Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:32

Hema skinny jeans is wel echt smal en vooral lang. Die zitten hier erg mooi bij lang kind zonder spek.

Cemlys

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:35

Hier heeft ze ze ook in de lengte nodig maar bij de buik zijn ze vaak te wijd. Die van tinymoon vind ik heel fijn

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:52

Wat gaan jullie hard zeg!
Kleding van alexandalexa is idd erg mooi! Maar jeetje...die prijzen staan mijn portemonnee niet toe, helaas!
Hier als eerste pakje een noppies pakje, wit met grijs. Uiteraard een mutsje. Hier maar 2 pakjes meegenomen naar het ziekenhuis: 50 en 56. Pas met maat 62 m'n moeder met enige spoed te shoppen gestuurd...bleek ik die maat niet te hebben gekregen! :D
Maar goed. Van de week 2 jassen van vingino binnen gekregen, dus wij kunnen de herfst en winter door :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:01

Hier geplande keizersnede dus 5 dgn ziekenhuis. Dus ook minstens 5 setjes kleding, allemaal maat 56. En dan zal ik ook nog wel paar pyjama s in maat 50 meenemen voor de zekerheid.
Was nog aanbhzt twijfelen omdat ik nu op 39 weken beval maar denk toch dat ik zo ga doen.

Hier ondertussen wel wat kleertjes gekocht maar dan vooral body s en pyama s van die zachte, warme stof.
Heb wel wat kleertjes op de geboortelijst gezet, aangezien daar nu wel ruimte voor is omdat we voor de uitzet bijna niets meer moeten hebben.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:20

In maat 50 heb je best fijne spijkerbroekjes die helemaal niet spijkerstofachtig aanvoelen. Babydump heeft er een die zit als een joggingbroekje en zeeman heeft een die meer op een legging lijkt. Vind spijkerbroekjes erg leuk combineren met bijna alles.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:22

tita schreef:
Als eerste pakje bedoelt is voor eerste kledingstuk is voorkeur van ZKH altijd boxpakje

Niet hele opsmuk van jurkje vestje maillot of legging shirtje vestje

Ziekenhuis heeft pech, ik bepaal zelf wat mijn baby aankrijgt. Een setje met een broekje en een vestje.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:32

Ik zat zojuist op kraambezoek bij iemand die op de baby IC werkt in Utrecht, en die heeft een bloedhekel aan boxpakjes :+ dus dat verschilt ook nog wel denk ik Tita.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:54

Ik vond broekjes enorm lastig bij een hele jonge baby. T heeft de eerste maten (50, 56 en veel in 62) eigenljjk alleen maar pakjes aan gehad. Wel de versies zonder voetjes

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:55

Hihi idd Li!

Ik wil liefst een setje (shirtje, broekje en vestje).

Ga nog maar even lekker op pad. Dat vestje van noppies vind ik wel erg leuk. Heb ook een mooi shirtje van tumble gezien, wit.

Genoeg reserve setjes om mee te nemen in beide maten, aangezien we er sowieso 24/48 u moeten blijven. Gaat gewoon een koffertje mee hahaha

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:56

Bij [naam] had ik voor ons beide te weinig mee, dat gaat niet meer gebeuren.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:15

Liselot schreef:
Ik vond broekjes enorm lastig bij een hele jonge baby. T heeft de eerste maten (50, 56 en veel in 62) eigenljjk alleen maar pakjes aan gehad. Wel de versies zonder voetjes

Dit idd, ik zat zeker de eerste weken niet te wachten op ellenlang gefriemel. N. Was natuurlijk met de vacuumpomp gehaald dus die kon het absoluut niet hebben dat er aan der hoofdje werd gezeten, pakje wat je open kon leggen was op dat moment erg fijn, kind erin, minimale handelingen en terug. Overigens was mijn bevalling best zwaar. 5 minuten rechtop staan was al heel wat, badje geven redde ik meestal nog niet. Shirtjes wat omhoog kruipen vond ik midden in de winter sowieso niet handig. Die pakjes en eronder een romper vond ik heerlijk. Had er een paar fijne van PB, polarn o pyret, Pigeon, 4funky flavours. Als er ooit een tweede komt dan in maatje 50 en 56 alleen maar boxpakjes meer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:17

Zo vaak gaat de baby hier niet in bad :) dat scheelt.
Heb verder geen probleem met broekjes :) voetjes erdoor en dan optrekken naar boven en klaar.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:24

Dit was het eerste pakje
Afbeelding

Eentje van polarn
Afbeelding

Pigeon
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:31

Polarn is zo fijn :+: jammer dat het alleen nog maar webshop is

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:45

Wat een mooie boxpakjes Cemlys!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:51

Keet schreef:
Polarn is zo fijn :+: jammer dat het alleen nog maar webshop is

Ja echt balen, was een mooie winkel. Had er nog mooie rompers weg ook.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:10

Ik heb vooral veel tuinbroekjes van zachte stof en boxpakjes. En dan die hele zachte met voetjes van PB voor 's nachts en overdag wat hippere van Noppies en H&M.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:56

lieveli schreef:
tita schreef:
Als eerste pakje bedoelt is voor eerste kledingstuk is voorkeur van ZKH altijd boxpakje

Niet hele opsmuk van jurkje vestje maillot of legging shirtje vestje

Ziekenhuis heeft pech, ik bepaal zelf wat mijn baby aankrijgt. Een setje met een broekje en een vestje.

Ik hoor dit ook voor het eerst.

Tumble n dry valt ook vrij smal.
Ik vind spijkerbroekjes bij die kleintjes ook te stijf. Gelukkig heb je jogjeans tegenwoordig. Die zitten wel fijn. :j

Ik vond boxpakjes ook zo fijn! Heerlijk en het hoeft niet over het hoofdje. :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 20:04

Hier ook veel boxpakjes van Imps en van PB. Had allemaal mooie setjes van Ralph Lauren en Noppies als eerste pakje en 1 boxpakje van PB meegenomen voor de zekerheid. En toen ik naar operatiekamer moest met spoed wad de PB het eerste wat we konden grijpen en het was achteraf heerlijk.
Bij een volgende haal ik meer boxpakjes.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:15

Ik heb nu ook meer boxpakjes, jurkjes en rokjes etc vond ik maar lastig als ze zo klein zijn.

Ik moet hier wel echt te vroeg bevallen wil ik maat 50 mee nemen naar het zh, V pastte nog wel een maand in maat 50 (was 51 cm bij de geboorte) A heeft maat 50 net een week aangehad en dat was ook alleen omdat ik geen 56 mee had naar het zh (ze was 54 cm bij de geboorte).
Dus nr 3 zal wel direct in 56 zitten ook.
Maar sowieso wil ik net ans de vorige keer, baby enkel een luier om en huid op huid bij papa (tenzij ze hier inmiddels de natuurlijke keizersnede kennen, dan natuurlijk bij mij) in een dekentje wat ik mee had.
Daarna heeft A toen ik terug was op de kamer nog 5 uur huid op huid bij mij gelegen <3

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:05

Boxpakjes waren echt zooooo heerlijk die eerste maanden... broek en shirt was schattig maar zo a praktisch. Opkruipend shirt, afzakkende broeken en uitgezakte sokken.

Ohhhh Lau noppies pakje is zeker hét pakje waarmee Mees z'n schoonvader al geprobeerd heeft om te kopen? <3

Hier weinig te melden eigenlijk op kleding gebied. Ga denk maar weer eens wat spul op marktplaats zetten. Er kan steeds meer in de "past niet meer" zak

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:42

Ik heb nu 50-56-62 in dozen gestopt. Moet ook even kijken of ik dingen weg wil.
Ik had hele leuke jurkjes en zo maar amper aangedaan. Zaten zo n mooie dingen van bv froy en dind bij, zonde eigenlijk.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:33

Eva begint nu écht uit maatje 44/48 te groeien. Word ook al is wat na `bijna 11 weken :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 06:23

Dames

Mijn zkh had voorkeur ik ben ook vroeg bevallen en met een KS we wisten al dat ze klein (46cm) was bovendien lag ze in de couveuse dus hadden we geen kleren nodig.
Omdat broedsel zichzelf niet kon warm houden mocht er geen onnodige warmte verloren gaan en was boxpakjes de voorkeur.

Nu was ik zelf ook snel om want met een sneetje heb je helemaal geen zin om je baby te gaan worstelen op de commode.
Boxpakjes van PB waren hemels...kind erin leggen en knopen.
Ik heb geloof ik 8 maanden gedaan met maat 50-56-62

Dat pakje met de lief-beestje is cute zeg

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 07:20

Tes: jaaaa dat Noppies pakje waas hem echt helemaal. Maar goed was uiteindelijk haar 'eerste dag thuis pakje'.

Dat is zeker zo tita van de warmte. Met een boxpakje blijft dat veel meer bewaard en na een keizersnede is het echt snel kind er in en klaar.

Cemlys: ik had wel wat jurkjes en ook wel gedragen, maar eigenlijk is het nog niet handig met die kleintjes. Net als rokjes... enig hoor....als ze eenmaal lopen.
Weet niet hoe andere moeders dat doen met van die grote rokken met tule die je soms voorbij ziet komen, maar met een simpel exemplaar gaat het hier al mis :')