Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:18

Ik ga duimen voor iedereen die gesolliciteerd heeft.

Ineke, je ben wel waardevol. Wees lief voor jezelf.

Arg vuurwerkbommen die afgaan.
Moet dat niet doven door de regen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:33

prompter schreef:
Ik vind je juist heel waardevol Ineke :)

Ik ook. Je leeft altijd met andere mensen mee, geeft waardevolle adviezen. Ik vind je een aanwinst voor dit topic.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:43

Ineke2 schreef:
Lastig gesprek gehad en ik voel mij zo ontzettend alleen en nutteloos.

Nou, Ineke toch, jij bent echt niet nutteloos :knuffel:

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:43

Dat ik eigenlijk veel te veel bezig ben met een online wedstrijdje waarbij je stemmen moet verzamelen. Echt, het is maar lekkers/snacks die je kan winnen voor je hond.

Maarrrr we zitten bij de laatste 4 en ik gun mijn honden écht die prijs _O- Dus ik zit m'n bericht zoveel mogelijk te delen, ernstig eigenlijk :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:46

Niobe schreef:
prompter schreef:
Ik vind je juist heel waardevol Ineke :)

+1

+100

Vind je altijd een heel fijne lieve meelevende bokker.

:*

Voor de sollicitanten succes.

Voor wie de regen moet trotseren succes

Gewoon iedereen even een knuf in deze sombere dagen. :knuffel:
Tijd dat de zon buiten weer gaat schijnen. Dat helpt innerlijk vaak ook.

Polarize

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:08

Ik ben zo slecht in nee zeggen tegen extra werken of diensten ruilen, en nu een collega pissig omdat ik wel een keer nee zei. Sorry maar ik heb nog nooit eerder bakkerij gewerkt, ik kan het op dit moment mentaal niet aan om een compleet nieuw ding te doen - ook niet voor 2 uurtjes - en ga ze in die 2 uur wss alleen maar meer in de weg lopen dan echt helpen. Ik doe het niet.
Krijg t morgen vast wel te horen, maar dan gaan we gewoon rechtstreeks naar de baas toe en daar bespreken. Ik mag best nee zeggen.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:14

Ik heb zo’n spanning in mijn nek dat ik nu gigantische hoofdpijn heb ervan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:23

Ineke2 schreef:

Ik vind jou een voorbeeld, van hoe je ook wanneer je iets mankeert, gewoon door kunt gaan en nog altijd dingen kan bereiken. Misschien niet op het oude tempo, maar volgens mij knok jij elke dag hard, en klaag je daar naar verhouding heel weinig over. Schouders eronder en door, en genieten waar het wèl kan. Dat zie ik als eigenschappen van een sterk en liefdevol mens. Jij bent waardevol en ik waardeer je!

Dit kaartje heb ik voor jou snel gemaakt met hulp van ai, ik hoop dat je hem leuk vindt <3

Afbeelding

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:37

Urbanus schreef:
2e uitzending van het sinterklaasjournaal en ouders gaan nu al zenuwtrekken van de opgebouwde spanning. Je weet toch dat ze elk jaar doen alsof het misgaat?

Maar wordt de kans dat het ECHT een keer mis gaat niet groter bij elke keer dat het net niet misgaat? ~~}>

ja, ik haat stressouders

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:41

Zijn er echt ouders die daar over stressen? :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:44

(Vermoedelijk) gekneusde rib door het hoesten. Mán wat een pijn doet dat! Mijn hemel. %)

En ik zat bij een vriendin, dus vroeg aan m'n moeder of ze me wilde oppikken want ben echt wazig van de pijn. Neuh had ze geen zin in. Moest buiten maar even frisse lucht halen dan ging het wel beter :=
Wilde opzich wel gaan rijden maar iets met veiligheid en een ander niet van z'n fiets maaien..

En mag geen zwaardere pijnstillers meer pakken vandaag maar idk hoe ik ga liggen of slapen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:49

Niobe schreef:

Ja omdat hun kinderen er gestrest van raken. Wat een gedoe.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 00:04

Telpeva schreef:
Ineke2 schreef:

Ik vind jou een voorbeeld, van hoe je ook wanneer je iets mankeert, gewoon door kunt gaan en nog altijd dingen kan bereiken. Misschien niet op het oude tempo, maar volgens mij knok jij elke dag hard, en klaag je daar naar verhouding heel weinig over. Schouders eronder en door, en genieten waar het wèl kan. Dat zie ik als eigenschappen van een sterk en liefdevol mens. Jij bent waardevol en ik waardeer je!

Dit kaartje heb ik voor jou snel gemaakt met hulp van ai, ik hoop dat je hem leuk vindt <3

[ [url=m/ZgIqb8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat lief <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 01:07

Tigress schreef:
Dat ik eigenlijk veel te veel bezig ben met een online wedstrijdje waarbij je stemmen moet verzamelen. Echt, het is maar lekkers/snacks die je kan winnen voor je hond.

Maarrrr we zitten bij de laatste 4 en ik gun mijn honden écht die prijs _O- Dus ik zit m'n bericht zoveel mogelijk te delen, ernstig eigenlijk :')

Update: worth it _O- gewonnen :))

Anastasia24Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 02:56

Oude games en moderne computer. Jammer dat EA zn spellen niet even bijwerkt of op z'n minst de glitches eruit haalt. ;( Vind m'n weg er wel weer omheen, :wave:

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 03:44

Urbanus schreef:
Niobe schreef:

Ja omdat hun kinderen er gestrest van raken. Wat een gedoe.

Nog even en dat wordt ook afgeschaft omdat de Vlindertjes en Stormpjes het niet meer aan kunnen?

Ineke :(:)

Nyaleti, beterschap!

Grmbl. Wakker en niet kunnen slapen. Piekermodus en hondenweer dat me wakker houdt.

Dingen uit handen proberen te geven om jezelf rust te geven, en dat heeeeel lastig vinden. Ik moet constant op m'n handen zitten om t toch niet over te pakken en puntje bij paaltje ben ik er dus in m'n hoofd gewoon vol mee bezig ipv dat het mij rust zou moeten geven :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 05:31

Anderhalve week paar dagen niet lekker geweest en eerder naar huis gegaan van werk hiervoor… Gister..dat ik wakker werd dacht ik al; faaaaaack dit voelt hetzelfde en nog een beetje meer. Toch gaan werken, iemand inwerken ook nog. En nu lig ik al sinds thuiskomst in mn bed maar slapen ho maar. En dan heb ik nog niet eens alle pijntjes benoemd. Heb er nu al zin in dat ik me over een paar uur ziek moet melden. Is al zo druk… ;(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 08:18

Dankjewel jullie zijn lief hoor. In het “echte” leven kan het zeer weinig mensen wat schelen of ik er ben of niet.
Praten heb ik geprobeerd, ik luister altijd naar anderen en krijg hun sores te horen. Geef advies wanneer ze daar om vragen zo niet dan luister ik gewoon.
Maar andersom dan gaat het bijna altijd binnen 2 zinnen weer over de ander of word iets gebagatelliseerd of hebben ze het zelf ook meegemaakt of kennen iemand die dat heeft meegemaakt en dat was wel zo erg etc…
Waarom luistert er bijna niemand ooit eens echt of vraagt simpelweg hoe echt met mij gaat. Ik mis dat zo enorm.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 08:35

Ik erger me aan mezelf.
Weet niet goed wat ik nou wil en hoe ik het aan moet pakken.
Denk ook niet dat ik daar nu perse iets mee moet doen, niet verstandig want mentaal niet stabiel :') behalve dan van me afschrijven hier.

LET OP: RANT
Spoiler:
Ik erger me eraan dat sommige collega's een hogere functie hebben gekregen- dus meer salaris, maar bepaalde/sommige meerdere dagelijkse taken niet kunnen doen/niet alle dagelijks terugkerende taken uit het bijbehorende takenpakket uitvoeren..

En ik dus geen promotie krijg terwijl ik er langer werk en diezelfde taken altijd wel doe en oppak, op één na (geen taak die hele jaar door dagelijks terug komt, alleen een periode wanneer er een nieuw iemand begeleid moet worden) - wegens mentale klachten / stress ervan ervaren (waar ik nu ook oa mee aan de slag ben dmv therapie, dus word aan gewerkt). En ik heb in plaats daarvan wel aanvullende documenten gemaakt ter ondersteuning van die taak, zodat ik toch mijn deel daarin op mijn manier heb kunnen bijdragen.

De nieuwe "functies" zijn er pas een jaar en ik snapte dat ik net na opbouw vanuit burn-out (nu drie kwart jaar geleden ongeveer), dat ik 'm nog niet kreeg ivm een hoofdtaak waarin ik eerst even meer moest meedraaien zodat ik daar weer meer in zou zitten.
Maar heb een collega die er nog langere tijd (ook wegens ziekte, niet mentaal) uit heeft gelegen en nu ook niet volledig kan werken en dus niet alles doet/kan doen, en die kreeg vorige maand dus wel ineens die promotie..

En nu blijft dat knagen.
Vooral omdat afgelopen weken chaos en drukte was en ik voor mijn gevoel overal ballen hoog aan't houden was (omdat ik me dan verantwoordelijk voel ivm kennis en ervaring hebben tijdens afwezigheid van andere ervaren collega's en het anders alleen maar meer opstapelt), waar ik toch niet extra voor betaald krijg en wel de kopzorgen..
Liep met werkdruk en therapie (heb ik pas sinds kort, 1x in de week) daarom op sommige dagen ook niet lekker (kom dan wel gewoon naar werk na therapie, maar soms lukt het me dan niet om teveel te multitasken) en heb daarom sinds afgelopen week afgesproken bewust wat minder taken te pakken.
Maar zou een extra cent dus ook goed kunnen gebruiken-vind ook dat ik die wel verdien, dus erger me er ook aan dat ik bovenstaande besluit heb moeten nemen en daardoor natuurlijk niet sterk sta als ik dit nu wil aankaarten bij leidinggevende..

Aan de andere kant is mijn rust mij ook heilig dus zo'n stap terug vind ik alles behalve erg, kom ook wel rond - alleen niet veel te sparen/overwogen keuzes maken bij uitgaven.
Moet dan alleen ook mezelf die stap terug ook helemaal dwingen te doen en dat vind ik lastig :')
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 15-11-23 08:38, in het totaal 2 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 08:37

Geef dat aan, Ineke.
Als jij iets vertelt (klotedag op je werk gehad bijvoorbeeld) en Truus begint na 2 zinnen over zichzelf, kan je gewoon iets zeggen als “Truus, vervelend dat jij dat ook hebt meegemaakt. Ik wil daar straks best over praten met je. Maar nu gaat het over mij. Ik moet nu echt even mijn verhaal kwijt, want anders blijf ik er mee zitten en dat is niet goed voor mij.”
Soms moet je ruimte voor jezelf gewoon claimen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 08:53

Deze week…

Moet op 4 dagen werken (2 halve dagen OK), 3 dagen college en studeren, etentje, coaching en nog een sociale afspraak. Ben kapot en de week is pas op de helft. Kijk nu al uit naar m’n enige vrije dag zaterdag. :=

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:11

Het feit dat ze (eindelijk :roll: ) onze kozijnen komen schilderen..

Op mijn eerste vrije ochtend in weken... Schrok er wakker van want ze begonnen bij mijn slaapkamer raam.
Waarom precies vandaag. Voorlopig gaat de wekker weer om 05:30.
Ben nu alweer overprikkeld en gefrustreerd.

Maar goed.. ze zijn wel eindelijk bezig bij ons (heb hier eerder frustraties over geuit dat de renovatie zo ongelooflijk lang duurt.. had allang klaar moeten zijn)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:30

Dat het blijkbar zo hard geregend heeft gisteren/vannacht dat het fietspad naar mijn werk op verschillende plekken onder water stond. en dan gemiddeld over zo'n 50 tot 100 meter.
Ik gelukkig waterdichte schoenen had, maar mijn broek dat niet was.

En eromheen fietsen was geen optie. er is maar 1 fietspad en de weg rijden ze 80km.
En ik ben niet levensmoe.
Dus er was maar 1 optie over. Er dwars doorheen.....

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:32

Afbeelding
De tijd gaat snel..

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:36

Roosch schreef:
[ [url=m/lWm7ZB.jpg]Afbeelding[/url] ]
De tijd gaat snel..

Vreemd verjaardags cadeau :D gefeliciteerd