Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:43

Wel leuk dat die namen je nu ook wat zeggen, komt er een trein aangereden: Hey, dat is een ... . Vork

Fietste laatst uit werk naar huis, onder het spoor door, en toen kwam er een trein over.
Dus ik keek op m'n horloge: Jep, dat is de trein van 11 over. Toen werd ik wel even raar aangekeken. Tong uitsteken

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:14

Dit doet mij denken aan die man die van de zomer interessant wilde overkomen toen ik in mijn paardrijkloffie bij de overweg stond Tong uitsteken . Omdat de bomen al 3 minuten dicht waren roept hij heel enthousiast:"er is een springer". Verward Ik zie net een trein op linkerspoor (= spooterm voor rijden tegen de normale rijrichting) Krabbendijke binnenrijden, en zeg dat er wel wat aan de hand is, maar gelukkig in ieder geval geen springer, want dan rijden er helemaal geen treinen.
De man reageert nogal boos met:"je ziet toch dat die trein aan het spookrijden is? dus is er wat aan de hand, dus is er een springer!".
Ik vertel de man rustig dat als er een trein over het verkeerde spoor rijd, dat het waarschijnlijk een sein en/of wisselstoring is. Maar zeker geen springer.
Hij word nog iets bozer en vraagt aan mij of ik wel weet wat een springer is Koe .
Ik was de man een beetje beu, dus heb hem maar liefjes uitgelegd, dat als hij bijdehand wilde overkomen dat hij dat dan niet moest proberen bij iemand die toevallig wel verstand van treinen heeft Duivel .
Op dat moment kom de trein voorbij en de machinist herkent mij. Hij tyfoneert even, en zwaait naar mij. Denkt die dappere dodo nog dat die begroeting voor hem bedoeld was ook, hij gaat heel enthousiast terug staan zwaaien ROFL .
De volgende dag kom ik die machinst tegen, en die vraagt aan mij of ik die rare vent ken Tong uitsteken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:27

Inoterry schreef:
"Heeft meteen een chocotoff uit de kast gepakt".

Misser, technisch gezien mag het niet. Maar je moet wel een superhork van een collega hebben die nog moelijk doet als je dat stukje hebt bijbetaalt.

Mijn te korte trein had om 17.40 moeten vertrekken, het was de intercity naar Den Helder, en we gingen pas na 6 uur rijden.
Ik ben om 17.22 met de intercity naar Alkmaar in Utrecht aangekomen, deze was ook te kort. Deze vertrekt normaal om 17.55 uit Amsterdam Centraal (de spoorafkorting van Amsterdam Centraal is trouwens ASD).

Was je rond kwart over 6 op Amsterdam Amstel dan? Bloos! Want ik stond daar op de trein naar Rotterdam te wachten, en zag een zeer vertraagde intercity naar Den Helder aan de andere kant, terwijl die naar Alkmaar er vlak achter zat Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:30

Inoterry schreef:
Dan zit je nu in een 2tje MAT 64 Haha! .
Gefeliciteerd met je achternicht Go jij! Go jij! .

Plan V Go jij! Go jij!

Ik vind het wel leuk dat mensen hier ook al die namen leren kennen, (Jij wist ze natuurlijk al *LOL* )
Ik ben gek op treinen, kan er helemaal niks aan doen Lovers

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:30

Unwritten schreef:
Inoterry schreef:
"Heeft meteen een chocotoff uit de kast gepakt".

Misser, technisch gezien mag het niet. Maar je moet wel een superhork van een collega hebben die nog moelijk doet als je dat stukje hebt bijbetaalt.

Mijn te korte trein had om 17.40 moeten vertrekken, het was de intercity naar Den Helder, en we gingen pas na 6 uur rijden.
Ik ben om 17.22 met de intercity naar Alkmaar in Utrecht aangekomen, deze was ook te kort. Deze vertrekt normaal om 17.55 uit Amsterdam Centraal (de spoorafkorting van Amsterdam Centraal is trouwens ASD).

Was je rond kwart over 6 op Amsterdam Amstel dan? Bloos! Want ik stond daar op de trein naar Rotterdam te wachten, en zag een zeer vertraagde intercity naar Den Helder aan de andere kant, terwijl die naar Alkmaar er vlak achter zat Bloos!

dat meen je niet, zat die van alkmaar er wel vlak achter ?:P
ik dacht nog...zal ik in deze gaan, of op die volgende gokken...
toch maar niet gegokt en in die van den helder gestapt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:31

Uhuh hij zat er om die tijd vlak achter Ja Op Amstel, en ze zijn ook vlak na elkaar gaan rijden, het was echt nog geen 5 minuten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:31

We waren trouwens dan wel allemaal gisteren bij elkaar in de buurt, jij, ik, Inoterry Bloos!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:32

Unwritten schreef:

Ik ben in Duivendrecht al afgestapt, maar had volgens mijn originele dienst wel met die trein naar ASD gemoeten. Alleen had ik dan mijn volgende, en belangerijkste trein gemist. Dus ben ik van Duivendrecht naar Schiphol gegaan om daar mijn trein op te pakken.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:33

vandaag, weliswaar niet met de trein want er werd aan t spoor gewerkt, naar amsterdam geweest, appartementje bekeken...
ziet er allemaal super uit Haha!
hoop dat t allemaal door kan gaan.
(tis een nieuwbouw project, dus als er meer mensen zijn dan appartementen..dan moeten we gaan loten om de appartementen).

en haha ja, we waren idd vlakbij elkaar haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:35

Inoterry schreef:
Unwritten schreef:

Ik ben in Duivendrecht al afgestapt, maar had volgens mijn originele dienst wel met die trein naar ASD gemoeten. Alleen had ik dan mijn volgende, en belangerijkste trein gemist. Dus ben ik van Duivendrecht naar Schiphol gegaan om daar mijn trein op te pakken.

Wel toevallig, Lachen Duivendrecht ben ik ook nog langs geweest, zoals elke dag Clown
Vraag me altijd af wat dat voor treinen beneden zijn Ja

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:36

Inderdaad vlak bij elkaar Haha! .
maar goed dat je niet met de trein bent gegaan, er is een goederentrein gekantelt bij Amsterdam. Er is nu beperkt treinverkeer tussen amsterdam en Utrecht. En Amsterdam en Amersfoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:36

Ja ik las het.. tussen MP en ASD dacht ik?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:39

Unwritten schreef:
Ja ik las het.. tussen MP en ASD dacht ik?

uhuh..
ZO blij dat dat niet gister is gebeurd..
dan had ik zooooo erg vertraging opgelopen en mn paardrijden gemist... (moet namelijk altijd over dat stuk spoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:41

Dan had ik gisteren niet meer thuisgekomen Clown

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:41

Yep, tussen ASD en ASDM (Amsterdam Muiderpoort).

Dit was voor mij de eerste keer dat ik duivendrecht ben afgestapt, dus precies weten doe ik het niet, maar volgens mij rijden de treinen Utrecht-Leiden buitenom, en de trein lelystad-schiphol/hoofddorp zoiezo beneden langs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:42

Ik vind Duivendrecht (das geen ASD station toch?) altijd een beetje typisch, zo onderlangs en bovenlangs.. net als ASDS (Sloterdijk?) dat vind ik ook al zo typisch, omdat je zowel boven als onderlands naar ASD kunt Clown

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:46

Las het net op internet idd.. Vervelend.

Inoterry, wat een bijdehandje joh, die man bij het spoor. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:48

Mijn trein komt er elke dag langs, ikzelf niet, ik ga er tegenwoordig bij Amstel al uit Clown

Alleen zie ik daardoor niet meer de gepensioneerde wadlopertjes en Mat64'jes..

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:49

Ik vind duivendrecht zo apart, boven normaal geen intercity's meer, helaas en beneden nog wel.
De stoptrein Utrecht - Leiden rijdt via hilversum/weesp en dan onderlangs in duivendrecht naar RAI, Zuid en dan Schiphol, net als de stoptrein naar Lelystad en ook de intercity Schiphol - Amersfoort rijdt daar. En boven stopte vroeger altijd de intercity naar Den Helder en naar Utrecht, helaas niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:50

Ja Duivendrecht is een half IC station, ICs boven stoppen 2 minuten verderop op Amstel, dus dan kun je terug met de metro Ja

Ik vind Sloterdijk ook apart Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:51

Duivendrecht is KOUD in de winter Nagelbijten / Gniffelen

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:51

Amsterdam Sloterdijk=ASS
Amsterdam Lelylaan=ASDL
Amsterdam Cantraal=ASD
Amsterdam Muiderpoort=ASDM
Amsterdam Amstel=ASA
Amsterdam Zuid WTC=ASDZ
Amsterdam RAI=RAI
Duivendrecht=DVD
Amsterdam Bijlmer=ASb
Amsterdam Holendrecht=ASHD

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:52

Nouks schreef:
Duivendrecht is KOUD in de winter Nagelbijten / Gniffelen

Niet alleen DVD hoor Tong uitsteken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:54

Duivendrecht wel extreem koud... Váák op treinen moeten wachten daar, die wind kan echt zo koud door die tunnels waaien.... Sta ik nog liever op een vrijwel onoverdekt station dan op een station waar de wind zo doorheen giert.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:54

Is Amsterdam Zuid nou Amsterdam Zuid of Amsterdam Zuid/WTC of Amsterdam WTC?
En Bijlmer is dat nou Bijlmer of Bijlmer Arena?
Is holendrecht dat nieuw station bij het AMC waar ze mee bezig zijn?
En ik ben ook wel benieuwd naar de afkorting van Nieuw-Vennep Knipoog