Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:47

Woning brand begane grond nu zeker al voor de 3de of vaker brandweer geweest bij hetzelfde adres. :=

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:51

Kirrietje schreef:
Nyaleti schreef:
Zit hier (alweer) een vreemde kat op het erf, al een paar dagen.
Op Amivedi en lokale FB groepen gepost maar niemand die zich meldt.
Is "misschien" van iemand uit de buurt (want die herkent dr eigen kat niet??), dan zijn we mooi klaar want al die katten zijn intact.. Al heb ik nog niet kunnen zien of het een poes of kater is.

Toen laatst mijn katten naar binnen gingen, deed die alsof hij mee wilde lopen dus is echt wel een huisje gewend. Komt ook niet om te vechten maar lijkt echt vriendjes te willen worden met mijn katten.

Te schuw voor chipreader dus weer het gedoe om een vangkooi te regelen -O-
Wil hem / haar ook niet naar het asiel doen want is een zwarte volwassen kat, die zit daar gewoon oneindig lang..

En hem wel mee laten lopen naar binnen? Dan kan je m makkelijker vangen voor chipcontrole :j En anders de dierenambulance bellen, dan regelen zij de vangkooi

Bij ons wilde de dierenambulance geen vangkooi regelen en ons eigenlijk helemaal niet helpen. Dus hoop daar niet te hard op (tenzij je het daar wel al eerder is gelukt, dan gewoon weer proberen).

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:58

Marcella schreef:
Woning brand begane grond nu zeker al voor de 3de of vaker brandweer geweest bij hetzelfde adres. :=

Klinkt niet goed.

Hier was/is er met veel sirenes naar een brand bij/in een bijgebouw van een elektrakastje gegaan.
Hopelijk zijn ze optijd.

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:00

Net een dutje gedaan voor het eten omdat ik zo moe was.

Zit nu al weer met moeite mijn ogen open te houden tijdens het foto's bewerken. :z

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:07

Kirrietje schreef:
Nyaleti schreef:
Zit hier (alweer) een vreemde kat op het erf, al een paar dagen.
Op Amivedi en lokale FB groepen gepost maar niemand die zich meldt.
Is "misschien" van iemand uit de buurt (want die herkent dr eigen kat niet??), dan zijn we mooi klaar want al die katten zijn intact.. Al heb ik nog niet kunnen zien of het een poes of kater is.

Toen laatst mijn katten naar binnen gingen, deed die alsof hij mee wilde lopen dus is echt wel een huisje gewend. Komt ook niet om te vechten maar lijkt echt vriendjes te willen worden met mijn katten.

Te schuw voor chipreader dus weer het gedoe om een vangkooi te regelen -O-
Wil hem / haar ook niet naar het asiel doen want is een zwarte volwassen kat, die zit daar gewoon oneindig lang..

En hem wel mee laten lopen naar binnen? Dan kan je m makkelijker vangen voor chipcontrole :j En anders de dierenambulance bellen, dan regelen zij de vangkooi

Mee naar binnen willen was met een vriendin maar zoals ik het begreep van haar: te bang om echt mee te lopen maar het idee van door de deur is lekker een warm huisje, leek hij te snappen zegmaar.

Vangkooi is hier ellende om te regelen helaas..
Zit dus tussen de boerderijen dus dan zeggen ze al te makkelijk "die is gewoon van een van de boeren". Gelukkig heb ik zelf een chipreader, mocht het me lukken.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:09

_chou schreef:
Bij ons wilde de dierenambulance geen vangkooi regelen en ons eigenlijk helemaal niet helpen. Dus hoop daar niet te hard op (tenzij je het daar wel al eerder is gelukt, dan gewoon weer proberen).

Meen je! Hier wordt met regelmaat een vangkooi geplaatst. Zo is onze oude kat toen ook gevangen, die bleek aan de andere kant van het kanaal rond te lopen (had een bandje om dus ze wisten dat het geen zwerver was) Vangkooi geplaatst en zo kwam ze weer bij ons.
En zie het regelmatig voorbij komen in de plaatselijke facebookgroepen "gevangen met een vangkooi"

Edit" @Nyaleti Ah ja, wij wonen in een stedelijk dorp dus wellicht dan andere gedachte indd. Ik hoop dat het lukt met vangen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:15

Sneu.
Z’n zwarte kat is inderdaad minder intrek.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:17

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:50

Man was half 2 vannacht terug van het werken, tegen 2u in bed. 5u ging de wekker weer! En hij ging ook nog eens snurken dus heb een fijne nachtrust gehad...

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:12

Snurken is hier sowieso een ergenis }:)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:21

Ik zou die kat best willen voor in de stal, maar ik durf dat niet aan met de snelweg hier voor de deur. Wij hebben ook zo'n vondeling gehad afgelopen jaar. Weten eigenlijk 100% dat hij gedumpt was. Wij kwamen 's avonds thuis en hij zat heel zielig te miauwen bij de stal. Is een halfjaar blijven hangen, maar nu niet meer te vinden. Was een intact kater, dus allicht op vrijerspad gegaan.

Ik moet vanavond naar de fysio, maar vind dat soms zo zonde van mijn avond. Avondeten zal ook wel pas 19/19:30 worden :z

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:28

Ja hij mag hier best blijven hangen (mits steriel), brokjes en muizen genoeg. Maar lijkt ook binnen gewend te zijn en dat wordt echt wel lastiger.. maar nu naar het asiel, nee echt niet.
Hoop zo dat het lukt om chip te lezen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:33

Tyfus %@#$@#$ Oypo.nl. 419 foto's geupload. Kijk ik in de map, staan er maar 2 in. :roll:

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:39

Oh echt? Kan je nu helemaal opnieuw beginnen? Balen!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:40

rien10 schreef:
Oh echt? Kan je nu helemaal opnieuw beginnen? Balen!!

Ja. :+

Volgende upload wordt 1100 foto’s dus verheug me daar ook al niet zo op. :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:46

Ik heb het idee dat sommige katten denken dat ze binnen gewend zijn. Heb de buurjongen ook weleens horen schelden over zijn buitenkat die steeds meeglipt. De kat van mijn ouders die loopt dan weer zo heet bordes mee op buiten, terwijl dat altijd binnenkatten zijn geweest

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:50

Mijn eigen katten willen ook altijd mee naar binnen. Die bij mijn ouders echt niet, misschien ook omdat ze weten dat de hond daar zit. :')

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:55

taartjee schreef:
Vandaag een super gezellige middag en avond gehad bij Pablo, alleen een beetje balen dat ik voor het eerst van mn leven de ANWB heb moeten inschakelen. Vorige week mijn koelvloeistof bijgevuld en vandaag na een half uur in de auto (op de anderhalf uur durende rit naar Pablo) kreeg ik weer de melding dat koelvloeistof peil laag was. Toen dacht ik al Kaaaaaak. Bij Pablo mn auto af laten koelen en samen met haar verloofde gekeken of we wat konden vinden. Nou, dat reservoir was gewoon bijna leeg en we voelden de koelvloeistof onder het reservoir. Dus eerst gegeten, ijsje gehaald en de ANWB gecontacteerd. Eindstand is dat er inderdaad een lek zit bij mn koelvloeistof, de sensor is gebroken (maar werkt verder nog wel naar behoren) en dat de waterpomp nu lek is of lek is geweest.
Mijn garantie is net een maand over :')
Heb werk alvast op de hoogte gesteld dat ik morgen eerst naar de garage ga en dan maar hopen dat zij vervangend vervoer hebben voor mij, anders kan ik niet naar werk.

Nou, auto is naar de garage geweest en er zat echt een scheur in het koelvloeistof reservoir, dus heb een nieuw reservoir. De waterpomp was gelukkig in orde, wel zat er iets van een olie lekkage, dus daar hebben ze wat dingen voor vervangen en omdat ik dus net buiten de garantie periode zat van de aankoop van m'n auto nemen zij die kosten voor hun rekening, dus blij! (Wettelijk gezien hadden ze dat helemaal niet hoeven doen, maar vind het wel heel fijn dat ze dat wel hebben gedaan!)
Jammer genoeg hadden ze geen leenauto voor mij, dus verplicht een dagje thuis van werk moeten blijven en ruim 10 km gewandeld heen en weer naar de garage :')

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:10

Pfff ook over katten gesproken, mijn ergenis is dat er steeds katten aan komen waaien van onze buren en in onze stal (willen) komen wonen. Ze hadden afgelopen jaar een "zwerfnest", nu hadden wij net twee kittens geadopteerd en vervolgens kwam er een derde aanwaaien van hun van ongeveer dezelfde leeftijd. In overleg hebben we die ook maar opgenomen en mee laten chippen en castreren, twee of drie stalkatten maakt dan ook niet uit, maar nu is er weer 1 aan komen waaien die blijft plakken. Onze eigen katten sturen ze niet weg en moet nu heel bewust voeren, deuren dicht doen en later weer open etc. anders eten ze vrolijk mee en gaan ze natuurlijk helemaal niet weg :7 Tijd voor een luikje op chip oid geloof ik.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:46

De cv ketel weer aangezet.

Dit gaat zo tegen mijn principes in -O-
Maar 17 graden is toch wel te koud en ik wil de was droog hebben

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:52

hagelslag schreef:
De cv ketel weer aangezet.

Dit gaat zo tegen mijn principes in -O-
Maar 17 graden is toch wel te koud en ik wil de was droog hebben

Hier ook, sinds gisteren al. Ik heb het in huis gewoon echt koud :o

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:57

daantjuhhh schreef:
Dat het 10 juni is en 18 graden in huis.

Gadver. Wanneer komt die zomer?

Dit, heb gewoon de verwarming aan gedaan. -O-

Heb ook beetje stress over wanneer we ons land kunnen hooien, en of het echt nog zomer word.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:15

Hier is het weer ook dé ergernis van de katten, die kunnen voor het eerst sinds lang niet het balkon op. Te koud om de deur open te hebben en te nat, dan is de slaapkamer nat.

So close and yet so far :')
Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:22

Mijn god wat een wind. Ben zowat van de weg afgeblazen

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:33

verkeer dat hier als halve gekken komt voorbij geraced...
er zijn werken in een andere straat die paralel ligt met mijn straat, mijn eigen straat is meestal een hele rustige enkelrichtingstraat, maar nu komt al het verkeer van die andere straat langs hier (hier is het momenteel ook dubbel richting gemaakt) terwijl de omleiding helemaal langs een andere baan loopt en ze hier maar 30 km/uur mogen rijden (wat ze niet doen...)