Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:24

Als je een brief naar de examencommissie van je opleiding stuurt met een klacht, hoe lang/kort moet die dan minimaal/maximaal zijn?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:25

Uit hoeveel pixels bestaat ons beeld? (De ogen)

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:27

0! :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:28

Froukje schreef:
Als je een brief naar de examencommissie van je opleiding stuurt met een klacht, hoe lang/kort moet die dan minimaal/maximaal zijn?

Zo lang dat je goed het probleem kan uitleggen, maar niet zo lang dat je onzin gaat verkopen :D
Ligt er dus een beetje aan. Als je maar duidelijk kunt uitleggen hoe en wat :)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:55

pixels zijn een digitaal iets, dus onze ogen bestaan niet uit pixels

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:29

Je hebt er zeker wel een equivalent van; de lichtsensorische cellen sturen één altijd even grote puls over de zenuw waar ze mee verbonden zijn. Één zo 'n cel kun je als pixel beschouwen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:46

Steeph schreef:
Froukje schreef:

Zo lang dat je goed het probleem kan uitleggen, maar niet zo lang dat je onzin gaat verkopen :D
Ligt er dus een beetje aan. Als je maar duidelijk kunt uitleggen hoe en wat :)

:')

1 A4 is het geworden, niet te lang en niet te kort.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:02

Kuggur schreef:
Je hebt er zeker wel een equivalent van; de lichtsensorische cellen sturen één altijd even grote puls over de zenuw waar ze mee verbonden zijn. Één zo 'n cel kun je als pixel beschouwen.

Waarbij vaak meerdere cellen gekoppeld zijn qua 'bedrading' en dus niet als individuele pixels gebruikt worden (optische ruis vs resolutie dus eigenlijk).

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:15

Waarom noemen we Nederland eigenlijk "kikkerlandje" ? Zijn hier meer kikkers als elders of wat :')

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 00:40

SavannahNx schreef:
Waarom noemen we Nederland eigenlijk "kikkerlandje" ? Zijn hier meer kikkers als elders of wat :')

Vroeger betekende kicken (middelnederlands) 'niet protesteren' of koelbloedig zijn. Dat past nog wel.

Daarnaast, ons land is geschikt voor kikkers; koel, drassig, onder de zeespiegel.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 01:13

khirshanta schreef:
SavannahNx schreef:

Vroeger betekende kicken (middelnederlands) 'niet protesteren' of koelbloedig zijn. Dat past nog wel.

Daarnaast, ons land is geschikt voor kikkers; koel, drassig, onder de zeespiegel.

Oh aha

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:58

Ik moet in een gesprek met mijn mentor mijn afstudeerdocent kiezen. Nu zijn mijn klasgenoten allemaal al geweest en mijn mentor dringt er steeds op aan dat je hem kiest als docent. Dan geeft ie argumenten zoals dat hij veel weet van dat bedrijf, onderwerp etc. Nu wil ik eigenlijk iedereen behalve hem als afstudeerdocent, maar hoe zeg ik dat subtiel? Hij heeft wel goede argumenten maar ik wil hem echt niet :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:00

Ik zou gewoon duidelijk aangeven dat je graag iemand anders wilt. Als hij vraagt waarom gewoon zeggen dat het niet zijn zaken zijn en en dat je liever met iemand anders samenwerkt op dit project.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:42

Emmaa_ schreef:
Ik zou gewoon duidelijk aangeven dat je graag iemand anders wilt. Als hij vraagt waarom gewoon zeggen dat het niet zijn zaken zijn en en dat je liever met iemand anders samenwerkt op dit project.

Ja dit is eigenlijk wel het beste. Ik was allemaal andere manieren aan t bedenken omdat ik t zielig vind maar het is mijn keuze dus kan ik t eigenlijk prima zo zeggen inderdaad, bedankt!

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:52

Mijn witte asperges zijn sinds zaterdag over de datum. Ze zitten in een afgesloten verpakking, heb deze nl nog niet open gemaakt. Kan ik de asperges nog eten vanavond?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:57

Confession schreef:
Mijn witte asperges zijn sinds zaterdag over de datum. Ze zitten in een afgesloten verpakking, heb deze nl nog niet open gemaakt. Kan ik de asperges nog eten vanavond?

Gebruik je zintuigen :D
Ik kijk vrijwel nooit naar hbh datum, gewoon ruiken, kijken en proeven ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:00

Hoe lang was de houdbaarheid?

Als iets weken of maanden is ben ik nooit bang voor die paar dagen meer.
Zo goed kunnen ze dat niet doseren is het meestal ook wel een tenminste houdbaar tot.

Is iets maar kort houdbaar dan durf ik dat niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:02

Met vlees en zuivel ben ik er zelf wat huiveriger voor, maar gebruik inderdaad je zintuigen. Als het er nog goed uit ziet en het ruikt nog prima zal je ze nog best kunnen eten. Hangt er een vreemd geurtje aan of zijn ze verkleurd zou ik ze persoonlijk laten, of kijken of ze na het schillen weer netjes zijn. Houdbaarsheidsdata voor groenten en fruit zijn vaak maar net hoe je het interpreteert, ze worden er alleen op gedrukt zodat het bedrijf een poot op te staan heeft en kan aantonen dat je het het best kan eten voor die datum. Betekent niet gelijk dat het daarna oneetbaar wordt.

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:03

Macs schreef:
Confession schreef:

Gebruik je zintuigen :D
Ik kijk vrijwel nooit naar hbh datum, gewoon ruiken, kijken en proeven ;)

Haha dat zou normaal gesproken werken, echter eet ik haast nooit asperges dus heb geen idee hoe ze moeten ruiken of smaken. :+

bruintje123 schreef:
Hoe lang was de houdbaarheid?

Als iets weken of maanden is ben ik nooit bang voor die paar dagen meer.
Zo goed kunnen ze dat niet doseren is het meestal ook wel een tenminste houdbaar tot.

Is iets maar kort houdbaar dan durf ik dat niet goed.

Geen idee wanneer het verpakt is, de houdbaarheidsdatum was in ieder geval 24-6-2017

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:10

khirshanta schreef:
SavannahNx schreef:

Kikken is toch juist wel protesteren / geluid maken? Je zegt tenslotte ook 'hij gaf geen kik' als "hij" zich kalm houd.
(http://vandale.nl/opzoeken?pattern=kik&lang=nn)

We zijn dus een land vol kwakende klagers :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:16

Confession schreef:

Nee, het is St. Jan geweest. Dan eet je geen witte asperges meer ;)

Even serieus: maak de verpakking open en voel, kijk en ruik. Als ze niet ingedroogd of glibberig zijn, niet gek ruiken en niet raar voelen met schillen, dan kun je ze gewoon klaarmaken.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:42

Ik heb nu zo'n waterkan waar je fruit in kan toevoegen op mn werk voor de kinderen, maar ik vraag me af, heeft iemand ervaring met bepaalde lekkere fruitjes/kruiden die een lekkere smaak toevoegen aan je water om te drinken? :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:44

xxwienekexx schreef:
Ik heb nu zo'n waterkan waar je fruit in kan toevoegen op mn werk voor de kinderen, maar ik vraag me af, heeft iemand ervaring met bepaalde lekkere fruitjes/kruiden die een lekkere smaak toevoegen aan je water om te drinken? :D

Limoen met verse munt is mijn favoriet.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:44

Jolien87 schreef:
xxwienekexx schreef:

Limoen met verse munt is mijn favoriet.

Haha da's toevallig, ik heb voor volgende week een limoen en munt besteld dus die gaan we uitproberen *\o/*

MemoriesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:45

Citroen met munt is hier een favo combi! Aardbei/framboos vind ik er ook erg lekker in, da's wat zoeter ook voor de kids.