Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:20

pniekepnak schreef:
Ik zit inmiddels al ergens rond de 45 lessen, want iedere keer nog een paar keer lessen tussen 3x afrijden tikt lekker aan... :(
M'n examinator vond dat ik m'n aandacht nog beter moest verdelen...
@Annemarie: ik ga wel door hoor, met frisse tegenzin inmiddels, dat dan weer wel, haha!

Jeetje zeg :oo Wordt ook een lekkere dure grap dan! Aandacht beter verdelen :? Sommige redenen snap ik echt niet.. :=

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:45

Tsja... Ik denk dat we wel mogen concluderen dat ik ook gewoon niet zo erg goed ben... :=
Dat in combinatie met 3x zakken is dus 45 lessen... ;(

Lottiejj

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:20

Pradaatje gefeliciteeerd !
Pniekepnak wat balen zeg, ik moest vandaag ook, voor de 2e keer, ook weer gezakt. K baal me echt dood, vond het zelf goed gaan, maar die examinator vond dat ik nog te wisselend reed, dat ik de ene keer wat te vroeg remde en keek en de andere keer weer iets aan de late kant, pff, getsie, niet leuk maja.

Haha, ik doe mee, met de frisse tegenzin!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:28

Aranel schreef:
pniekepnak schreef:
Ik zit inmiddels al ergens rond de 45 lessen, want iedere keer nog een paar keer lessen tussen 3x afrijden tikt lekker aan... :(
M'n examinator vond dat ik m'n aandacht nog beter moest verdelen...
@Annemarie: ik ga wel door hoor, met frisse tegenzin inmiddels, dat dan weer wel, haha!

Jeetje zeg :oo Wordt ook een lekkere dure grap dan! Aandacht beter verdelen :? Sommige redenen snap ik echt niet.. :=

Misschien wordt daarmee bedoeld dat als je op een kruising aanrijdt, je je teveel bleef focussen op kijken naar een kant, en de andere kant vergat? Zoiets kan ik me daarbij wel voorstellen. Doeik namelijk zelf ook regelmatig nog ;)

Pniekepnak, vervelend, zo vaak moeten afrijden. Ligt het misschien niet aan je zenuwen, soort faalangst? Je bent er vast klaar voor, anders had je instructeur je niet laten afrijden :)

Pff, ik heb net weer les gehaden het ging echt voor geen meter. Ik moest extra veel afslaan, links, rechts, links, rechts. Woonwijk in, woonwijk uit. Om gek van te worden, op een gegeven moment werd ik dat dan ook nogal. := Paar fouten gemaakt, waaronder een keer iemand op een zebrapad te laat gezien (het was donker en ik zag degene die van rechts liep wel, maar toen kwam er van links ook nog eentje), dus hop, op de noodrem. Een beetje fouten maken vind ik niet erg, daarvoor leer ik het immers ook, maar ik vind het wel heel vervelend als ik andere mensen in gevaar breng, dus ik was wel even geschrokken -O-

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:35

Ik ken het hoor! :j Vervelend inderdaad, maar het is mijn ervaring dat je dan juist de volgende keer veel beter oplet in zulke situaties, en daar gaat het om toch! :)

Ik moet ook héél veel doen tijdens mijn les hoor, dan weer rechts, links meteen weer rechts, eerste stoplicht links en tweede rechts. Of zoiets, ik dacht al, tijdens mijn examen schrijf ik het wel op :+ :')

xMargot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:51

Ik ben woensdag jarig , en heb dan meteen mijn allereerste rijles! Heb er echt zin in haha.
Hebben jullie ook zo'n intake gedaan bij een pakket?
Dan kijken ze hoeveel lessen je volgens hun ongeveer nodig hebt.
Wat moesten jullie allemaal doen toen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:56

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:57

Zwartwitje schreef:
Misschien wordt daarmee bedoeld dat als je op een kruising aanrijdt, je je teveel bleef focussen op kijken naar een kant, en de andere kant vergat? Zoiets kan ik me daarbij wel voorstellen. Doeik namelijk zelf ook regelmatig nog ;)

Klopt, dat is wat hij bedoelde!

Zwartwitje schreef:
Pniekepnak, vervelend, zo vaak moeten afrijden. Ligt het misschien niet aan je zenuwen, soort faalangst? Je bent er vast klaar voor, anders had je instructeur je niet laten afrijden :)

Klopt ook, ik heb deze keer al (op advies van m'n instructeur) 'onder invloed van' Propranolol afgereden, kalmeringspillen dus. De vorige keren had ik die niet en toen was het helemáál geen doen, zat zo gespannen als een elastiekje in die auto en maakte alleen maar stomme fouten daardoor. Dat had ik nu dus veel minder dankzij die pillen, en ik vond het dus ook véél beter gaan. Maar de examinator vond dus van niet! :(

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:10

Jullie posten wel veel zeg, ik houd het niet meer bij :+

Is het bij jullie ook zo mistig? Hier wel heel erg en ik heb straks rijles :\ (en het is ook alweer bijna 2 weken geleden)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:05

Hier is het ook heel mistig. :j Succes met je les.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:26

Afgelopen donderdag van paard gevallen en mijn onderrug gekneusd, maar ik moest en zou vandaag mijn laatste les rijden voor het afrijden. Gelukkig een pauze tussendoor gehad (ik heb lessen van twee uur). Maar zolang ik bleef zitten ging het erg goed. Was vandaag ook mijn eerste les met zulke dikke mist. Maar het ging gelukkig hartstikke goed! :D
Nu in spanning op maandag wachten.... :=

Je had me trouwens niet moeten zien uitstappen _O-
Ik ben nog nooit zo soepel geweest!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:39

Heb eigenlijk niet echt last gehad van de mist gelukkig. Verder ging het redelijk.

Klinkt wel heftig Ashley! Wel mazzel dan dat je er tijdens het autorijden niet zo veel last van had.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:51

xMargot schreef:
Ik ben woensdag jarig , en heb dan meteen mijn allereerste rijles! Heb er echt zin in haha.
Hebben jullie ook zo'n intake gedaan bij een pakket?
Dan kijken ze hoeveel lessen je volgens hun ongeveer nodig hebt.
Wat moesten jullie allemaal doen toen?

Ik had ook een intake (van 2 uur), en ik heb net als Judith_M meteen al vanalles gedaan; eerste 20 minuutjes alleen gestuurd, gegast en geremd, daarna kwam de koppeling en het schakelen erbij. Ik ben ook meteen op 80-kilometerwegen geweest; invoegen, uitvoegen, rotondes meepakken, kruisingen, van alles wat. :j Alleen kijkwerk kwam veel later pas aan de orde.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:34

Pluutje schreef:
Heb eigenlijk niet echt last gehad van de mist gelukkig. Verder ging het redelijk.

Klinkt wel heftig Ashley! Wel mazzel dan dat je er tijdens het autorijden niet zo veel last van had.

Ja, het is niet het makkelijkste wat er is. Maar ik wil het liefste dat mijn afrijden zo snel mogelijk voorbij is.
De zenuwen vind ik op dit moment erger dan de pijn in mijn rug!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:27

Niet dat het achteraf gezien iets had uitgemaakt, maar ik ben blij dat het gister nog niet zo mistig was! Ik had hier toch niet graag in willen afrijden!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:45

Ik moet donderdag voor de 2de keer afrijden, hoop dat ik het haal, zit ondertussen toch wel op de 50 lessen :o

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:59

Waarom schamen jullie je voor veel lessen? :) Is toch niet erg?
De 1 heeft het nou eenmaal sneller te pakken dan de ander, is hetzelfde als met paardrijden.

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:04

Mag ik me hier ook melden!? Heb net mijn 7e rijles erop zitten en ben vandaag voor het eerste de snelweg op geweest....
Vond het aan het begin best eng maar achteraf weer bang geweest voor niks!

Hier viel de mist intussen trouwens mee!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:22

x_Marr schreef:
De 1 heeft het nou eenmaal sneller te pakken dan de ander, is hetzelfde als met paardrijden.

Haha ja daar heb je ook wel gelijk in... Ik zou alleen zo graag willen kunnen zeggen dat ik 'vet goed kan autorijden', maar dat is helaas niet zo, haha! :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:26

pniekepnak schreef:
Haha ja daar heb je ook wel gelijk in... Ik zou alleen zo graag willen kunnen zeggen dat ik 'vet goed kan autorijden', maar dat is helaas niet zo, haha! :D

Dat komt vast nog wel! ;)
Ik kan het ook niet zeggen, denk dat ik heel veel lessen nodig ga hebben.
Maar dat is dan maar zo.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:40

pniekepnak schreef:

Alles komt vanzelf met ervaring! ;)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 17:17

x_Marr schreef:

Ik heb ook meer lessen nodig gehad dan het gemiddelde. Ben er alleen maar blij mee geweest want ben nu gewoon in één keer geslaagd. :j

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:19

MarisJj schreef:
Mag ik me hier ook melden!? Heb net mijn 7e rijles erop zitten en ben vandaag voor het eerste de snelweg op geweest....
Vond het aan het begin best eng maar achteraf weer bang geweest voor niks!

Hier viel de mist intussen trouwens mee!

Hoi! :wave: Ging het wel goed op de snelweg? Vast wel, toch? Is eigenlijk weinig aan, gewoon rechtdoor rijden, alleen moet je je gas iets harder intrappen ;) maar voor de eerste keer is het wel spannend ja.

Hier was/is het ook helemaal niet zo mistig.

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:04

Ja snelweg is idd makkelijker dan al die kruip-door-sluip-door-weggetjes! :P

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:05

Ik heb nog nooit op de snelweg gereden.