Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

scrabbel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 12:45

Ik heb zelf de marktplaats app niet. Kijk ook niet meerdere keren per dag op de app. Meldingen krijg je niet altijd binnen. Dus bij mij is bellen ook altijd beter.

Kan ook bijvoorbeeld zoon zijn die de advertentie heeft gemaakt voor zijn ouders die niet handig zijn met de computer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 16:06

Ik ging 3 bananen dozen met kleding op halen, ze reageerde heel netjes. Haar man was thuis of ik wilde kloppen de bel deed het niet. De voortuin was een chaos maar dat zegt niks, het raam en de gordijnen waren zwart van het vuil. Op de vensterbank lag 25 cm vuil. De deur ging open. Oh je komt voor de dozen, ik keek de gang in maar ik liet niks merken. Ik kreeg er gewoon jeuk van, de dozen deed ik in de auto en er kwam een vieze lucht vanaf. Ze zitten ook onder de dieren haren en er zitten gaten in. Gelukkig hoefde ik er niet ver voor te rijden, de kliko is nu ook vol.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 16:26

BopjeBo schreef:
Ik heb 2 paar nog gloednieuwe laarzen te koop staan op marktplaats, na afvallen passen ze niet meer en eigenlijk zijn beide paren mij net te laag dus vermaken is de moeite niet, heb inmiddels al andere. Paar Petries die rond de € 1000 nieuwwaarde hebben, en Derby's rond de € 800 nieuwwaarde.
Waren voor wedstrijden en beide enkele keer gedragen dus echt nog onberispelijk, eigenlijk zijn ze nog als nieuw. Vraag er €150 en €250 voor, niet te verkopen -O- . Voor nog minder wil ik ze echt niet kwijt, maar schijnbaar ziet niemand dat het eigenlijk al koopjes zijn...
Ga ze binnenkort maar naar een 2e hands ruitershop brengen, in de hoop dat daar wel de kwaliteit gezien wordt en meteen kunnen passen. Zonde dat ze staan te verstoffen.

Pff zo frustrerend hè! Ik heb ook dure Petries die nog niet eens echt ingereden zijn erop staan, maar buiten 2 vragen over de maat ook niks.. 2e hands ruitershop is misschien een idee inderdaad.. Ik wil er gewoon vanaf want rijd niet meer, maar zoiets weggooien vind ik ook van de zotte.. Überhaupt andere dure spullen (nauwelijks gebruikt) die echt voor 15-20% van de nieuwprijs op MP staan durven mensen ook nog onder te bieden of te vragen wat de minimale prijs is.. Ik zou dit soort dingen liever weggeven aan iemand die er echt blij mee is ipv dit soort krenterige types..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 16:36

@marleen: gatver... :r

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 19:57

Ja echt smerig ook gewoon met gaten en haren.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 20:08

Lioony schreef:
BopjeBo schreef:
Ik heb 2 paar nog gloednieuwe laarzen te koop staan op marktplaats, na afvallen passen ze niet meer en eigenlijk zijn beide paren mij net te laag dus vermaken is de moeite niet, heb inmiddels al andere. Paar Petries die rond de € 1000 nieuwwaarde hebben, en Derby's rond de € 800 nieuwwaarde.
Waren voor wedstrijden en beide enkele keer gedragen dus echt nog onberispelijk, eigenlijk zijn ze nog als nieuw. Vraag er €150 en €250 voor, niet te verkopen -O- . Voor nog minder wil ik ze echt niet kwijt, maar schijnbaar ziet niemand dat het eigenlijk al koopjes zijn...
Ga ze binnenkort maar naar een 2e hands ruitershop brengen, in de hoop dat daar wel de kwaliteit gezien wordt en meteen kunnen passen. Zonde dat ze staan te verstoffen.

Pff zo frustrerend hè! Ik heb ook dure Petries die nog niet eens echt ingereden zijn erop staan, maar buiten 2 vragen over de maat ook niks.. 2e hands ruitershop is misschien een idee inderdaad.. Ik wil er gewoon vanaf want rijd niet meer, maar zoiets weggooien vind ik ook van de zotte.. Überhaupt andere dure spullen (nauwelijks gebruikt) die echt voor 15-20% van de nieuwprijs op MP staan durven mensen ook nog onder te bieden of te vragen wat de minimale prijs is.. Ik zou dit soort dingen liever weggeven aan iemand die er echt blij mee is ipv dit soort krenterige types..

15-20% onder de nieuwprijs is vaak duurder dan de uitverkoopprijs en je hebt via marktplaats geen garantie ofzo als er iets mee blijkt te zijn. Ik vind dat niet krenterig, maar reëel...

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 20:09

Zoals ik het lees heeft ze ze te koop staan voor 15-20% van de nieuwwaarde dus niet onder de nieuw waarde.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 20:10

laura1987 schreef:
Zoals ik het lees heeft ze ze te koop staan voor 15-20% van de nieuwwaarde dus niet onder de nieuw waarde.

Oh sorry! Nu ik het opnieuw lees, lees ik dat ook.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 20:11

Tink89 schreef:
laura1987 schreef:

Oh sorry! Nu ik het opnieuw lees, lees ik dat ook.

Haha daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor ;)
Iedereen leest weleens verkeerd.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 15:36

Tink89 schreef:
Ik zag een caravan te koop. Die verkoper heeft erbij staan dat je alleen kunt bellen en dat er op berichten niet gereageerd wordt. Ligt het aan mij dat ik dat een beetje vreemd vind?

Ik heb dat ook een keer gedaan. Had er iets op staan dat populair was. Was geen doorkomen aan. Mensen bleven maar berichten sturen.

Daarna had ik een spel voor de switch dat ik had uitgespeeld te koop gezet. Was ook populair. Maar de drempel om te bellen is hoger dan een berichtje doen. Zeker bij de jeugd. Was uiteindelijk ook snel verkocht.

Van het weekend voor het eerst een duur item verkocht. (Voor mij dan, was 250 euro).
Het was groot en kon alleen opgehaald worden. De helft kan niet normaal communiceren.
Toen een serieus iemand. Die kwam maar niet, dus twijfelde al over de tweede (stond iemand in de wacht, die toonde interesse toen het gereserveerd was). Vond het toch spannend. Mensen kwamen bijna drie uur te laat, maar het is weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:59

Even een vraagje aan de kenners :o

Als iemand zogenaamd 1 week op Marktplaats is, is dit dan echt 7 dagen, of is dat een registratie in de afgelopen week? (dus bv. ook 2 dagen geleden)

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:43

Robin_S schreef:
Even een vraagje aan de kenners :o

Als iemand zogenaamd 1 week op Marktplaats is, is dit dan echt 7 dagen, of is dat een registratie in de afgelopen week? (dus bv. ook 2 dagen geleden)

Dat is dan ook een week. Anders staat er * dagen actief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:44

Ok dankje!

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 23:37

marleen_usar schreef:
Ik ging 3 bananen dozen met kleding op halen, ze reageerde heel netjes. Haar man was thuis of ik wilde kloppen de bel deed het niet. De voortuin was een chaos maar dat zegt niks, het raam en de gordijnen waren zwart van het vuil. Op de vensterbank lag 25 cm vuil. De deur ging open. Oh je komt voor de dozen, ik keek de gang in maar ik liet niks merken. Ik kreeg er gewoon jeuk van, de dozen deed ik in de auto en er kwam een vieze lucht vanaf. Ze zitten ook onder de dieren haren en er zitten gaten in. Gelukkig hoefde ik er niet ver voor te rijden, de kliko is nu ook vol.

Waarom heb je het toch meegenomen?

Ik ging ooit een tas ophalen. Toen ik de tas in handen kreeg en zag dat die echt niet meer in de staat was als aangegeven heb ik de tas terug gegeven en ben aangereden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 07:20

_Mir schreef:
marleen_usar schreef:

Waarom heb je het toch meegenomen?

Ik ging ooit een tas ophalen. Toen ik de tas in handen kreeg en zag dat die echt niet meer in de staat was als aangegeven heb ik de tas terug gegeven en ben aangereden.

Ik heb dat met een bankstel gehad, toen die binnen stond ni een vrij donkere ruimte zag die redelijk uit, eenmaal naar buiten aan tillen zag ik toch wel heel erg veel beschadigingen, leer gewoon weggeschaafd/ kaal terwijl ik er ook nog duidelijk om gevraagd had. Ik durfde toen ook niks meer te zeggen en heb hem de dag erna naar de stort gebracht. Weg 200 euro

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:21

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb dat met een bankstel gehad, toen die binnen stond ni een vrij donkere ruimte zag die redelijk uit, eenmaal naar buiten aan tillen zag ik toch wel heel erg veel beschadigingen, leer gewoon weggeschaafd/ kaal terwijl ik er ook nog duidelijk om gevraagd had. Ik durfde toen ook niks meer te zeggen en heb hem de dag erna naar de stort gebracht. Weg 200 euro

Nou dat had ik dan echt wel laten staan, vooral voor 200 euro.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:22

Voor 200 euro had ik hem toch echt weer naar binnen gebracht. Voortaan vragen of het licht aan mag :D

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:38

Afgelopen weekend mijn kast opgeruimd. 13 advertenties gemaakt, 4 in no time verkocht zonder te discussiëren over de prijs.

Kreeg ik zondag een bericht wat ik minimaal voor iets wilde hebben. Ik zeg wat ik er minimaal voor wil hebben, echt heel weinig want wil overal gewoon vanaf. Krijg ik terug dat ze even wil nadenken. Vervolgens krijg ik een dag later evengoed een bod onder mijn minimale prijs. Ben blij dat dit niet zo gaat bij elke advertentie haha. :+

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:11

Ik stel een vraag en toon interesse in iets waarvan de verkoper nog een aantal dezelfde producten van verkoopt.
Ondertussen verwijdert hij de advertentie,maakt een nieuwe aan en verhoogt de vraagprijs.
Ik zeg hem dat hij eerder die dag nog x€ vroeg.Hij zegt:ja,ik vraag nu xx€.
Ik:Prima,koop ik wel elders.

Niet met mij dit trucje.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:39

Ik nam de kleding mee omdat ik niet wist hoe de rest er aan toe was.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 22:50

Geen marktplaats, wel Facebook :+
Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 11:38

Zucht, ik heb weer zo'n alfa mannetje te pakken, die het nodig vind om kleinerend tegen potentiele kopers te praten. Als je (heel beleefd) niet akkoord gaat met zijn tegenbod (advertenties zonder vraagprijs, richtprijs of laagte bod ingesteld) dan wordt het mannetje uitermate vervelend en kleinerend.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 12:51

Vraag eens of hij kleine handen heeft ;) (maw of zijn duidelijk grote ego iets moet kompenseren... )

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 13:03

DubbelFun schreef:
Vraag eens of hij kleine handen heeft ;) (maw of zijn duidelijk grote ego iets moet kompenseren... )

Hoef ik niet te vragen, dat is wel duidelijk uit de manier waarop hij praat.

Ik bood een bedrag (weer netjes €5 meer dan de bieder voor me), meneer doet een tegenbod die 3x zo hoog is. Ik zeg "Voor dat bedrag heb ik geen interesse, maar succes met de verkoop"

Hij gelijk: "Dan moet je verder zoeken! Tip: de kringloop of het Leger des Heils is wat meer voor mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten"

Echt :7 dan moet ik zo op mijn handen gaan zitten. Hoezo is het afzeiken van bieders nu een ding geworden?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 13:29

Daphara schreef:
DubbelFun schreef:

Hoef ik niet te vragen, dat is wel duidelijk uit de manier waarop hij praat.

Ik bood een bedrag (weer netjes €5 meer dan de bieder voor me), meneer doet een tegenbod die 3x zo hoog is. Ik zeg "Voor dat bedrag heb ik geen interesse, maar succes met de verkoop"

Hij gelijk: "Dan moet je verder zoeken! Tip: de kringloop of het Leger des Heils is wat meer voor mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten"

Echt :7 dan moet ik zo op mijn handen gaan zitten. Hoezo is het afzeiken van bieders nu een ding geworden?

Dit zijn mensen die er vanuit gaan dat "iedereen toch weet dat ding X zo en zo veel waard is". Aka; hij denkt dat jij te knieperig bent om wat hij als de daadwerkelijke waarde beschouwd te betalen.

Andersom heb je ze trouwens ook; ik heb ooit iemand gehad die vroeg of ik een uitkering had en daarom het geld zo hard nodig had, toen ik niet akkoord ging met een bod wat ver onder mijn vraagprijs lag.