Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeEenhoorn

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:27

Zijn er nog lastige dingen geweest rond utrecht dit weekend? In de jaarbeurs was een evenement!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 23:16

AmyII schreef:
Ik vind het druk in de trein vandaag.. Ik dacht: ik ga op zondag, dan kan ik lekker rustig zitten maar er zijn veel mensen.

Net bij Castricum leek er iets aan de hand te zijn maar toch weer niet ofzo. Het zal wel, nu gelukkig bij Zaandam en straks er weer uit.

Ik was vandaag voor het eerst sinds jaren weer op Alkmaar centraal, wat is dat veranderd zeg!!! :oo

Is sinds kort verbouwd zal Max 2 of 3 maanden zijn!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 23:20

Ik vond 't ook druk in de trein vandaag. En uiteraard in de stiltecoupé een dreinende koter en een bellende medepassagier. Maar andere mensen zullen zich ook wel aan mij geërgerd hebben aangezien ik een stapel dekens en een zooi prikpaaltjes bij me had.

Volgende week wil ik naar Arnhem, ik ben benieuwd naar het nieuwe station daar. Ik kan reizen via Utrecht of Ede-Wageningen, dat wordt dus geen Utrecht aangezien daar dan een evenement is en het er superdruk zal zijn, maar ook omdat via Utrecht me 5 euro meer kost per enkele reis. Vaag. Hoe weet zo'n uitcheckpaal nou waar je bent overgestapt?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 23:24

Weet de uitcheck paal ook niet! Maar de conducteur kan het zien als ie je ov- chipkaart scant geloof ik!
Nieuwe station van Arnhem is best mooi geworden! ^^

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 23:26

Maar hoe weet de uitcheckpaal dan wat bij het uitchecken mijn saldo moet worden?

Oh, wacht eens even... stuk tot aan Ede-Wageningen is geloof ik met Connexxion. Wie weet is dat 't gewoon wel :)*

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 23:32

Koper schreef:
Maar hoe weet de uitcheckpaal dan wat bij het uitchecken mijn saldo moet worden?

Oh, wacht eens even... stuk tot aan Ede-Wageningen is geloof ik met Connexxion. Wie weet is dat 't gewoon wel :)*

Via Utrecht is alleen NS en via Ede-Wageningen is er ook de valleilijn naar Amersfoort inderdaad :) Grappig want dan betaal je wel weer opnieuw opstaptarief, maar ondanks dat is het dus goedkoper?

Vond het inderdaad vandaag in de trein ook wel drukker dan elke andere zondag avond moet ik zeggen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 23:35

Ja, blijkbaar scheelt 't zomaar een euro of 5. En je kan dan op het perron ook overstappen. Dus inchecken bij Connexxion, in Ede-Wageningen uitchecken, dan inchecken bij NS (is gewoon een overstap) en dan in Arnhem weer uitchecken.

Valleilijn... mooie naam. Ik noem 't nog steeds kippenlijn.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 23:38

Ja, me2! En velen met ons!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 23:48

Dronken mensen in de trein. Echt...naast lawaai vond een iemand het ook nodig om in het gangpad te gaan pissen. -O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 23:49

Tuurlijk. Éénmei.

O nee, dat was met éénapril.

Je maakt geen grapje?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 23:51

Was het maar een grapje :') spugen, pissen... meneer had al moeite met blijven staan en vervolgens laat hij alles lekker lopen. :r

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 00:01

Over 20 jaar vind je 't vast hilarisch. Maar wat moet dat een stomme vertoning geweest zijn. En hij weet er morgen zelf waarschijnlijk niks meer van :') Wat helaas niet van de omstanders gezegd zal kunnen worden.

Ah toe, vertel me dat iemand 't getweet heeft :')

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 00:03

ieeee gatsie.

nieuwe station arnhem is best mooi (en er is een starbucksssss :') ) maar vind t nogsteeds een onoverzichtelijk onhandig zooitje daar. de nieuwe draaideuren vinden mij niet aardig. ik zit steeds vast tussen die deuren, tot op groot plezier van medemensen op t station.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 00:13

Koper schreef:
Over 20 jaar vind je 't vast hilarisch. Maar wat moet dat een stomme vertoning geweest zijn. En hij weet er morgen zelf waarschijnlijk niks meer van :') Wat helaas niet van de omstanders gezegd zal kunnen worden.

Ah toe, vertel me dat iemand 't getweet heeft :')

Hahaha niet voor zover ik weet. Nee hij was wel zo ver heen dat hij dit morgen niet meer weet. Overigens stond zijn vriend die nuchter of licht aangeschoten gewoon toe te kijken. Omstanders hebben hem gepusht om die vent de weg te wijzen naar het toilet. Lekkere vriend ben je dan.

Draaideuren? Op een station? Geen beeld bij op het moment :P

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 00:17

van die draaideuren die ze in t ziekenhuis ook hebben.. met tussenschotten. ikea heeft ook zulke deuren. die draaien rond en als je stil staat dan lopen die deuren vast.

die heb je dus ook op het station in armhem, maar dan ontzettend smal.. heb al 3 keer vast gezeten.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:51

Je weet dat er tussen die draaideuren ook gewone deuren zitten waar je gewoon doorheen kan/mag? :+
(bijv. met grote bagage, kinderwagens, honden, onhandige mensen, etc. :') )
its_daantjee schreef:
van die draaideuren die ze in t ziekenhuis ook hebben.. met tussenschotten. ikea heeft ook zulke deuren. die draaien rond en als je stil staat dan lopen die deuren vast.

die heb je dus ook op het station in armhem, maar dan ontzettend smal.. heb al 3 keer vast gezeten.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:31

nu wel :+ :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:49

Tjongejonge... het traject wat ik deze week reis heeft ineens allerlei raars. Eergisteren een kapotte trein die er úren gestaan heeft en vandaag, een paar honderd meter verder, een aanrijding. Op de overgang bij het station. De witte schermen stonden er al toen ik met de trein naar huis wilde.

En later toen ik een lift had geregeld naar een station waar nog treinen reden allemaal dronken Giro-fans in de trein. Jeujjjj.

Ik zie er tegenop om morgen dat traject weer te reizen :')
Laatst bijgewerkt door Koper op 06-05-16 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:52

Mijn tante belde net. Er was weer een aanrijding tussen Apeldoorn en Deventer en ze zaten in die trein. Mijn tante zag ledematen vliegen :oo

Edit: er zit een diep architectonisch verhaal achter station arnhem :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:59

Ik zat vandeweek in de bus naar huis en toen moest de chauffeur afgelost worden, staan we op het station is de vervanger helemaal nergens te bekennen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 23:06

eclair98 schreef:
Mijn tante belde net. Er was weer een aanrijding tussen Apeldoorn en Deventer en ze zaten in die trein. Mijn tante zag ledematen vliegen :oo

Edit: er zit een diep architectonisch verhaal achter station arnhem :')

Klopt. Wat verschrikkelijk voor je tante.

Ik heb niet gevraagd of het een ongeluk of een springer was. Ik wil dat niet weten. Alles was in elk geval afgezet door de politie. Ik vind het zo erg dat er ook nog kinderen daar op pad waren.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 23:08

Mijn tante is een beetje van de leg.... Mijn neefje en nichtje hebben gelukkig niks gezien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 23:10

Vreselijk als je dat meemaakt

Vandaag een herinnering op FB , kennen jullie de Frysker ? Klein busje van connexxion toendertijd , geen vering en de stoelen waren knetterhard .Het tochte als je over de snelweg ging en een brede chauffeur kon amper achter het stuur :') . Zo blij dat die verleden tijd zijn

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 00:30

O god die Fryskers, vreselijke dingen waren dat.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 05:47

Oh... ik kom er net achter dat donderdag die trein niet kapot was maar dat dat ook een aanrijding was. Twee aanrijdingen in 2 dagen tijd. Zo dicht bij elkaar. De aanrijding van donderdagochtend was op het tijdstip dat ik daar per trein vanuit de andere kant aankwam. De treinen komen elkaar bij het station tegen.

Vanaf het perron waar degene donderdag gesprongen is kun je mijn paardjes zien. Als de trein bij het station aan komt rijden kijk ik altijd even uit het raam hoe ze er in de wei bij staan. En ongeveer een minuut later is daar dus iemand van het perron voor de trein de andere kant op gesprongen.

Ik ben zo blij dat ik niks gezien, gehoord of geroken heb.