Het Nederlandse weertopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

charissath

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:55

mbkaatje schreef:
Hier vallen de eerste vlokken!

Ben benieuwd wanneer het hier aankomt!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:55

Hier denk ik nu idd een halve meter
Wel naar mijn werk gereden maar zelfs mijn dikke santa fe had er problemen mee en toch nog als je allemaal in een rijtje 60km p/u op de weg rijd je met 80/90 voorbij blazen he... ze sporen hier echt niet.

Wij gaan ook rond half 4 naar huis het is anders niet verantwoord.
Helaas geen paard vandaag voor me

En weet je wat het ergste is...

We wonen nu naast Groningen en hebben morgen het passeren van onze woning in Rotterdam..... ik hoop dat het allemaal gaat lukken.

Berdien

Re: Het Nederlandse weertopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:57

Oef, dat wordt een uitdaging Mando.

Het sneeuwt, en sneeuwt maar door. Zelf op mijn balkon begint het nou hoog op te hopen :=

Wat een ellende :') al is een lang weekend door de sneeuw niet eens zo heel gek 8-)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:58

Het gaat maar door hier! Ben gelukkig weer thuis, auto glijdt alle kanten op en zit nu vast......vanmiddag maar lopen naar de paarden. Vanmorgen maar even foto's geschoten.....alleen maar rennen en bokken die maloten.... :+
even 1 hier en rest in link:
Afbeelding
http://picasaweb.google.nl/nachbahr/Sne ... directlink

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:59

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:01

Hoe zit het allemaal in Hilversum met de sneeuw kan iemand me dat vertellen?? Want hier bij ons ligt niet zo heel erg gek veel...Maar moet morgen wel richting Hilversum ...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:01

Puchje schreef:
Sterke ermee Manishdra....

Dank je :)

Mijn vader rijd en ik weet niet zeker of hij winterbanden heeft, maar anders stap ik niet in de auto, gaan we wel met de mijne.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:03

Weet iemand hoe het is in pieterburen, is daar veel gevallen?

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:04

ik heb ook sneeuwvrij .Vrijwel alles middelbare scholen en ook aantal hbo studies zijn dicht. Wel sneu ,de basisscholen hebben gewoon les. Beetje jammer juist die kinderen moeten vrij hebben. Dan kunnen ze lekker in de sneeuw!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:07

Mijn moeder woont in duitsland. 32 km bij mij vandaan. Vanmorgen zegt ze: Goh, het heeft gesneeuwd, je ziet bijna geen gras meer...
Jeetje mams, hier zie je de sloot niet eens meer _O- :')

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:08

quintusgl schreef:
Het gaat maar door hier! Ben gelukkig weer thuis, auto glijdt alle kanten op en zit nu vast......vanmiddag maar lopen naar de paarden. Vanmorgen maar even foto's geschoten.....alleen maar rennen en bokken die maloten.... :+

Heee,. die paardjes ken ik die linkse is toch een witte tinker?
Ik rij regelmatig "het vierkantje" mijn paard staat aan de andere kant van de snelweg in Vosbergen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:08

Nou ik ben bij vriendlief aangekomen, dik half uur langer erover gedaan.. Snelweg was erg druk, filerijden varierend van 50-80 km/u.. En dan heb je nog zo'n maloot die meent links en rechts in te moeten halen, afsnijden, bumperkleven enz.. Wat een debiel, hoe ontstaan die ongelukken toch! :(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-12-09 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:09

Lyonesse schreef:
Jeetje mams, hier zie je de sloot niet eens meer _O- :')

:D :D :D :D en daar is geen woord van gelogen :D :D :D

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:10

hier zo'n 25 cm sneeuw. en het gaat maar door. Gelukkig ben ik ook sneeuwvrij, en morgen ook :) Ik wou nog even naar mijn pony toe, maar met dit weer twijfel ik wel erg.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:10

Hier ligt ook een erg dik pak sneeuw(en het sneeuwt nog steeds), de honden en de paarden hebben wel plezier buiten.
Kids vinden het ook te gek, ben blij dat ik de paarden aan huis heb staan ga met
zoveel sneeuw echt niet autorijden.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:12

yarrah schreef:
Joolien schreef:
Haha wel grappig dat meteen half Nederland is ontregeld door een beetje sneeuw.

:D :D was het maar een beetje vanmorgen om 06.45 was het al 18 cm (Groningen stad). Ik hoor net ...... 27cm!!!!! voor het glazen huis (serious request). Ik ben er wel al een beetje zat van hoor!! En er gaat nog meer sneeuw vallen en harder waaien windkracht 6 tot 7 dat worden dikke sneeuwduinen misschien net zoals in 1979. Dat was nogeens een winter (voor de oudere jongeren onder ons :-))

sneeuwige groetjes uit Stad,

Hier zo'n oudere jongere. Weet dat nog heel goed. Maar dat zou in het Oosten weer heel goed kunnen als het gaat waaien. Er is zoveel sneeuw gevallen.

In 1979 zijn we drie dagen ingesneeuwd geweest, dat zit er (gelukkig) nu niet in. Tenminste hier niet.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:13

hahaha website rtv noord:

In verband met de massale toeloop door de sneeuwval is rtvnoord.nl overgeschakeld op de calimiteitensite

een beetje sneeuw _O- wat een calimiteit!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:13

Net contact met een stalgenootje gehad, zij woont zo'n beetje op loopafstand van stal.
Paarden staan heerlijk in de sneeuw hooi te knagen en vermaken zich prima, niet koud of wat. Dan zit je zelf toch wat rustiger binnen :=

Er lagen nou ook al sneeuwduinen op de A7 hier bij Groningen. Dolle boel hoor, die sneeuw :')

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:14

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:15

Nou ik maak nog even wat dingen af en dan ga ik me weer in het verkeer storten er is besloten om de medewerkers naar huis te laten gaan als ze dat willen, de situatie wordt alleen maar erger hier.
Moet nog even een paar sterke mannen vinden die mijn auto van de parkeerplaats drukken

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:15

mbkaatje schreef:
Hier zo'n oudere jongere. Weet dat nog heel goed. Maar dat zou in het Oosten weer heel goed kunnen als het gaat waaien. Er is zoveel sneeuw gevallen.

In 1979 zijn we drie dagen ingesneeuwd geweest, dat zit er (gelukkig) nu niet in. Tenminste hier niet.

Ik was toen 12 het was een groot feest voor de kinderen. Maar bij mijn opa was een groot gedeelte van de boerderij ingestort door een enorme sneeuwduin. Hij kon net de traktor redden met de koeien en kalveren was er niet aan de hand... gelukkig maar.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:16

yarrah schreef:
quintusgl schreef:

Heee,. die paardjes ken ik die linkse is toch een witte tinker?
Ik rij regelmatig "het vierkantje" mijn paard staat aan de andere kant van de snelweg in Vosbergen.

Ja klopt, iris de witte tinker.... Grappig, zo kom je er achter waar iedereen "leeft" :D

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:16

Mando schreef:
We wonen nu naast Groningen en hebben morgen het passeren van onze woning in Rotterdam..... ik hoop dat het allemaal gaat lukken.

Ik ga zaterdag verhuizen :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:17

Hier sneeuwt het nu ook :D In Alkmaar.

charissath

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:18

Stuur je het ff hierheen Joolien!