Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:46

bigone schreef:
Morrie schreef:

voor gezonde gevaccineerden........

Van de 90 mensen op de ic waren er 7 die volledig gevaccineerd waren en waarvan 2 onder de 60 en ogenschijnlijk gezond en 2 boven de 60 en ogenschijnlijk gezond. De andere 3 hadden al ernstige onderliggende ziektes. Dus 7 van de 90 betekend 83 op de ic niet of niet volledig gevaccineerd. Daar kun je van alles van vinden maar voor mij een bewijs dat vaccineren zeer goed werkt, was iedereen gevaccineerd dan hadden er 14 ipv 90 gelegen. En dit is ic en nog niet de verpleegafdeling.

Niemand beweert dat de vaccinatie niet werkt? Je bericht wordt enkel genuanceerd

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:52

Ik vind die beperkingen wel meevallen.
Ik kan en mag bijna alles weer.
Behalve grootschalige evenementen.
En soms moet je kunnen aantonen dat je gevaccineerd bent(bijv. voor vakantie) en anders even testen.

Als op deze manier extra druk op de zorg kan worden voorkomen, kan ik daar best (een tijdje) mee leven.
Dat concert of dat feestje dat komt wel weer.
De terrassen zitten hier weer aardig vol, dus behalve feesten kan je toch al weer van alles doen.
Behalve voor de organisatoren en het personeel, daar is het k.ut voor.
Maar de meeste MKB zijn toch weer open.
I

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:55

Electra63 schreef:
En soms moet je kunnen aantonen dat je gevaccineerd bent(bijv. voor vakantie) en anders even testen.

Als op deze manier extra druk op de zorg kan worden voorkomen, kan ik daar best (een tijdje) mee leven.
De terrassen zitten hier weer aardig vol, dus behalve feesten kan je toch al weer van alles doen.
I

En de mensen die graag naar zo’n feest gaan natuurlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:56

996981 schreef:
bigone schreef:

voor gezonde gevaccineerden........

Van de 90 mensen op de ic waren er 7 die volledig gevaccineerd waren en waarvan 2 onder de 60 en ogenschijnlijk gezond en 2 boven de 60 en ogenschijnlijk gezond. De andere 3 hadden al ernstige onderliggende ziektes. Dus 7 van de 90 betekend 83 op de ic niet of niet volledig gevaccineerd. Daar kun je van alles van vinden maar voor mij een bewijs dat vaccineren zeer goed werkt, was iedereen gevaccineerd dan hadden er 14 ipv 90 gelegen. En dit is ic en nog niet de verpleegafdeling.

Niemand beweert dat de vaccinatie niet werkt? Je bericht wordt enkel genuanceerd[/quo

Daarom ook de toelichting op het bericht, wanneer alleen de kop eruit geplukt word lijkt het erg tot je de cijfers even doorrekent. Van de 7 volledig gevaccineerden die op de ic liggen zijn er dus 4 ogenschijnlijk gezond en 3 niet. Die andere 83 waren niet gevaccineerd dus 12 x zoveel.

Gnome

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:58

Ik vind poedersuiker nogal een understatement voor een branche die al 2 jaar stil ligt en amper steun heeft gekregen. Het zou je inkomen maar zijn.. Gewoon 0,0 uitzicht op beter.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:58

lenaa_tje schreef:
Electra63 schreef:

I

En de mensen die graag naar zo’n feest gaan natuurlijk.

Daar ga ik ook graag heen, zeker naar concerten.
Maar IK vind dat niet onoverkomelijk om even over te slaan, als de zorg daardoor geholpen wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:00

Maar dan ook de evenementen organisaties goed ondersteunen en de toeleveranciers zoals tenten bouwers enzenz zodat er volgend jaar wel festivals door kunnen gaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:01

Nee maar anderen hebben daar weer meer moeite mee. Ik vind het onzin dat daar geen aandacht naar toe mag.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:01

bigone schreef:
Maar dan ook de evenementen organisaties goed ondersteunen en de toeleveranciers zoals tenten bouwers enzenz zodat er volgend jaar wel festivals door kunnen gaan.

Het is wel een stuk lastiger die te ondersteunen dan de horeca dus ik hoop dat hier meer aandacht naar toe gaat vanuit de overheid

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:06

ingedebruijn schreef:
Ik vind poedersuiker nogal een understatement voor een branche die al 2 jaar stil ligt en amper steun heeft gekregen. Het zou je inkomen maar zijn.. Gewoon 0,0 uitzicht op beter.

Ja.... keuzes maken is poedersuiker. Maar niet geopereerd kunnen worden, omdat de zorg bijna op code zwart staat, is ook niet wenselijk.

Maar goed, ik bekijk het vooral vanuit de zorg.

Ik ben blij, dat terrassen, restaurants en sportscholen weer open zijn. En de MKB weer draait en de paramedische beroepen.

En ik hoop dat de rest van de samenleving ook weer snel aan de bak kan.

Ik heb er geen zeggenschap over en ik probeer er zo positief mogelijk in te staan.

Er zijn nl. veel ergere dingen die ik heb meegemaakt de laatste tijd.
Dan waardeer je wat wel nog kan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:06

Klopt en als ik nu naar mezelf kijk.. Honderden euro's aan kaartjes gekocht waarvan de organisatie nu vraagt of we het ajb niet terug willen vragen. Dat moet de overheid gewoon vergoeden aan die organisatie en niet via ons. Ik weet niet eens of ik volgend jaar wel kan naar het festival of dat het nog bestaat dus ik vraag mijn geld terug en anderen natuurlijk net zo goed. Echt heel triest.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:08

Electra63 schreef:
ingedebruijn schreef:

Ja.... keuzes maken is poedersuiker. Maar niet geopereerd kunnen worden, omdat de zorg bijna op code zwart staat, is ook niet wenselijk.

Maar goed, ik bekijk het vooral vanuit de zorg.

Ik ben blij, dat terrassen, restaurants en sportscholen weer open zijn. En de MKB weer draait en de paramedische beroepen.

En ik hoop dat de rest van de samenleving ook weer snel aan de bak kan.

Ik heb er geen zeggenschap over en ik probeer er zo positief mogelijk in te staan.

Er zijn nl. veel ergere dingen die ik heb meegemaakt de laatste tijd.
Dan waardeer je wat wel nog kan.

Er is nooit aangetoond dat we code zwart gingen bereiken met de feesten open. Het heeft niet eens op een normale manier een kans gehad. Al die testen van te voren voor niets met fieldlabs.

Ik waardeer prima wat kan op het moment maar dat praat niet zomaar goed dat bepaalde zaken nog steeds niet kunnen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:13

ingedebruijn schreef:
Dat moet de overheid gewoon vergoeden aan die organisatie en niet via ons.

Wat is volgens jou 'de overheid' en wie draagt dat?

Citaat:
Ik weet niet eens of ik volgend jaar wel kan naar het festival of dat het nog bestaat dus ik vraag mijn geld terug en anderen natuurlijk net zo goed. Echt heel triest.

Voor de goede orde: dit is een keuze. Je wilt alles kunnen en niets moeten.
Vergeet bovendien vooral niet je zegeningen te tellen als je honderden euro's aan kaartjes hebt gekocht en dat normaal gesproken ook kunt doen. Genoeg mensen die dat ook in Nederland niet kunnen. Zowel financieel niet, als vanwege gezondheidsproblemen niet. (En vergeet vooral ook niet om af en toe stil te staan bij iedereen die is overleden of is ziek geworden. Dat zijn er namelijk heel veel.)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:16

Wat een oordeel Shadow :) jij weet helemaal niks van de poster boven je. Dus het zou je sieren iemand ook niet jou mening zo te dwingen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:17

Shadow0 schreef:
ingedebruijn schreef:
Dat moet de overheid gewoon vergoeden aan die organisatie en niet via ons.

Wat is volgens jou 'de overheid' en wie draagt dat?

Citaat:
Ik weet niet eens of ik volgend jaar wel kan naar het festival of dat het nog bestaat dus ik vraag mijn geld terug en anderen natuurlijk net zo goed. Echt heel triest.

Voor de goede orde: dit is een keuze. Je wilt alles kunnen en niets moeten.
Vergeet bovendien vooral niet je zegeningen te tellen als je honderden euro's aan kaartjes hebt gekocht en dat normaal gesproken ook kunt doen. Genoeg mensen die dat ook in Nederland niet kunnen. Zowel financieel niet, als vanwege gezondheidsproblemen niet. (En vergeet vooral ook niet om af en toe stil te staan bij iedereen die is overleden of is ziek geworden. Dat zijn er namelijk heel veel.)

De overheid.. Nouja volgens mij gaan we dit met z'n allen dragen toch? Alle corona steun gaat doorbelast worden.

En ja de kaartjes is een keuze maar niet mijn eerste keuze. Ik heb namelijk niet de kans gekregen om gewoon te gaan onder veilige omstandigheden die gewoon hadden gekund. En ja ik ben blij dat ik dat geld heb. Heb ik namelijk ook heel hard voor gewerkt.

En wie zegt dat ik niet stil sta bij mensen die ziek zijn of zijn overleden?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:24

ingedebruijn schreef:

Je laat in elk geval niet erg blijken in je reacties dat je op de hoogte bent wat er speelde in de zorg, zoals je bv over code zwart praat.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:29

Shadow0 schreef:
ingedebruijn schreef:

Je laat in elk geval niet erg blijken in je reacties dat je op de hoogte bent wat er speelde in de zorg, zoals je bv over code zwart praat.

Los van of het waar is of niet.. Wat hebben die twee met elkaar te maken? Je moet weten wat er in de zorg speelt om om zieke mensen te geven of? Nogmaals... Los van of het waar is. Hele bijzondere opmerkingen in ieder geval.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:44

ingedebruijn schreef:

Hier is er voor die branche nog een ander probleem bíj gekomen.
Omdat Covidmaatregelen NÍET ´even´ zijn, is het bedienende personeel ander werk gaan zoeken en zit hoe dan ook niet te wachten op bodemsalaris in onzekere deeltijd voor hoe lang? Nu wéér vroeger sluiten en avondklok in steeds meer gemeentes.
Kortom; in de meest toeristische delen is er een groot tekort aan bedienend personeel. Kunnen studenten mooi inspringen zou je zeggen, maar ja dat is weer een probleem omdat die nog niet gevaccineerd zijn; mogen er vaak ongevaccineerd niet eens ín volgens de normen 8)7
Ah, het is maar éven nog.... :x

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:46

ingedebruijn schreef:
Los van of het waar is of niet.. Wat hebben die twee met elkaar te maken?

Jij koppelt 'code zwart' aan wat wel of niet aanvaardbaar is. Men had dingen best open kunnen doen want het zou volgens jou niet bewezen zijn dat er 'echt' een code zwart zou zijn gekomen. Dat kan ik niet anders lezen dan: tot code zwart officieel is uitgeroepen maakt het niet uit of er individueel heel veel mensen (nodeloos) doodgaan of ziek worden.

Citaat:
Je moet weten wat er in de zorg speelt om om zieke mensen te geven of?

Je moet in elk geval een beetje weten wat er in de zorg speelt als je een afweging wilt maken die niet alleen over je eigen plezier gaat.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:50

Shadow0 schreef:
ingedebruijn schreef:
Los van of het waar is of niet.. Wat hebben die twee met elkaar te maken?

Jij koppelt 'code zwart' aan wat wel of niet aanvaardbaar is. Men had dingen best open kunnen doen want het zou volgens jou niet bewezen zijn dat er 'echt' een code zwart zou zijn gekomen. Dat kan ik niet anders lezen dan: tot code zwart officieel is uitgeroepen maakt het niet uit of er individueel heel veel mensen (nodeloos) doodgaan of ziek worden.

Citaat:
Je moet weten wat er in de zorg speelt om om zieke mensen te geven of?

Je moet in elk geval een beetje weten wat er in de zorg speelt als je een afweging wilt maken die niet alleen over je eigen plezier gaat.

Nou hier ga ik dus niet op in. Hoe kort door de bocht kun je je conclusies trekken. Maar prima als dat je gelukkig maakt. Ben blij dat ik beter weet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:22

Het wordt blijkbaar een trend. Deze gaat al wel een weekje rond op Spaanse social media.

Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:03

Ach, Shadow is gequote.. jammer, nu lees ik het toch...

Vergeet niet stil te staan bij een branche die al 2 jaar in de steek gelaten wordt.. of oh nee jij denkt alleen maar in je eigen straatje ... stel je voor dat mensen geld verdienen of iets leuks kunnen doen.. En iedereen die daar aan denkt heeft per definitie geen gevoel voor mensen die overleden zijn (echt... de vergelijking alleen al.... gatver...)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:22

Ik vind het best wel een rare opmerking dat je het niet k*t mag vinden omdat er mensen dood gaan. Een beetje een rare vergelijking.
Kreeg het vorig jaar ook naar mijn hoofd gegooid. Ik mocht niet teleurgesteld zijn omdat ik niet op vakantie kon want er gingen mensen dood...

Als de festivals iets is waar je al heel lang naar uit hebt gekeken en het gaat niet door dan mag je daar best een k*t gevoel over hebben. De wereld draait echt niet meer alleen om corona

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:38

purny schreef:
Ik vind het best wel een rare opmerking dat je het niet k*t mag vinden omdat er mensen dood gaan. Een beetje een rare vergelijking.
Kreeg het vorig jaar ook naar mijn hoofd gegooid. Ik mocht niet teleurgesteld zijn omdat ik niet op vakantie kon want er gingen mensen dood...

Als de festivals iets is waar je al heel lang naar uit hebt gekeken en het gaat niet door dan mag je daar best een k*t gevoel over hebben. De wereld draait echt niet meer alleen om corona

Precies.. Dan hadden we er voor corona ook niet van mogen genieten? Toen was er ook al meer dan genoeg leed in de wereld. Mooi deprimerende boel wordt het dan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:41

Het is juist precies andersom. Leef het leven! Het kan in 1 tel voorbij zijn.