Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:01

fleurtjeuh schreef:
paars schreef:
Is het écht ‘voor’ je werk of bedoel je eigenlijk ‘van en naar’ je werk? In eerste geval; is lease geen optie? 5K is geen mega budget idd…hoe lang wil je dat ‘ie het blijft doen? Nog andere eisen; aantal deuren bijv?

T is voor van en naar mn werk.

Het liefst zou die t nog wel een paar jaar moeten doen, wat onderhoudskosten is niet zo erg, maar t budget is er niet om iedere 2 jaar een 'nieuwe' auto te kopen.
Persoonlijk heb ik voorkeur voor een 5deurs, maar vriend maakt t niet uit

Ford kuga!!!
Ik vind die echt goddelijk.
Ford c max vond mijn vader ook erg fijn rijden.

Maar omdat je dus ook afstanden mag maken. Een Ford kuga zit heerlijk

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:02

Hmm, ik heb een Renault scenic gekocht 5 jaar geleden, voor nog geen €1000.-
Altijd de APK ruimschoots door, alleen laatste keer waren de banden aan vervanging toe. Niet gek na vijf jaar. Dat kostte me laatst dus €500.- euro, meteen de olie aangevuld.

Wel benzine. Gekocht bij een dealer die hem had verkregen via inruil. Gevonden op internet dus.

Ik rij mijn auto’s altijd op trouwens, koop dus goedkope auto’s en heb er vaak nog jaren plezier van.

paars

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:22

Da’s een goeie koop Marocje! Maak je veel km’s?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:25

paars schreef:
Da’s een goeie koop Marocje! Maak je veel km’s?

Zo’n 500 per week inmiddels. Weekend altijd naar Groningen, das 190 km enkele reis.

Door de week kleine stukjes.

Dus vandaar dat nieuwe banden niet gek zijn na 5 jaar. Maar voor de rest altijd nog in orde :j

hagelslag

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:00

Aangezien wij toch weer goed overlast hebben van vliegen

Wat is een goed uv lamp apparaat om die beesten te lokken/killen

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:15

Wij hebben dezelfde auto als gomir :) Al bijna 12 jaar inmiddels.
Die heeft inmiddels 190.000 km gelopen, waarvan 160.000 bij ons en mankeert echt nooit wat.
Heeft geen distributieriem, maar een ketting.
Dit jaar moest er op een leeftijd van 14 jaar dan toch eindelijk eens een nieuwe accu in. Verder zo af en toe eens nieuwe bandjes of ruitenwisserbladen en er is eens een keer een lampje van de koplamp vervangen, dat kostte wel 16 euro. :')

Oh ja en ik heb er een keer een muur mee geraakt, dat was wel duur, maar daar kon de auto niks aan doen _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:29

Is er een app waarbij je makkelijk kan bijhouden wie hoeveel km gereden heeft?
Mijn man en ik delen een auto en krijgen in januari een nieuwe. We zijn gewoon benieuwd hoeveel km ik in mijn eentje rijd omdat ik hem veel meer gebruik dan hij, maar hoeveel meer dan precies zijn we benieuwd naar. :D

Ik zie SHARIT maar dan moet ik allerlei informatie aanleveren wat me niet relevant lijkt..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:15

Captain schreef:
Mijn man en ik delen een auto en krijgen in januari een nieuwe. We zijn gewoon benieuwd hoeveel km ik in mijn eentje rijd omdat ik hem veel meer gebruik dan hij, maar hoeveel meer dan precies zijn we benieuwd naar. :D

Ik zie SHARIT maar dan moet ik allerlei informatie aanleveren wat me niet relevant lijkt..

Ik heb 2 schermen op mijn boordcomputer... Heb jij dat niet?

1 wis ik na elke tankbeurt. En de ander blijft lopen sinds ik de auto heb en die zal ik 1 januari resetten.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:21

APCIII schreef:
Snippergroen schreef:
Ik heb problemen met mijn autosleutel. Mijn auto wil, de laatste tijd, zo nu en dan niet van het slot. Dan moet ik hem handmatig openen d.m.v. het (verstopte) slot in de deurhendel. Mijn deur wil wel altijd op slot en dus enkel niet van slot. Vet irritant. Zou er sprake zijn van een leeglopende batterij of is er mogelijk iets anders aan de hand? Meestal doet hij het gewoon. Eens in de 3 a 4 weken heb ik een keer dat geëmmer en daarbuiten is er niks aan de hand.

Dat is de batterij, zoals hiervoor ook al door anderen genoemd. :j

Iets meer uitleg:
Bij het op slot zetten is een simpel commando voldoende, bij open maken is er iets meer "controle" nodig of het inderdaad wel een geldige sleutel is die de auto probeert open te maken. En dat iets meer ingewikkelde signaal voor "open maken" kan bij een slechte batterij dus niet meer correct verzonden worden.

Heel kort door de bocht, iedereen mag 'm op slot zetten (relatief eenvoudig signaal), maar alleen de juiste sleutel (juiste beveiligingscode) mag 'm open maken.

Voor de nieuwsgierigen, de batterij vervangen was inderdaad de oplossing! Sleutel opent en sluit weer als een zonnetje :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:25

Jolliegirl schreef:
Captain schreef:

Ik heb 2 schermen op mijn boordcomputer... Heb jij dat niet?

1 wis ik na elke tankbeurt. En de ander blijft lopen sinds ik de auto heb en die zal ik 1 januari resetten.

Ja je hebt een A en B trip geloof ik? Geen idee nog hoe dat werkt in de nieuwe auto. Maar het moet ook een beetje makkelijk aan te zetten zijn en iets wat je niet vergeet. :')

De auto zelf houdt natuurlijk wel de trip bij maar ik weet dat ik dat toch ga vergeten over te nemen. _O-

Heb nu de app Driversnote geïnstalleerd. Kan ik alvast even kijken hoe dat een beetje werkt.