Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiki1976 schreef:Ik ben nu nog voor een gehele lockdown.
Maar ben wel van mening dat er bepaalde zaken aangepakt moeten worden, en dat mensen hun ogen eens open gaan doen en ze na gaan leven!
* Geen samenscholing
* Geen pret uitjes meer
* Mensen moeten leren afstand te bewaren (ook in de supermarkt graag 1.5-2 mtr afstand houden)
* Geen kinderen meer een groepen buiten laten spelen
* Hygiëne meer in acht nemen
* Geen verjaardagen meer vieren
* Sociale contacten beperken.
* Grenzen dicht
Gewoon dat alles strenger nageleefd gaat worden.
Een totale lockdown vind ik persoonlijk nu nog niet nodig. Wel heel scherp in de gaten houden en op tijd aan de bel trekken. Niet pas als alle ic's vol liggen natuurlijk.
Cer schreef:Meneer Van Dissel heeft vanochtend uitgelegd dat iemand die het gehad heeft, hoogstwaarschijnlijk voor een periode immuun is, net zoals bij alle andere tot nu toe bekende virussen. Hij zei dat als dat niet zo was, dat dit dan een ongekend uniek virus zou zijn, en dat die kans heel klein is.
Wat snappen de mensen niet aan dit verhaal, vraag ik mij dan af?
Marie_Anne schreef:Vandaag 475 doden in Italië
Mustafa Marghadi (@mousmar) heeft getweet schreef:Nou, dat goede nieuws van gisteren kan de deur uit. 475 mensen overleden vandaag. Ruim 4200 nieuwe besmettingen. Can’t sugarcoat it. Dit is ijzingwekkend
Heel erg triest dit![]()
Schrijnende toestanden ook in de ziekenhuizen daar. Beelden waren op tv gister.
mvdende schreef:En daarom werkt een lock down gewoon niet. Dat is niet maanden tot een jaar vol te houden want dan blijft er geen economie meer over.
blensink schreef:Marie_Anne schreef:Vandaag 475 doden in Italië
Tuurlijk is dit verschrikkelijk, heel erg...
Maar dagelijks in het gewone leven in Spanje en dus waarschijnlijk ook in Italië sterven rondom de 1000 personen.
Emmaa_ schreef:SusanH schreef:Maar 3 maanden...dat is echt niet te doen. Ik ga dat iig niet volhouden. Dan word ik gek. En ik denk dat ik niet de enige ben.
Maar ja, je kan niet echt anders? Het is voor iedereen klote maar denk dat we er maar mee moeten gaan dealen.
SusanH schreef:Maar 3 maanden...dat is echt niet te doen. Ik ga dat iig niet volhouden. Dan word ik gek. En ik denk dat ik niet de enige ben.
blensink schreef:Marie_Anne schreef:Vandaag 475 doden in Italië
Tuurlijk is dit verschrikkelijk, heel erg...
Maar dagelijks in het gewone leven in Spanje en dus waarschijnlijk ook in Italië sterven rondom de 1000 personen.
SusanH schreef:Lijkt me niet dat ze daarvoor gaan kiezen hoor 3 maanden alles op slot. De gehele economie gaat naar de knoppen dan. Kinderen lopen enorme achterstanden op qua onderwijs. Dat thuisonderwijs is leuk voor een paar weken. Maar dat is geen maanden vol te houden.
Gypsy schreef:Onze opa's en oma's moesten de oorlog winnen, wij hoeven als het echt gaat gebeuren alleen 3 maanden op de bank te zitten om de ramp van onze generatie te keren. Kleine moeite als je het vergelijkt.