Maflinger_S schreef:En nu hebben we een hele discussie over iets dat niet eens een gierige acties is maar gewoon onnadenkend of onfatsoenlijk als ik de reacties mag geloven...
Roep dan ook niet van die bijzondere dingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarleenM schreef:Wij 50,- voor het bruidspaar en een kadootje voor de doop. Zei die bruidegom een paar weken later dat ze van ons wel meer verwacht hadden want mijn man was getuige en daar hoorde een ander bedrag bij.![]()
Later hoorden we van iemand anders dat ze totaal niet zoveel erop verdiend hadden als ze gehoopt hadden..
Vjestagirl schreef:De mevrouw bij de HEMA vond het raar (en volgens mij gierig) dat ik mijn handdoeken in 2 losse bestellingen besteld had. Ook toen ik uitlegde dat hun 3+1 gratis actie alleen het goedkoopste item gratis deed, en dat alles in één bestelling gooien maakte dat ik twee washandjes (à €1,-pst. gratis zou krijgen), en door er twee bestellingen van te maken ik een washandje en een badlaken gratis kreeg (à €8).
Daphara schreef:Ik wordt altijd zo moe van mensen die alleen hun deel betalen, gewoon splitten, waarom moeilijk doen om een paar euro meer of minder. Als het nou boven de €20 verschil uit zou komen oké, maar voor alles onder dat bedrag zou ik doorgaans niet moeilijk doen.
Aan de andere kant, als we met vrienden uit gaan (tentfeest of festival) dan deden we altijd een pot met gelijke inleg, daar werden munten van gekocht en rondjes gehaald. Als er iemand was die iets duurs dronk, dan deed die ongevraagd eigenlijk wel gewoon extra inleg. Nou drink ik de laatste 3 jaar eigenlijk geen alcohol meer bij uitgaan (bij hoge uitzondering een wijntje als ik eens luxe uit eten ben). Ik ben meestal dus de Bob en dat is prima, vind het ook altijd gezellig om een auto vol teute vrienden te hebben. Maar nu de inleg, ik bleef gewoon inleggen, maar ik drink hooguit op een avond 5x fris. Zonder alcohol minder dorst, maar leg wel elke keer minstens €25 in.
Laatst vroegen ze of ik meeging naar... en toen dacht ik wel, dat wordt me een duur grapje zo elke keer. Toch twijfel ik wat nou wijs is met die pot.
Sjolvir schreef:Vjestagirl schreef:De mevrouw bij de HEMA vond het raar (en volgens mij gierig) dat ik mijn handdoeken in 2 losse bestellingen besteld had. Ook toen ik uitlegde dat hun 3+1 gratis actie alleen het goedkoopste item gratis deed, en dat alles in één bestelling gooien maakte dat ik twee washandjes (à €1,-pst. gratis zou krijgen), en door er twee bestellingen van te maken ik een washandje en een badlaken gratis kreeg (à €8).
Doe zelfs doodleuk bij de AH hoor als dat zo uitkomt dat het op andere manier dan in 1 x afrekenen goedkoper is.![]()
Daphara schreef:Ik wordt altijd zo moe van mensen die alleen hun deel betalen, gewoon splitten, waarom moeilijk doen om een paar euro meer of minder. Als het nou boven de €20 verschil uit zou komen oké, maar voor alles onder dat bedrag zou ik doorgaans niet moeilijk doen.
Aan de andere kant, als we met vrienden uit gaan (tentfeest of festival) dan deden we altijd een pot met gelijke inleg, daar werden munten van gekocht en rondjes gehaald. Als er iemand was die iets duurs dronk, dan deed die ongevraagd eigenlijk wel gewoon extra inleg. Nou drink ik de laatste 3 jaar eigenlijk geen alcohol meer bij uitgaan (bij hoge uitzondering een wijntje als ik eens luxe uit eten ben). Ik ben meestal dus de Bob en dat is prima, vind het ook altijd gezellig om een auto vol teute vrienden te hebben. Maar nu de inleg, ik bleef gewoon inleggen, maar ik drink hooguit op een avond 5x fris. Zonder alcohol minder dorst, maar leg wel elke keer minstens €25 in.
Laatst vroegen ze of ik meeging naar... en toen dacht ik wel, dat wordt me een duur grapje zo elke keer. Toch twijfel ik wat nou wijs is met die pot.
MarleenM schreef:Nou ik was ook zo woedend.. Ik heb ook gezegd, zij kiezen ervoor om te trouwen en een feest te geven, ik niet.
Heb ze er toen ook even aan herinnerd dat zij op onze bruiloft zelfs minder hadden gegeven. Deden met een vriendengroep 1 kado,totaal 4 stellen en kregen we 150 euro.. kom je op 37,50 per stel. (Boeit mij niet, vind het belngrijker dat de mensen aanwezig zijn dan een groot kado) Zij gaven het in een kantine met een koud buffet, dj die maar 2 uur speelde. Wij gaven het in een 3 sterren hotel met alle luxe erop en eraan. Tuurlijk kiezen we hier zelf voor maar ik zie de kadootjes als iets extra's en niet dat de kadootjes de kosten dekken..