Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 20:18

Artimes schreef:
Staat die melding ook in de app? Want ik denk spam hoor, nog nooit gehad en dat zou dan ook in de app moeten staan....

Nee ik zie het daar niet, maar wel heel toevallig dat ik daar een mailtje van krijg met alle gegevens kloppend toch? Hoe weten spammers dat ik recent een pakje heb gestuurd met het adres van de ontvanger..?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 20:25

CastaMickey schreef:
Artimes schreef:
Staat die melding ook in de app? Want ik denk spam hoor, nog nooit gehad en dat zou dan ook in de app moeten staan....

Nee ik zie het daar niet, maar wel heel toevallig dat ik daar een mailtje van krijg met alle gegevens kloppend toch? Hoe weten spammers dat ik recent een pakje heb gestuurd met het adres van de ontvanger..?

Wat zegt de track en trace? Ik zou vinted support benaderen, oplichters zijn tegenwoordig wel heel inventief.
Kan mij echt niet voorstellen dat je een mail krijgt om deze manier extra verzendkosten moet betalen

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 20:34

Donnatella schreef:
Ik ben tot nu toe altijd tevreden geweest van mijn aankopen via Vinted.
Maar mijn laatste aankoop valt eigenlijk wat tegen. Het hoofstel werd aangeboden als nieuw met prijskaartje. Wat het uiteraard niet was, maar het het zou slechts 3 maanden oud zijn en amper gebruikt.
Nu ik het heb ontvangen, is het leer helemaal uitgedroogd en vuil. Bovendien zijn er roestplekken en werd het dus niet goed bewaard.
Ik heb van dat merk eentje nieuw gekocht dat nu enkele maanden oud is en dat is nog prachtig. Ik heb de verkoop nog niet aanvaard.

Ik weet niet goed wat ik moet doen hiermee. Ik heb het intussen al gepoetst en ga nog leercreme proberen.
Of zouden jullie dit melden aan de verkoper? Ik wil enerzijds niet moeilijk doen, maar het hoofdstel is zo verschrikkelijk stijf en echt niet in nieuwstaat zoals beloofd.

Gewoon melden

Product is duidelijk niet als omschreven

upendo

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 20:36

Hier een pakket van Mondial dat na 4 dagen al teruggestuurd is, zowel aan de kopende als verkopende kant. Lekker dan..

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 20:37

CastaMickey schreef:
Artimes schreef:

Wat zegt de track en trace? Ik zou vinted support benaderen, oplichters zijn tegenwoordig wel heel inventief.
Kan mij echt niet voorstellen dat je een mail krijgt om deze manier extra verzendkosten moet betalen

Het is niet via vinted, dat was misschien niet duidelijk sorry. Maar omdat laatst iemand hier ook zoiets had dacht ik ik vraag het hier :)

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 20:44

tengeltje11 schreef:
Zo bizar dat dit bij jullie zo vlug wordt teruggestuurd?
Hier blijven pakjes echt tot een maand of 2 liggen. Omdat ik heel veel verstuur en ontvang vragen ze daar soms of ik niet eens tussen de lang-blijven-liggen-pakjes moet zien of er toevallig eentje voor mij tss zit die bv een verkeerd label kreeg ofzo.

Dus hier nooit stress daardoor.

Hier nu al het 2de pakje op een week thuis die terugbetaald wordt omdat het verloren is…. Had beiden liever het pakje gehad, maar bon.

Maar dit is toch iets wat je als pakketpunt niet kan maken?
Sowieso zijn wij verplicht om pakketten te retourneren als de terminals dit aangeven. Maar voor beide partijen zijn dan toch ook enige rechten verlopen?
Terugsturen kan als punt dan niet meer, dus dan houden ze alles? Op kosten van Vinted dan ofzo of ten koste van (ver)kopers?
Nee dat is echt niet oké, snap dat het makkelijk is voor jou maar of de andere partijen daar ook zo over denken is maar de vraag.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 15:37

_Lorette_ schreef:
Een pakket van mij is 24 dagen geleden verstuurd met DPD. De koper kon het 9 dagen geleden ophalen en nu staat er weer een nieuwe melding dat het opgehaald kan worden. Zou dat nog steeds bij heet ophaalpunt van de koper zijn? Ik weet eigenlijk niet meer hoe je ziet dat het pakket retour is gekomen.

Bij DPD heb ik tot nu toe een paar keer gehad dat het thuisbezorgd werd als het niet opgehaald werd.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 10:47

Hier nu een leuke Duitse…
Had een rijbroek gekocht, jodhpur model, vroeg ze eerst uitstel, geen probleem.

Gisteren morgen komt hij op ‘verstuurd’ te staan, stuurt ze ‘S avonds een bericht dat ze de betreffende broek niet vond en een andere opgestuurd heeft met nog een extra andere broek er bij?

Ik hoef geen andere broek, want dat model is het enige wat ik draag, wat een raar gedoe is me dat?

Als ik het niet afhaal, krijg ik sowieso mijn geld terug? Want zelf al enkele keren geld en pakket terug gehad en dat risico wil ik niet lopen dat zij haar geld en pakket terug heeft, maar lukraak broeken gaan afhalen en bij terug sturen kan ze dan aangeven dat ik moet betalen en dan is het helemaal van de pot gerukt…

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 10:55

Je zal het moeten ophalen vrees ik, en gelijk probleem melden met screenshots erbij dat verkoper zonder overleg andere goederen opgestuurd heeft.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 12:45

Wat een bijzonder initiatief. Dan had ze beter kunnen annuleren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-25 12:48

Ik zou het niet ophalen, wel even in de gaten houden dat het niet automatisch op afgeleverd komt te staan. Dan heb je het snelste je geld terug en voorkom je dat je retourkosten moet betalen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 13:36

Marjo schreef:
Ik zou het niet ophalen, wel even in de gaten houden dat het niet automatisch op afgeleverd komt te staan. Dan heb je het snelste je geld terug en voorkom je dat je retourkosten moet betalen

Ik zou het ook niet ophalen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 14:30

Dan ben je toch minstens de verzending en kopersbescherming kwijt?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 14:55

foxy80 schreef:

Nee... Normaal vind ik dat heel raar maar als iemand iets totaal anders gaat opsturen zou ik niet afhalen

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 15:35

Ik zou nu vast een probleem melden bij vinted. Je kan in het hoekje wel contact opnemen. Dan zeg je is het goed als ik het niet ophaal want anders moet ik retourkosten betalen. Als ze dan ja zeggen dan doe je dat en kan je altijd dat gesprek aanhalen als ze later moeilijk gaan doen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 16:01

Huh waarom doe je dat? Iets anders opsturen? Heel bijzonder :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-25 16:48

foxy80 schreef:

Nee. Ik heb dit jaar 1x gehad dat ik een pakketje helaas niet op kon halen. Op de dag dat het pakket retour ging, werd het als afgeleverd gemarkeerd. Ik heb op dat moment direct contact opgenomen met Vinted en toen zagen zij in het systeem dat het retour was. Ik had direct mijn geld terug.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 18:39

Ik ben eigenlijk niet heel blij met de toevoeging van de Duitsers. Wat een gezeur om de verzendkosten. Meerdere biedingen geaccepteerd wat uiteindelijk niet doorgaat door verzendkosten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:16

Wat asociaal van die verkoper om dan maar andere producten te versturen....

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:53

Tengeltje wat een vage actie van de verkoper, ik zou dat pakket ook niet afhalen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 20:59

Donnatella schreef:
Ik ben tot nu toe altijd tevreden geweest van mijn aankopen via Vinted.
Maar mijn laatste aankoop valt eigenlijk wat tegen. Het hoofstel werd aangeboden als nieuw met prijskaartje. Wat het uiteraard niet was, maar het het zou slechts 3 maanden oud zijn en amper gebruikt.
Nu ik het heb ontvangen, is het leer helemaal uitgedroogd en vuil. Bovendien zijn er roestplekken en werd het dus niet goed bewaard.
Ik heb van dat merk eentje nieuw gekocht dat nu enkele maanden oud is en dat is nog prachtig. Ik heb de verkoop nog niet aanvaard.

Ik weet niet goed wat ik moet doen hiermee. Ik heb het intussen al gepoetst en ga nog leercreme proberen.
Of zouden jullie dit melden aan de verkoper? Ik wil enerzijds niet moeilijk doen, maar het hoofdstel is zo verschrikkelijk stijf en echt niet in nieuwstaat zoals beloofd.

Zou meteen een probleem melden, dit is niet hoe het omschreven was.
Stijf en roest komt echt niet in de buurt van nieuw zonder prijskaartje. Zou ook duidelijke foto's er van maken, kan je die ook eventueel doorsturen als dat nodig is

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 16:52

Hebben jullie dit wel eens gehad? De bestelling is overigens binnen 24u verzonden na aankoop.

Afbeelding

Hij komt dus al na enkele uurtjes retour. In mijn mail staat dat aflevering bij mijn koper niet mogelijk was.

*edit: mijn koper kreeg een opengescheurd pakket overhandigd en ze heeft het dus geweigerd. De lege verpakking komt retour. -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 18:49

Dat is balen. Maar dan heb je het dus niet echt stevig ingepakt. Was het een papieren verpakking?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 21:05

Een kartonnen envelop (van amazon) die ik eerst met een laag transparante tape rondom had dichtgeplakt en daarna nog een extra laag met ducttape. Ik dacht eigenlijk dat ik daarmee al dubbel safe zat wat sluiting betreft en het was ook gewoon een heel stevige envelop. :? Zeker voor een zachte en lichte inhoud.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 21:20

Waarom dan nog retour doen? :')