Waar je heel laat pas achter kwam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:11

vuurneon schreef:
Dat het afdingen is ipv afdwingen :')
Vorig jaar achter gekomen haha :D

Das maar net hoe je het woord gaat gebruiken ;)
Afdwingen en afdingen bestaan beide, echter een totaal andere betekenis :P

vuurneon

Re: Waar je heel laat pas achter kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:15

Dat snap ik :j maar afdingen als in korting afdingen haha :P

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:37

Rintah schreef:
Sofy schreef:
bij sommige dingen die hier genoemd worden vind ik het toch wel schokkend hoe erg het basisonderwijs dan tekort is geschoten zeg... Zeeland en Friesland aparte landen, Stambeeld, tampasta en zambak...
Dat je niet weet hoe je auto in elkaar zit, okee, daar heb je ook geen les in gehad (ten minste, bij mij ging het daar niet over tijdens de rijlessen) maar die andere dingen...

hoe de auto in elkaar zit heb ik wel gehad met m'n rijlessen :Y) (rijbewijs net gehaald, mag hem vandaag ophalen)
zou toch ook erg lastig zijn als het tijdens je examen opeens gaat plenzen en je hebt geen idee hoe die ruitenwissers werken.. :+

Gefeliciteerd!! Wat een opluchting is dat he.
Ik heb ook met mijn rijlessen geleerd hoe alles werkt. Alleen toen mijn examinator vroeg hoe de mistlampen aangingen moest hij wel hij het wel even uitleggen. Had ik nooit geleerd en je moest ook de normale knop voor de lichten eerst uittrekken en dan draaien. Wist ik veel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:41

WhySoWhite schreef:
Erger me wel als mensen abbeLement zeggen haha! Maar ben zelf eigenlijk net zo onnozel :')

Herkenbaar, en wat dacht je van "kresant" (ipv croissant waarbij je de "t" niet uitspreekt).

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:03

RoseK schreef:
Rintah schreef:

hoe de auto in elkaar zit heb ik wel gehad met m'n rijlessen :Y) (rijbewijs net gehaald, mag hem vandaag ophalen)
zou toch ook erg lastig zijn als het tijdens je examen opeens gaat plenzen en je hebt geen idee hoe die ruitenwissers werken.. :+

Gefeliciteerd!! Wat een opluchting is dat he.
Ik heb ook met mijn rijlessen geleerd hoe alles werkt. Alleen toen mijn examinator vroeg hoe de mistlampen aangingen moest hij wel hij het wel even uitleggen. Had ik nooit geleerd en je moest ook de normale knop voor de lichten eerst uittrekken en dan draaien. Wist ik veel..

ach, ging redelijk soepel :) 2e keer geslaagd, in totaal 40 uur les gehad en er half jaartje over gedaan..

was jammer dat ik er tijdens mijn eerste examen pas achter kwam dat je ook als je vooruit kijkt een dode hoek hebt.. die van je raamstijl.
ook jammer dat er in die hoek net een andere auto reed en examinator dus vol op de rem ging omdat ik anders die ander in z'n zijkant had geramd.. :7 de auto die daar achter aan kwam had ik namelijk wel gezien en had besloten dat ik daar nog wel voor langs kon :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:18

Ik ben erachter dat handgeschakelde autos niet starten als je de koppeling niet intrapt :'). Ergens wist ik dat al lang, k rijd al 5 jaar handgeschakelde autos, maar sinds een maand heb ik zelf een automaatje, en heb ik dus geen koppeling meer. Stap ik in mijn moeders auto 'waarom start dat onding nou niet?' *peinzende stilte* 'OH JA! Koppeling!'

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:20

Niet alle handgeschakelde auto's, alleen de nieuwere.
De auto van mijn man moet daarnaast ook nog eens in zijn vrij staan.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:21

Dat had ik met de nieuwe auto van m'n ouders ook. En die waren niet thuis... ik heb uiteindelijk het autootje van de buren geleend omdat ik met spoed m'n broertje weg moest brengen, en dat kreng van een auto dus echt niet aan de praat kreeg...

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:24

Nooit van gehoord dat koppeling intrappen. Wie weet komt het ooit nog van pas :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:24

Tijdens rijles wist ik ook pas wat fileparkeren is haha, ik snapte het nooit; waarom zou je in een file willen parkeren? :+

Ooooo het is gewoon parkeren tussen een rij auto's in, parallel parkeren haha

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:36

Vjestagirl schreef:
Ik ben erachter dat handgeschakelde autos niet starten als je de koppeling niet intrapt :'). Ergens wist ik dat al lang, k rijd al 5 jaar handgeschakelde autos, maar sinds een maand heb ik zelf een automaatje, en heb ik dus geen koppeling meer. Stap ik in mijn moeders auto 'waarom start dat onding nou niet?' *peinzende stilte* 'OH JA! Koppeling!'

Mijn ouwe barrel start gewoon hoor! In het kader van laat achterkomen... starten zonder de koppeling in te trappen en er dan achter komen dat hij in zijn 1 staat. Geeft een leuk effect...
Ik ben er ook wel eens vrij laat achtergekomen dat je in een automaat echt je linkervoet onder de stoel moet binden als je een handgeschakelde auto gewend bent. Anders sta je vrij abrubt stil als je je even vergist }:0 .

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:42

Brainless schreef:
Niet alle handgeschakelde auto's, alleen de nieuwere.
De auto van mijn man moet daarnaast ook nog eens in zijn vrij staan.
Bij mijn vader moet je de rem intrappen voordat je hem van de handrem kunt halen. Is ook wel prettig moet ik zeggen. :))

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:49

Hoe doe je dat dan bij de hellingproef? Ik kan niet tegelijk remmen en gas geven, maar ik wil als ik op een helling stil sta wel eerst zeker weten dat ik vooruit ga voordat ik de (hand)rem er af haal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:52

Beetje gas geven en dan langzaam de voet van de rem halen haha, of dat goed is voor de auto... Geen idee! Maar t werkt wel. Hellingproef heb ik sowieso met beide methodes geleerd.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:58

Heb in aardig wat auto's gereden, maar nog nooit meegemaakt dat je de koppeling in moest houden...

Als je auto in een versnelling staat is t wel logisch xD Anders "schiet" hij naar voren en slaat hij af.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:05

Ik kan inderdaad gewoon de auto starten, zonder de koppeling in de trappen!

En nu we toch zo lekker over auto's bezig zijn, ik kwam er een paar weken geleden ook pas achter dat ik mijn achterruit kon sproeien. Ik dacht al dat ik zo'n ding had zien zitten toen ik ooit mijn auto waste, maar verder nooit naar gekeken. Tot mijn vriend een keer in mijn auto reed en zo de achterruit schoon spoelde! Wel verrek, het kan dus toch ;)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:08

handig om te weten, even onthouden, onze (oudere) bus start altijd. koppeling ingedrukt of niet.

lageveld schreef:
Nooit van gehoord dat koppeling intrappen. Wie weet komt het ooit nog van pas :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:08

Dat van dat pijltje bij je benzine meter klopt bij mij dus wel.
Kwam ik dus net achter...
Hij wijst inderdaad naar rechts waar mijn tankdopzit.
*gaat strax kijken of dat in de auto van hubbie ook zo is*

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:10

Nemurin schreef:
WSW: Ik denk dan altijd dat ze een grapje maken. Is dat niet zo?

Nee echt serieus niet haha

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:15

Nemurin schreef:
Kom je er ook ooit weer weg, was toen de vraag... _O-

mwah hoop het toch eigenlijk wel _O- maar ben dan ook import dus wat dat betreft.....

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:26

_Summerly_ schreef:
Bij mijn vader moet je de rem intrappen voordat je hem van de handrem kunt halen. Is ook wel prettig moet ik zeggen. :))

bij mijn vader moet je eerst de gordel om hebben voor hij van de handrem wil

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:32

Bij mijn vader ...
oh nee wacht, ik weet het niet, want ik mag niet in die auto rijden :P

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:35

Dat er een man nodig was om babys te maken :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:38

ik kom er net achter dat als je meerdere tabbladen hebt en je op een klikt met dat scroll ding van je muis :=
dat die dan sluit!

maar ik heb chrome!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:38

vroli1 schreef:
Dat er een man nodig was om babys te maken :')

:(:)

Bloemkool toch.. _O-