tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:24

Kan je ex er nog wel veel meer pijn en verdriet voor voelen dan jij :) Jij bent immers degene die de keus heeft gemaakt; niet hij. Dus dat betekend ook dat jij er heel anders tegen aan zal kijken dan hij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:31

_Bitje_ schreef:
Gisteren kwam de druppel. We zijn al 5 keer ergens heen geweest (tripjes) en de zomervakantie komt er weer aan. Tot nu toe heb ik al die 5 tripjes geregeld, uitgezocht en tijd in gestoken, hier ben ik ook vaak boos om geweest, want ik krijg niet echt het gevoel dat hem dit boeit en hij verwacht ook deze keer dat ik letterlijk alles regel en uitzoek, terwijl ik dit juist zie als iets wat we samen kunnen ondernemen. Iedere keer weer beloofd hij me de volgende keer ook stappen te ondernemen, maar het gebeurd niet, zelfs niet met kleine suggesties. Een auto meevragen vergeet hij zelfs. Daarnaast houd hij zich alleen maar bezig met een stom verslavend spelletje op zijn telefoon waar zelfs zijn ouders iedere dag om zeuren en onderneemt hij letterlijk nergens ergens voor stappen. Hij wil niet leren koken, een oven kan hij vandaag de dag nog niet aanzetten, ik ben er gewoon klaar mee, het is niet mijn zoon.

Ontzettend herkenbaar dit.. Dit was bij ons ook precies het punt.. Mijn man weet en regelt niets, vraagt alles.. Ik voelde me idd ook vaak een moeder..

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:37

Ik had gehoopt om mij hier nooit te hoeven melden.
Helaas heeft het lot anders bepaald.

Eigenlijk zette hij twee maanden geleden al een punt achter onze relatie. We waren 8 maanden samen, het was een korte maar zeer intense relatie waarin er heel veel gebeurt is in hele korte tijd.

Ik was erg depressief, hier kon hij niet mee omgaan, dit trok hij niet.
Toen hij het uitmaakte is bij mij het emmertje overgelopen, ik bereikte mijn breekpunt en ik zag het allemaal niet meer zitten. Op dit moment werd de crisisdienst ingeschakeld en sindsdien heb ik (gelukkig) therapie. Mijn ex en ik hebben toen een maand geen contact gehad en hebben dit vorige maand langzaam weer opgepakt.

We hadden het weer ontzettend fijn samen, hij zei dat hij me gemist had, dat hij van me houdt.
De afgelopen maand hebben we gedatet, weer bij elkaar geslapen, bij zijn ouders thuis geweest, ik voelde me stukken beter nu ik therapie had, het was fijn, als vanouds.

Gisteravond nam hij me mee uit eten en hebben we daarna bij hem geslapen. Vanmorgen was het nog erg fijn en gezellig, hebben we samen geluncht en samen boodschappen gedaan. Tot hij me thuis bracht. Toen vertelde hij me dat het gevoel van zijn kant niet terugkomt, dat hij heel graag wilt maar dat het er niet is. Dat het er echt niet meer in zit.

Ik voel me gebruikt, maar vooral voor een tweede keer gedumpt. Hij gaf mij het idee dat het weer zou werken, dat het weer goed kwam. Ik wou vandaag aan hem vragen om het weer een kans te geven, omdat ik dacht dat dat erin zat. God, wat was ik blind.

Ik kan alleen maar huilen, ik voel nog zo veel voor hem, ik zou de wereld voor hem dragen.
Waarom kan ik niet voor hem zijn wat hij voor mij is, waarom?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:55

@Colien, sterke meid! Dat jij de stap hebt gezet maakt het inderdaad niet minder moeilijk. Hier een beetje hetzelfde aan de hand..
@Bitje als iemand niet wil veranderen zal het inderdaad niet gebeuren, dan mag je er nog zoveel tijd en moeite in steken, dat dringt gewoon niet door tot zulke mensen..
@PureSG jeetje wat een verhaal.. Sterkte meid :(:)

Hier ben ik gisteren na een avondje stappen met vrienden met een klotegevoel thuis gekomen. Het was een ontzettend gezellige avond, tot ik dan een aantal vrienden van mijn ex tegenkwam. Gelukkig stonden ze wel heel neutraal tegenover de situatie en waren ze heel begripvol, toen ik hun vertelde over ons laatste gesprek waren ze ook erg verbaasd dat hij zo reageerde en dat dat niets voor hem is. En dan krijg je natuurlijk ook zulke reacties van "oh wat jammer, jullie waren zooo'n leuk koppel". Het was me een beetje te confronterend en heb hier nog de hele nacht over liggen piekeren. Nu is dat gevoel wel terug geminderd, maar blijft klote.
Een van mijn beste vriendinnen was hem gisteren ook tegengekomen en hij deed ontzettend afstandelijk tegen haar, terwijl hun altijd goed hebben kunnen opschieten met elkaar..
Achja, ik geniet nu wel van mijn nieuwe vrijheden, maar ben nog niet toe aan nieuwe mensen in mijn leven.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:43

Wat vervelend snollygoster. Lijkt me erg lastig als je die dan nog tegen komt.

Gisteren na een week complete stilte kreeg ik weer een appje van mijn ex. Samen goed gepraat en gaan kijken of we de vriendschap kunnen behouden, we zijn er uiteraard van bewust dat dat misschien lastig word zeker als een van de twee misschien weer een relatie gaat krijgen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:32

Snollygoster: Horen dat je een geweldig koppel was met je ex wil je natuurlijk nooit horen...had ik zelf ook erg confronterend gevonden. Je moet inderdaad nu maar de voordelen van je vrijheden inzien en lekker genieten :(:)

colien: Wat vind je er van dat je ex toch weer contact met je opnam? Wat fijn in ieder geval dat jullie goed hebben kunnen praten en dat jullie een vriendschap gaan proberen, al lijkt me dat erg lastig!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:33

Ik heb mijn relatie momenteel maar op een laag pitje gezet. Dit hele weekend heb ik hem gevraagd om rust, even geen contact zodat we beide kunnen nadenken over wat er allemaal is gebeurd in onze relatie. Maandag gaan we praten en als hij mij overtuigd nu echt aan de gang te gaan met zichzelf, gaan we opnieuw beginnen met daten. Heel rustig aan...

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 13:00

_Bitje_ schreef:
Ik heb mijn relatie momenteel maar op een laag pitje gezet. Dit hele weekend heb ik hem gevraagd om rust, even geen contact zodat we beide kunnen nadenken over wat er allemaal is gebeurd in onze relatie. Maandag gaan we praten en als hij mij overtuigd nu echt aan de gang te gaan met zichzelf, gaan we opnieuw beginnen met daten. Heel rustig aan...

Denk je niet dat hij te makkelijk gaat zeggen dat hij toch weer aan de gang gaat met zichzelf? Is namelijk heel makkelijk gezegd.

Ik vond het fijn dat hij contact met me opnam. We hadden een week stilte gehad en hij had flink boos het contact verbroken, erg lastig maar ik begreep het wel. Ik miste mijn beste maatje gewoon de afgelopen dagen, waar ik alles tegen kon vertellen en lekker gek mee doen. Hij miste hetzelfde. We hebben gelijk ook weer vertelt wat we de afgelopen dagen hebben meegemaakt enzo. Voelt heel vertrouwt, hij vraagt ook weer of ik langs kom maar dat heb ik nog even uitgesteld. Eerst zo het contact soepel laten verlopen en de verwachtingen opzij kunnen zetten. Daarna zien we wel verder.
Hij heeft me vannacht ook nog een mega lang whatsappberichtje gestuurd met dat hij heel blij is dat het contact weer goed is omdat hij zijn beste vriendinnetje miste en gewoon de vertrouwde band. Hoop dat we dit fijne contact stand kunnen laten houden.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:45

Ik vraag me af... Zijn hier succes verhalen over vrienden blijven met je ex?
Mijn ex wou ook vrienden blijven maar dat heb ik niet gedaan. Eerst mijn hart in duizend stukjes breken en dan nog durven te vragen voor vrienden te blijven. Hij werd ook nog eens kwaad toen ik nee zei :=

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:50

Ik breek even in als het goed is

Neverland schreef:
Mijn ex wou ook vrienden blijven maar dat heb ik niet gedaan. Eerst mijn hart in duizend stukjes breken en dan nog durven te vragen voor vrienden te blijven. Hij werd ook nog eens kwaad toen ik nee zei :=

Ik ben nog vrienden met mijn ex.
Hele goede vrienden zelfs, hij was 3 jaar terug ook nog mijn getuigen op mijn bruiloft en we komen nog steeds bij elkaar over de vloer.
Mijn man wordt ook geaccepteerd en hebben het altijd gezellig :)

Met deze ex is het uit gegaan omdat we achteraf andere behoefte hadden en de afstand niet haalbaar was toen helaas.
Zelfs nu 8 jaar later vind ik het soms nog wel moeilijk, Hoe hij toen het uit gemaakt heeft.

Gelukkig kan ik hem gewoon bellen en dan spreken we er over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:52

Neverland schreef:

Ik ben hier een stille meelezer, weet nooit zo goed wat ik moet zeggen omdat de verhalen in veel gevallen erg herkenbaar voelen, maar misschien is dit een goede inhaker. Ik heb het geprobeerd met mijn laatste vriend, heel kort. Door omstandigheden bij hem thuis had ik het idee dat de relatie misschien wel over was, maar dat ik hem niet zomaar kon laten vallen. Voor mijn gevoel zijn we vriendschappelijk uit elkaar gegaan (werkte gewoon voor geen meter) en konden we ook echt wel vrienden zijn, maar hij vond het toch te moeilijk. Uiteindelijk zijn er geen hard feelings geweest maar echt vrienden zijn zat er niet in. Paar weken geleden hoorde ik slecht nieuws van zijn thuisfront (via via) en heb ik geprobeerd contact met hem te zoeken, maar hij wilt niks meer met me te maken hebben.

Ik denk dat het had gewerkt als hij er hetzelfde in had gestaan als ik, maar aan de andere kant denk ik dat er altijd 1 iemand is bij zo'n breakup die er geen behoefte aan heeft en dat misschien niet durft te zeggen.

Mijn eerste echte vriend spreek ik zo nu en dan nog, altijd wel heel positief en we proberen altijd plannen te maken voor een drankje, maar het komt er nooit van. Het lijkt me leuk om bij te praten met hem, maar heb ook niet echt de dringende behoefte als het ware.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:00

Ik denk dat het sowieso alleen kan wanneer er geen leugens en bedrog in het spel zijn. Ik wil ook geen vrienden die niet eerlijk tegen me zijn.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:58

Neverland schreef:

Ik heb weer terug contact met mijn ex op een fijne manier maar (helaas) ook op een manier van 'wat heb ik ooit voor stomme keus gemaakt'
Ik ben midden in de nacht gedumpt na een onwijs leuk dagje efteling. Na een jaar geen contact te hebben gehad heb ik de stoute schoenen aangetrokken en werden mijn gevoelens en gedachten wel bevestigd.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:02

Ik ben nog wel goed bevriend met m'n ex. Erg blij om aangezien we ook een dochter van 6 hebben samen. Wij zijn na 8 jaar uit elkaar gegaan omdat het toch niet werkte, stonden hier beide achter, dus is ook totaal geen ruzie oid in het spel geweest :)

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:05

Neverland schreef:

Ik wou zelf vrienden blijven, hij toen het uitging ook maar heb niks meer gehoord sinds het uit is (het is sinds 5 feb uit) het kwetst me wel en doet me wel pijn dat die niks meer stuurd en me blokkeert en negeert

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:30

Colien schreef:
_Bitje_ schreef:

Denk je niet dat hij te makkelijk gaat zeggen dat hij toch weer aan de gang gaat met zichzelf? Is namelijk heel makkelijk gezegd.

Ik vond het fijn dat hij contact met me opnam. We hadden een week stilte gehad en hij had flink boos het contact verbroken, erg lastig maar ik begreep het wel. Ik miste mijn beste maatje gewoon de afgelopen dagen, waar ik alles tegen kon vertellen en lekker gek mee doen. Hij miste hetzelfde. We hebben gelijk ook weer vertelt wat we de afgelopen dagen hebben meegemaakt enzo. Voelt heel vertrouwt, hij vraagt ook weer of ik langs kom maar dat heb ik nog even uitgesteld. Eerst zo het contact soepel laten verlopen en de verwachtingen opzij kunnen zetten. Daarna zien we wel verder.
Hij heeft me vannacht ook nog een mega lang whatsappberichtje gestuurd met dat hij heel blij is dat het contact weer goed is omdat hij zijn beste vriendinnetje miste en gewoon de vertrouwde band. Hoop dat we dit fijne contact stand kunnen laten houden.

Ik hoop van niet, maar ben inderdaad bang dat het weer tegen gaat vallen...

Ahw dat is wel lief zeg! Hopelijk vinden jullie een goede manier om vrienden te kunnen worden :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:32

Robijntjah schreef:
Ik denk dat het sowieso alleen kan wanneer er geen leugens en bedrog in het spel zijn. Ik wil ook geen vrienden die niet eerlijk tegen me zijn.

Precies de reden waarom ik nooit meer een normaal gesprek met mijn ex kan hebben :Y)
Opgeruimd staat netjes haha, in mijn geval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:45

Nou dat dus. Laat m maar lekker tegen anderen liegen.

Merk nu al dat ik weer helemaal mijn eigenwijze zelf aan het worden ben. Zit beter in mijn vel dan ooit!

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:04

Bij ons was er absoluut geen sprake van leugens of bedrog gelukkig :) We haten elkaar ook echt niet, gunnen elkaar het beste al dan niet met elkaar. :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:07

Pff... ik heb het gevoel dat ik mijn huidige relatie echt moet beëindigen...Ondanks dat alles in mijn lichaam al een tijdje zegt dat het niet helemaal goed voelt, voelt het toch onwerkelijk en pijnlijk..

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:13

Pff vervelend, dat heb ik ook een enorme lange tijd gehad. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en dat heeft echt opgelucht. Ik denk dat het altijd pijnlijk blijft om een relatie te beëindigen, je hebt niet voor niks eerder besloten om je leven met diegene te willen delen, altijd lastig om dan toch te moeten bijstellen.
Sterkte met je keuze.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:24

Ja.. ik vraag me nu ook gewoon af wanneer is het klaar? Wanneer is het eerlijk naar de ander toe om er een punt achter te zetten? Wanneer verdiend iemand nog een tweede poging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:26

Als je zo veel twijfels hebt dan zou je zeggen dat het misschien wel gewoon over is :o Je kan het dan wel blijven proberen, hem hoop blijven geven en jezelf maar blijven aanpraten dat het wel goed komt, maar als ik het zo hoor gaat dat niet gebeuren. Misschien hard hoor, maar je kan iemand niet veranderen en moet dat ook niet willen. Natuurlijk zijn er kleine dingetjes die je kan aanpassen in de vorm van een compromis, maar zijn karakter gaat uiteindelijk niet veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:36

Ik ga met bovenstaande mee.

Ach uiteindelijk hebben al die leugens het wel makkelijker voor me gemaakt. De eerste maand heb ik me daar in mee laten slepen maar toen ook met eigen ogen gezien hoe ie met de volgende gewoon weer exact hetzelfde deed. En ik moest mijn mond d'r over houden anders stond meneer met lege handen :') die opmerking was voor mij het keerpunt. Met zo iemand wil ik helemaal niet zijn en heb ik ook niet verdiend.

Ik ben hierdoor wel heel anders naar mensen gaan kijken in positieve zin dus daar ben ik echt blij mee.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:38

Ooh bah Robijntjah! Waren het dan kleine leugentjes om bestwil of echt grote leugens? Als je zelfs je mond moest houden bij volgende "slachtoffers"... Bah. Waarom is het zo lastig voor sommige mensen om eerlijk te zijn?