vuurneon schreef:Dat het afdingen is ipv afdwingen![]()
Vorig jaar achter gekomen haha
Das maar net hoe je het woord gaat gebruiken

Afdwingen en afdingen bestaan beide, echter een totaal andere betekenis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rintah schreef:Sofy schreef:bij sommige dingen die hier genoemd worden vind ik het toch wel schokkend hoe erg het basisonderwijs dan tekort is geschoten zeg... Zeeland en Friesland aparte landen, Stambeeld, tampasta en zambak...
Dat je niet weet hoe je auto in elkaar zit, okee, daar heb je ook geen les in gehad (ten minste, bij mij ging het daar niet over tijdens de rijlessen) maar die andere dingen...
hoe de auto in elkaar zit heb ik wel gehad met m'n rijlessen(rijbewijs net gehaald, mag hem vandaag ophalen)
zou toch ook erg lastig zijn als het tijdens je examen opeens gaat plenzen en je hebt geen idee hoe die ruitenwissers werken..
RoseK schreef:Rintah schreef:
hoe de auto in elkaar zit heb ik wel gehad met m'n rijlessen(rijbewijs net gehaald, mag hem vandaag ophalen)
zou toch ook erg lastig zijn als het tijdens je examen opeens gaat plenzen en je hebt geen idee hoe die ruitenwissers werken..
Gefeliciteerd!! Wat een opluchting is dat he.
Ik heb ook met mijn rijlessen geleerd hoe alles werkt. Alleen toen mijn examinator vroeg hoe de mistlampen aangingen moest hij wel hij het wel even uitleggen. Had ik nooit geleerd en je moest ook de normale knop voor de lichten eerst uittrekken en dan draaien. Wist ik veel..
Vjestagirl schreef:Ik ben erachter dat handgeschakelde autos niet starten als je de koppeling niet intrapt. Ergens wist ik dat al lang, k rijd al 5 jaar handgeschakelde autos, maar sinds een maand heb ik zelf een automaatje, en heb ik dus geen koppeling meer. Stap ik in mijn moeders auto 'waarom start dat onding nou niet?' *peinzende stilte* 'OH JA! Koppeling!'