet zakken? Dan koop je het niet.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:34

nientje78 schreef:
meggiemeg schreef:
, aan het einde van het liedje moesten we er wel even € 2500 af doen want ja de auto is wit en hij wilde een zwarte.....

Ja...dat 'liedje' kennen wij ook.
Wij hadden een minikontje-aanhanger te koop staan.
Bood er ook iemand ver onder de vraagprijs.
Want ja...er moesten andere velgjes onder en de kleur vond hij niet mooi en paste ook niet bij zijn mini.
Tja...daar veranderen wij helaas niks aan :o

Wat is een minikontje-aanhanger? :+

Edit: Oh, never mind, ik heb het opgezocht en ook gevonden. Wat een grappige omschrijving _O-

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:58

Grappig...als je googeld op afbeeldingen zijn de eerste 4 foto's van ons :=

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:23

Nayomie schreef:
Heb nu ook, ik heb een dekje te koop staan. Er heeft iemand meer dan de prijs geboden. Krijg ik een mailtje van iemand die die het wel wil kopen voor de toegestane prijs (dus niet het bod). Dan zeg ik dat er iemand meer heeft geboden en dat als ze het dekje wilt, een hoger bod moet doen. (Was tevens mij 2 personen) en niks meer van ze gehoord. Beetje aso, als je het mij vraagt.

Dat ze niks meer van zich laat horen vind ik ook niet netjes, maar dat ze lager bied als het hoogste bod vind ik dan weer niet raar.....
Er zijn zoveel mensen die alleen maar onzinbiedingen uitbrengen, voor hetzelfde geld reageerd degene van dat bod niet en gaat de verkoper wel akkoord met het bedrag.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:46

Nee oke. Dat is waar, maargoed. Je mag best zeggen ''dat vind ik te duur, laat maar zitten''

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:56

Snap niet dat mensen naar een paard gaan kijken en dan achteraf bellen dat het te duur is. Stond toch duidelijk in de advertentie...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:58

Nou aan de ene kant kan ik het wel snappen.
Als het nu een verschikkelijk paard is (als je daar eenmaal bent) van 2500 euro of een paard dat heel lief is voor 2500 euro maakt toch wel verschil lijkt mij.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:09

Maar als het een verschrikkelijk paard is, dan wil je hem voor 1000 euro ook niet hebben, dus moet je dan niet zeggen dat hij te duur is, maar dat het paard je niet zint.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:27

Misschien moest er wel meer aan gesleuteld worden dan ze in de eerste instantie gedacht hadden :P Maar vinden ze het paard toch wel leuk := ondanks de aanpassingen (of ze wilden hem eigenlijk in een ander kleurtje :'))

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:05

Nou als ik weet dat ik een bepaalde prijsklasse niet kan/wil betalen ga ik niet bij het paardje kijken of vraag ik of de prijs nog naar beneden kan maar dat hebben ze niet gevraagd.
Denk tevens niet dat het aan het veulen lag. Ze wonen kortbij, hebben het veulen van te voren al in de wei zien lopen. Hij is lief, nieuwsgierig en tam. Afstamming stond bij de advertentie en ze hadden zelf al de vader opgezocht enz. Dus vond het een beetje raar want de prijs stond er al bij dan hadden ze best kunnen afdingen ;p

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:08

Maar vonden ze hem dan 'te duur' of probeerden ze op die manier wat van de prijs te halen? Of was het gewoon echt duidelijk dat ze niet meer geïnteresseerd waren?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:13

Nee ze wilde hem heel graag hebben maar hij was te duur. Moeder zei nog kijk er kan nog wel een 100 vanaf maar meer niet. Ze zou het nog eens overleggen maar eerlijk gezegd hoop ik dat ze niet meer bellen. Ze wilde het veulen al met 4 maanden hebben en hij komt dan voor de rest van zijn leven alleen op wei zonder gezelschap en we maakten ons al zorgen dat hij niet door de draden zou gaan omdat hij dan alleen staat. Staat nu nl in een grote kudde paarden.
Maar on topic, ik vond het een beetje raar dat ze dan zeggen hij is te duur als je weet hoeveel hij kost.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:15

Oeh, daar wou ik hem nog niet voor 10.000 aan verkopen. Een veulen van 4 maanden alleen op de wei? Dat vind ik dierenmishandeling.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:15

Als ze hem wel willen hebben en jij denkt dat hij niet goed terecht komt dan verkoop je hemt toch niet?

Als jij hem niet met 4 maanden kwijt wil dan vertrekt hij niet voor 6 maanden. Of 10. Of 12. Wat jij wil...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:20

Ja dat zei ik ook al tegen mijn moeder, ze is aan het denken gewoon te bellen van sorry we hebben ons bedacht. Wij wilde het paard sowieso onder de 5 maanden niet wegdoen, dan heeft hij lekker de tijd gehad op te groeien voordat hij dan ergens anders terecht komt.
Een goed tehuis is heel belangrijk voor ons, we hebben al een aantal mensen voor onze paarden weggestuurd.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:45

ik had mijn mini van 70 cm te koop staan (paar maand terug), beestje ben ik aan het beleren voor de kar en dat had ik er ook bijgezet. is ook zeer vriendelijk naar kinderen (mijn ponys hebben twee lieve verzorgsters, en slepen ze overal mee naar toe).
Mailden er mensen naar mij toe dat ze er geinteresseerd in waren, en dat ze twee mini's zochten en die voor de tweespan willen gebruiken. ik dacht prima, dat kan hij vast wel met veel geduld.
ze waren helemaal entausiast en wouden graag komen kijken, ik een mail terug gestuurd dat het wel kon en ze een datum en tijdstip even moesten zeggen met wanneer zij konden. een reactie terug met: ja we sturen een mail met de tijd en datum op dinsdag. ok, dacht ik. maar nooit meer iets van gehoord..
mini van mij is er nog, en die is inmiddels ook niet meer te koop ;-)

misschien ben ik ook wel zo'n raar mens op marktplaats: ik zocht een schrikdraadapparaat, ik had een advertentie gevonden en gemaild naar die meneer of de schrikdraadapparaat er nog was en hoeveel hij er voor wou hebben. nooit een mail gekregen en na drie keer gebeld naar het nummer hem eindelijk te pakken kunnen krijgen (verdeeld over 3 dagen hoor, ik ben geen stalker;-)) ik vroeg dus wat hij er voor wou hebben (heel stiekum wist ik wat het hoogste bod was maar ik had nog niet geboden) hij wou er dus dat bod voor hebben, ik dacht prima! de volgende avond kon ik hem ophalen en ik ben super blij met dat ding :-) en diegenen die dus dat bod had gedaan had mooi lekker pech, een beller is sneller :-D
ik ben ook gemeen! XD

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:10

Dat vind ik niet gemeen, maar heel slim. Als ik graag iets hebben wil, bel ik ook, ipv een bod op MP.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:32

Via de telefoon bied ik minder dan wat er op de advertentie staat. Ik kom hem namelijk echt afhalen, wat die bieder doet is nog zéér de vraag aangezien 99% niks met het bod doet :n

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:35

Ik had laatst een strijd met iemand. Zij had geboden. Ik erover heen, toen zij weer. Ik dacht, wacht eens even, misschien heeft ze wel Whatsapp (06 stond erbij) dus ik snel het eea doen. Ja hoor, ze had whatsapp. Diezelfde avond was alles nog geregeld :j
Dat is niet gemeen, maar slim.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:33

Dat is zeker slim haha. Iedereen wilt uiteindelijk toch het beste eruit halen dat er te halen valt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:37

Ja precies :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:19

Haha, ik heb mijn koelkast gratis af te halen op marktplaats staan. Het ding is 20 jaar oud en gezien ik ga verhuizen en in mijn nieuwe huis al een koelkast staat hoop ik iemand er blij mee te kunnen dragen (dan hoef ik hem lekker zelf niet de trap af te tillen :P ). Krijg ik een reactie: Ik wil koelkast *naam* + telefoonnummer. Ja eh.. Maar nog geen 5 minuten later kreeg ik van iemand anders een heel net mailtje dus heb die maar teruggemaild dat ze hem mag ophalen. Als je iets gratis krijgt (en eigenlijk ook als je moet betalen :P ) mag je op zijn minst wel een beleefd mailtje sturen vind ik :=