Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lienek

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:44

Over de helft overmaken gesproken...

Ik heb originele Louboutin schoenen er op staan. Ik heb de bon er nog bij en vraag 225,- bieden vanaf 175 ingesteld. Krijg ik biedingen van 125, 100, 150,- euro.
En dan ook alleen; ik bied. Dus ik reageer lekker sarcastisch terug. Ook wel wat serieuze reacties gelukkig. Maar echte Louboutins zijn heel wat meer waard en zeker als de aankoop bon in bezit is.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:56

Met paypall kun je betalen en als het niet aankomt of stuk is, haal je je geld terug.

Maar kijk goed uit als je het gebruikt als verkopende partij, de koper kan ook zijn geld terughalen als je het wel hebt verstuurd. Mijn moeder heeft eens enorme problemen gehad en is ruim 200 euro kwijt omdat iemand in Engeland zijn geld terughaalde.

Maar verder zou ik zulke grote aankopen alleen zelf ophalen, het is toch anders om iemand te bedriegen die je adres weet, dan als het anoniem is en aan de andere kant van Nederland.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:58

Hebben jullie vorige week maandag Peter r de vries niet gezien?
Zijn aflevering ging over internet oplichting en dan vooral met die play stations dingen :(

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:09

Lienek schreef:

Ik heb originele Louboutin schoenen er op staan. Ik heb de bon er nog bij en vraag 225,- bieden vanaf 175 ingesteld. Krijg ik biedingen van 125, 100, 150,- euro.
En dan ook alleen; ik bied. Dus ik reageer lekker sarcastisch terug. Ook wel wat serieuze reacties gelukkig. Maar echte Louboutins zijn heel wat meer waard en zeker als de aankoop bon in bezit is.

Waarom 'ik reageer lekker sarcastisch terug'?? Ik snap dat echt niet, nieuw zijn de schoenen 225 zeg je, ik zou daar ook geen 175 voor betalen. Als ik zou betwijfelen of je dat er ook voor gaat krijgen, zou ik ook domweg een bod doen met een bedrag wat ik er voor zou geven. Vind je dat te laag, prima. Dan reageer je of niet, of gewoon fatsoenlijk. Het spijt me, maar in dit geval vind ik jou dus een van 'de rare mensen op marktplaat'.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:16

Lalidan schreef:
Lienek schreef:

Waarom 'ik reageer lekker sarcastisch terug'?? Ik snap dat echt niet, nieuw zijn de schoenen 225 zeg je, ik zou daar ook geen 175 voor betalen. Als ik zou betwijfelen of je dat er ook voor gaat krijgen, zou ik ook domweg een bod doen met een bedrag wat ik er voor zou geven. Vind je dat te laag, prima. Dan reageer je of niet, of gewoon fatsoenlijk. Het spijt me, maar in dit geval vind ik jou dus een van 'de rare mensen op marktplaat'.....

Als er duidelijk bieden vanaf ingesteld 175 is dan vind ik het gewoon asociaal om dan nog te gaan mailen met een lager bod. Ik reageer daar dan ook nooit op.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:18

Louboutins zijn nieuw niet 225,00... Begint vanaf zo'n 500 euro en kan oplopen tot in de 1000den... Haar vraagprijs is 225. En afhankelijk de staat en welk model is dat een fatsoenlijke vraagprijs.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:21

Maar een vraagprijs is danser onderhandelbaar. Daar zou ik ook wel 50 tipt 25 onder gaan zitten. Gemiddeld dan, ik ken dat merk niet goed.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:28

Hehe heb een zadel te kop staan.
In de titel staan dat hij nu gereserveerd is.
Beste M. Heeft in 1 week tijd al 3x dezelfde vraag gesteld.
Heb er 2 keer netjes op geantwoord. Denk dat ik het nu maar laat.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:32

Of antwoorden.. zie 2 vorige berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:34

Lalidan schreef:
Lienek schreef:

Lezen is ook een vak, Lalidan VRAAGT €225,- en heeft bieden vanaf ingesteld op €175,-. Als je even via google kijkt dan zie je dat deze merk schoenen nieuw echt niet €225,- kosten. Maar echt het dubbele of meer. Dan is het behoorlijk onbeschoft als mensen nog veel lager gaan bieden dus ik begrijp die reactie ook volledig.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:36

Wat een geld voor een paar schoenen.... poeh.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:45

Inmiddels bestaat de verkoper en de advertentie niet meer, zegt al genoeg dus :')

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:59

Maar goed dat je het niet gedaan hebt dan! Ik luister altijd naar mijn buikgevoel, heeft mij nog nooit in de steek gelaten!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:54

Mer1980 schreef:
Lezen is ook een vak, Lalidan VRAAGT €225,- en heeft bieden vanaf ingesteld op €175,-. Als je even via google kijkt dan zie je dat deze merk schoenen nieuw echt niet €225,- kosten. Maar echt het dubbele of meer. Dan is het behoorlijk onbeschoft als mensen nog veel lager gaan bieden dus ik begrijp die reactie ook volledig.

Wauw, en jij maakt nooit een fout? Ik zie dat ik inderdaad iets anders gelezen heb dat er staat, ik meende echt dat er stond dat de nieuwsprijs 225 was. Mijn fout, maar net zoals dat reageren op biedingen die je te laag vind niet sarcastisch hoeft, kan dit ook wel wat vriendelijker.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:03

Ik heb nu 2 maal via marktplaats Lowa wandelschoenen gekocht, zagen er goed uit op de foto en zodra ze hier waren in eerste instantie ook. totdat ik ze aandoe en een klein stukje mee loop, de gehele zool laat los.
Beide verkopers wisten hier niks van en hadden ze beiden een tijd niet gebruikt.
Het schijnt te zijn dat Lowa schoenen er niet tegen kunnen als ze een tijd 'stilstaan' heeft hier iemand anders ook deze ervaringen mee?

Ik vind het te toevallig dat het me met 2 paar gebeurt waardoor ik nu niet meer durf om dit opnieuw te proberen en laten maken bij de schoenmaker kost me minimaal € 70,00.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:34

Heb net twee touwhalsters (cob en full), twee western zadeldekken en een set touwteugels erop gegooid... Op marktplaats, boktmarkt én facebook... Dat moet toch uiteindelijk wel verkocht raken... Ik houd jullie op de hoogte :=

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:38

Kan heel goed gebeuren, en niet alleen bij Lowa maar ook andere merken wandelschoenen. Als rubber te lang stil staat droogt het uit en wordt het poreus en laat de zool los of gaat brokkelen. Even vragen aan de verkoper hoe lang de schoenen al niet meer gedragen zijn dus.

Zelf een verkoop gehad dus iets sneller ging dan verwacht. Had klimschoenen op MP gezet met de verwachting dat het niet zo snel zou gaan. Nog geen nieuwe schoenen gekocht dus. Binnen 10 minuten een bod ter hoogte van mijn vraagprijs. Wou ze liever niet kwijt voor ik zelf nieuwe had maar eigen domme fout dus verkocht. Volgende avond meteen gepast en opgehaald. Nu zelf nog nieuwe zoeken.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:18

Mijn vriend had zijn wandelschoenen. Ook denk een jaar niet gebruikt wij lekker een stuk wandelen ook hele zool er onder vandaan... De brokken liepen er vanaf... Dus kan idd wel kloppen :(

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:11

Ik ben een beetje laks geweest met mijn advertenties. Wel ineens iemand met interesse in mijn positiekleding. Vrijdag gemaild. Vandaag langs geweest en een en ander meegenomen. Rest even opnieuw op marktplaats en op wat fb groepen gezet. Hopelijk snel iemand daarvoor. Wil er wel vanaf. Had zo enorm veel. Nu voor een volgende ronde nog meer dan een hele verhuisdoos vol.. Oeps.

Ik heb een spijkerrijbroek waar volgens mij een vloek op rust. Steeds mensen die bieden. Je gaat akkoord: niets meer. Volgende biedt er overheen: zelfde verhaal. Daarna 2 keer serieuzee contact en toch weer radiostilte. Begint irritant te worden. Zeg dan gewoon netjes dat je een interesse meer hebt. Vind ik ook jammer maar wel zo netjes!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:17

odilia schreef:
Ik heb nu 2 maal via marktplaats Lowa wandelschoenen gekocht, zagen er goed uit op de foto en zodra ze hier waren in eerste instantie ook. totdat ik ze aandoe en een klein stukje mee loop, de gehele zool laat los.
Beide verkopers wisten hier niks van en hadden ze beiden een tijd niet gebruikt.
Het schijnt te zijn dat Lowa schoenen er niet tegen kunnen als ze een tijd 'stilstaan' heeft hier iemand anders ook deze ervaringen mee?

Ik vind het te toevallig dat het me met 2 paar gebeurt waardoor ik nu niet meer durf om dit opnieuw te proberen en laten maken bij de schoenmaker kost me minimaal € 70,00.

Wellicht ook met onderhoud te maken? Ik heb altijd Lowa's en nooit problemen gehad eigenlijk. Ik weet niet over hoe lang "stilstaan" het dan gaat?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:19

ElizeVdS schreef:
Ik heb een spijkerrijbroek waar volgens mij een vloek op rust. Steeds mensen die bieden. Je gaat akkoord: niets meer. Volgende biedt er overheen: zelfde verhaal. Daarna 2 keer serieuzee contact en toch weer radiostilte. Begint irritant te worden. Zeg dan gewoon netjes dat je een interesse meer hebt. Vind ik ook jammer maar wel zo netjes!

Welke maat? :)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 00:26

Allemaal rond maat S. Mocht je interesse hebben pb even dan stuur ik de links

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:26

Ik heb enkele malen oudere tweedehands gekochte wandel/bergschoenen, geen probleem.
Ook later zelf nieuwe schoenen, soms "staan ze langere tijd stil" maar heb dit probleem nooit gehad.

Lijkt me een erg goede smoes, bovendien als je weet dat je schoenen niet "tegen stilstaan kunnen =:) " kun je ze beter goed controleren voordat je ze verkoopt.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:09

Gisteravond de pads erop gegooid en vandaag waarschijnlijk al beide verkocht := Nu hopen dat er niks fout gaat.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:31

DBiancaL schreef:
Mijn vriend had zijn wandelschoenen. Ook denk een jaar niet gebruikt wij lekker een stuk wandelen ook hele zool er onder vandaan... De brokken liepen er vanaf... Dus kan idd wel kloppen :(

Wel eens gehad met een paar oude honkbalschoenen. Knap lastig midden in een wedstrijd _O-

Maar ik heb zelf een paar 30 (DERTIG) jaar oude Dachsteins waar de zool toch echt niet van loslaat, ook al worden ze nog maar 2x per jaar gebruikt. Wellicht houdt de stalen plaat in de zool de boel bij elkaar..... :D