Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:12

nickyu dan heb je het verkeerd begrepen. Ik neem aan dat je Justy's reacties bedoeld. Waarmee ze bedoelt dat ze begrijpt dat mensen zo erg gepwst/getreiterd/gekwetst dat ze het gevoel krijgen om dat af te reageren, die emotie kan ze begrijpen. NIET de moord. Althans zo vat ik Justy dr berichtje op.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:13

Dankjewel Sammie, zo heb ik het inderdaad bedoeld en zo staat het er ook vrij duidelijk, dacht ik Lachen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:16

Ik vind overigens de dood van de moeder van Mohammed B. GEEN verklaring voor zijn ontspoorde jeugd en zijn gruwelijke daad.

Ik vind wat hij gedaan heeft alleen maar onbegrijpelijker, omdat hij, als geen ander zou moeten weten hoe het is om één van je ouders kwijt te raken. Waarom pakt hij dan wel een ander zijn vader af?

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:17

Stennisje schreef:
Ik vind overigens de dood van de moeder van Mohammed B. GEEN verklaring voor zijn ontspoorde jeugd en zijn gruwelijke daad.

Ik vind wat hij gedaan heeft alleen maar onbegrijpelijker, omdat hij, als geen ander zou moeten weten hoe het is om één van je ouders kwijt te raken. Waarom pakt hij dan wel een ander zijn vader af?

Oeh, die is goed!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:19

geweld : een uiting van machteloosheid , een uiting van taalgebrek
een uiting van woede die niet onderdrukt kan worden door gebrek aan kennis : geweld een uiting van machteloosheid ; geweld altijd een zinloze daad , zinvol geweld bestaat, in mijn woorden boek, niet en zinloos geweld dus ook niet

geweld is altijd zinloos en oproepend tot haat , moedeloosheid ,machteloosheid , en geweld

wat word het door deze, kleine groep mensen die zich hier toe verlaagd , moelijk gemaakt om niet af te dalen naar het niveau van geweld plegers en genaralisering van een ieder met een andere achtergrond dan de gemiddelde nederlander

er zijn zoveel meer goede onder de kwade , die we bijna zouden vergeten en de meeste zullen(helaas) aangekeken worden op de daden van mensen die , misschien , de zelfde achtergrond , religie , land van herkomst hebben , maar misschien ook niet

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:22

Stennisje schreef:

Let op, ik ben het volledig eens met je bovenstaande zin, maar wat betreft de onderste: Weleens gehoord van slachtoffers worden daders? Dat is een veel voorkomend psychisch proces. Wat het, ik zal het nog maar even zeggen, niet ok maakt.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:26

Justy schreef:
Natuurlijk maakt dat de daad niet minder erg. Het is niet Theo zijn eigen schuld dat hij vermoord is, maar om nu te zeggen dat dit iedereen zou moeten verbazen vind ik naief. Maar dat maakt het niet minder vreselijk, walgelijk, verwerpelijk en verdrietig.

Sorry, maar het verbaasd mij eigenlijk wel dat iemand zoiets walgelijks kan doen om iemands mening Misselijk

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:28

Jij had niet gedacht dat dit ooit zou gebeuren? Na wat er met Pim Fortuyn gebeurd is? Na alle doden door zinloos geweld van de afgelopen jaren?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:28

Justy schreef:
Let op, ik ben het volledig eens met je bovenstaande zin, maar wat betreft de onderste: Weleens gehoord van slachtoffers worden daders? Dat is een veel voorkomend psychisch proces. Wat het, ik zal het nog maar even zeggen, niet ok maakt.

Mij is ook eens onrecht aangedaan door iemand, diegene heb ik toen volledig volgens het Nederlandse rechtssysteem aangeklaagd.
De man is berecht en schuldig bevonden. Door verzachtende omstandigheden hoefde hij niet te zitten en de schadevergoeding was nog geen kwart van m'n maandsalaris. Dus ook weer geheel volgens het Nederlandse rechtssysteem Knipoog .

Ik haat die man nog steeds verschrikkelijk, ik ben ook psychisch goed de weg kwijt geweest en ik heb de afgelopen jaren genoeg kansen gehad om hem wat aan te doen. Maar dat heb ik nooit gedaan net zoals ik dat wat mij is aangedaan niet zomaar bij een ander zou doen.

Dat heeft alles met normen, waarden en respect te maken. Iets waar Mohammed B. toch wat minder van heeft meegekregen...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:32

Mereltje schreef:
Sorry, maar het verbaasd mij eigenlijk wel dat iemand zoiets walgelijks kan doen om iemands mening Misselijk

God, dan heb je niet zo goed opgelet.
Er worden zelfs mensen op straat doodgeschopt, omdat hun kop iemand niet aanstond.

Justy

Je begrijpt me verkeerd Stennisje.... Of je leest niet goed, of allebei. Jij zegt dat je niet begrijpt dat iemand een ander iets aandoet wat hemzelf is overkomen, ik vertel je dat dat vaker voorkomt. Ik zeg niet dat het moet, dat het zo hoort, of dat het raar is als je niet zo reageert, ik geef alleen een verklaring voor jouw vraag.

Mereltje

Justy schreef:
Jij had niet gedacht dat dit ooit zou gebeuren? Na wat er met Pim Fortuyn gebeurd is? Na alle doden door zinloos geweld van de afgelopen jaren?

Tja nou je het zo zegt Scheve mond
Maar ik wist echt niet wat ik hoorde

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:33

Of voor een blikje bier

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:34

Dat wel Scheve mond
En toch blijft het me verbazen
Echt walgelijk Misselijk

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:35

Het is ook goed dat het je blijft verbazen, want het is niet normaal. Maar helaas erg veel voorkomend tegenwoordig. Men neemt het recht in eigen handen. Ik vraag me af waar dat vandaan komt.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:36

Nederland gaat gewoon zo naar de kl*ten met al die gekken... en niet alleen Nederland! T is gewoon walgelijk hoe sommige mensen redeneren en handelen... Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:51

nickyu schreef:
blz 64 en 65 word soms net als in vorige 63 pagina's soms gesuggereerd
dat het begrijpelijk is dat iemand zo kwaad word dat hij tot deze daad komt , dat de wode word gerechtvaardigd , allee vaak de daad weer niet maar is dat uit zelfbescherming of idd omdat iemand dat echt vind..niks nada noppes niets en dan ook nooit iets kan zo'n daad rechtvaardigen ...
zeker geen woorden van iemand die generaliseerd en niemand in persoon aanvalt en zelfs als dat zo had geweest dan nog..

Sorry, ik begrijp dit bericht niet zo goed, wat bedoel je precies? We weten toch allemaal dat die vogel volkomen de weg kwijt is en dat hij onder invloed stond van een hele enge extreme, terroristische beweging?? Als je dat begrijpt, dan begrijp je ook waarom de moord heeft plaatsgevonden. Iets begrijpen betekent dat je het kunt doorgronden, maar het betekent NIET dat je het daarmee ook rechtvaardigt. Vaak wordt door begrip iets alleen maar gruwelijker.
Deze moord is niet gebeurd in een opwelling, of door een groep oproerkraaiers met teveel drank op, deze moord is zorgvuldig geplanned, voorbereid, uitgedacht en uitgevoerd; dat wetende is het des te gruwelijker.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:54

effe wat anders.... Op het jeugdjournaal werd net uitgelegd hoe de vrijheid van meningsuiting nou werkt.............. nu snap ik er helemaal niks meer van Haha! Haha! Haha!

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:57

het is misschien toevallig dat het op 2 november is gebeurd, maar hebben jullie gelezen:
911 dagen na pim fortuyn, 9/11 -> 11 september, 911 alarmnummer amerika, 2 november omgedraaid in amerikaans -> 11/2 -> 112 -> alarmnummer nederland.
dit KAN bijna geen toeval zijn!!! sommige zeggen waarom zou je dat gaan bedenken, waarom bedenk je om iemand te vermoorden, dan is dit alleen nog maar een bijkomstigheid!!!!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:59

Ja, dit is geloof ik 10 keer in dit topic herhaald en er is een topic speciaal er voor geopend in AM Knipoog

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:08

ik vind het heel erg hoor daar niet van... maar mensen doen veel emotioneler als het om een Bn er gaat dan om een gewone burger Scheve mond
je zag zelfs mensen huilen op tv terwijl ze theo niet eens persoonlijk kennen... nouja het kan dat ik het mis heb hoor.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:15

djangogirl schreef:
ik vind het heel erg hoor daar niet van... maar mensen doen veel emotioneler als het om een Bn er gaat dan om een gewone burger Scheve mond
je zag zelfs mensen huilen op tv terwijl ze theo niet eens persoonlijk kennen... nouja het kan dat ik het mis heb hoor.

Mensen huilden ook om Meindert Tjoelker en anderen. Men huilt uit onmacht omdat er dingen gebeuren die we niet willen en waar we dieptriest van worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:19

ThePast03 schreef:
Precies. Die Imam van gisteren vond ik ook een behoorlijk aanstootgevende mening hebben en zo heb ik in het verleden wel meer aanstootgevende meningen gehoord uit die extremistische hoek.
Maar ik ga me daar niet druk over maken, sleep ze niet voor het gerecht en zal ze er zeker niet om vermoorden.
Ieder heeft zijn recht op zijn mening in dit land, hoe aanstootgevend die voor sommige mensen ook kan zijn.

De paus heeft ook een behoorlijk aanstootgevende mening naar mijn idee.

Een heleboel bokkers hebben naar mijn idee ook een aanstootgevende mening.

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:23

Pipo schreef:
De paus heeft ook een behoorlijk aanstootgevende mening naar mijn idee.

Een heleboel bokkers hebben naar mijn idee ook een aanstootgevende mening.

precies, hoe iemand omgaat met een aanstootgevende mening is aan de persoon zelf en de gevolgen ervan zijn dus ook alleen op hem zelf terug te voeren...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:24

Justy"]
Amen
Stel je eens voor dat iemand het allerheiligste wat je hebt (of dat nu je geloof, je kind, je vent, je paard, je land is...) beledigt, echt zwaar door het slijk haalt. Hoe gekwetst voel je je dan? Ik mag het misschien niet zeggen, maar ik begrijp de emotie wel van waaruit dit gebeurd is. Let wel: De emotie, niet de daad.
[/quote]

[quote="Sammie"]
nickyu dan heb je het verkeerd begrepen. Ik neem aan dat je Justy's reacties bedoeld. Waarmee ze bedoelt dat ze begrijpt dat mensen zo erg gepwst/getreiterd/gekwetst dat ze het gevoel krijgen om dat af te reageren, die emotie kan ze begrijpen. NIET de moord. Althans zo vat ik Justy dr berichtje op.
[/quote]
[quote="Justy schreef:
Natuurlijk maakt dat de daad niet minder erg. Het is niet Theo zijn eigen schuld dat hij vermoord is,
maar om nu te zeggen dat dit iedereen zou moeten verbazen vind ik naief
. Maar dat maakt het niet minder vreselijk, walgelijk, verwerpelijk en verdrietig. .

waarom zouden we ons NIET verbazen dat iemand tot moord overgaat
en dan wel zodaning en voorbereid , controlerend zeker te weten dat hij echt dood is .. maakt niks uit hoe erg het bloed onder de nagels vandaan gehaald is

nee sorrie daar wil ik niet eens begrip voor hebben , zo'n emotie waardoor je dit gaat beramen , laat staan echt laat gebeuren ,of het daadwerkelijk doet

wat ik net probeerde te vertellen ik begrijp dat iemand zich machteloos
verdrietig etc kan voelen door woorden en daden van derden etc maar om dan ook maar te denken aan moord , laat staan dit te beramen of nog erger het daadwerkelijk uit te voeren
nee daar kan en wil ik geen begrip voor opbrengen

ps mijn excuses voor de late reactie maar type niet zo snel en daarbij is mijn comp ook niet een van de snelste ..