Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:54

Ja niet handig, je rekent er toch op en ik heb ze zo onderhand toch wel nodig.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:12

Heb maandag gereageerd op 2 advertenties van dezelfde persoon.
In 1 mail mijn vragen gesteld en gevraagd of deze 2 items eventueel samen te koop zijn, tot op heden geen reactie gehad, baal hier zo van, tis een verrassing voor vriendlief, maar die heeft het ondertussen zelf allang gezien op marktplaats, weg verrassing -O-
Is het dan zoveel gevraagd om even antwoord te geven op een netjes beschaafd mailtje van een potentiele koper?

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:17

nikolletje schreef:
Heb maandag gereageerd op 2 advertenties van dezelfde persoon.
In 1 mail mijn vragen gesteld en gevraagd of deze 2 items eventueel samen te koop zijn, tot op heden geen reactie gehad, baal hier zo van, tis een verrassing voor vriendlief, maar die heeft het ondertussen zelf allang gezien op marktplaats, weg verrassing -O-
Is het dan zoveel gevraagd om even antwoord te geven op een netjes beschaafd mailtje van een potentiele koper?

Blijkbaar wel,
want ik krijg ook zo vaak geen reactie terug.
Dan heb je interesse en reageren ze gewoon niet. Toevallig had ik het zaterdag, berichtje gestuurd met paar vragen over de maat van de deken enzo. heb nog steeds geen reactie terug gehad. zo jammer vind ik dat. kunnen ze het verkopen reageren ze niet.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:30

Inderdaad Kimbeerly, terwijl je gewoon weet dat ze het gelezen hebben!

Vampirequeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:32

Ik verkocht een spelletje voor 10 euro, 2 euro meer dan waarvoor ik het gekocht had in de winkel. Ik had al een mailtje gehad van mensen die 6 euro boden, maar daarmee was ik niet akkoord gegaan.Vervolgens kreeg ik nog een mailtje, het was iets in de trant van "Het is echt niet normaal dat je dat spel voor zoveel verkoopt, in de winkel kost hij 5 euro ik bied er 2 euro voor dan kun je hem opsturen hier is mijn adres ..."
Daar heb ik ook heel vriendelijk op geantwoord dat ik het spel wilde verkopen zodra ze een serieus bod deden. Uiteindelijk heb ik het toch verkocht voor 10 euro :)

De mensen die ooit een oude auto verkocht hebben hebben dit vast wel eens meegemaakt. Nog geen halve minuut nadat mijn ouders op de knop hadden gedrukt om hem te plaatsen, ging de telefoon. Uiteraard zaten ze ruim €1000,- onder de prijs die we er voor vroegen maar na een tijdje onderhandelen besloten ze dat de auto toch meer waard was. Als er nog anderen belden, mochten we niet zeggen wie de auto wilde kopen en zeker hun nummer niet doorgeven. Tijdens dat gesprek, hadden we 36!! gemiste oproepen van andere geïnteresseerden. Vlak erna belde er iemand, die zei dat de kans groot was dat ze gewoon niet zouden komen en of hij contact met ons mocht opnemen als dat het geval was.
Uiteraard, de volgende dag kwamen ze niet opdagen. We hebben ook niets meer van de andere beller gehoord, dus zetten we de auto opnieuw te koop. Weer vrij snel een beller, die veel meer bood dan we eigenlijk verwacht hadden. Die stond de volgende dag gewoon netjes voor de deur om de auto op te komen halen :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:58

xPenny schreef:
Inderdaad Kimbeerly, terwijl je gewoon weet dat ze het gelezen hebben!

Dat hoeft niet zo te zijn. Ik had het als verkoper, mensen die een mail gestuurd hadden met een vraag en als dat positief was wilde ze m voor een mooi bedrag kopen, ik antwoord netjes en dan hoor je niets meer. MP style zal ik maar zeggen. Daar maak ik me nooit druk over, dat weet je als je wat wilt verkopen. Ondertussen kwamen er meer biedingen en heb ik in de loop van die week het artikel verkocht.
Dat weekend kreeg ik een mail dat ze het niet leuk vond dat ik niet meer op haar mail antwoordde en dat dat onbeschoft was etc. Ik geschreven dat ik wel degelijk een mail met antwoord had gestuurd en zelfs bereid was het voor haar bod te verkopen. Zij op zoek, bleek dat ie in haar SPAM map was verdwenen. Tja, banketstaaf. Kon niemand wat aan doen.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:01

Ik krijg de laatste tijd steeds mensen die al mijn paardenboeken ( gemiddeld 100 stuks) willen kopen.
En of ik een prijs wil maken.

Ik weet wel wat ik wil hebben maar speel de bal terug,wat heeft u er voor over ?
Hoor nooit meer wat.

Ook veel mensen die een aantal boeken wil hebben.
Dus ik maak een leuke prijs..........ben ik nog een afzetter ! Of hoor nooit meer wat.

Per stuk gaat nog steeds het snelste ! :D

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:03

als ik iemand vraag wat die wil hebben, en ik krijg als antwoord wat heb je er voor over, dan mag je van mij de spullen ook houden hoor.
Mensen vragen het omdat ze niet weten wat het waard is, en ik vind jou antwoord een beetje raar dan.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:04

Ik vindt het dus vreselijk als je mensen belt om een richtprijs voor een product te vragen en dat zei vervolgens dat aan jou vragen. Ik wil gewoon weten wat iemand voor zijn product ongeveer vraagt dan weet ik of er mee verder ga of niet.

Bij sommige producten is het ook lastig om de waarde in te schatten omdat je het product niet zelf in handen hebt.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:08

Ik ga er van uit dat als iemand een vraag doet naar 100 boeken of meer hij dondersgoed weet wat het moet kosten !

Doe dan een bod en kijk of we tot elkaar kunnen komen !

Bij minder dan geeft ik best een prijs maar 9 uit 10 vinden ze die toch te hoog !
Als ik dan vraag wat ze in gedachte hebben hoor je er niets meer van !
Wie weet hadden we best tot elkaar kunnen komen !

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:09

Ik ben het met de laatste twee eens. Ik haak direct af als ik zo'n antwoord krijg. Ik vraag het niet voor niets!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:39

Nou Bayazo, als ik interesse zou hebben in 100 boeken zou ik ook niet weten wat ik daarvoor moest bieden.
Als ik aan een adverteerder vraag wat zijn vraagprijs is en hij vraag mij ook, wat bied je ervoor, haak ik ook al snel af.

En wat uitroeptekens minder mag best ;)

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:43

Als ik zon antwoord krijg denk ik altijd dat de verkopende partij hoopt dat jij een bedrag zegt wat (ver) boven hun vraagprijs zit. En zo dus hopen er meer geld uit te halen dan wanneer ze hun vraagprijs hadden doorgegeven.
Dus ja ik haak dan ook gelijk af!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:49

En dat is precies Bayazo dan ook doet vertelde ze net, dus ja, dat mensen afhaken is dan logisch...

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:50

Ik heb bieden vanaf prijzen staan, dus die reken som is voor iedereen te maken.
Maar de meeste verwachten dat ik er 40 % af doe en dat gaat helaas niet.

Wat ik niet snap is dat als ik ergens met een standje sta en iemand een aantal boeken bij elkaar haalt wel de vraag stelt, mag dit voor zoveel mee ? Is het dan zo`n verschil of je de persoon lijfelijk voor je hebt of dat je achter je beeldscherm zit ?

(Excuses voor de "!" dat is macht der gewoonte en niet om extra over te komen. :D )

Vampirequeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:05

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik me hier in meng :)
Het verschil is dan dat je vaak wat minder boeken neemt en dat je het product kunt vasthouden en bekijken. Je weet dus wat je koopt en wat je er voor over hebt. Dat is over het internet vaak moeilijker, ten eerste omdat je totaal geen oogcontact kunt maken met de verkoper en dus ook niet weet hoe die er op zal reageren. Ten tweede, omdat je online het product niet zelf kunt bekijken en er nogal eens dingen verkocht worden waarvan je de waarde niet kent.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:50

Vampirequeen schreef:
Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik me hier in meng :)
Het verschil is dan dat je vaak wat minder boeken neemt en dat je het product kunt vasthouden en bekijken. Je weet dus wat je koopt en wat je er voor over hebt. Dat is over het internet vaak moeilijker, ten eerste omdat je totaal geen oogcontact kunt maken met de verkoper en dus ook niet weet hoe die er op zal reageren. Ten tweede, omdat je online het product niet zelf kunt bekijken en er nogal eens dingen verkocht worden waarvan je de waarde niet kent.

Daar heb je inderdaad wel een punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:08

Bayazo schreef:
Ik krijg de laatste tijd steeds mensen die al mijn paardenboeken ( gemiddeld 100 stuks) willen kopen.
En of ik een prijs wil maken.

Ik weet wel wat ik wil hebben maar speel de bal terug,wat heeft u er voor over ?
Hoor nooit meer wat.

Ook veel mensen die een aantal boeken wil hebben.
Dus ik maak een leuke prijs..........ben ik nog een afzetter ! Of hoor nooit meer wat.

Per stuk gaat nog steeds het snelste ! :D

Zo'n reactie heb ik ook een keer gehad. 'Wat wil je ervoor geven?'.
Bleh, dan hoeft het al niet meer hoor. :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:27

Ik had ooit gereageerd op een advertentie voor n verzorgpaardje.
Ik had netjes uitleg gegeven over mijzelf, rij-ervaring, eerdere ervaringen met verzorgpaardjes, hoe oud ik was, waar ik woonde enz.
Nooooit een mailtje terug gehad. OOok niet toen ik na een week nog een herinnering stuurde.
Vond ik ook raar.... Ik was toen 17 en ze zocht een verzorgster vanaf 16 jaar, dus daar lag het ook niet aan.

Wat ik ook raar vind, mensen zetten heel duidelijk in de advertentie 18+ enz.
En dan toch nog meisjes van 12/13 die erop reageren van; hallo ik zou graag uw paard willen verzorgen... Dan denk ik, wat denk je nou? Dat de eigenaar zegt oooh tuurlijk mag je dat..?
Ben je 17 en je reageert dan, dan kan ik het nog begrijpen, maar als je 12 bent en ze zoeken iemand van 18+....

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:41

iirrssjjee schreef:
En dan toch nog meisjes van 12/13 die erop reageren van; hallo ik zou graag uw paard willen verzorgen... Dan denk ik, wat denk je nou? Dat de eigenaar zegt oooh tuurlijk mag je dat..?
Ben je 17 en je reageert dan, dan kan ik het nog begrijpen, maar als je 12 bent en ze zoeken iemand van 18+....

Meisjes van 12 kunnen toch heel goed wilde hengsten temmen, en net zo goed rijden als Anky ;)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:42

HTM schreef:
iirrssjjee schreef:

Meisjes van 12 kunnen toch heel goed wilde hengsten temmen, en net zo goed rijden als Anky ;)

oliebol, is waar ook, was ik even vergeten :o

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:13

Ik heb op dit moment te koop staan:
- 3 Dressuurdekjes
- Uitrijdeken
- Rubberen rijlaarzen
- Kunstschaatsen, maat 36
- Nintendo DS Lite met spellen
- Mini laptop van HP
- Stijltang

Ik ben erg benieuwd wat erop af komt. Net mijn Merano zadel verkocht, maar als hij niet past, komt hij weer terug en dan is die ook weer te koop. :)
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 02-03-12 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:20

showteam schreef:
Ja ik heb gestuurd: Aaah nog steeds niemand zo gek had gekregen een filmpje voor je te maken? Succes!

Heb overigens niks meer terug gekregen. Wel sneu als je zo de dagen door moet brengen toch :P haha

Haha, das wel een goeie! Misschien dat ze er nu mee op gaat houden?

Overigens heb ik weer te maken met een top-vijf-marktplaats-ergernis: Ik ben op zoek naar een tablet en heb inmiddels over de afgelopen twee weken al weet ik niet hoe vaak een goed bod uitgebracht, vervolgens mijn bod toegelicht met de vraag of dit acceptabel was en dat ik de tablet snel op kon halen eventueel en vervolgens geen enkele reactie gekregen... Gisteren ook weer: bied ik de vraagprijs, geen reactie en even later is de advertentie weg. Heb vanochtend ook nog iemand gemaild nadat ik de vraagprijs geboden had en tot nu toe nog geen reactie. Maar het is natuurlijk nog maar kort geleden. Wel hoop ik dat deze persoon wel gaat reageren... Word er in ieder geval een beetje moedeloos van, er hebben al zeker tien mensen gewoon helemaal niet gereageerd. Op deze manier koop ik de tablet nog liever in de winkel, dan maar veel meer betalen...

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:56

Wat vinden jullie trouwens een goede prijs om te vragen voor de mini laptop? Ik heb namelijk geen idee...
Dingetje doet het goed, en verkoop ik met oplader, opbergtas en draadloze mini muis.

En voor de Nintendo DS Lite? incl. 4 spellen, R4 kaartje (om gedownloade spellen en muziek op te zetten), oplader, opbergtasje, extra pennetjes, schoonmaakdoekje..

De rest qua dekjes, rijlaarsjes, kunstschaatsen enz mogen weg voor een zacht prijsje.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:00

Wij hadden onze amerikaanse koelkast (jaar oud, maar past niet in onze nieuwe keuken) te koop staan, vraagprijs 350 euro (nieuwprijs 1000 euro, nog met garantie)
Krijg ik serieus een bod van 50 euro. Heb teruggemaild dat ik de groentenlades niet apart verkocht en dat hun bod van 50 euro daarvoor zelfs nog aan de lage kant was. Niets meer gehoord :(