Zumba!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:30

ik heb t gezien, wil weer op dansen echter twijfel ik over zumba, streetdance en reggeaton... maar zumba kun je ook thuis mits je de dvd hebt dan :) zucht ik wil t liefst gewoon alles haha

iig verder geen ervaring mee

Zwitsal

Re: Zumba!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:35

die dvd's lijken me ook wel grappig om thuis te doen voor naast de gewone lessen om extra te oefenen . helaas is dat op mn studentenkamertje geen goed idee.
zo ontzettend gehorig, als de buurman zn deur iets te hard dichttrekt staat mijn servies in de kast te trillen en als er iemand over de gang loopt klinkt het alsof er een kudde olifanten voorbij komt dus als ik ga staan springen en hupsen is het hele blok niet zo blij met me geloof ik ^^

wel jammer want mn tante volgt de cursus om zumba te mogen lesgeven (Weet niet of ze er al klaar mee is of niet) maar die heeft vast wel van die dvd's ^^

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:07

Relaxed schreef:
Ik zit ook al een tijdje te denken om de lessen te gaan doen. Heb de dvd wel gedownload, maar alleen in de huiskamer ga ik het toch niet doen..
Hoe lang duurde het bij jullie voor je alles mee kon doen?
En wat merken jullie qua lichaam/conditie?

Ik zag laatst trouwens ook Zwumba.. Zumba in het water! :D

ik doe 1x/week zumba,
en denk dat dat, net zoals met eender welke andere sport, niet voldoende is om verschil te merken qua conditie/lichaam...
meedoen kon ik vrijwel meteen met alles, maar een deel van de pasjes kende ik nog uit een ver dansverleden...

eneh... als je twijfelt, gewoon eens doen met een vriendin, is fun :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:13

Gister voor het eerst Zumba gedaan, een proefles.
Ik ben behoorlijk a-ritmisch dus ging nogal eens tegen de richting in :+ Het "tieten-kont schudden" ging me dan weer wel goed af, heb wel soepele heupen geloof ik :P En het mooiste: ik heb niet eens spierpijn vandaag :D Super sport dus, hahaha. Vandaag ook maar even een fatsoenlijke sportBH aangeschaft want met een normale vond ik het toch niet altijd even fijn.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:13

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:46

Ik wil het ook gaan doen! :Y)
Ga het doen met een vriendin van me, athans dat is de bedoeling.. Maar ik heb haar er niet meer over gehoord :P. Nog maar even navragen, anders zoek ik een andere partner!

Eerst leek het me niets, maar was dus op een verjaardag en daar zijn we omgepraat haha. 2 meiden deden het ook en lieten ons filmpjes zien enzo. Ziet er toch best leuk uit.

Nell_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:05

Het is ook hartstikke leuk! :j

Hopelijk maandag weer!
Deze week geen 1 keer geweest omdat ik ziek was/ben.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:50

Persoonlijk lijkt het mij niet leuk. Ik denk dat het deels alleen populair is geworden doordat je er veel calorieën meer verbrand en dus een 'dunmakertje' is.
Misschien gaan wij het vanmiddag met gym doen, maar ik hoop het niet. Ik ben echt aritmisch en ik kan mezelf niet los laten gaan in mijn grote groep van 32 mensen :')

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:52

Ik vind het ook hartstikke leuk!
Ik vind het niet echt een dunmaker hoor.. Volgens mij duurt dat net zo lang als bij iedere andere sport. Je krijgt er wel soepelere heupen van :) .
Ik ga denk vanavond weer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:53

Destino schreef:
Ik vind het ook hartstikke leuk!
Ik vind het niet echt een dunmaker hoor.. Volgens mij duurt dat net zo lang als bij iedere andere sport. Je krijgt er wel soepelere heupen van :) .
Ik ga denk vanavond weer :)

Afvallen is ook een kwetie van op je eten letten én sporten, maar ik kan me idd wel voorstellen dat Zumba gewoon een heel prima ondersteuning is :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:55

Ja dat is het ook wel, maar ik denk dat je met bodyjam, een vechtsport o.i.d. net zoveel, zo niet meer calorieën verbrandt!

Keeeell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:39

ik zit er op!
Het is echt leuk!
En ik krijg donderdag mijn 2e les. :D:D
xxx

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:42

Hoeveel calorieën schijn je met Zumba te verbranden dan? Ik vond het wel vrij intensief maar heb het idee dat een uurtje flink badmintonnen/hardlopen (oid) meer calorie-verbrandend is :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:17

Dat idee heb ik ook..
Het schijnt tussen de 700-900 te liggen als je intensief mee doet :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:56

Dacht ook zoiets ja, tussen 700 en 1000 calorieen. Afhankelijk van hoe intensief je mee doet. Maar hoe je dat kan meten. De ene heeft weinig conditie en zweet zich dood en de ander met een goeie conditie doet het appeltje eitje mee. Tja..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:01

Daarom :)
En ik ben na een les bodyjam meer moe dan na zumba..

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:08

ik heb het 1x gedaan.. maar ik kon het absoluut niet.. haha.. ik had et niet in men heupen.. ben echt een stijve drol wat dat betreft

Nell_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:08

Ik vind bodyjam ook intensiever dan zumba! :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:49

Dat komt vanzelf vroli1. :)
Ik ga zo weer met een vriendin! :D En mn moeder gaat mee, ben benieuwd wat ze er van bakt :+ .

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:50

Mijn heupen zijn opzich wel soepel, ik ben alleen erg a-ritmisch, ook niet erg handig :P

Nell_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:52

Wat ik erg moeilijk vond, en soms nog vind, is dat je armen soms op een andere manier bewegen dan je heupen of benen!

Al merk ik wel dat ik soepeler word door zumba! :j

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:58

Ik doe het 1x per week en vind het fantastisch! :D
Onze lereran doen het lekker pittig en ik doe altijd fanatiek mee!

En calorien verbranden is leuk, maar ik doe het vooral omdat ik het gewoon leuk vind!
Heerlijke muziek en lekker dansen, wat wil je nog meer? ;)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:26

Ik wil het niet gaan doen om af te vallen! Dat heb ik ook helemaal niet nodig. Ik wil mijn conditie/uithoudingsvermogen verhogen en hiermee ook mijn weerstand verbeteren. Die is namelijk heel slecht..
Ik wil ook graag gaan dansen maar heb te weinig tijd en er zit geen goede dansschool in de buurt, en ik heb dus geen tijd om een dansschool iets verderop op te zoeken. ;) Volgend jaar kan dit wel. Tot die tijd wil ik dus gaan Zumba-en :). Athans, dat is het plan :Y).

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:51

Dat van die been-arm combinatie vind ik ook lastig!
Vanavond was echt de zwaarste zumba die ik ooit gehad heb. We hebben een battle gedaan tegen de andere groep :D dat was echt gaaf!!
Wij waren de beginnersgroep en die andere de gewone zumba (tegelijk les in 2 zalen). Toen gingen we om de beurt tegen elkaar dansen, beetje uitdagend. :))
Kon niet merken dat het beginners was :oo het was echt zwaar, bijna geen uitleg en meer dansjes dan normaal :D .

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:58

Ik kreeg sowieso geen uitleg. Het was hoppaaa mee doen met de rest. Vaag dat dat zo kan verschillen per plaats :)