Staking door scholieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:02

anne_fury schreef:
@Larissa: schijnbaar was het ook wel nodig dan Lachen

politie is toch je beste vriend Haha! ?

"Geen eergevoel of ambitie?
Word landverader bij de politie!" zulllen we maar zeggen Scheve mond

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:02

anne_fury schreef:

Optreden was zeer zeker nodig, maar er werden genoeg mensen echt hard geslagen/geduwd..
dit was naar mijn inziens totaal niet nodig, dat er werden opgepakt oké eigen schuld!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:03

niet omdat 'de jeugd van tegenwoordig' niet veel soeps is, maar door die rellen? omdat ze niet wisten wat ze anders moesten doen? ik vind het alleen schandalig dat onschuldigen (scholieren) hier de dupe van zijn geworden.

Anoniem

anne_fury schreef:
waarom was er dan optreden van de politie nodig ?

Misschien even teruglezen.. er worden eieren en schaakstukken gegooid naar gebouwen of naar langskomende auto's, een stoeptegel door een busruit, fietsen gesloopt, kliko's gesloopt, auto's getrapt en ruiten ingegooid etc..

Natuurlijk was ferm optreden van de politie nodig! MAAR vol met de wapenstokken erin, ook gewoon naar mensen die al wegliepen... nee, dat had echt niet gehoeven.

anne_fury

Moirsa schreef:
anne_fury schreef:

dat snap ik even niet... Clown
leg uit Haha!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:04

Maar voordat het echt uit de hand ging lopen qua vandalisme was het politieoptreden toch ook al "pittig" te noemen?

x__beauty

nou mensen , succes ik ben me strafwerk &huiswerk maken Knipoog
haudoe!

KiWiKo

tjsa, kweenie............ maar iedereen die het een beetje gevolgd heeft begrijpt dat de BV Nederland hard in grijpt...... Ik wil geen knuppel in mijn nek, ik wil geen waterkanon op mijn lijf....... dus ik zorg ervoor dat ik DAAR niet bij ben........

ik ga wel Ghandien

Anoniem

anne_fury schreef:
leg uit Haha!

Dat is gewoon een uitspraak (een beetje zoals een agendaspreuk zegmaar Haha! ) van mensen die denken dat het stoer is om de politie af te zeiken Lachen

Moirsa

anne_fury schreef:
Moirsa schreef:

leg uit Haha!

Nou, als de politie al gaat meppen naar mensen die weg lopen?!
Dan heb je echt geen eergevoel voor je werk Knipoog .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:05

ik was er niet bij dus kan niet zeggen wat of hoe Lachen

inderdaad kiwiko

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:05

nathalie2302 schreef:
Maar voordat het echt uit de hand ging lopen qua vandalisme was het politieoptreden toch ook al "pittig" te noemen?

Precies, leerlingen die gewoon rustig buiten stonden werden alle kanten opgeduwd.. liep je niet door dan zorgde een agent daar wel even voor Vork

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:06

o oke,het politie optreden zal dan wel iets te grof zijn dan,maar toch,je hebt er dan toch een beetje om gevraagd...

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:06

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:07

hoho moirsa............ pliesie wordt al een tijdje bekogeld met van alles.......... denk dat ingrijpen geen slecht plan is om deze kliertjes weer naar school te krijgen.........

Staken mag, demonstreren mag............ maar vernielen, dingen gooien en je ronduit misdragen mag NIET

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:07

De scholieren hier hadden kennelijk de krant vanmorgen niet gelezen, want die gingen NU nog eens staken...

Nu moest ik toevallig naar het gemeentehuis, dus ik kwam in de kudde terecht.

Stelletje halve zolen gingen met fruit en eieren lopen gooien!!! Ik vond het toch een partij kinderachtig. Gelukkig waren ze verstandig genoeg niet naar mij en mijn vriend te gooien toen we naar binnen gingen, ik had ze ter plekke over de knie genomen, stelletje pubers...

Hele gemeentehuis zat echt onder. We mochten via de achterkant eruit, want voor bleven ze gaan...

Bespottelijk gewoon... wat mij betreft had de brandweer gelijk mogen komen spuiten, en hadden ze die scholieren ook weg mogen spuiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:08

KiWiKo schreef:
tjsa, kweenie............ maar iedereen die het een beetje gevolgd heeft begrijpt dat de BV Nederland hard in grijpt...... Ik wil geen knuppel in mijn nek, ik wil geen waterkanon op mijn lijf....... dus ik zorg ervoor dat ik DAAR niet bij ben........

ik ga wel Ghandien

Dat maakt het niet terecht om mensen die al weggaan bij het ZIEN van je ook nog eens te laten VOELEN Lachen Als er geen geweld nodig is, niet gebruiken. Als de indruk alleen niet genoeg is, dan vind ik het niet onterecht om met een wapenstok iemand een tik te geven. Absoluut niet hard, maar dan heb je toch al dat 99/100 scholieren wegrennen. En als er nou echt eentje blijft rellen, pak die dan op en mee naar het bureau. Maar gewoon willekeurig meppen (en daar leek het wel op op sommige filmpjes) op de verkeerden die WEL netjes demonstreren of mensen die zich al omdraaien en wegrennen... die hoef je geen mep na te geven... daar word je toch geen politie voor?

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:08

hihi en die leraar staat er echt zo bij Clown

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:09

KiWiKo schreef:
hoho moirsa............ pliesie wordt al een tijdje bekogeld met van alles.......... denk dat ingrijpen geen slecht plan is om deze kliertjes weer naar school te krijgen.........

Staken mag, demonstreren mag............ maar vernielen, dingen gooien en je ronduit misdragen mag NIET

Ingrijpen kan natuurlijk altijd nog netjes, vooral omdat het bij deze gaat om kinderen van mijn leeftijd 16 en zelfs jonger.. wanneer een meisje wat onschuldig is een klap krijgt van een agent komt dat best hard aan Ja

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:09

KiWiKo schreef:

Ze doen zo om de politie uit te lokken...
Komt er geen politie zullen we dat ook niet doen Knipoog !

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:10

Ik heb vanmorgen een brief besproken met de klas waarin stond dat het LAKS had opgeroepen om niet te gaan staken en dat als ze wel zouden gaan, school het als spijbelen zou zien. Natuurlijk ging er wel een groep!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:11

Moirsa schreef:
Ze doen zo om de politie uit te lokken...
Komt er geen politie zullen we dat ook niet doen Knipoog !

En als er echt wat gebeurt is de politie te laat. Die staat daar al om dit soort dingen te voorkomen natuurlijk.

Laat de politie maar lekker de types zoals jij, die het nodig vinden om te RELLEN ipv te STAKEN, maar lekker een tikje verkopen als waarschuwing.. maar niet de mensen die WEL snappen dat staken iets anders is dan relschoppen Lachen Lachen

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:11

ja dat vinden ze dan weer stoer Clown sorry hoor maar dat vind ik echt pubergedrag Sigaar ook al ben ik er zelf ook een Haha! ik weet heus wel waar de grenzen liggen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:12

ik ging altijd mee met ME oefeningen Lachen en in dit soort situaties is het niet mogelijk om in te schatten wie nou lief is en wie nou stout is........... het gaat erom dat IEDEREEN daar op dat moment weg moet Lachen

en helaas, er zullen heel wat onschuldige 13 jarige meisjes over ijverig weggejaagd zijn.......... en dat hebben die onschuldige 13 jarige meisjes te danken aan die 16 jarige puistige pubers die zonodig rottigheid uit moeten halen....... ipv vreedzaam een boodschap uitbrengen..........

zo werkt het, helaas

tis niet de pliesies schuld Lachen Lachen die doen ook alleen maar hun werk

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:14

Emilia schreef:
Ik heb vanmorgen een brief besproken met de klas waarin stond dat het LAKS had opgeroepen om niet te gaan staken en dat als ze wel zouden gaan, school het als spijbelen zou zien. Natuurlijk ging er wel een groep!

Ik vind laks nu zelf gewoon echt laks Knipoog ..
Eerst iedereen oproepen om te spijbelen en nu het er op aankomt en het uit de hand loopt, willen ze er niets meer mee te maken hebben ??