Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:57

BaileyMix schreef:
Het ging over het 'normaal' over seks praten. Dat gebeurt - naar mijn mening - in vrijwel alle christelijke stromingen vaak nauwelijks. Verder dan hel en verdoemenis, schaamte, zonde, 'jezelf bewaren' en in het beste geval 'liefde in een huwelijk tussen man en vrouw' komt het zelden.

Hoe ging het nou weer, "als alle appels op de markt al afgebeten werden verkocht, zou je er nog steeds een van kopen?" :+ _O- niets zo nuttigs al christelijke seksuele voorlichting.

Diep triest eigenlijk.

capopjekop

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:59

Ik wil even opbiechten dat ik zoveel goed herres materiaal zou willen droppen hier, maar ik heb geen zin in herres met stalkers

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:00

capopjekop schreef:
Ik wil even opbiechten dat ik zoveel goed herres materiaal zou willen droppen hier, maar ik heb geen zin in herres met stalkers

Afbeelding

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:05

Als we het dan toch over het geloof hebben...

Paar jaar geleden bij de doop van een hele goede vriendin van mij geweest.
In de baptistengemeente.
Er gebeurde eigenlijk meerdere dingen, ik ben zelf katholiek opgevoed en hoewel ik niet enorm gelovig ben, voelde het toch best fout om in een andere kerk te zitten (iets wat ik niet had verwacht, omdat ik dus eigenlijk niks meer met het geloof doe) maar het ergste was, ik had het gevoel dat ik in een sekte terecht was gekomen :o

Deze mensen gingen tijdens de liederen staan, staken hun hand omhoog met hun hand horizontaal en de vingers op elkaar (als een juf die op de basisschool het stilte signaal geeft) er werd gesproken over dat Jezus zijn leven had gegegeven voor ons, dus dat wij niet egoïstisch mochten zijn, maar ons leven moesten leven zoals Jezus had willen leven. Etc etc etc

Ik kreeg in ieder geval echt sekte vibes en wilde eigenlijk zo hard mogelijk die kerk uit rennen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:07

Mijn biecht is dan ook maar dat ik sinds vorig jaar in het midden van de biblebelt ben gaan wonen en dat ik hier weg wil. :')

Mijn werk is (nu nog) in Barneveld en ik geloof (pun intended) dat dit mijn beeld van de mensen hier geen goed heeft gedaan.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:08

Fly_high schreef:
Hoe ging het nou weer, "als alle appels op de markt al afgebeten werden verkocht, zou je er nog steeds een van kopen?" :+ _O- niets zo nuttigs al christelijke seksuele voorlichting.

Diep triest eigenlijk.

Haha oh jaaa. Ook iets met een sleutel/slot, wat heb je aan een slot dat door alle sleutels geopend kan worden ;(

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:20

Van de week heb ik me ook zo lopen opwinden over een tweet van zo'n religekkie. Dat we onze jeugd moeten beschermen tegen lhbtiq+. Terwijl bekrompen ouders hebben in mijn ogen veel schadelijker is voor kinderen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:25

Vroeger wel wat zwaar gereformeerde gezinnen meegemaakt, maar man man man wat waren sommige oudere daar hypocriet zeg.
Eentje die kon flink vloeken om later weer in de kerk (of thuis biddend) om vergeving te vragen.
Zijn net volwassen zoons mochten bar weinig. Zaterdagavond op stap, ja als je maar voor 12 uur weer thuis bent.
Oudste deed zijn eigen ding en zei nooit zoveel.
Middelste was de grootste schijnheil die er rond liep, en ook het lieverdje van de ouders. Hij leefde net als pa en ma volgens de bijbel (totdat hij een vriendin kreeg, whaha niemand geloofde dat ze spontaan ongesteld was geworden in zijn bed).
De jongste, poeh die ging letterlijk van god los. Drinken drinken drinken, bezopen auto total loss rijden. Uit huis, regelmatig allemaal losse scharrels, vol onder de tattoo's, ging samen wonen met een vrouwtje die al kinderen van een ander had (compleet contra wat zijn ouders wilde).

Mirre1415

Zebrastreep schreef:
Ben ik een nieuwe mountainbike nodig? Nee zeker niet. Heb ik zojuist een afspraak gemaakt om te gaan kijken bij een nieuwe mountainbike ? Ja misschien :+

Nee oké het is wel een ander model en een grote bandmaat dan dat ik nu heb. En toevallig mijn maat , volledige vering en het merk wat ik super graag wil hebben.

Pls tell me, welke? Ik wil ook een nieuwe hihi

Shenavallie

M_D_H schreef:
Shenavallie schreef:
Bij 'geen seks voor het huwelijk' trek ik altijd de vergelijking met een auto kopen. Daar maak je toch ook eerst een proefrit in?

Maar van een auto weet je ook, als niet bestuurder, wel een beetje hoe het moet rijden.
Als je nooit seks hebt gehad kan je het nergens mee vergelijken.
Dus ook al zou het slecht zijn, of niet fijn, dan kunnen mensen best denken dat het zo hoort, omdat ze niet weten hoe het anders kan/moet.

Als je nooit in een (vracht)auto hebt gereden, weet je ook niet hoe het moet (een automaat rijdt toch anders dan een schakelbak). Kun je wel uit een boekje weten, maar niet hoe het voelt of wat het effect van handelen is of wat jij fijner vindt om mee te rijden. Datzelfde is met mensen die ervoor kiezen vanwege het geloof geen seks voor het huwelijk te hebben. Ze kunnen uit de boekjes weten hoe het moet, maar niet weten of het bevalt. Daarom zijn proefritten wel zo handig. Je kunt natuurlijk ook gewoon tevreden zijn, juist omdat je geen vergelijking hebt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:28

capopjekop schreef:

Moest even opzoeken wat 'herres' is. :o Ben wel benieuwd welke post je hiervoor getriggerd heeft of dat je dit gevoel spontaan hebt. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:32

BaileyMix schreef:
Fly_high schreef:

Diep triest eigenlijk.

Haha oh jaaa. Ook iets met een sleutel/slot, wat heb je aan een slot dat door alle sleutels geopend kan worden ;(

Je zult bij bepaalde stromingen toch maar het 'slot' zijn en de leiders van de kerk de sleutel... Of geldt die uitspraak dan niet?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:37

Waar vinden jullie al die vragen op het refoforum?

Ik vraag dit voor mijn zus.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:41

Ailill schreef:
Waar vinden jullie al die vragen op het refoforum?

Ik vraag dit voor mijn zus.

Wat voor vragen, ik kom nooit op dat forum _O-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:45

Ik heb de afgelopen anderhalf jaar niet hoeven werken en deed altijd alsof ik dat fijn vond. Maar de waarheid is dat ik het verschrikkelijk vond, mezelf helemaal kwijt was en heel blij ben dat ik weer een baan heb. B-)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:50

Shenavallie schreef:
capopjekop schreef:

Moest even opzoeken wat 'herres' is. :o Ben wel benieuwd welke post je hiervoor getriggerd heeft of dat je dit gevoel spontaan hebt. :D

Ik ken nogal wat bijzondere mensen :') gtst krijgt het niet verzonnen. Dus geen trigger door een post in dit topic :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:51

_O- 'Gtst krijgt het niet verzonnen'

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:57

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:08

Ik zou het iniedergeval een stuk prettiger vinden als ik als vrouw zijnde niet de hele tijd werd vergeleken met objecten :+

M’n vagina is geen slot maar een onderdeel van mijn lijf waar ik ten alle tijde over beslis.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:13

Plop1997 schreef:
Ik zou het iniedergeval een stuk prettiger vinden als ik als vrouw zijnde niet de hele tijd werd vergeleken met objecten :+

M’n vagina is geen slot maar een onderdeel van mijn lijf waar ik ten alle tijde over beslis.

Nou inderdaad. Een aangegeten appel? Een slot wat door elke sleutel geopend kan worden?
Pfff en wat is de man zijn piel dan?? Die mag hem wel overal inhangen of ook niet?

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:14

BaileyMix schreef:
Niwla schreef:
BM, mijn ervaring is dat oudgereformeerden niet naar opwekking gaan. Dat is namelijk veel te vrolijk en blij allemaal.

Klopt, dat is een ander territorium :)) Het ging over het 'normaal' over seks praten. Dat gebeurt - naar mijn mening - in vrijwel alle christelijke stromingen vaak nauwelijks. Verder dan hel en verdoemenis, schaamte, zonde, 'jezelf bewaren' en in het beste geval 'liefde in een huwelijk tussen man en vrouw' komt het zelden.

Ik ben mijn gehele jeugd naar de kerk geweest, mijn moeder is zelfs dominee, maar de woorden hel en zonde zijn echt nooit voorbij gekomen. Mijn moeder gelooft niet eens in de hel :') Ze heeft trouwens ook gewoon getrouwde homo/lesbische collega's, niemand die daar wat van vindt.
Zo zie je maar hoe erg stromingen kunnen verschillen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:27

O nou ik ben opgegroeid in evangelische kringen.
Het ergste vind ik nog steeds dat je gevoelens werden weggezet als ‘je bent beïnvloed door slechte geesten’ en ze dan verwachtten dat je ‘naar voren’ ging om met je te laten bidden.
En allemaal knuffelig en aanrakerig waren.
En ik een meisje was die heel erg niet van aanraken hield, en niet geloofde dat mijn angsten of zorgen of wat er ook maar in je rond kan gaan, invloeden waren van de duivel.
Zit je dan. die jaren duurden zooo lang en was met 18 gelijk uit huis.
(En liep uiteraard in zeven sloten tegelijk, vanuit zoveel beperkingen en afscherming zo hop de vrije wereld in).
Refoweb is dus niet my type of drama. Topics zoals de zwarte tinkerruin en deze en dergelijke wel.
Dat biecht ik bij deze op, ik ben een gniffelende meelezer, ik bewaar deze topics vaak voor s avonds :D

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:27

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:30

Mirre1415 schreef:
Zebrastreep schreef:
Ben ik een nieuwe mountainbike nodig? Nee zeker niet. Heb ik zojuist een afspraak gemaakt om te gaan kijken bij een nieuwe mountainbike ? Ja misschien :+

Nee oké het is wel een ander model en een grote bandmaat dan dat ik nu heb. En toevallig mijn maat , volledige vering en het merk wat ik super graag wil hebben.

Pls tell me, welke? Ik wil ook een nieuwe hihi

Ik stuur je even een PB

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:44

San_ner schreef:
Mijn biecht is dan ook maar dat ik sinds vorig jaar in het midden van de biblebelt ben gaan wonen en dat ik hier weg wil. :')

Mijn werk is (nu nog) in Barneveld en ik geloof (pun intended) dat dit mijn beeld van de mensen hier geen goed heeft gedaan.

Run.

In het kader van deze biechten ben ik een aantal keer met een refo groepsorganisatie op reis geweest omdat hun manier van reizen me enorm aansprak. Ik ben zelf niet gelovig maar wel gedaan alsof, anders mocht ik niet mee. :') Meermaals met m'n oren geklappert of gedacht dat iemand een goede grap maakte... But no.
Ook zeker geen wilde seksverhalen, man en vrouw sliep strikt gescheiden.