Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:02

Rennie89 schreef:
Hmmm ik rijd daar vaak, woon in de buurt, zo schokkend is dat niet :+ dan blijft hoefkade toch echt wel de grootste terror straat :')

Voor beeldvorming, soestdijkseplein

[ [url=m/RxqygK.png]Afbeelding[/url] ]

Is wel altijd chaos overigens hoor haha, veel mensen die niet meer weten waar ze heen willen

ohja dit ook gezien maar dit bedoel ik niet nee

Wat ik bedoel is gewoon onduidelijk maar helemaal niet op een cruciaal plek ofzo gewoon even niet iets wat je verwacht.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:08

Het soestdijkseplein is echt een eitje.

Daar rij ik 2x per dag al dan niet 4x per dag overheen. Woon dan ook in de buurt van de Zuiderpark laan.

Waar ik echt een hekel aan heb is echt de straatjes van de stad rijden met de trams, fietsers van alle kanten, brommers en idd de automobilisten die het erom doen om schade te willen rijden.

Dus inderdaad richting Hoefkade, schenkviaduct, stations buurt etc..

Rij dan ook 9 van de 10x op de navigatie. Alles lijkt op elkaar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:51

Ik woon aan de meppelweg, niet ver dus haha. Maar inderdaad als je weet hoe die punten werken is er geen probleem. Maar de auto’s die bewust schade willen rijden, heb ze vaak genoeg in hun gezicht uitgelachen omdat ik al een vermoeden had dat ze weer bezig waren en dus eerst doorreed maar zodra de steeg van rechts kwam in de ankers ging, zag dat hooft joh toen die zo hard van rechts aangereden kwam, ik stak mijn duim op met dikke glimlach en zag op zijn gezicht dat hij echt baalde :') jammer joh. Meestal staat er iemand op de hoek die de auto seint wanneer er een auto aankomt die een goed slachtoffer is.

x_Jeanine_x

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:14

Ooohhh en Amsterdam met een touringcar.... Grrrrr.... Scheelt dat je bijna alleen nog op de S100 wegen alleen mag komen. En er een parkeergarage is voor touringcars die ook super krap gemaakt is :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:29

Ik woon midden in de stad, vlakbij chinatown. Hoevaak een auto zich niet klem heeft gereden op de pollen.

En motoren vinden het heel fijn om mijn straat als binnenweg te pakken. Zit je soms rechtop in bed

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:29

Spuit 11, maar, waarom willen mensen bewust schade rijden dan?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:35

knabbelgirl schreef:

Als jij voorrang hebt, een dikke golf 7 hebt en goede connecties kan je uit 1 x schade al zo 3000 winst maken, auto opknappen en het weer opnieuw doen :+ dus ze komen doelbewust keihard uit een zijstraat van rechts zodat zij voorrang hebben en dus geld kunnen incasseren. Had zo een auto in de straat waar ik eerst woonde, had elke maand wel schade :Y) golf 7 GTD. Mooie bak.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 08:20

Rennie89 schreef:
knabbelgirl schreef:

Als jij voorrang hebt, een dikke golf 7 hebt en goede connecties kan je uit 1 x schade al zo 3000 winst maken, auto opknappen en het weer opnieuw doen :+ dus ze komen doelbewust keihard uit een zijstraat van rechts zodat zij voorrang hebben en dus geld kunnen incasseren. Had zo een auto in de straat waar ik eerst woonde, had elke maand wel schade :Y) golf 7 GTD. Mooie bak.

Soms willen ze ook van een kleine schade door eigen schuld een grotere maken door andermans schuld en claims bij de verzekering :\

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 00:24

Vandaag mij weer geërgerd aan een auto én een fietser die geen licht voerden vanmorgen vroeg in behoorlijke mist. Dan ben je wat mij betreft wel levensmoe hoor.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:27

Ik ergerde mij met de jaarwisseling aan auto’s die met alarmlichten rijden in de mist ipv mistlampen als het zo potdicht is (was zicht van 2 meter). Alarmlichten zijn daar niet voor bedoeld. Was op de A4 overigens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:54

Rennie89 schreef:
Ik ergerde mij met de jaarwisseling aan auto’s die met alarmlichten rijden in de mist ipv mistlampen als het zo potdicht is (was zicht van 2 meter). Alarmlichten zijn daar niet voor bedoeld. Was op de A4 overigens

Mensen snappen het leven sws niet merk ik met m'n werk wel. Rijd een lange bus 0 rekening met m'n draai houden he

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:59

Als ik zie dat een vrachtwagen of bus inderdaad een bocht moet maken dan wacht ik ook even. Minste wat je kan doen. Is al lastig genoeg voor een chauffeur in de binnenstad om te rijden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 20:16

Ja inderdaad, ook ik heb zaterdag netjes even gewacht zodat een vrachtwagentje zonder moeite weg kon. Kleine moeite

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:23

Rennie89 schreef:
Als ik zie dat een vrachtwagen of bus inderdaad een bocht moet maken dan wacht ik ook even. Minste wat je kan doen. Is al lastig genoeg voor een chauffeur in de binnenstad om te rijden.

Ik rijd dan geen binnenstad, maar wel in dorpjes. Soms is de weg gwn super smal. En ik ben wel 8 meter dus ruimere draaicirkel

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:56

Ik werd vandaag zowaar heel blij van een medeweggebruiker op de snelweg.
Ik reed op de rechterbaan en ging mezelf klem rijden op een vrachtwagen omdat een auto op de baan naast me harder aan kwam rijden en mij in ging halen. Deze zag echter dat ik me klem ging rijden, schoof een baan op zodat ik er ook langs kon en knikte vervolgens heel attent naar me.
Dat vind ik nou tof!
Ik doe dit zelf ook zo vaak mogelijk, maar krijg het maar zelden terug. Zoiets maakt mijn dag goed.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:57

Goof schreef:
Ik reed op de rechterbaan en ging mezelf klem rijden op een vrachtwagen omdat een auto op de baan naast me harder aan kwam rijden en mij in ging halen. Deze zag echter dat ik me klem ging rijden, schoof een baan op zodat ik er ook langs kon en knikte vervolgens heel attent naar me.
Dat vind ik nou tof!
Ik doe dit zelf ook zo vaak mogelijk, maar krijg het maar zelden terug. Zoiets maakt mijn dag goed.

Er zijn ook weinig mensen die het snappen als je dat doet. Ik doe het ook vaak, maar of mensen snappen je niet, of ze zijn je dankbaar. Helaas komt het eerste vaker voor. Ik vind het persoonlijk ook vrij irritant als je dan dus zo’n persoon hebt die aan komt knallen en niet schuift als dat kan :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:00

Ik schuif als het kan en anders geef ik gas bij, dan kan de auto toch nog inhalen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 22:08

Goof schreef:
Dat vind ik nou tof!

Leuk om te lezen :)

Ik ergerde mij vandaag aan een jochie op een onverlichte fiets dat nog even voor mij langs het zebrapad overstak.
Het is dat ik al langzamer reed anders had het een botsing geweest. Schrok er gigantisch van!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:18

Ik schrik me steeds kapot van hardlopers die dan op de onverlichte wegen tussen de weilanden gaan hardlopen. Met alleen een lichtgevende armband.
Maar echt, dat zie je niet hoor als je met groot licht aan komt rijden. Heb al meerdere hartverzakkingen gehad.

Ik snap ook echt niet dat mensen daar hardlopen, dan ben je echt levensmoe ofzo.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:34

verootjoo schreef:
Ik schrik me steeds kapot van hardlopers die dan op de onverlichte wegen tussen de weilanden gaan hardlopen. Met alleen een lichtgevende armband.
Maar echt, dat zie je niet hoor als je met groot licht aan komt rijden. Heb al meerdere hartverzakkingen gehad.

Ik snap ook echt niet dat mensen daar hardlopen, dan ben je echt levensmoe ofzo.

Zo kwam ik zojuist een wandelaar tegen, gister ook al 1 met de hond. Geen verlichting of reflecterend hesje, alleen donkere kleding.
Beseffen ze zelf niet hoe gevaarlijk dat is?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:40

Zo had ik er pas één bijna onder de auto toen 'ie overstak. Is een meerbaans 50-weg en bij de oversteekplaats mag je gewoon doorlopen, maar er staat wel een paaltje met drukknop wat ervoor zorgt dat voor het zebrapad verlichting gaat branden. Die had 'ie niet ingedrukt waardoor ik 'm er bijna onder had. Ik kon flink op de rem en hij maakte uit schrik een sprintje :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:04

Goof schreef:
Dat vind ik nou tof!

Fijn! Maar ook fijn dat je zelf daar ook bewust van bent van die actie. Heb vaak genoeg ruimte gegeven aan mensen die stuk liepen achter een vrachtwagen maar het is nog nooit begrepen bij mij. :')

Waar ik me nu aan erger zijn de mensen met groot licht op de snelweg. Nergens voor nodig toch?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:09

Nayomie schreef:
Goof schreef:
Dat vind ik nou tof!

Fijn! Maar ook fijn dat je zelf daar ook bewust van bent van die actie. Heb vaak genoeg ruimte gegeven aan mensen die stuk liepen achter een vrachtwagen maar het is nog nooit begrepen bij mij. :')

Waar ik me nu aan erger zijn de mensen met groot licht op de snelweg. Nergens voor nodig toch?

Hebben ze waarschijnlijk niet door, ik heb al weleens vaker gehad dat ik tijdens mijn rijles perongeluk grootlicht aandoe en volgens mijn instructeur ben ik zeker niet de enige :’) Maar ja, vervelend is het zeker!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:12

Nee precies en de meesten zetten hun groot licht dan ook wel uit. Maar aantal mensen snappen ook lichtsignalen niet. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:13

Ik rijd soms hele stukken met groot licht op de snelweg, rijd dan ook vaak snachts daar niet van. Maar als ik een tegenligger zie doe ik ze gelijk uit. Is voor eigen veiligheid ivm overstekend wild etc