Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:07

hagelslag schreef:
Steeph schreef:
Ik wil weg, naar een hutje op de hei, waar ik geen last heb van mensen waar ik mee samen moet wonen of mensen die belachelijk harde muziek draaien terwijl ik probeer te werken. Iemand een hutje op de hei in de aanbieding? |o

Jahoor, we wonen am arsch der Welt.
Den paar buren hebben we wel. Maar eigenlijk is het hier echt zo heerlijk rustig

Ik kom bij jou wonen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:14

Cowboy55 schreef:
Marije_1997 schreef:
Dat het uwv een vergoeding die in juni is betaald ziet als salaris over juli. Doe je werk eens goed man jeetje. Iedereen die het financieel kan hebben raad ik af om een uitkering via uwv te nemen. Bah bah wat een ellende. Ben al sinds begin juli er mee bezig (1 juli) en heb nog steeds geen rooie cent gezien. En begin maandag weer met werken.

Herkenbaar. Krijg een uitkering, ga een maand werken en vervolgens ben je weken zo geen maanden aan het rennen om de boel weer op de rails te krijgen. Gelukkig al lang, heel lang geen last meer van, van de 'vrienden' van de Uitgebreide WerkVerschaffing......

Ik heb gezegd ik zet het stop want wil er vanaf zijn. Gewoon klaar niets meer mee te maken. Maar dat duurt even omdat ze niet kunnen werken daar. Alleen blijkbaar is een vergoeding een salaris. En die vergoeding is in juni, toen ik nog werkte al betaald. Dus geld niet over juli. Sukkels

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:19

lenaa_tje schreef:
@nayomie dat was dus mijn punt hoe dan ook mensen voelen altijd de behoefte zich met andere honden te bemoeien. Dat hoeft van mij namelijk nooit :)

Nee precies, heb je gelijk in. Ik ga gewoon uit mijn plaat als iemand zo'n opmerking maakt over een pup die nog alles moet leren. Mijn hond hoeft niet te spelen met die andere hond, genoeg soortgelijke honden gezien en mee gespeeld inmiddels. Als mensen gewoon hun mond eens houden, of netjes uitleggen waarom iets wil of niet kan, geeft dat een hele andere situatie.

Kwam haar op het zelfde stukje later weer tegen, toen ze ons zag, draaide ze heel verstandig weer om :Y)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:28

Al die debielen die aan het fietsen zijn met hun hond ;(

Oh en dat Netflix de beste vermissingsserie zonder aankondiging een maand geleden verwijderd heeft (of nouja, seizoen 1 & 2. 3 staat er nog op).

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:38

Steeph schreef:
Ik wil weg, naar een hutje op de hei, waar ik geen last heb van mensen waar ik mee samen moet wonen of mensen die belachelijk harde muziek draaien terwijl ik probeer te werken. Iemand een hutje op de hei in de aanbieding? |o

Ik ga mee! Nou ja ik hoor vandaag helemaal niemand praten of muziek draaien in de tuin. Ik ga daar maar even van genieten... Denk dat ze buurtkinders allemaal een dagje weg zijn of op vakantie.

Britta31

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:48

Dat de nieuwe bikini van mijn dochter van 17 te klein en te bloot is :( Zelf vind ze dat natuurlijk niet.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:20

Zebrastreep schreef:
Steeph schreef:

Ik ga mee! Nou ja ik hoor vandaag helemaal niemand praten of muziek draaien in de tuin. Ik ga daar maar even van genieten... Denk dat ze buurtkinders allemaal een dagje weg zijn of op vakantie.

Zal ik maar een hutje op de hei vakantiehuisje bouwen _O-
We hebben ruimte genoeg.
Oké je hoort de snelweg. Maar dat is een monotoon geluid. Dat is niet vervelend. Vrijdags of zaterdags word er vaak gras gemaaid.
De buren hebben soms een feestje savonds maar ach, dat valt opzich ook mee. En verder, 't is lekker rustig.

Ik irriteer mij eraan dat ik nu naar het werk moet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:23

Hier in de tuin is ook wel plek voor mensen die rust willen :P enige nadeel hier is dat onze buren altijd zondags gaan boeren (maaien sproeien trekkers door het land jagen etc) maar over het algemeen is het zo stil dat je alle insecten en dieren hoort.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:26

Dat de weersvoorspelling met het uur erger wordt.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:48

Escamilla schreef:
MaTuMi schreef:
Het huis anubis staat op videoland. Super leuk en goeie herrineringen! Alleen heeft videoland niet zo'n handige binge functie als Netflix.
Dus ik heb om de 10 minuten een intro plus een 'de vorige x in'.

Doorspoelen naar ongeveer 1:45 dan kom je telkens uit naar het star punt van de aflevering :o kan iets afwijken natuurlijk

Ja dat doe ik ook :+
Maar bij Netflix slaan ze dat automatisch over voor je. Ik wil niet om de 10 minuten m'n telefoon moeten pakken om door te spoelen :=

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:21

Mensen die in een losloopgebied voor honden gaan wandelen met hun paard die schrikt van honden, of met kinderen die doodsbang zijn voor honden.
En of ik dan m’n honden bij wil houden. Uuh nee? Ga maar ergens anders wandelen. :roll:
(Even voor de duidelijkheid, mijn honden doen werkelijk niks behalve daar rondlopen en volgens hun te dichtbij komen.)

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:30

Arielle_ schreef:
Mensen die in een losloopgebied voor honden gaan wandelen met hun paard die schrikt van honden, of met kinderen die doodsbang zijn voor honden.
En of ik dan m’n honden bij wil houden. Uuh nee? Ga maar ergens anders wandelen. :roll:
(Even voor de duidelijkheid, mijn honden doen werkelijk niks behalve daar rondlopen en volgens hun te dichtbij komen.)

Ook vaak genoeg meegemaakt; overdreven krijsende kinderen die gaan rennen in een losloopgebied het moment dat ze een hond zien. Nou heb ik een teckel van 5kg, maar je zal daar maar met iets groters en enthousiaster lopen..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:47

Dat ik al week op mijn loon wacht. Heb een bericht gestuurd inmiddels maar ook daar wordt niet op gereageerd. Ze zal druk zijn maar dit vind ik echt niet oké.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:03

maylotje schreef:
fohadie schreef:
Wippen, Ontbijten, Pleite. Iets wat tegenwoordig one night stand heet, want allen moet tegenwoordig op zijn Engels.

Aha. Ik vind wop leuker klinken dan de engelse variant :')

Ik dacht echt fiets With Breakfast... :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:05

LaPluche schreef:
Ik dacht echt fiets With Breakfast... :')

Alle beelddenkers hebben lol nu :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:17

Volgens mij is een ontbijt nog een luxe hoor :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:18

Is een appeltaart ontbijt? _O-

LaPluche: Ik dus ook zoiets, vandaar dat ik dacht dat het net zoiets als wop was.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:19

StellaMay schreef:
Arielle_ schreef:

Ook vaak genoeg meegemaakt; overdreven krijsende kinderen die gaan rennen in een losloopgebied het moment dat ze een hond zien. Nou heb ik een teckel van 5kg, maar je zal daar maar met iets groters en enthousiaster lopen..

Ik vind dat idd ook heel jammer.

Maar, om de andere kant aan te lichten, ik merk bv. wel vaak dat sommigen niet weten dat het losloop is bv. (zeker de mensen die hier op vakantie zijn en dat zijn er in de zomer nogal wat hier bij de Brunssummerheide) want als je het gebied van de andere kant benaderd zie je op sommige plekken dus geen duidelijke bordjes staan dus dan weet zo'n potentieel iemand het niet totdat ze er middenin zitten (sommige routes lopen namelijk door het losloop dus als je echt een route volgt dan is het ook weer lastiger vermijden natuurlijk). Mensen die het wel weten en bewust toch gewoon ernaartoe gaan...

Ik probeer m'n jonge hond wel zo goed mogelijk aan te leren dat ze dus niet naar andere mensen/kids e.d. moet afstormen en als ik het idee heb dat ze even de focus kwijt is en toch zou gaan probeer ik d'r nog op tijd aan te lijnen, maar tja het zijn geen robots haha. 85% van de heide is aanlijn gebied, dus ik maak toch wel graag gebruik van de rest wat losloop is en dat gaat soms ook met vallen en opstaan met een jonge hond - niet dat ze iets doet, maar ze wil nog wel eens hoi zeggen ergens als ik net te laat ben met erop anticiperen). Laatst waren ze aan't badmintonnen middenin het losloop geied op een plek waar altijd Veeeel honden gek doen en rennen. Die hadden een doodswens geloof ik :')

Het is een beetje geven en nemen van beide kanten vind ik. Als hondeneigenaar hoor je alsnog ook respect te hebben naar de wandelaars e.d. maar ik zou er ook niet blij van worden als ik bij elk potentieel gillend kind, of wandelaar die bang is voor honden telkens m'n hond bij me moet gaan roepen in een losloop gebied. We komen er bewust zodat Arya even wat meer vrijheid heeft en lekker kan socializeren. Hier lopen ook kleine stukjes mountainbike en ruiter routes er doorheen dus die fietsers en paarden hebben in principe alle recht ook om er te komen. Of het handig is, is een tweede haha.

Ik zou overigens als wandelaar zijnde als je echtttt bang bent voor honden vooraf wel opzoeken of je een losloop stuk op je route tegenkomt (hier op de heide ook routes die niet door losloop gaan bv) en met m'n hele jonge kind zou ik er ook niet gezellig gaan wandelen. Ik heb m'n zoon van 7 wel eens mee gehad en dat doe ik nu ook niet meer tenzij ik m'n man erbij heb want dat is niet te doen als je ook nog een jonge hond mee hebt waar je op moet letten en al dat honden spul wat rond racet :') Zelfde als je een paard hebt waarvan je weer dat die echt flink kan schrikken van honden; dan zou ik ook een route uitstippelen waarbij je losloop kunt vermijden. Ook in aanlijn gebieden lopen ze vaak los de honden maar in verhouding natuurlijk wel veel minder. Het stukje heide wat hier losloop is, is voor mensen die niks met honden hebben ook gewoon niet interessant lijkt me, want qua omgeving is de rest van de heide minstens zo mooi en meer divers bv. Maar tja, sommigen weten soms echt niet dat een bepaald stuk losloop is, dus kan me de ergernis van beide kanten wel voorstellen - ook al vind ik het in losloop ook fijner als ik niet de hele tijd spastisch op m'n hond moet letten omdat er idd bange wandelaars zijn of rondrennende gillende kinderen (ik let wel op, maar jullie snappen me wel denk ik haha)

Met jonge kids ben ik sowieso wat afwachtender en pak ik d'r toch vaker even vast. Nog los van het gillen en rennen ofniet, dat boeit m'n hond verder niet; maar sommigen kennen geen grenzen en dan moet je je hond gewoon echt in bescherming nemen - want de ouders trekken zich vaak dus geen zak ervan aan wat een kind doet met een hond in losloop gebied want ze lopen immers los en dus is alles leukkkkk. Al gehad dat er 2 kinderen over m'n jonge hond heen vlogen om te knuffelen en dat vond ze niet fijn (wat ik heel logisch vond want ze kreeg niet eens de kans om eerst even te snuffelen en kennis te maken maar nope hingen meteen om d'r heen) - maar als je dan iets zegt is het haast alsof je zegt dat ze agressief is naar kinderen. Nee, gewoon rekening houden met de hond's eigen ruimte en je kind leren een hond op een normale manier te 'begroeten' en blijf anders bloos weg hier :') :')

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:43

Dat elke keer als ik in het zwembad wil dat ik meteen wordt omcirkelt door wespen.
Dus nu maar alleen afkoelen in het zwembad en zonnen doe ik er wel naast want daar vallen ze je niet lastig :roll:

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:43

Dat het lijkt alsof de temperatuur altijd meteen doorschiet hier. Waarom nou meteen weer tegen de dertig? Waarom nou niet eens gewoon een weekje met een constante 20-22 graden?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:46

Ook in een losloopgebied hoort je hond niet op andere mensen of honden af te stormen. Je hond kan ook prima loslopen zonder dat iedereen door je hond begroet wordt. De kwaliteit van die wandeling neemt niet af als de hond niet overal op af mag rennen. Ik vind dat ronduit asociaal.

Mijn hond is als ze los is de meest sociale hond die er is. Ze kan perfect inschatten wat andere honden nodig hebben en dit bieden. Maar als ze aan de riem zit vindt ze ontmoetingen met andere loslopende honden heel spannend en als de spanning teveel opbouwt dan valt ze uit. Hou gewoon je hond bij je, of je nu in het losloopgebied is of op straat.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:48

Dat ik binnen een dag alles moet inpakken voor 2 weken vakantie met de caravan met mijn man en dochter. Gelukkig is ze er niet bij maar man wat een werk..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:49

Amandavd schreef:
Ook in een losloopgebied hoort je hond niet op andere mensen of honden af te stormen. Je hond kan ook prima loslopen zonder dat iedereen door je hond begroet wordt. De kwaliteit van die wandeling neemt niet af als de hond niet overal op af mag rennen. Ik vind dat ronduit asociaal.

Mijn hond is als ze los is de meest sociale hond die er is. Ze kan perfect inschatten wat andere honden nodig hebben en dit bieden. Maar als ze aan de riem zit vindt ze ontmoetingen met andere loslopende honden heel spannend en als de spanning teveel opbouwt dan valt ze uit. Hou gewoon je hond bij je, of je nu in het losloopgebied is of op straat.

Precies mijn hond is gewoon bang voor grote honden maar uit dat met blaffen en lelijk doen. Sinds ze is gebeten door een kleine hond wat zo plots ging zonder aanleiding is ze heel boos tegen andere honden. Ik hou haar dus al bij mij zodat ze geen andere honden schade toe kan brengen. Ze mag los op stukken waar dat kan. Zodra er wandelaars of wat dan ook aankomen gaat ze vast. Ze rent er altijd leuk op af maar kan wel opeens omslaan. Als ze honden kent of ze zijn aardig gelijk aan haar dan kan ze nog wel eens spelen. Maar ze is meer op zichzelf gericht en vindt het heerlijk om gewoon een beetje rond te scharrelen en te rennen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:53

Water is afgesloten thuis, prima ik douche wel in m'n bikini onder de tuinslang. Alleen is m'n moeder vergeten drinkwater klaar te zetten en dat vind ik eigenlijk erger := voel m'n hoofdpijn al door de hitte..

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:56

De rotzooi in huis door tijdelijke binnen bewoners
Afbeelding