Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:21

Maflinger_S schreef:
En nu hebben we een hele discussie over iets dat niet eens een gierige acties is maar gewoon onnadenkend of onfatsoenlijk als ik de reacties mag geloven...

Roep dan ook niet van die bijzondere dingen :')

lor1_1984

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:04

Ik vergeet het gewoon, dus ik geef altijd aan dat ze maar even een seintje moeten geven en ook zelf naar de koelkast mogen lopen als ik mensen over de vloer heb.
Noem het maar sociale onhandigheid, het is iig niet uit zuinigheid oid.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:14

Oh, ik noem dat anders Lor1...
Ik zeg gewoon dat iedereen zich thuis moet voelen en de beste manier waarop je dat voor elkaar kan krijgen is, heb ik gemerkt, door zelf je drinken etc te mogen pakken en door je vrij door het huis te mogen bewegen.

Ambow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:19

Wij gingen een tijdje terug high-teaën met een groepje vriendinnen. Achteraf werden de kosten berekend en verdeeld, waarbij er (na al een standaardbedrag) aan ons gevraagd werd of wij allemaal nog €1 over wilden maken. Één vriendin werd echter om €1,70 gevraagd, omdat er eerder een rekenfout gemaakt was. Serieus?

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:23

Wij hadden ooit een bruiloft en doop van hun dochtertje in 1 van vrienden van ons waar mijn man getuige was.
Ze hadden toevallig aan mijn man gezegd dat het zo voor hun lekker goedkoop vieren was. Want ze verwachten wel van iedereen een kado voor de bruiloft en voor de doop.
Wij hadden vooraf aangegeven dat wij niet zo heel ruim zaten ivm baanverlies van mijn kant door ziekte. Nee was geen probleem hoor.

Wij 50,- voor het bruidspaar en een kadootje voor de doop. Zei die bruidegom een paar weken later dat ze van ons wel meer verwacht hadden want mijn man was getuige en daar hoorde een ander bedrag bij. :r

Later hoorden we van iemand anders dat ze totaal niet zoveel erop verdiend hadden als ze gehoopt hadden.. :oo

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:36

MarleenM schreef:
Wij 50,- voor het bruidspaar en een kadootje voor de doop. Zei die bruidegom een paar weken later dat ze van ons wel meer verwacht hadden want mijn man was getuige en daar hoorde een ander bedrag bij. :r

Later hoorden we van iemand anders dat ze totaal niet zoveel erop verdiend hadden als ze gehoopt hadden.. :oo

Huh, dat kan toch niet… bij mijn zusje haar schoonbroer zijn trouw vroeg hij haar om de enveloppen aan te nemen en een lijst bij te houden wie wat gegeven had…mijn zusje heeft hier vriendelijk voor bedankt.

Daarna kloegen ze dat ze niet voldoende binnen hadden gekregen om hun feest te betalen…ik vind dat zo'n gekke manier van denken. Je geeft toch een feest om een heel speciaal moment te vieren in je leven met de mensen die je graag om je heen hebt, het is fijn als je een cadeau krijgt, maar je kan het toch niet vanuit gaan dat je gast jouw feest gaan betalen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:41

Als je getuige bent bij een huwelijk bén je zelf het kado en ben je onbetaalbaar. Als je het dan toch over kosten vs kado wilt hebben zou je mijns inziens aan de getuige een ongemakkentoeslag moeten betalen, al die stress van tevoren en tijdens ...

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:00

Nou ik was ook zo woedend.. Ik heb ook gezegd, zij kiezen ervoor om te trouwen en een feest te geven, ik niet.
Heb ze er toen ook even aan herinnerd dat zij op onze bruiloft zelfs minder hadden gegeven. Deden met een vriendengroep 1 kado,totaal 4 stellen en kregen we 150 euro.. kom je op 37,50 per stel. (Boeit mij niet, vind het belngrijker dat de mensen aanwezig zijn dan een groot kado) Zij gaven het in een kantine met een koud buffet, dj die maar 2 uur speelde. Wij gaven het in een 3 sterren hotel met alle luxe erop en eraan. Tuurlijk kiezen we hier zelf voor maar ik zie de kadootjes als iets extra's en niet dat de kadootjes de kosten dekken..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:17

De mevrouw bij de HEMA vond het raar (en volgens mij gierig) dat ik mijn handdoeken in 2 losse bestellingen besteld had. Ook toen ik uitlegde dat hun 3+1 gratis actie alleen het goedkoopste item gratis deed, en dat alles in één bestelling gooien maakte dat ik twee washandjes (à €1,-pst. gratis zou krijgen), en door er twee bestellingen van te maken ik een washandje en een badlaken gratis kreeg (à €8).
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 01-06-18 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:20

Dat is niet gierig, dat is slim :7

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:21

Dat vind ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:32

Idd slim :')

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:35

idd slim :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:46

Vjestagirl schreef:
De mevrouw bij de HEMA vond het raar (en volgens mij gierig) dat ik mijn handdoeken in 2 losse bestellingen besteld had. Ook toen ik uitlegde dat hun 3+1 gratis actie alleen het goedkoopste item gratis deed, en dat alles in één bestelling gooien maakte dat ik twee washandjes (à €1,-pst. gratis zou krijgen), en door er twee bestellingen van te maken ik een washandje en een badlaken gratis kreeg (à €8).

Doe zelfs doodleuk bij de AH hoor als dat zo uitkomt dat het op andere manier dan in 1 x afrekenen goedkoper is. :+ :Y)

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:19

Ik ben laatst gaan lunchen met een groepje meiden. We hadden redelijk hetzelfde gegeten, alleen was er een schaaltje patat besteld, waar ieder van kon eten. Bij het brengen van de rekening pakte 1 iemand die meteen en begon uit te rekenen wat zij had gegeten. Daarbij had ze niet de patat gerekend, want ze had maar 1 patatje gepakt, dus ging er niet aan mee betalen... Een deel had gewoon bedacht om de rekening te splitten en niet moeilijk doen.
Uiteindelijk was ze 2 euro goedkoper uit ofzo, maar het is zo'n sfeerbreker om midden in een restaurant uit te gaan rekenen wat je moet betalen.

En iemand die mij gierig vond. Al een aantal jaar ga/ging ik regelmatig met een vriendin naar het strand om haar hond daar uit te laten of gewoon om uit te waaien. Niks mis mee. Maar alleen ik heb een rijbewijs. Om samen naar het strand te gaan moet ik eerst zo'n 9 km naar haar toe, en dan ongeveer 20 km om vanaf haar naar het strand te gaan. En daarna weer terug. En als we dan iets gaan drinken, wil ze ook altijd apart afrekenen. Ze zal nooit zeggen: ik betaal dit wel, jij hebt gereden.
Laatst vroeg ze dus weer of we naar het strand gingen. Dus ik had gezegd dat ik krap bij kas zat en dat het niet goed uitkwam. 'Oh nee is niet erg, dan drinken we niks op het strand. Hoe laat kom je me ophalen?' Ik heb maar geantwoord dat het mooi weer is om te fietsen. Die auto rijdt namelijk niet op lucht. Ze heeft het daarna ook niet meer gevraagd.
Ik merk sowieso dat mensen zonder rijbewijs denken dat de auto op lucht rijdt of zoiets. Ik ben echt niet beroerd om je op te halen. En ga ook echt geen benzine geld vragen, maar af en toe een drankje betalen voor de chauffeur vind ik toch echt wel de normaalste zaak.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:04

Ik wordt altijd zo moe van mensen die alleen hun deel betalen, gewoon splitten, waarom moeilijk doen om een paar euro meer of minder. Als het nou boven de €20 verschil uit zou komen oké, maar voor alles onder dat bedrag zou ik doorgaans niet moeilijk doen.

Aan de andere kant, als we met vrienden uit gaan (tentfeest of festival) dan deden we altijd een pot met gelijke inleg, daar werden munten van gekocht en rondjes gehaald. Als er iemand was die iets duurs dronk, dan deed die ongevraagd eigenlijk wel gewoon extra inleg. Nou drink ik de laatste 3 jaar eigenlijk geen alcohol meer bij uitgaan (bij hoge uitzondering een wijntje als ik eens luxe uit eten ben). Ik ben meestal dus de Bob en dat is prima, vind het ook altijd gezellig om een auto vol teute vrienden te hebben. Maar nu de inleg, ik bleef gewoon inleggen, maar ik drink hooguit op een avond 5x fris. Zonder alcohol minder dorst, maar leg wel elke keer minstens €25 in.
Laatst vroegen ze of ik meeging naar... en toen dacht ik wel, dat wordt me een duur grapje zo elke keer. Toch twijfel ik wat nou wijs is met die pot.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:11

Daphara schreef:
Ik wordt altijd zo moe van mensen die alleen hun deel betalen, gewoon splitten, waarom moeilijk doen om een paar euro meer of minder. Als het nou boven de €20 verschil uit zou komen oké, maar voor alles onder dat bedrag zou ik doorgaans niet moeilijk doen.

Aan de andere kant, als we met vrienden uit gaan (tentfeest of festival) dan deden we altijd een pot met gelijke inleg, daar werden munten van gekocht en rondjes gehaald. Als er iemand was die iets duurs dronk, dan deed die ongevraagd eigenlijk wel gewoon extra inleg. Nou drink ik de laatste 3 jaar eigenlijk geen alcohol meer bij uitgaan (bij hoge uitzondering een wijntje als ik eens luxe uit eten ben). Ik ben meestal dus de Bob en dat is prima, vind het ook altijd gezellig om een auto vol teute vrienden te hebben. Maar nu de inleg, ik bleef gewoon inleggen, maar ik drink hooguit op een avond 5x fris. Zonder alcohol minder dorst, maar leg wel elke keer minstens €25 in.
Laatst vroegen ze of ik meeging naar... en toen dacht ik wel, dat wordt me een duur grapje zo elke keer. Toch twijfel ik wat nou wijs is met die pot.

Bij ons hoefde de bob nooit te potten.

Ik dronk trouwens ook altijd dure dingen, maar in de tijd dat de anderen 5 bier dronken, dronk ik 1 duur drankje :+ Dus ja, dat komt ook meestal wel weer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:21

Idd, bob pot niet.. :n

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:24

Hier ook niet, de bob wordt vrijgehouden :j

De reden dat ik trouwens erg graag bob ben, ik ben niet een enorme alcoholliefhebber en ik vind auto rijden leuk... winwin :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:35

Wij kopen gewoon altijd muntjes voor onszelf en wanneer iemand een rondje gaat halen komt hij langs, geef je je muntje af en je bestelling door.
Ideaal want je hebt nooit gezeur, ik drink ook nooit dus dan betaal ik ook nooit voor de drank van een ander ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:10

Sjolvir schreef:
Vjestagirl schreef:

Doe zelfs doodleuk bij de AH hoor als dat zo uitkomt dat het op andere manier dan in 1 x afrekenen goedkoper is. :+ :Y)

Maar bij de Albert Heijn krijg je over het algemeen bij 3+1 gratis gewoon 25% korting op het totaalbedrag dus dan maakt het niet uit hoe je het doet :P

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:23

Daphara schreef:

Bob pot niet bij ons. Vind ik ook dikke prima!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 14:23

Hier pot de BOB ook niet

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:05

MarleenM schreef:
Nou ik was ook zo woedend.. Ik heb ook gezegd, zij kiezen ervoor om te trouwen en een feest te geven, ik niet.
Heb ze er toen ook even aan herinnerd dat zij op onze bruiloft zelfs minder hadden gegeven. Deden met een vriendengroep 1 kado,totaal 4 stellen en kregen we 150 euro.. kom je op 37,50 per stel. (Boeit mij niet, vind het belngrijker dat de mensen aanwezig zijn dan een groot kado) Zij gaven het in een kantine met een koud buffet, dj die maar 2 uur speelde. Wij gaven het in een 3 sterren hotel met alle luxe erop en eraan. Tuurlijk kiezen we hier zelf voor maar ik zie de kadootjes als iets extra's en niet dat de kadootjes de kosten dekken..

Goed gezegt!!!!
En daar hadden ze zeker niet veel op te zeggen??

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:25

Kent bijna niemand het concept van onderhandelen meer?

Ik zie twee advertenties voor vliegendekens in twee verschillende maten van dezelfde verkoper op MP, er wordt voor de één €15 gevraagd en de ander €20, ik heb een jaarling in de groei, dus als ik meteen een deken voor volgend jaar kan scoren, net zo handig...

Dus ik stuur een mail naar de verkoper dat ik de dekens van beide advertenties graag zou willen en bied €25...
Zij vind dat te weinig en bied €33 +€6,95 verzendkosten terug.
Ik doe een nieuw bod van €30 en morgen (op het tijdstip dat haar het beste uitkomst) ophalen terug.
Zij bied €33 en morgen ophalen... :?

Ja dan gaat het over hoor... heb een jaarling in de groei en geen twee dekens nodig. Deze verkoper heeft de dekens er al langer op staan, maar het viel me nu pas op dat ze van dezelfde verkoper waren. Ik vind €2 korting op de twee dekens samen echt te weinig...

Of ben ik nou gierig?