OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBonny

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:04

Ik heb hem vandaag opgehaald! En het ging gewoon helemaal goed...had ook zo'n bonnetje/bewijs uit laten printen, alleen stond daar op dat ik 2 dingen had opgehaald?! Weet er niet meer van, dat ik alleen op 'ja' bij week-kaart heb gedrukt, maaar oke?!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:16

Dat komt omdat je je weekov erop hebt staan en je korting voor in het weekend. 2 verschillende dingen dus ;)

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:11

Wat moet ik nou doen als ik 'm nog steeds niet heb?
Krijg niemand te pakken via die stomme ov chiplijn..........

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:34

Nouja! Ik heb ook een studentenweek kaart, alleen had vandaag toch wat stoms! Heb al een tijd niet met het ov gereisd waardoor ik ook nog de nieuwe lijnen/busdiensten ed niet had mee gekregen. Vandaag bij Schiedam... daar rijd Violá oid dus.. en als je daar in checkt, gaat er geld vanaf!
Kwam dus vandaag bij Spijkenisse aan en wou daar bij mn bus inchecken, geeftie aan dat ik niet mag reizen omdat ik geen saldo heb?! (ben toch student, heb een week abbo?!) Nouja, busschauffeur gevraagd, kon hem daar opladen en ophalen. Heb hem gelijk opgehaald alleen heb niet de tekst gehad; weekabbonoment. Wel heb ik op akoord moeten drukken. Hoop maar dat t goed gegaan is! Kan je dat ergens zien? Bonnetjes ding deed het niet dus kan niks nakijken! Vervolgens een boze buschauffeur omdat ik gratis reed en ik volgens hem niet wou incheken?! Terwijl ik als student sowieso gratis reis! En hem daarvoor nog had gevraagd of ik het daar op kon halen! Af en toe...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:36

wij hebben vanmiddag geprobeerd ons ''abbo'' op te halen.
Onze achternamen beginnen met de G en K. Maar helaas, voor beiden stond er nog geen product klaar zoals de automaat in Leeuwarden aangaf.
Volgende week dus nog maar eens proberen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:37

SummerLess schreef:
ik heb een achtergrond met een koe en bos in het groen met geel

Dat wil ik ook wel op mijn kaart hebben!
ruilen?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:40

Mijne is blauw met wit?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:01

Mijne is ook blauw met wit. Heb vandaag in de AH mijn abbo opgehaald zonder probleem. Vind het wel onhandig, maar als het eenmaal werkt, werkt het hopelijk goed...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:02

Nou, ik stap zometeen de trein in met niets anders dan de oude (en dus officieel ongeldige) OV-jaarkaart. Als het goed is mag dat nog gewoon. Ik ben benieuwd, ik ga écht geen kaartje kopen en dan maar hopen dat ik het achteraf nog ergens gedeclareerd kan krijgen.....

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:05

De OV chip is voor mij zo langzamerhand wat duidelijker geworden. In die brief van de IBG staat dat je hem moet ophalen, maar dat vond ik stom want die van mij is thuisgestuurd! Dus, chipkaart in de portemonnee en brief in de oud papier bak. }> Maandagochtend bedacht ik me ineens dat ik natuurlijk niet meer met mn oude OV kon reizen, dus stress! Hoe kwam ik dan op school? ;) Rondbellen, internetten, blijkt dus dat je tot 31 Jan met je oude OV mag reizen, en gelezen op internet dat je je OvChip moet 'ophalen'. Ik maar naar de stad, daar verder gekeken. Staat er op het hele hoofdstation 1 (!) oplaadpaal! Of zoals ze het noemen, een ophaalpunt. Tjonge, een wachtrij, niet normaal. Na schooltijd gewacht, ding geactiveerd en weer naar huis gegaan. In Groningen kun je in de bus nog niet in en uit checken, dus ik heb nog geen idee hoe dat werkt, en hier in de treinen hoeft het ook nog niet..

Maargoed, ik dacht dat de hele opzet van die verrekte chipkaart was dat niet iedereen meer op het station kon komen, en dus niet zomaar kon gaan zwartrijden.. Maar hoe willen ze dat realiseren? 4 meter hoge hekken om stations heen met toegangspoortjes waar je je chipkaart moet laten scannen voor je erdoor kan? Dat is toch belachelijk? Voor de rest vind ik het opzich een goed idee allemaal hoor, ivm zwartrijders enzo.. Maargoed... Gedoe is het in het begin wel eventjes.. :o

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:06

Ik heb ook in de krant gelezen dat je in januari nog met je oude ov mag reizen :j Ben blij dat ik nu gewoon (in theorie) mijn chip mag gebruiken. Hopelijk nu van het gezeur af...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:10

@ Joyciej: Mag gewoon hoor :j

@ Ilona: In de trein hoef je inderdaad nog niet in en uit te checken. In bussen waarin niet van die palen staan hoeft 't ook niet. Gewoon je chipkaart laten zien is dan voldoende.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:14

nou heb vandaag een (aardige!!) buschauffeur gehad en gevraagd hoe het nou zit. Bij qbuzz voorlopig zowel 2009 als chipkaart meenemen en dan komt binnenkort een bericht van de IBgroep of op de site van Qbuzz hoe het in de toekomst gaat lopen.

Ik vind het echt dom dat ze in die spiksplinternieuwe qbuzzen geen paaltjes hebben gezet :=

En activerne van de kaart ging wonderbovenwonder erg makkelijk, nooit gedacht :=

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:15

ik heb niet heel het topic doorgelezen, maar heb je er een thuisgestuurd moeten krijgen? ik kan me herrinneren dat ik er maanden geleden een gekregen heb kan dat? maar hij is spoorloos verdwenen.. Kan ik kostenloos een nieuwe krijgen en waar? of moet ik hem ergens ophalen? help help :P

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:32

Hier ook een Rotterdamse student; zoals ik al eerder had gepost heb ik ook geen tijdelijk abbonement gehad, waardoor ik ook in de metro heb moeten betalen. Nu heb ik gisteren mijn product opgehaald en nu lees ik hier dat iemand die ook geen tijdelijk abbonement had (ook r'damse student) 4 producten heeft opgehaald. Nu vraag ik me af hoe ik kan zien of ik de tijdelijke of de definitieve variant heb opgehaald. Iemand die weet hoe je dat kunt zien?
Anders toch maar even bellen (als het daar wat rustiger is).

Voor alle duidelijkheid ik heb nu ook al zo'n 3 jaar de ov chip, dus alleen het tijdelijke abonnement was er niet opgezet, waardoor ik er nu zo mijn twijfels bij heb of het allemaal goed is gegaan. Op de site kun je hier ook niks over vinden, alleen dat iedereen een tijdelijke zou hebben tot 1 februari. Wat dus niet zo is.
Laatst bijgewerkt door Vivre op 06-01-10 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:32

dubbelpost

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:57

Lein_ schreef:

deze mail hieronder kreeg ik. heb gebelt 2 dagen geleden. dus denk dat dit ook voor jou geld.

Beste student,

Naar aanleiding van jouw vraag over de status van Studenten OV-chipkaart aanvraag, willen we je informeren dat wij het aanvraagformulier hebben ontvangen. De aanvraag wordt op dit moment verwerkt. Als je op het formulier jouw e-mailadres hebt opgegeven, dan ontvang je zo snel mogelijk een bevestiging dat je Studenten OV-chipkaart wordt geproduceerd en wanneer je hem ontvangt.

Mocht jouw aanvraag worden afgekeurd, omdat bijvoorbeeld gegevens ontbreken, dan ontvang je zo snel mogelijk bericht per post met de reden van de afwijzing en wat je moet doen om alsnog jouw Studenten OV-chipkaart te ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Studenten OV-chipkaart

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:46

Nikki15 schreef:
Lein_ schreef:

deze mail hieronder kreeg ik. heb gebelt 2 dagen geleden. dus denk dat dit ook voor jou geld.

Beste student,

Naar aanleiding van jouw vraag over de status van Studenten OV-chipkaart aanvraag, willen we je informeren dat wij het aanvraagformulier hebben ontvangen. De aanvraag wordt op dit moment verwerkt. Als je op het formulier jouw e-mailadres hebt opgegeven, dan ontvang je zo snel mogelijk een bevestiging dat je Studenten OV-chipkaart wordt geproduceerd en wanneer je hem ontvangt.

Mocht jouw aanvraag worden afgekeurd, omdat bijvoorbeeld gegevens ontbreken, dan ontvang je zo snel mogelijk bericht per post met de reden van de afwijzing en wat je moet doen om alsnog jouw Studenten OV-chipkaart te ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Studenten OV-chipkaart

Oh..Die mail heb ik niet gehad!
Kreeg je die dan naar aanleiding van je telefoontje :) ?

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:47

jaa die kreeg ik naar aanleiding van het telefoontje ja

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:49

Okey.
Dat hoop ik dan, vind het echt super irritant hoor.
Stelletje daar....
Ze hebben 1,5 jaar de eerste zegmaar in R'dam al uitgegeven. Hoe kan het dan in godsnaam dat er nu nog zoveel studenten zonder zitten? Echt dom.

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:50

jaa het is dat ik hem nu niet meer nodig heb, ga met me scooter. maar wil toch wel keer lekker in de trein zitten en reizen waar ik heen wil. kan nu niet. zou afgelopenw eek dag naar amsterdam. ga echt niet betalen. wacht dan wel op me OV.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:51

Ja, ik heb mijn oude OV nog wel, maar toch...
Heb er door dit alles totaal géén vertrouwen meer in dat hij er voor 1 Februari is.
Was echt niet van plan om overal met de auto heen te gaan, terwijl ik recht heb op gratis OV :)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:17

Kansloos. Hoeveel oplaadpunten staan er op utrecht centraal? Ik ben er nl. maar 1 tegengekomen en daar stond een rij van een uur...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:17

Die paal in groningen schijnt bij de Ola Swirl te staan.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:18

Die rij bij de AH bedoel je? Die was inderdaad niet te missen zeg, poehee... en bijna heel de dag bleef de rij ook staan :')