Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
verootjoo schreef:sterregoud schreef:10 biologische eieren doen al zo’n 5 euro. Nogal duur dus.
Bij de boer zijn de biologische eieren de helft… bizar hoeveel extra de supermarkt (ga ervanuit dat je ze daar hebt gehaald) er nog bovenop doet. Nog extra op de niet - biologische eieren.
Sansevieria schreef:En dan gun ik die boer zijn boterham vele malen liever, eerlijk gezegd.
Bellatrix schreef:Kan je bij de boeren met pin betalen of moe dat contant? Wat dat heb ik niet meer.
Bellatrix schreef:Kan je bij de boeren met pin betalen of moe dat contant? Wat dat heb ik niet meer.
DuoPenotti schreef:Voer kan duur geworden zijn. Al heb ik daar vraagtekens bij.
Maar de kippeneierboeren maken momenteel heel fijn winst. Eindelijk. Want jaren is het heel slecht gegaan.
Dit omdat er wereldwijd minder kippen gehouden worden, ja ook in Nederland. En er dus hogere vraag is.
welke granen, zaden en dergelijke dat precies zijn weet ik niet maar volgens mij is dat ook allemaal pakweg 25% in prijs gestegen ten opzichte van een paar jaar terug.