Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:18

Artimes schreef:
Staat die melding ook in de app? Want ik denk spam hoor, nog nooit gehad en dat zou dan ook in de app moeten staan....

Nee ik zie het daar niet, maar wel heel toevallig dat ik daar een mailtje van krijg met alle gegevens kloppend toch? Hoe weten spammers dat ik recent een pakje heb gestuurd met het adres van de ontvanger..?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:25

CastaMickey schreef:
Artimes schreef:
Staat die melding ook in de app? Want ik denk spam hoor, nog nooit gehad en dat zou dan ook in de app moeten staan....

Nee ik zie het daar niet, maar wel heel toevallig dat ik daar een mailtje van krijg met alle gegevens kloppend toch? Hoe weten spammers dat ik recent een pakje heb gestuurd met het adres van de ontvanger..?

Wat zegt de track en trace? Ik zou vinted support benaderen, oplichters zijn tegenwoordig wel heel inventief.
Kan mij echt niet voorstellen dat je een mail krijgt om deze manier extra verzendkosten moet betalen

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:34

Donnatella schreef:
Ik ben tot nu toe altijd tevreden geweest van mijn aankopen via Vinted.
Maar mijn laatste aankoop valt eigenlijk wat tegen. Het hoofstel werd aangeboden als nieuw met prijskaartje. Wat het uiteraard niet was, maar het het zou slechts 3 maanden oud zijn en amper gebruikt.
Nu ik het heb ontvangen, is het leer helemaal uitgedroogd en vuil. Bovendien zijn er roestplekken en werd het dus niet goed bewaard.
Ik heb van dat merk eentje nieuw gekocht dat nu enkele maanden oud is en dat is nog prachtig. Ik heb de verkoop nog niet aanvaard.

Ik weet niet goed wat ik moet doen hiermee. Ik heb het intussen al gepoetst en ga nog leercreme proberen.
Of zouden jullie dit melden aan de verkoper? Ik wil enerzijds niet moeilijk doen, maar het hoofdstel is zo verschrikkelijk stijf en echt niet in nieuwstaat zoals beloofd.

Gewoon melden

Product is duidelijk niet als omschreven

upendo

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:36

Hier een pakket van Mondial dat na 4 dagen al teruggestuurd is, zowel aan de kopende als verkopende kant. Lekker dan..

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:37

CastaMickey schreef:
Artimes schreef:

Wat zegt de track en trace? Ik zou vinted support benaderen, oplichters zijn tegenwoordig wel heel inventief.
Kan mij echt niet voorstellen dat je een mail krijgt om deze manier extra verzendkosten moet betalen

Het is niet via vinted, dat was misschien niet duidelijk sorry. Maar omdat laatst iemand hier ook zoiets had dacht ik ik vraag het hier :)

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:44

tengeltje11 schreef:
Zo bizar dat dit bij jullie zo vlug wordt teruggestuurd?
Hier blijven pakjes echt tot een maand of 2 liggen. Omdat ik heel veel verstuur en ontvang vragen ze daar soms of ik niet eens tussen de lang-blijven-liggen-pakjes moet zien of er toevallig eentje voor mij tss zit die bv een verkeerd label kreeg ofzo.

Dus hier nooit stress daardoor.

Hier nu al het 2de pakje op een week thuis die terugbetaald wordt omdat het verloren is…. Had beiden liever het pakje gehad, maar bon.

Maar dit is toch iets wat je als pakketpunt niet kan maken?
Sowieso zijn wij verplicht om pakketten te retourneren als de terminals dit aangeven. Maar voor beide partijen zijn dan toch ook enige rechten verlopen?
Terugsturen kan als punt dan niet meer, dus dan houden ze alles? Op kosten van Vinted dan ofzo of ten koste van (ver)kopers?
Nee dat is echt niet oké, snap dat het makkelijk is voor jou maar of de andere partijen daar ook zo over denken is maar de vraag.