Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Stennisje schreef:Ik vind overigens de dood van de moeder van Mohammed B. GEEN verklaring voor zijn ontspoorde jeugd en zijn gruwelijke daad.
Ik vind wat hij gedaan heeft alleen maar onbegrijpelijker, omdat hij, als geen ander zou moeten weten hoe het is om één van je ouders kwijt te raken. Waarom pakt hij dan wel een ander zijn vader af?
Stennisje schreef:Ik vind overigens de dood van de moeder van Mohammed B. GEEN verklaring voor zijn ontspoorde jeugd en zijn gruwelijke daad.
Ik vind wat hij gedaan heeft alleen maar onbegrijpelijker, omdat hij, als geen ander zou moeten weten hoe het is om één van je ouders kwijt te raken. Waarom pakt hij dan wel een ander zijn vader af?
Justy schreef:Natuurlijk maakt dat de daad niet minder erg. Het is niet Theo zijn eigen schuld dat hij vermoord is, maar om nu te zeggen dat dit iedereen zou moeten verbazen vind ik naief. Maar dat maakt het niet minder vreselijk, walgelijk, verwerpelijk en verdrietig.
Justy schreef:Let op, ik ben het volledig eens met je bovenstaande zin, maar wat betreft de onderste: Weleens gehoord van slachtoffers worden daders? Dat is een veel voorkomend psychisch proces. Wat het, ik zal het nog maar even zeggen, niet ok maakt.
nickyu schreef:blz 64 en 65 word soms net als in vorige 63 pagina's soms gesuggereerd
dat het begrijpelijk is dat iemand zo kwaad word dat hij tot deze daad komt , dat de wode word gerechtvaardigd , allee vaak de daad weer niet maar is dat uit zelfbescherming of idd omdat iemand dat echt vind..niks nada noppes niets en dan ook nooit iets kan zo'n daad rechtvaardigen ...
zeker geen woorden van iemand die generaliseerd en niemand in persoon aanvalt en zelfs als dat zo had geweest dan nog..
djangogirl schreef:ik vind het heel erg hoor daar niet van... maar mensen doen veel emotioneler als het om een Bn er gaat dan om een gewone burger![]()
je zag zelfs mensen huilen op tv terwijl ze theo niet eens persoonlijk kennen... nouja het kan dat ik het mis heb hoor.
ThePast03 schreef:Precies. Die Imam van gisteren vond ik ook een behoorlijk aanstootgevende mening hebben en zo heb ik in het verleden wel meer aanstootgevende meningen gehoord uit die extremistische hoek.
Maar ik ga me daar niet druk over maken, sleep ze niet voor het gerecht en zal ze er zeker niet om vermoorden.
Ieder heeft zijn recht op zijn mening in dit land, hoe aanstootgevend die voor sommige mensen ook kan zijn.
Pipo schreef:De paus heeft ook een behoorlijk aanstootgevende mening naar mijn idee.
Een heleboel bokkers hebben naar mijn idee ook een aanstootgevende mening.
Justy"]
Amen![]()
Stel je eens voor dat iemand het allerheiligste wat je hebt (of dat nu je geloof, je kind, je vent, je paard, je land is...) beledigt, echt zwaar door het slijk haalt. Hoe gekwetst voel je je dan? Ik mag het misschien niet zeggen, maar ik begrijp de emotie wel van waaruit dit gebeurd is. Let wel: De emotie, niet de daad.
[/quote]
[quote="Sammie"]
nickyu dan heb je het verkeerd begrepen. Ik neem aan dat je Justy's reacties bedoeld. Waarmee ze bedoelt dat ze begrijpt dat mensen zo erg gepwst/getreiterd/gekwetst dat ze het gevoel krijgen om dat af te reageren, die emotie kan ze begrijpen. NIET de moord. Althans zo vat ik Justy dr berichtje op.
[/quote]
[quote="Justy schreef:Natuurlijk maakt dat de daad niet minder erg. Het is niet Theo zijn eigen schuld dat hij vermoord is,
maar om nu te zeggen dat dit iedereen zou moeten verbazen vind ik naief. Maar dat maakt het niet minder vreselijk, walgelijk, verwerpelijk en verdrietig. .