pien_2010 schreef:Best vreemd om dat nu wel te doen want aan kwetsbaarheid situatie is niets veranderd.
Ik vrees toch dat veel dat gaan doen als ze dit lezen op het nieuws.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:Amado7 schreef:Het advies was om dat niet te doen. Dat advies wordt nu aangepast.
Ik ging in ieder geval niet meer bij mijn oma op bezoek. Omdat het dringend advies was om dat niet te doen.
Volgens mij blijft het advies om het niet te doen maar is het niet verboden. Wat het voorheen ook niet was.
Citaat:De vertegenwoordigers vanuit de ouderenzorg vragen aandacht voor de groep kwetsbare ouderen met nauwelijks mantelzorg, of met mantelzorg op afstand en
nauwelijks thuiszorg. Doordat deze groep zich goed aan de maatregelen houdt en nauwelijks tot geen bezoek ontvangt, zijn er signalen dat deze ouderen ontregeld raken, waarbij de hulp niet of laat kon worden ingeschakeld.
Daarom adviseert het OMT om het advies ‘Ga niet op bezoek bij mensen van 70 jaar of ouder en mensen met een kwetsbare gezondheid’ te wijzigen in ‘Wijs bij
zelfstandig wonende kwetsbare ouderen één of twee vaste personen aan die de oudere met enige regelmaat blijven bezoeken’.
Jessix schreef:Ik denk dat ze het dan ook wel over gezonde 70 plussers hebben?
Amado7 schreef:Het advies was om dat niet te doen. Dat advies wordt nu aangepast.
Ik ging in ieder geval niet meer bij mijn oma op bezoek. Omdat het dringend advies was om dat niet te doen.
Amado7 schreef:Zelfstandig wonende 70 plussers mogen bezoek ontvangen vanaf 29 april.
Edit: bron nos
Marcella schreef:Kapper wat is dat trouwens kom maar 1x in 1 en/of 2 jaar tussentijd hou ik zelf wel bij.
elnienjo schreef:Amado7 schreef:Zelfstandig wonende 70 plussers mogen bezoek ontvangen vanaf 29 april.
Edit: bron nos
Dat mochten ze al natuurlijk door hun mantelzorgers (en/of thuiszorg).
Nu wordt aangescherpt dat er maar 1 of 2 vaste mantelzorgers mogen langskomen.
Gewoon voor de fun bezoekers is nog steeds grondig afgeraden.
LadyMadonna schreef:Marcella schreef:Kapper wat is dat trouwens kom maar 1x in 1 en/of 2 jaar tussentijd hou ik zelf wel bij.
Niet iedereen heeft even makkelijk haar. Voor mezelf is het borstel erdoor en elastiek er omheen. Ok, heb een flinke uitgroei, maar als ik een staart in heb valt dat niet zo op.
Echter voor meiden met een korte coupe, oudere dames met een watergolf en veel mannen is dat wel een ander verhaal.
Ik kom nooit bij een pedicure, er zijn mensen waarbij dat noodzakelijk is....
rien10 schreef:Ik heb vreselijk dik haar. Ik laat het altijd kort snijden, het wordt niet geknipt. Nu heb ik een dikke, ingestorte plak haar op m’n hoofd en een matje in mijn nek. Mijn tondeuse verhaal speelt nog steeds serieus door mijn hoofd.
lenaa_tje schreef:Ik vind dit dus echt bijzonder. Hier zag je dat mantelzorgers er best door heen zaten maar die zorg gaat gewoon door hoor. Ook als dat wordt afgeraden of jou definitie van mantelzorg verschilt wel erg met die van mij.
Ik zie dit dus wel als een verbreding van bezoek. Al gebeurde dit waarschijnlijk al wel.
bigone schreef:Wanneer je afstand houd en niet gaat knuffelen kun je op visite bij ouder . Dat kon ook al maar beter van niet om risico te voorkomen . Mooi weer de komende twee weken dus lekker in de tuin bij praten . Maar niet meer dan twee vaste bezoekers dus niet elke dag iemand anders .
rien10 schreef:Ik heb vreselijk dik haar. Ik laat het altijd kort snijden, het wordt niet geknipt. Nu heb ik een dikke, ingestorte plak haar op m’n hoofd en een matje in mijn nek. Mijn tondeuse verhaal speelt nog steeds serieus door mijn hoofd.