Amandavd schreef:Ook in een losloopgebied hoort je hond niet op andere mensen of honden af te stormen. Je hond kan ook prima loslopen zonder dat iedereen door je hond begroet wordt. De kwaliteit van die wandeling neemt niet af als de hond niet overal op af mag rennen. Ik vind dat ronduit asociaal.
Mijn hond is als ze los is de meest sociale hond die er is. Ze kan perfect inschatten wat andere honden nodig hebben en dit bieden. Maar als ze aan de riem zit vindt ze ontmoetingen met andere loslopende honden heel spannend en als de spanning teveel opbouwt dan valt ze uit. Hou gewoon je hond bij je, of je nu in het losloopgebied is of op straat.
Precies mijn hond is gewoon bang voor grote honden maar uit dat met blaffen en lelijk doen. Sinds ze is gebeten door een kleine hond wat zo plots ging zonder aanleiding is ze heel boos tegen andere honden. Ik hou haar dus al bij mij zodat ze geen andere honden schade toe kan brengen. Ze mag los op stukken waar dat kan. Zodra er wandelaars of wat dan ook aankomen gaat ze vast. Ze rent er altijd leuk op af maar kan wel opeens omslaan. Als ze honden kent of ze zijn aardig gelijk aan haar dan kan ze nog wel eens spelen. Maar ze is meer op zichzelf gericht en vindt het heerlijk om gewoon een beetje rond te scharrelen en te rennen.