Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:50

Ja misschien had ik maar gewoon een random bosje moeten pakken :') Keuze uit 11 kleuren en 4 lengtes :=

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:53

Wij hebben ook zo'n pipo rondlopen bij de BB.
Elke keer wat te klagen, dan moet er weer wat veranderd worden is het weer niet goed etc.
Eigenlijk wil hij standaard 15 halve broden (a 1.10 ongeveer) voor de prijs van hele broden (3 voor 5.50).
Baas vond dat ooit goed jaren geleden maar nu snijden we de broden in de ochtend ipv als hij er is want hij komt altijd op het drukste moment en wil meteen geholpen worden etc.

Ik geef de broden en hij zegt: "Dat was niet de afspraak he"
Ik: Meneer wij snijden de broden voortaan in de ochtend.
Hij klagen dat zijn brood dan uitdroogt en oud is als het maandag uit de vriezer komt.
(Het is juist omgekeerd, hoe langer het brood ligt, hoe minder vocht en hoe droger het brood)
Vervolgens ging hij alle klanten in de winkel vertellen wat wij allemaal fout deden.

Moest ik van de baas toch maar een uitzondering maken, en dat terwijl hij in de ochtend vertelde dat hij dan maar ergens anders zijn brood moest gaan kopen. Mocht ik gaan vertellen omdat de baas gewoon te laf is om zelf te gaan.

Toen stonden mijn haren echt recht overeind. Binnen twee uur compleet omslaan als baas, klanten die klagen om het klagen hun zin geven (welke boodschap krijgen de andere klanten dan). Plus nog zo'n s**xist in de winkel.

Alle collega's hebben het idee dat hij gewoon gezellig wil kletsen en dat hij bij anderen naar de kont kijkt ed.

Pffff.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:04

Ik had laatst een klant die netjes in de rij ging staan (ik werk in een groentezaak trouwens), was een meneer voor hem. Ik heb die klant geholpen en wil de andere klant helpen. Zegt hij "verkopen jullie ook aardappelen?"

Dus ik zeg, ja hoor! Ze staan allemaal bij de wand achter u!
Draait dit man zich om, gelijk weer terug, zegt "tof!" En loopt de winkel uit. Ik was serieus flabbergasted.
Laatst bijgewerkt door x_Rebecca op 06-08-12 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:05

x_Rebecca schreef:
Ik had laatst een klant die netjes in de rij ging staan (ik werk in een groentehal trouwens), was een meneer voor hem. Ik heb die klant geholpen en wil de andere klant helpen. Zegt hij "verkopen jullie ook aardappelen?"

Dus ik zeg, ja hoor! Ze staan allemaal bij de wand achter u!
Draait dit man zich om, gelijk weer terug, zegt "tof!" En loopt de winkel uit. Ik was serieus flabbergasted.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:13

Collega van mij was ijs aan het scheppen (ik werk in een ijssalon), en hij schepte een hele grote bol mango. Echt enorm. Dus hij doet er een kleinere schep Malaga bovenop, krijgt hij een opmerking: nou dat is ook wel een miezerig bolletje!
Nou even serieus, wij maken absurd grote bollen, waar bij andere ijssalons in een klein bakje 2 bollen gaan gaat er bij ons 1 in. We stonden dus wel even raar te kijken :')

Nog een aparte:
klant: ik wil graag 2 bollen aardbei met slagroomsaus.
Collega: *schept ijsje* u wilde slagroom erop?
klant: ja graag.
Collega: *draait slagroom erop*
klant: nee! ik wilde er geen slagroom op!
Collega: :? %)
Achter in de winkel hebben we ons kapot gelachen :+

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:19

Hahaha, die is wel apart.

Hier was vorige week op een drukke zaterdag een klant met een hele waslijst aan producten. Komt ze naar mn collega en vraagt van élk product waar het staat. 'sorry mevrouw, wij zijn een zelfservicewinkel, als u iets niet kunt vinden roept u maar en dan helpen wij u graag', aldus mijn collega. Klant was meteen beledigd. Overigens helpen we mensen echt wel, maar deze klant was echt te lui om de winkel door te lopen. Dan hebben wij toch echt wel wat beters te doen

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:51

Kayleigh__ schreef:
Hahaha, die is wel apart.

Hier was vorige week op een drukke zaterdag een klant met een hele waslijst aan producten. Komt ze naar mn collega en vraagt van élk product waar het staat. 'sorry mevrouw, wij zijn een zelfservicewinkel, als u iets niet kunt vinden roept u maar en dan helpen wij u graag', aldus mijn collega. Klant was meteen beledigd. Overigens helpen we mensen echt wel, maar deze klant was echt te lui om de winkel door te lopen. Dan hebben wij toch echt wel wat beters te doen

Haha, dat zou ik geweest kunnen zijn! Nou ja, dan niet met een hele waslijst, maar bij het kruidvat of trekpleister doe ik het nog wel eens, heb ik geen zin om een half uur te zoeken naar een flesje of tubetje, word helemaal daas van het aanbod. :D

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:23

Injoy schreef:
Collega van mij was ijs aan het scheppen (ik werk in een ijssalon), en hij schepte een hele grote bol mango. Echt enorm. Dus hij doet er een kleinere schep Malaga bovenop, krijgt hij een opmerking: nou dat is ook wel een miezerig bolletje!
Nou even serieus, wij maken absurd grote bollen, waar bij andere ijssalons in een klein bakje 2 bollen gaan gaat er bij ons 1 in. We stonden dus wel even raar te kijken :')

Nog een aparte:
klant: ik wil graag 2 bollen aardbei met slagroomsaus.
Collega: *schept ijsje* u wilde slagroom erop?
klant: ja graag.
Collega: *draait slagroom erop*
klant: nee! ik wilde er geen slagroom op!
Collega: :? %)
Achter in de winkel hebben we ons kapot gelachen :+

Snap ik wel van de klant, ik neem altijd citroen met chocola maar baal altijd als ze dan enorm grote citroen bol doen en dat gaan compenseren met de chocola, word ie veel te overheersend :o IMO hoor je gewoon te proberen om even grote bollen te maken, maar ik snap je punt welh oor. Het is wel echt heel erg zeuren om een klein ding.

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:31

Tja je hoort het te proberen, maar het blijft handwerk.
Lastiger dan je denkt ;) haha.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:09

Ik denk dat smaken daarin ook verchillen. Perssonlijk heb ik liever veel citroenijs en weinig chocola

Manonn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:49

Ik had tijdje geleden een vrouw aan de kassa en ze zat de hele tijd me gezicht te bekijken, opeens zegt ze: Jij lijkt echt sprekend op doutzen kroes! je moet model worden!
hmmmm ik heb bruin haar, ben maar 1.60 en zeker geen maatje 34 maar bedankt voor het compliment!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:02

Nu ben ik benieuwd naar een foto van jou Manon :')

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:08

Ik werk in de Ah en tijdens de voetbal zooi gebeurden er meerdere "grappige" dingen. Ik vond het niet zo leuk maar de mensen die het zeiden schijnbaar wel..

2 meisjes: O! Ze moeten jou in het stadion zetten! Je hoeft je niet eens uit te dossen, oranje haar heb je al!

En ik heb een blauw jasje aan en moest een oranje hoedje op :\
Zegt een man: Je lijkt precies op de Nederlandse vlag! Oranje hoedje, rood haar, wit gezicht en een blauw bloesje!!

En er worden nogal vaak grapjes over mijn naam gemaakt. Of ik familie ben van de crèpe.. Ik heet Suzette en er bestaat een crèpe suzette. O wat zijn mensen toch ook grappig ^)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:11

@suus niet echt grappig voor jou, oranje haar! :oo jou haar is juist super mooi! :+:

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:20

Haha bedankt! Ik ben ook super blij met mijn haarkleur en naam, maar die stomme opmerkingen mogen wel achterwegen blijven. Vooral als ze van meisjes van 14 komen met blond en de hele tijd lopen te giegelen..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:58

Manonn_ schreef:
Ik had tijdje geleden een vrouw aan de kassa en ze zat de hele tijd me gezicht te bekijken, opeens zegt ze: Jij lijkt echt sprekend op doutzen kroes! je moet model worden!
hmmmm ik heb bruin haar, ben maar 1.60 en zeker geen maatje 34 maar bedankt voor het compliment!

Haha wat lief zeg!

Ik had het ook een keer, het was complimenten dag of zo want eerst zei een klein meisje heel lief dat ik er mooi uit zag,
daarna een oudere mevrouw die zei dat ik mee moest doen aan hollands next top model en later nog een meisje die zei dat ik mijn makeup mooi had haha, mijn dag kon niet meer stuk :P

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:06

Ik heb een keer gehad dat een klant aan mijn kassa kwam en zei; Ik kom maar bij jou, jij kijkt tenminste vrolijk, de rest zit zo chagrijnig achter de kassa.

Leuk om te horen natuurlijk, maar zegt meteen wat over hoe de rest achter de kassa zat op dat moment.

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:15

LOL! Geniale verhalen hier!

Ik werk in een restaurant en een keer kwam er een man naar mij toe met de serieuze vraag: "ken ik jou niet?"
Ik: 'Eh, nee, denk het niet. U komt mij niet bekend voor."
Man: "Oh, ook niet van een kinderkoor?"
Ik: "Nee, ik zit niet in een kinderkoor..." 8)7

Echt vaag!

Oh en laatst werd mij gevraagd: "Ik vroeg mij af, wilt u met mevrouw aangesproken worden of met jongedame?"
*Echt serieus, wat een vraag?!* Ik: "Ehm, nou doe dan maar jongedame..." %) Whaha, ik wist echt niet wat ik moest zeggen :p En zijn vrouw gaf hem zo een klap op zijn arm, "Joh dat vraag je toch niet?! Sorry hoor!"
:p

Never a dull moment! ;)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:30

magriet schreef:
Ik denk dat smaken daarin ook verchillen. Perssonlijk heb ik liever veel citroenijs en weinig chocola

Ja klopt ging ook meer om het idee, maar als klant vraag je tenslotte om chocola en citroen, als je meer citroen als chocla wil of anderom had je dat wel gemeld. Maargoed ik snap da he handwerk blijft maar betekend niet da he voor de klant niet vervelend kan zijn.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:39

_coquette_ schreef:
Ik stond laatst achter de kassa, komt er een klant die elke week komt. Zeg zoals altijd gewoon Goedemiddag, zegt hij: Goh wat zie je er weer lekker uit vandaag... Hij is rond de 50 :r

:= :')

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:22

Ik hield het vanmiddag echt niet meer van het lachen.
Stond achter de kassa en ik heb best 'groot' haar en vandaag wilde het al helemaal niet normaal zitten.
Was een heel aardig stel aan de kassa. Hoorde die vent al in de verte zeggen dat er een leeuw achter de kassa stond. Nu hoor ik wel vaker dingen verkeerd en hij stond verweg, dus dacht dat ik verbeeld had.
Maar toen ze bij de kassa stonden, kreeg ik al de vraag wat ik van leeuwen vond. Ze vonden dus dat ik een leeuw was door mijn haar. Na het afrekenen zeiden ze nog dat ik iig een heel vrolijke leeuw was.
Het was allemaal als compliment bedoeld, dus ik heb er heel hard om gelachen. :D

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:53

sommige klanten :( krijg regelmatig fooi, ja achter de kassa:P dat compenseert als ik een keer teveel terug geef oid dus das altijd fijn. Nou heb je ook van die leuke gasten die een product kopen, geld in je hand kwakken en weg zijn voordat je een munt hebt geteld. Is het te weinig, ja krijg daardoor geen kassaverschil door fooi die ik dan al gekregen heb, gaat ook nooit om vaeel geld. Maar vandaag weer, in 3 uur twee :( Net ook, koopt iets van 1.20 en kwak vijfcentjes in me hand. Tegen de tijd dat ik het geteld had liep ie net de winkel uit, ik roepen maar hij hoorde me natuurlijk niet t, logisch als je maar 85 cent gegeven hebt. Wat heb ik de neiging gekregen m is goed de schrik aanjagen, oftewel de 4 bewakers er achteraan laten rennen en m gewoon aan laten houden, maar ik zie me al aankomen bij de bewakers om 40 cent. :p

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:41

Nou dan was ik er toch echt wel even achteraan gerend hoor!! Hier flikken ze het ook nogal eens om gewoon te weinig in je handen te kwakken en gauw weg zijn. Dan geef ik altijd aan dat ik het even natel zodra ze weglopen. Oftewel, hier blijven jij ~~}> Of mensen die buitenlandse munten geven. Of mensen die van de hak op de tak springen waar ik helemaal kierewiet van wordt terwijl ik wisselgeld aan het pakken ben. Ja dan kan het soms voorkomen dat het niet meer klopt maar ik tel áltijd na zodat ik het nogmaals kan controleren en de klant kan zien dat het klopt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:03

klanten moeten wachten van mij.
als ze proberen weg te lopen zeg ik gewoon
"excuseer, is het mogelijk om eventjes te wachten aub?"
als ze niet wachten, ga ik er gewoon met de baas om, want zolang ik nog niet doorgedrukt heb op de kassa is het product niet betaald, dus is het eigenlijk diefstal :D

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:18

Ik doe dat ook hoor, als ze al weg willen lopen zeg ik gelijk van: wacht even, ik moet het nog tellen.. Heb er dus nooit last van dat ze weg lopen