Zertab schreef:Dat ik zo'n angsthaas ben. Vandaag gingen we met de rijles op buitenrit. Ik ben uiteindelijk niet mee gegaan en heb me afgemeld voor de les. Ik durf het gewoon écht niet. Ik rijd net weer zes weken paard, en eerlijk gezegd, vertrouw ik mijn lease paard totaal niet buiten. Ik bedoel, hij is al kijkerig en angstig als we een rondje over het terrein stappen.. (maakt niet uit of ik erop zit of ernaast loop).
Niks ergs aan , ik vertrouw mijn eigen paard ook niet helemaal meer na een val. Naast haar wel , maar erop zeker niet. Ik heb ook nog een jong paard , dat je denkt wat moet je daar dan mee

En dan rijdt mijn verzorgster van 11 op mijn andere paard. Ik vindt struikelen gewoon eng omdat ik daarmee heel hard met haar ben gevallen. Meisje van 11 denkt er geen seconde over na gek genoeg

Ik zeg altijd bij twijfel niet doen! In kleine stapjes is ook prima. Ik doe er ook al dik 2 maanden over om alleen maar mijn jonge paard de basis dingen wat te leren. Het moet niet alleen voor haar veilig en leuk voelen , maar ook voor mij. Gelukkig is ze heel nuchter en neemt ze angst van mensen niet snel over.