Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:52

Ik heb dingen via homerr verkocht op 16-8 verzonden en nog niet aangekomen. Stomme is dat de plaats waar het naar toe moet 10km hier vandaan is :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:00

caro29 schreef:
Ik heb dingen via homerr verkocht op 16-8 verzonden en nog niet aangekomen. Stomme is dat de plaats waar het naar toe moet 10km hier vandaan is :D

Dat ze het dan niet zelf op komen halen :')

Homer duurt echt eeuwen, wordt bij mij vaak gekozen als het naar het buitenland moet. Mondial Relay gaat altijd sneller is mijn ervaring.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:38

Ik ben vandaag ook de hele dag gaan ploeteren om er van alles op te zetten. Gelukkig wel zinvol want ik ben een half uur verder en ik heb al 3 items verkocht. *\o/*

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:41

Peuk schreef:
Ik ben vandaag ook de hele dag gaan ploeteren om er van alles op te zetten. Gelukkig wel zinvol want ik ben een half uur verder en ik heb al 3 items verkocht. *\o/*

Linkje? :Y)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:44

Chocopasta schreef:
Peuk schreef:

Linkje? :Y)

Ik stuur je even een PB vanwege privacy. :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:44

petra8 schreef:
Laten jullie wel eens iets via Homer versturen? Er zijn naar mij nu 2 pakjes onderweg via Homer, ze zijn 3 weken geleden verzonden en lijken al 10 dagen ergens vast te liggen zonder dat er iets gebeurt.

Ik heb nu ook 2 dingen uit Italie gekocht, dat wordt via UPS verstuurd zou er binnen 3 dagen moeten zijn, ben benieuwd.

De pakjes die ik afgelopen week via MR verstuurd had naar Frankrijk waren er binnen 4 dagen.

Homer is bizar langzaam idd
Ik heb wel eens dat het bijna een maand duurt :+
Pas was het op weg naar het afhaalpunt en toen weer naar het depot om weer naar het afhaalpunt te gaan
En weer terug naar het depot
En toen maar naar een ander afhaalpunt :')

En idd meestal een dood punt van minstens! een week ergens onderweg

Als het even kan vermijd ik homer als ik iets koop

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 07:13

Ik baal er altijd van als mensen iets via Homerr verzonden willen hebben.....het wegbrengen is lastig, duurt eeuwen voordat het aankomt en dus ook voordat het echt "klaar" is en je je geld hebt :=

Laatste tijd kiezen de meeste mensen Homerr valt me op.... doe mij maar gewoon Mondial, DHL of PostNL :j

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 07:40

Ik ben ook druk met Vinted aankopen sinds we een kleine hebben, ideaal en vind het een fijne app in gebruik ook :)
Zelf nog niet begonnen met verkopen maar denk dat ik binnenkort eens een poging ga wagen :D

Ik vraag ook vaak Homer aan met verzenden, hier zelfde pakket punt als van DHL en vaak net iets goedkoper. Volgens mij is de reden dat Homer er lang over doet dat ze een aantal pakketjes verzamelen op hun distributie punt voordat ze naar het pakket punt gaan. Om op die manier wat groener (economischer..) te werk te gaan ipv iedere dag één pakketje weg te brengen.
Ik maak er alleen gebruik van als ik geen haast heb, maar kan me inderdaad voorstellen als verkoper dat het lang duurt voor je je geld krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:17

Hier is homer ook opmerkelijk trager :)

Ik ga binnenkort mijn kast eens in de kijker zetten. De stapel kleren eens sorteren en fotograferen. Heb nu een draagzak te koop en krijg daar zelfs geen vieuws op dus hoop dat het gaat helpen :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:19

Je kan Homerr dan toch gewoon uitzetten?

Ik heb nieuwe wandelschoenen gekocht die zijn onderweg. Mijn oude die te klein waren en versleten zool net een bod op geaccepteerd dus hopelijk verkocht. Stonden netjes foto's enzo bij natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:42

Mijn pakje via homerr was op 19/8 verzonden en is gisteren opgehaald door de koper, was naar Nederland.

Vandaag weer wat verkocht dus dat wordt morgen ook weer even aan het pakketpunt stoppen om af te leveren. Het lastige met MR vind ik vooral dat je een deel van je coupon IN het pakje moet stoppen. Ik moet op mijn werk printen, dus ik kan niks verpakken zonder eerst tussendoor langs huis te rijden. Gelukkig komt dat morgen qua planning gewoon goed uit, soms betekend het wel een omweg.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:52

Ik verpak nooit in de verpakking en enige wat ooit terug gekomen is, is DHL

Heb vakantie en weer wat verkocht, jammer dat ik van homerr moet printen kan pas vrijdag printen

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:55

Mijn pakjes via Homer zijn vandaag na 3 weken aangekomen.
De eigenaresse van de winkel vertelde dat Homer voor hun ook een drama is. De bezorgers komen 9 van de 10 keer voor of na sluitingstijd. De winkel is open van 9 tot 6 en dan blijkt dat Homer of 7 uur 's ochtends of 8 uur 's avonds bij ze voor de deur stond. Toevallig was ze er deze ochtend om 7 uur in de winkel, anders waren mijn pakjes ook gewoon weer met Homer mee terug gegaan.

Vandaag worden er 2 pakjes uit Italie via UPS verzonden, als alles goed gaat komen die hier overmorgen binnen.

En dan zijn er vrijdag 2 pakjes van mij aagekomen op bestemming maar nog niet opgehaald. Als mensen hun pakje niet ophalen wordt het volgens mij na 2 weken automatisch terug gestuurd maar weet iemand hoe dat dan met de betaling zit?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:47

Wat vinden jullie prettig qua verpakking van het pakketje?

Ik doe het zelf in een vuilniszak en trek er dan 100 keer tape omheen, maar misschien hebben jullie betere tips. :Y)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:00

Ik heb een doos verzendzakken en brievenbusdozen gekocht om het in te verpakken. En uiteraard recycle ik verpakkingen zoveel mogelijk maar ik heb niet altijd genoeg of het juiste.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:07

Ik had verzenddozen gekocht maar dat gebouw werd ik chagarijnig van dus verzendzakken gekocht flink formaat 100 stuks voor 36€ met extra stevig sluiting
Binnenkort weer bestellen

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:34

Pff. Ik had een item even favoriet. Meteen een berichtje van verkoper, maar ik reageer daar nooit op. Krijg ik: ??
Wow, rustig aan hè.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:37

Flying_Angel schreef:
Pff. Ik had een item even favoriet. Meteen een berichtje van verkoper, maar ik reageer daar nooit op. Krijg ik: ??
Wow, rustig aan hè.

Dan is het item bij mij gelijk niet meer favoriet. Ik bewaar alle dozen, verzendzakken en grote enveloppen van bestellingen en die hergebruik ik

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:37

Peuk schreef:

Ik doe het zelf in een vuilniszak en trek er dan 100 keer tape omheen, maar misschien hebben jullie betere tips. :Y)

Ik haat het als ik een pakketje zo krijg :') je moet ze open knippen en dan vet voorzichtig zodat je de kleding niet kapot knipt. En dr komt vaak een vieze lucht van vuilniszakken vind ik.

Ik probeer zelf altijd verzendzakken te recycelen en anders een gewone schone plastic tas. Of in een zakje en dan in een doosje of van dat stevige verzendpapier.

De fransen doen t vaak andersom, eerst in papier en dan een plastic zak er omheen, dan komt er ook zon karton lucht in de kleding vaak.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:42

Flying_Angel schreef:
Wow, rustig aan hè.

Daar reageer ik ook vaak niet op. Ik zet dingen op favoriet om later nog eens rustig te bekijken of ik het echt wil kopen. Ik had vandaag ook iets een hartje gegeven en 5 minuten later kreeg ik al een berichtje van de verkoopster met "Mooi he?" Maar vaak krijg ik ook prijsverlangingen en soms maak ik daar gebruik van.

Ik had er laatst een die schreef op de dag zelf "hallo!", een dag later ?? en weer 2 dagen later een paar puntjes .... stuurde. Heb niet gereageerd, het product uit mijn favorieten gehaald en niet gekocht door de reactie van verkoper.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:43

Hier is Homerr ook ellende, pakjes zijn allemaal al ruim twee weken onderweg en geen enkele statusupdate. Ja, dat er een vertraging is. Pff. Mondial duurt ook best lang is mijn ervaring, zo ook het pakketje dat nu nog steeds naar mij onderweg is. UPS is wel snel, laatst iets verzonden naar Italië en dat was er in drie dagen.

Ook heel fijn trouwens dat je nu ook kunt shoppen in Italië, daar vind ik toch wel echt mooier spul. Ook in Frankrijk trouwens. En vaak voor betere prijzen. Niet goed voor m’n koopverslaving dit haha!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:53

Je kunt bij instellingen ook uitzetten dat de verkopers geen melding krijgen van dat je hun item hebt gefavoriet. Dan sturen ze ook geen berichtjes meer :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:56

Peuk schreef:

Oh dit lijkt me verschrikkelijk als ik dit krijg :')

Ik bewaar kleine doosjes die ik zelf krijg als ik pakketjes krijg en daar doe ik dan de vinted spulletjes in. Die doe ik eerst in een plastic zak en dan in het doosje.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:52

Peuk schreef:

Dan ben ik bang dat ik het item beschadig met de schaar. Dat weet ik nog van een dekje dat ik via MP had gekocht. De tape zat er lekker strak omheen en ik kon nergens een beginnetje krijgen zonder de punt van de schaar in het dekje te boren. Ging net goed, maar fijn was anders.
Doe mij maar zo'n kledingzak of een doosje!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 23:13

Hahah was er al bang voor. :') Misschien ben ik dan de enige die dat wel een goede manier vind.

Ik ben dus altijd als de dood dat er een gat in de zak komt. Heb ik namelijk bij pakketjes ook best vaak. Dan beschadigen je kleren of ze worden vies. En ook wel eens gehad dat de zak open was. :(

En ja de geur.. dat blijft wel lastig als je het in een zak stopt volgens mij. Ik was het sowieso altijd wel als het tweedehands is.