Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:31

prompter schreef:
Ineke2 schreef:
Ik hou niet eens water binnen. Ik heb honger ;(

Dat heb je al vaker gehad toch? Ik hoop dat het snel over is :(:)

Ja klopt, heel vaak als ik ( veel) pijn heb of ziek ben hou ik niks binnen. Dat is echt enorm vervelend.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:31

fokfanaat schreef:
Ik denk niet dat je daar wat mee kan, iedereen is vrij zijn kinderen op te voeden hoe hij wil, hoe slecht ook. Tenzij er een geval is van kindermishandeling is natuurlijk.

Ik vind roken in de buurt van een kind en al helemaal als die bij je op schoot zit een vorm van kindermishandeling. Maar om daar nu gelijk instanties voor te gaan bellen...

Op welke voet staan jullie met dit gezin, Jolliegirl?

fokfanaat

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:39

Kan je vinden (vind ik ook) maar helaas i.i.g. buiten niet verboden..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:44

Ik ken dit hele gezin niet.. niet mijn type mens om het netjes te zeggen..
Zakken met luiers voor de deur... luidruchtige ouders naar elkaar.

Ik ga mn handen er niet aan branden...
Bedankt!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:00

Joliegirl, je kan het melden bij het lokale maatschappelijk werk. Wellicht zijn er bij hen al meerdere meldingen gekomen of wellicht is het gezin ook al bij ze in beeld, een melding maakt dat ze weten dan dat er iets speelt en kunnen iets meer prio geven als de kans zich voordoet. Hoe dat precies werkt (wat ze wel of niet kunnen) weet ik niet maar het is waardevol en helpend om het daar even te melden.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:17

Jolliegirl schreef:

Bedankt!

Luiers voor de deur ? Schreeuwen tegen elkaar ? Kind wat oververmoeid is en bij vader op schoot zit ? Ik zou denk ik toch even in de gaten houden wanneer vader van huis is en dan moeder uit nodigen voor een kop koffie. Even uitsluiten of zij wordt geïsoleerd door die vent. Ik vind het nogal wat alarm signalen .

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:37

Absolem schreef:
Jolliegirl schreef:

Bedankt!

Luiers voor de deur ? Schreeuwen tegen elkaar ? Kind wat oververmoeid is en bij vader op schoot zit ? Ik zou denk ik toch even in de gaten houden wanneer vader van huis is en dan moeder uit nodigen voor een kop koffie. Even uitsluiten of zij wordt geïsoleerd door die vent. Ik vind het nogal wat alarm signalen .

Waar baseer je dit nou weer op?

Wat een bemoeienis zeg. Alsof pa zelf niet kan bedenken dat kind naar bed moet. Die zit echt niet voor de gezelligheid met een huilend kind in z'n armen.
En dit komt dan notabene van iemand die zelf nu heel goed weer hoe zwaar ouderschap kan zijn en valt over goedbedoelde adviezen van een ander.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:42

Wat lastig Jolliegirl, als je er een naar onderbuikgevoel bij hebt dan zou je kunnen kijken om een melding de juiste instanties! Waarschijnlijk kun je via je gemeente achterhalen waar je moet zijn zodat het in elk geval gemeld staat.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 19:16

Kan je niet een melding maken bij veiligthuis.nl ? Ik dacht dat het anoniem kon. Ik ben zelf niet van nederland ,maar weet iemand die daar eens een melding heeft gedaan wat toen opgenomen is...Nu ging dat over een mindervalide volwassene, maar ik dacht dat ze kinderen ook deden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:12

Nyaleti, niet nodig mij nu aan te vallen!
Ik ben verdorie netjes en beleefd! En stel vragen en geen oordeel behalve dat het niet mijn type mensen zijn.

Ik geef dondersgoed aan dat ik weet hoe moeilijk dit is! Vandaar mijn twijfel of k hier GOEDBEDOELD!!!!! wat mee moet!

Niets meer... niets minder...

Het valt me op omdat het al weken hetzelfde gaat...incl rokend op de schommel...kind huilend binnen terwijl ouders buiten zitten te roken...
Vieze zakken voor de deur waar vogels aan pikken...

Ik maak me zorgen maar durf, vanwege mijn situatie, de stap niet direct te nemen om contact te zoeken....

Ik blijf netjes...meld verder geen adressen of overige privacy informatie...
Dus ik vind deze aanval naar mij toe écht niet terecht....

Wij bedachten ons ook niet toen ons meisje zo huilde dat ze wellicht heel moe was....wij hebben ook dagenlang getobt met troosten... flessen...kroelen... Wat bleek??
Neerleggen op bed...slapen...dat was wat ze nodig had..
Wisten wij dit? Nee.... Helaas....

Ik vind je aanval echt heel erg onterecht en hij raakt me diep.

Melding maken achter iemands rug vind ik niet goed voelen. Als ik diepe twijfels krijg over veiligheid dan zal ik de ballen moeten hebben gewoon aan te bellen.
Mijn buurvrouw heeft dit ook bij mij gedaan en vond dit zo dapper en lief van haar! Ipv melding maken, kwam ze aan mijn deur met de vraag of het lukte en ik hulp nodig had.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:19

Citaat:
Mijn buurvrouw heeft dit ook bij mij gedaan en vond dit zo dapper en lief van haar! Ipv melding maken, kwam ze aan mijn deur met de vraag of het lukte en ik hulp nodig had.

Misschien hebben je buren dat ook nodig?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:20

DuoPenotti schreef:
Citaat:

Misschien hebben je buren dat ook nodig?

En omdat het , mijn mening, niet mijn type mensen zijn, ben ik bang dat het verkeerd zal vallen...

Vandaar mijn dubio... Ik vind het gewoon een beetje eng.
Misschien kan ik het met de buurvrouw bespreken en durft zij wel aan te kloppen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:23

Maar jij kunt wel aangeven korte tijd geleden ook met je handen in het haar te hebben gezeten. (tenminste zo begrijp ik je bericht)
En dan kun je dus zonder oordeel en vanuit gelijke hoogte (rare omschrijving wellicht) vragen of je iets voor ze kunt doen.

Denk dat daar weinig mensen boos om worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:26

Daar heb je een punt...
Maar dan blijf ik bij het stukje : het kan ook echt heel ongevraagd zijn..

Snap je mn punt?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:29

Als je er nou gewoon bij zegt dat het ongevraagd is en het ook prima is dat ze er geen gebruik van maken, dan is hulp aan bieden toch juist super fijn? Je hoeft niet gelijk advies te geven. Eerst contact leggen en dan komt advies vanzelf indien gewenst.
Wellicht is er iets aan de hand waardoor het gaat zoals het gaat en zijn ze juist mega blij met een helpende hand. Waardoor ze weer lucht krijgen en minder schreeuwen naar elkaar etc.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:40

Maar wil je ook echt helpen? Of enkel het advies geven het kind in bed te leggen, want kan me voorstellen dat ze dat ook alwel geprobeerd hebben en niet voor de lol met een huilend kind buiten te zitten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:42

fokfanaat schreef:
Maar wil je ook echt helpen? Of enkel het advies geven het kind in bed te leggen, want kan me voorstellen dat ze dat ook alwel geprobeerd hebben en niet voor de lol met een huilend kind buiten te zitten.

Ik weet dus niet of ze dit geprobeerd hebben, dit wil ik niet invullen voor een ander..
Wij hadden dit dus niet geprobeerd..gewoon niet aan gedacht...en het was de meest simpele oplossing.

Echt letterlijk helpen kan ik niet gezien mijn situatie.
Heb mijn handen vol aan mijn herstel en mijn eigen dochtertje.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 21:07

Mijn vriend is bijna jarig en kan niks verzinnen om cadeau te doen. Man heeft alles al :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 21:07

Dan zou ik niks zeggen, want als ze wat te vaak je hulp vragen gaat het je niet lukken.

Maar anders zou je best eens kunnen zeggen. Zie je (man) in de avond op de schommel zitten.
Zwaar hè als ze niet slapen.
Ik herken het helaas.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 21:24

Nyaleti schreef:
Absolem schreef:

Waar baseer je dit nou weer op?

Wat een bemoeienis zeg. Alsof pa zelf niet kan bedenken dat kind naar bed moet. Die zit echt niet voor de gezelligheid met een huilend kind in z'n armen.
En dit komt dan notabene van iemand die zelf nu heel goed weer hoe zwaar ouderschap kan zijn en valt over goedbedoelde adviezen van een ander.

Dat is precies mijn punt dus....Als pa expres het kind wakker houd dan zit moeders dus steeds met de gebakken peren. Dat kan moedwillig zijn of onnadenkend gedrag. Maar moeder uitnodigen voor een kopje koffie om te peilen kan geen kwaad. Zij hoeft niet perse op de uitnodiging in te gaan. En als ze wel accepteerd is degene die deze post plaatste nog steeds niet verplicht om verder iets te doen. Mijn buren vragen ook regelmatig of ik hulp nodig heb. Gezien ik nu in een periode zit waarin we wachten tot mijn dochtertje een plekje krijgt op de onderzoeks groep voor cluster bepaling voor het speciaal onderwijs. Ik heb haar dus komende drie maanden 24/7 thuis.

En ja ik weet dus Héél erg goed hoe zwaar het ouderschap is. Maar ik heb geen vent in huis lopen die het mij moeilijk maakt. En ik heb zekers te weten geen luiers in de tuin liggen . :r :r

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 21:27

Heftig zeg Absolem!
Ik dacht eigenlijk dat de opmerking naar mij bedoeld was omdat ik in een soort gelijk schuitje zit...en dus als geen ander weet hoe moeilijk het is.

Ik laat het even rusten allemaal..als het blijft knagen zal ik wel eens een keer aanbellen en gewoon eens interesse tonen bij het gezin...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 21:51

Was niet naar jou Absolem. Ik zie jou eigenlijk nooit voorbij komen met berichten dus geeeen idee van jouw situatie.

Ik begrijp gewoon niet op basis waarvan jij vader nou verdenkt van iets.
Wat had je gereageerd als moeder in die stoel met peuk en kind had gezeten?

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 23:00

MoniekJ schreef:
Mijn vriend is bijna jarig en kan niks verzinnen om cadeau te doen. Man heeft alles al :')

Een partner heb ik niet, maar met de familie zijn wij helemaal gestopt met verjaardagscadeau's. Wat een verademing! :))

Niemand wist ooit wat, en dan werd het maar weer een cadeaukaart oid. Dus in feite zaten we gewoon steeds geld uit te wisselen. :')

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 23:05

Mijn nieuwe go-to is Lego :+ mn vader en broer hadden allebei een Lego botanical setje gekregen (en nee niet als grapje, mijn vader is gewoon gek op planten en mn broer had toen net een eigen appartment en had laten vallen dat hij meer planten wou hebben) en waren er echt heel blij mee. Z

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 23:11

Polarize schreef:
Mijn nieuwe go-to is Lego :+ mn vader en broer hadden allebei een Lego botanical setje gekregen (en nee niet als grapje, mijn vader is gewoon gek op planten en mn broer had toen net een eigen appartment en had laten vallen dat hij meer planten wou hebben) en waren er echt heel blij mee. Z

Tof zijn die hè! Ik wil echt zó graag nog een keer de Bird of Paradise, maar die is echt heel duur. :')

Heb voor nu het maar bij de Orchidee gehouden.