Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:36

Kayleigh_ schreef:
zap schreef:
Yep, I agree.

Maar ik vraag me af dit idee niet veel te laat komt. Er zitten al zoveel Moslims (en andere geloven) die Nederlander zijn en wel totaal volgens hun cultuur kunnen leven/geloven/gedragen. Ik denk dat we al een heel stuk eerder 'strenger' hadden moeten optreden. Hier hebben we natuurlijk niks meer aan, maar ik denk wel dat dit ook meespeelt met de moeilijkheid tov haalbare plannen. Ga ze nu maar eens even vertellen dat ze zich nu ineens anders moeten gedragen. Dat gaat niet meevallen, al vind ik het wel nodig :).

Ja maar dat is natuurlijk een zwak excuus. Omdat het veel te lang is toegestaan kan er niks meer aan gedaan worden...

Dat zeg ik ook niet. Ook ik vind dat er wat aan gedaan moet worden, maar dat gaat niet makkelijk worden ;)

gohya

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:39

Aan alles kan later alsnog wat aan gedaan worden.
Is een kwestie van even wennen en dan is het niet moeilijk meer.Er veranderd zoveel in nederland wat al jaren was toe gestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:41

Pion schreef:
Hoezo kunnen ze geen scholing betalen?
Ze sluiten een lening af die ze later inkomensafhankelijk terug kunnen betalen.

Je krijgt ook niet altijd een lening, helemaal in deze tijd niet. Daarbij, als je gaat studeren, dan heb je ook niet echt tijd om te werken, dus zit je na je studie nog met een enorme schuld. De rijken, die hebben ouders die zullen mee betalen of kunnen geld van hun ouders lenen, zullen dus een minder grote schuld opbouwen en zullen niet van de lening gebruik maken. Terug betalen aan je ouders is natuurlijk renteloos en tijdloos.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:20

Alhoewel ik er hopelijk niet meer mee te maken krijg.
Heb ik besloten niet op de SP te stemmen in verband met onder andere het onderwijs.
Dus het invoeren van een lening, en dat zie ik als een grote achteruitgang van nederland.
Met een hoop werkeloosheid en laaggeschoolden tot gevolg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:25

SP wilt juist niks aan de studiefinancering veranderen, integenstelling tot de VVD..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:39

Oeps, scheef gekeken.
CDA en SP willen dat er niets aan veranderd.

En ben ook niet zo gecharmeerd van die 2e kerncentrale

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:32

annastasia schreef:

Waarom niet?

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:33

Het is een dag voor 9 juni en ik weet nog niet wat ik ga stemmen %)

Lees en test me helemaal suf, maar ik ben er nog niet uit...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:36

Ingmar_ schreef:
annastasia schreef:

Waarom niet?

Waarom met kernenergie als er nog zoveel bevalt te halen met ''groene'' energie?
Breid het zonnecollectoren plan uit, daar valt echt nog heel veel voordeel uit te behalen.

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:45

Zonnecollectoren, zonnepanelen, windmolens enz draaien op subsidies, niet op wind of zon.
Dat zijn oplossingen die doorgevoerd worden door mensen/regeringen die totaal geen kaas gegeten hebben van techniek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:52

Uums schreef:

Hier hetzelfde... De kans is groot dat ik het pas weet als ik in dat stemhokje sta.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:55

stefan3 schreef:
Zonnecollectoren, zonnepanelen, windmolens enz draaien op subsidies, niet op wind of zon.
Dat zijn oplossingen die doorgevoerd worden door mensen/regeringen die totaal geen kaas gegeten hebben van techniek.

Klopt, die dingen kosten meer dan dat ze opleveren, ik dacht dat een windmolen 10 jaar moet draaien (zonder onderhoud dus) om er geen geld op te verliezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:00

annastasia schreef:
Alhoewel ik er hopelijk niet meer mee te maken krijg.
Heb ik besloten niet op de SP te stemmen in verband met onder andere het onderwijs.
Dus het invoeren van een lening, en dat zie ik als een grote achteruitgang van nederland.
Met een hoop werkeloosheid en laaggeschoolden tot gevolg.

Heb ik daarvoor nu wekenlang actie staan voeren? Wij willen JUIST dat iedereen kan studeren!

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:21

Nies_ schreef:
stefan3 schreef:

Klopt, die dingen kosten meer dan dat ze opleveren, ik dacht dat een windmolen 10 jaar moet draaien (zonder onderhoud dus) om er geen geld op te verliezen.

Dat zou best kunnen, en dan heb je het alleen nog maar over de kosten.
Als je mee gaat reken wat een windmolen aan energie kost om te bouwen, winnen van ijzererts, omsmelten in hoogovens om plaat van te maken, transport van materialen per boot en vrachtwagens, de duizende verschillende machines die staan te draaien om alle onderdelen van de windmolen te maken.... en zo kan ik een pagina vol schrijven.... kost het maken van een windmolen meer energie dan dat hij ooit op gaat leveren.
Niks groene stroom uit windmolens en zonnepanelen dus, het klinkt allemaal leuk maar dit is een zeer vervuilende vorm van energie. Nu de regering nog........

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:22

stefan3 schreef:

Hoezo? Kun je dit toelichten?
Dat zou me kunnen helpen in m'n keuze. :)

Edit, heb je al gedaan. Ik ga het even lezen.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:24

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:28

stefan3 schreef:
Als je mee gaat reken wat een windmolen aan energie kost om te bouwen, winnen van ijzererts, omsmelten in hoogovens om plaat van te maken, transport van materialen per boot en vrachtwagens, de duizende verschillende machines die staan te draaien om alle onderdelen van de windmolen te maken.... en zo kan ik een pagina vol schrijven.... kost het maken van een windmolen meer energie dan dat hij ooit op gaat leveren.
Niks groene stroom uit windmolens en zonnepanelen dus, het klinkt allemaal leuk maar dit is een zeer vervuilende vorm van energie. Nu de regering nog........

Nog een nadeel is dat ze er lang niet genoeg energie uit kunnen halen om een land draaiende te houden. ;)

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:31

stefan3 schreef:
Nies_ schreef:

Iemand nog een tegenargument?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:38

Oamaru schreef:
Uums schreef:

http://www.wspa.nl/Images/standpunten-p ... .jpg#false

Gaf voor mij de doorslag. :j

Die klopt volgens mij niet helemaal want ik dacht dat de PVV bont juist wilde legaliseren, las ik in dit topic..

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:46

en dat snap ik dus niet... waarom zou je bont willen legaliseren... er zijn nu zoveel alternatieven voor bont....

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:46

Wat stemmen hier extreem veel mensen PVV :oo

Als Wilders primier wordt, verhuis ik naar België. Ik word er zo wie zo niet vrolijk van als hij in de coalitie komt. Dat is voor het aanzien van Nederland in het buitenland niet goed. Prima als hij in de oppositie wat kan schreeuwen, maar meer invloed mag hij wat mij betreft niet hebben.

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:49

:D
En om een ieder uit de droom te helpen.... dit gaat ook op voor de zogenaamde groene, zuinige en milieuvriendelijke auto's.
Dit alles heeft niks maar dan ook totaal niks met milieu te maken, het gaat hierbij om omzet, werkgelegenheid en de economie draaiend houden.
en nee, groenlinks gaat niet mijn stem krijgen... ze praten over dingen waar ze totaal geen verstand van hebben.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:53

Ik vond de debatten heel vervelend eigenlijk. Het ging alleen maar over de bezuinigingen, de zorg en het milieu. Heel leuk en erg belangrijk, maar waar waren de andere punten? Deze heb ik dus gemist. Een beetje jammer.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:54

die zuinige auto's mogen ze van mij zoiezo we uit de markt halen, het enige wat je daar mee berijkt is dat meneer shell de benzine nog duurder gaat maken, waardoor het straks voor de bestuurder van een oudere auto niet meer te betalen is... maargoed.. off topic }:0

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:56

Ik heb ook nog geen enkel idee wat ik wil gaan stemmen. Andere jaren wist ik het al langer van tevoren en stemde ik heel bewust, maar nu...

Ik had een goed gevoel bij GroenLinks en Christenunie, maar uit stemwijzers komt SP en Partij voor de Dieren.
Er is gewoon geen partij die echt bij mij aansluit. Dan maar blanco stemmen???

Iig zal ik nooit PVV stemmen. Mocht Wilders aan de macht komen, dan ga ik nog eens goed nadenken over emigreren.
VVD heb ik ook helemaal niets mee.