Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:05

:? :x

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:37

Nou breekt toch mijn klomp. :x

Vandaag wilde iemand een tuinsetje komen ophalen voor 30,- en die zou tussen 14:30 en 15:30 komen.
Ik had niemand gezien. Zelfs nog een keer voor het raam staan wachten, maar om 16:00 nog steeds niemand.
Afijn, dan niet...

Kijk ik op mijn mail, kreeg ik een boze mail dat we niet thuis waren en dat ik geld ben mis gelopen en dat dat mijn eigen dikke schuld was. :?

Ik heb vriendelijk terug gestuurd dat ik het jammer vond dat ze niet even de moeite heeft genomen om op de bel te drukken. Dat wij met 5 mensen thuis waren vandaag en dat het dus niet mogelijk was dat we haar niet gehoord hebben.
De honden liepen los en die hebben ook niet geblaft en ze kon gewoon zien dat we wel thuis waren aangezien er 3 auto's stonden. :+
Wij wonen op een boerderij dus het is hier in de achterhoek heel normaal om even "Volk!" te schreeuwen door de deur. Maar ik heb zo'n vermoeden dat ze het hele huis niet aangeraakt hebben, ook de deurbel niet.

Jammer! Maar helemaal jammer om zo'n boze mail te krijgen.
We hebben elkaar gewoon mis gelopen vrees ik.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:41

Vandaag wilde iemand hier wat op komen halen ik had al aangegeven 's middags pas thuis te zijn. Krijg ik terug of ze om 12:30 kan komen uhh nee dat kan niet ben niet thuis. Ja of er dan niet even iemand anders thuis was mijn ouder of vriend uhhh pardon?? Dus ik zeg nee dat zijn ze niet eind van de middag kan je komen. Krijg ik weer terug net schreef je nog middag. Nou weet je laat maar dacht ik toen.....laat een koper mijn dag niet indelen 8)7

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:09

Hallo, mag ik mij hier ook melden? Ik kijk bijna dagelijks op de bm en op mp maar heb zelf niet echt vaak dingen te koop staan. Maar kom wel vaak hele rare advertentie's tegen :+ .
Van verkopers die nooit meer van zich laten horen maar wel je pb lezen, of advertenties waar alleen instaat: dekje, tot opgelicht worden.
Heb nog nooit gehad dat niemand op kwam dagen *klopt af*

Net nog op de BM, zie ik een advertentie voor een paard waar wel hele mooie foto's gebruikt worden. Even google-image search, en hoppa foto's zijn afkomstig van bokt van verschillende bokkers....

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:36

Bamii schreef:
Hallo, mag ik mij hier ook melden? Ik kijk bijna dagelijks op de bm en op mp maar heb zelf niet echt vaak dingen te koop staan. Maar kom wel vaak hele rare advertentie's tegen :+ .
Van verkopers die nooit meer van zich laten horen maar wel je pb lezen, of advertenties waar alleen instaat: dekje, tot opgelicht worden.
Heb nog nooit gehad dat niemand op kwam dagen *klopt af*

Net nog op de BM, zie ik een advertentie voor een paard waar wel hele mooie foto's gebruikt worden. Even google-image search, en hoppa foto's zijn afkomstig van bokt van verschillende bokkers....

Denk dat wij dezelfde advertentie hebben gezien

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:45

Ik kom hier even binnenvallen als jullie dat niet erg vinden...

Maar hebben jullie misschien ervaring met mensen die geld verzenden via de post? Ik vind het zelf een beetje raar namelijk...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:51

Sja. Ik vind het ook raar en onverstandig.
Maar als men het wil. Waarom niet.
Zo heb ik deze week ook geld ontvangen.

Wel duidelijk gezegd dat dit op eigen risico is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:52

Zou dat niet accepteren Rianne, tenzij geheel op eigen risico :n
Het is inderdaad raar en totaal niet van deze tijd, er is altijd wel iemand in de kennissenkring of familie die kan internetbankieren, mocht de koper dat zelf om wat voor reden dan ook niet kunnen ...

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:56

zou wel kunnen maar dan wel met 1 of 2 normale papiertjes eromheen zodat je er niet doorheen kan kijken. je hoort wel eens dat het geld eruit gehaald is en dat mensen dan alleen het kaartje nog maar hebben

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:00

De koper heeft ook geen enkel bewijs dat hij of zij betaald heeft, dus ik vind het ook voor de koper niet verstandig :n

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:19

Ik heb het 2x aan de hand gehad, maar blij was ik er niet mee... Want inderdaad als het niet aan komt en koper zegt het wel verzonden te hebben...
Maar bij ons is het 2x goed gegaan :)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:20

Zou het wel tricky vinden idd

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:30

*zucht*
Weer een bod voor een item wat niet door de brievenbus past. 5 euro :') Dan verlies ik dus al op de verzendkosten en dan geef ik hem gratis weg.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:57

Maar is dat wel bieden inclusief?? Komen daar niet de verzendkosten nog bovenop?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:16

Ik vind dat soms ook lastig hoor. Zie je een halster wat je goed kan gebruiken, maar is gewoon niet meer waard dan 3/4/5 euro. En dan komen de verzenkosten er nog bij op waardoor je aan 12,- zit. Kun je beter een nieuwe kopen.
Maar dat is nou eenmaal zo met internet verkoop.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:24

inderdaad. daarom zoek ik vaak ook een beetje in de buurt zodat ik het gewoon kan ophalen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:28

Kreeg vandaag een bod van 2 euro op mijn nog zo goed als nieuw zijnde HV Polo trui. Hoe komen ze erop :')

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:30

2 euro? _O-

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:33

Ik ga morgen een creatieve voerbak voor katten ophalen voor 7 euro. Ben benieuwd! :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:44

Ik heb het bod ook direct verwijderd. Heb daarna wel serieuze biedingen gehad. Maar ze mogen nog wel even doorgaan.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:00

poeehh, ben even 1 dag niet op bokt geweest en kan meteen 7 pagina's door gaan lezen :')

En nee ben geen enge mensenhandelaar _O- , alleen was die vrouw die ze kwam ophalen wel heel vreemd := .

Als goed is heb ik eindelijk een potentiele koper voor al mn paardenspullen
Hoop echt dat het op een koop overgaat, dan ben ik meteen van al mijn spullen af! +:)+

Wel hebben we vandaag een nieuwe puppie gekocht, goede ervaring, en echt een schatje.
Prijs was eerlijk gezegd 'om niet te geloven' maar hij was ingeent, gechipt, en had een paspoort, alles nog even na gekeken en alles was helemaal in orde!

Dus ik ben weer helemaaaal blij! :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:23

ik heb normaal gezien een goede ervaring met ene bokker :D mevrouw die een bieding gisterenavond had geplaatst op mijn peesjes vroeg me net hoeveel het dan in totaal is met verzending. (ik moet vanuit Belgiê verzenden). hopelijk knapt hij niet af op de dure verzendkosten, die zijn namelijk hoger dan de peesjes zelf :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:32

Wat betreft geld over de post.
Heb jarenlang gewoon over de post geld naar Engeland gestuurd voor bestelde zaadjes bij Chiltern Seeds
Altijd goed gegaan nooit problemen gehad :j

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:56

Ik meld me ook :D We gaan verhuizen dus we zijn druk spullen aan het verkopen wat op zolder staat. ik heb van schleich een special te koop staan voor 25 euro exclusief verzendkosten. Krijg ik een bod van 18 euro inclusief verzendkosten met een antwoord van: ja ik ben niet zo rijk. Heeft mijn vader terug geantwoord nee wij ook niet daarom verkopen wij hem ook :')

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:05

monbyou schreef:
Ik meld me ook :D We gaan verhuizen dus we zijn druk spullen aan het verkopen wat op zolder staat. ik heb van schleich een special te koop staan voor 25 euro exclusief verzendkosten. Krijg ik een bod van 18 euro inclusief verzendkosten met een antwoord van: ja ik ben niet zo rijk. Heeft mijn vader terug geantwoord nee wij ook niet daarom verkopen wij hem ook :')

hahaha die reactie van ik leuk :')