Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:42

Dat is wel heel gek inderdaad.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:54

Zadel ( als het opgestuurd is) ook echt niet hoor.
Als ze het opkomen halen wel en dan met de afspraak binnen een week terug en hij moet er uit zien zoals hij meegegeven is.

Heel veel goede foto’s maken dus.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:01

Gister wat kevers gekocht voor in mijn terrarium.
Ivm corona had ik met de verkoper afgesproken dat ik het geld vantevoren over zou maken zodat hij het doosje voor de deur op de grond kon zetten en we niet binnen 1,5 meter afstand van elkaar hoefden te komen.
Eerst een beetje huiverig, want nog nooit vantevoren geld overgemaakt (niet dat het zo'n groot bedrag was ofzo) en krijg ik dan wel een bestaand adres?
Maar prima afgehandeld verder en ik heb weer leuke kevertv :D

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:15

swatch schreef:
Soms denken mensen echt dat je bij marktplaats als iets niet past het retour kan... bij een zadel kan ik me voorstellen dat je hier iets over kan afspreken. Maar bij een dekje, singel of deken vind ik dat een beetje raar als mensen daar om vragen.

is ook raar. verkocht is verkocht, ben geen winkel :+

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:44

Laurora schreef:
Gister wat kevers gekocht voor in mijn terrarium.
Ivm corona had ik met de verkoper afgesproken dat ik het geld vantevoren over zou maken zodat hij het doosje voor de deur op de grond kon zetten en we niet binnen 1,5 meter afstand van elkaar hoefden te komen.
Eerst een beetje huiverig, want nog nooit vantevoren geld overgemaakt (niet dat het zo'n groot bedrag was ofzo) en krijg ik dan wel een bestaand adres?
Maar prima afgehandeld verder en ik heb weer leuke kevertv :D

Volgende keer aanbellen, artikel neer laten zetten en dan ter plekke overmaken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:07

Ik heb weer een tijdverspilling gehad van de week. Wilde een kleurboek overnemen, maar na het sturen van mijn gegevens geen enkele reactie meer.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 00:21

SweetVanille schreef:
swatch schreef:
Soms denken mensen echt dat je bij marktplaats als iets niet past het retour kan... bij een zadel kan ik me voorstellen dat je hier iets over kan afspreken. Maar bij een dekje, singel of deken vind ik dat een beetje raar als mensen daar om vragen.

is ook raar. verkocht is verkocht, ben geen winkel :+

Ach dat had ik toch ook met die leren rijlaarzen, verkocht voor €20 en ze waren echt in zeer nette staat. Maar dochterlief paste ze niet (ik had duidelijke foto’s geplaatst met de centimeter er op) dus ze wilde de laarzen terug sturen. Oh ja en toen was de rits ineens ook niet meer goed en was ik een oplichter en weet ik wat nog meer.

Toen het schelden begon kwam er een pop-up van marktplaats met “meld misbruik” daarop geklikt en weg was alles. Nu 3 weken later staat haar slechte beoordeling nog steeds niet bij mijn beoordelingen. Dus ik denk dat het gebruik van de “meld” functie ook de slechte beoordeling heeft geblokkeerd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 05:06

Retour mag hier altijd, zelf verzendkosten betalen en er gaat altijd wat van de prijs af tussen de 10-25%

0.40€ betalen met betaalverzoek doe ik met liefde.
Het is deels betrouwbaar je krijgt je geld en waarom zou MP er niks aan mogen verdienen.
Hebben jullie enige idee wat het kost om de platform draaiend te houden?

Wel gebruik van maken en geld verdienen maar als je zelf iets moet betalen....... :=
Kortzichtig

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 07:38

tita schreef:
Retour mag hier altijd, zelf verzendkosten betalen en er gaat altijd wat van de prijs af tussen de 10-25%

Het is deels betrouwbaar je krijgt je geld en waarom zou MP er niks aan mogen verdienen.

Wel gebruik van maken en geld verdienen maar als je zelf iets moet betalen....... :=
Kortzichtig

En je krijgt direct de track and trace en hoeft niets meer te betalen bij het pakketje afleveren, niet eens het etiket printen. Ik vind dat echt ideaal!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 07:52

Is track and trace niet met gelijk oversteken?
Of is het een optie bij betaalverzoek waarvoor je kunt kiezen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:43

Omdat er genoeg mensen zijn die het niet vertrouwen en liever handmatig overmaken en verzenden moet schijnbaar altijd via Postnl gaan en mag niet met andere partners. Daarom gebruiken mensen die functie niet tica.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:57

cinniz123 schreef:
Is track and trace niet met gelijk oversteken?
Of is het een optie bij betaalverzoek waarvoor je kunt kiezen?

Tegenwoordig kun je kiezen bij het aanmaken van het betaalverzoek of je gelijk een label (en dus T&T) aan wil maken. Maakt niet uit of het een gewoon betaalvezoek of gelijk oversteken is.

magda_90 schreef:
Omdat er genoeg mensen zijn die het niet vertrouwen en liever handmatig overmaken en verzenden moet schijnbaar altijd via Postnl gaan en mag niet met andere partners. Daarom gebruiken mensen die functie niet tica.

Is onzin, je kunt ook een betaalverzoek zonder post NL versturen, de verzendkosten moet je dan even meerekenen in de prijs. Je bent dan vrij om te verzenden met elke mogelijke partner.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 30-03-20 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:14

Hoe dan? Hij stuurt mij direct door naar PostNL?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:16

magda_90 schreef:
Hoe dan? Hij stuurt mij direct door naar PostNL?

Gewoon geen verzendopties kiezen en de verzendkosten meeberekenen in je prijs.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:19

Via de app ook? De eerstvolgende keer zal ik een printscreen maken want die optie heb ik nog nooit gezien. :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:21

Ja via de app ook. Ik wil altijd zelf kunnen verzenden en reken dan de verzendkosten al mee in de prijs. Enige zure is dan dat de koper bij gelijk oversteken ook dat percentage extra betaalt over de verzendkosten omdat het bedrag hoger is natuurlijk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:27

Zouden oudere telefoons dat niet goed meer ondersteund? Ik voel mij dom.
Desalniettemin, blijf ik handmatig overschrijven fijner vinden. ;)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:35

beert schreef:
tita schreef:

Kortzichtig

En je krijgt direct de track and trace en hoeft niets meer te betalen bij het pakketje afleveren, niet eens het etiket printen. Ik vind dat echt ideaal!

Ja dit vond ik ook echt heel handig!

Plus je hebt inderdaad nog de keuze om dit niet te doen, en zelf de verzending te regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:50

Oh dan ben ik ook zo dom. Ik doe vaak met een betaalverzoek en maak dan bij de PostNL een apart label aan. Kan ik dus net zo goed via marktplaats doen de volgende keer :')

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:09

weten jullie of je met een brievenbuspakje ook een track and trace code krijgt? Want zonder die code kunnen we niet met gelijk oversteken doen, of wel?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:11

Als je het label van het pakje via internet aanmaakt wel. Dan moet je echter wel kiezen voor brievenbuspakje van 4,95 en niet voor de gewone post ondanks dat dat als gewicht misschien ook kan

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:33

Je moet die brievenbuspakjes ook bij een postnl punt brengen en daar scannen ze hem.
Ik ben dus een keer zo dom geweest hem in de brievenbus te mikken en dan is er het eerste deel geen track and trace beschikbaar.(mocht hij dan kwijt raken...)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:57

Oehlala schreef:
weten jullie of je met een brievenbuspakje ook een track and trace code krijgt? Want zonder die code kunnen we niet met gelijk oversteken doen, of wel?

Ik heb dit al gedaan en inderdaad krijg je bij de keuze "brievenbuspakket" in de marktplaats app ook een label, die je dan (net als bij een gewoon pakket) uit print bij een post NL afleverpunt en dan werkt de track & trace prima.

Gelijk oversteken werkt trouwens ook zonder track & trace. Dan moet de koper gewoon aangeven dat het pakket ontvangen is en verkoper heeft natuurlijk bewijs van verzending. Bij een geschil zal MP daar naar kijken. Makkelijker is om het gewoon wel via de app en PostNL aan te maken, dan is het voor alle partijen duidelijk.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:03

dank je wel voor jullie antwoord. ik heb nog nooit met gelijk oversteken gewerkt, maar dat is wel betrouwbaar dan?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:38

Oehlala schreef:
dank je wel voor jullie antwoord. ik heb nog nooit met gelijk oversteken gewerkt, maar dat is wel betrouwbaar dan?

Als verkoper gebruik ik geen "gelijk oversteken". Een onderdeel van de voorwaarden is dan namelijk dat je als verkoper ook verantwoordelijk bent voor het eventueel kwijt raken van een pakketje tijdens de verzending door PostNL. Als iemand iets verzonden wel hebben vind ik dat prima, maar dan wel op hun risico. Anders moeten ze het maar komen ophalen (of eventueel meer betalen voor verzekerde verzending).