Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

MarvanTom schreef:Wie heeft er geroepen dat de aarde opwarmt, maar dat wij hier al sinds november 2012 in de permafrost zitten?![]()
Da's bijna 5 maanden ellendige vorst, sneeuw, ijzel en ijs nu!
Edit: overdrijven is ook een vak, maar het blijft maar koud...

Madeira_ schreef:Anne_GTI schreef:maak ik ook even misbruik van de gelegenheid om Madeira wat te vragen; Hoe weet jij waar je bent in de bak als je aan het rijden bent? Moet er dan altijd iemand bij zijn om je niet te laten botsen of hoe los je dat op?
Vertrouwen in je paard hebben (paard botst echt niet zomaar tegen iets aan) + duidelijke regels maken in de bak en gebruik maken van mijn oren. Ik heb bijvoorbeeld bij ons op stal altijd voorrang, maakt niet uit welke hand ik rij. Als het wat drukker is in de bak heb ik soms hulp nodig, want ik raak dan soms mijn oriëntatie een beetje kwijt (ik hoor dan niet zo goed waar ik ben ook) maar dan word ik wel gestuurd door bijvoorbeeld mijn instructrice.
MarvanTom schreef:Wie heeft er geroepen dat de aarde opwarmt, maar dat wij hier al sinds november 2012 in de permafrost zitten?![]()
Lavien schreef:Is het voor een goede muzikant leuker om zelf muziek te maken of om een goed muziekstuk te horen?
Maar ik reageer wel. 
Citaat:Zelf mondharmonica spelen is een hogere bezigheid dan luisteren naar Bach.

musiqolog schreef:MarvanTom schreef:Wie heeft er geroepen dat de aarde opwarmt, maar dat wij hier al sinds november 2012 in de permafrost zitten?![]()
Kijk naar de statistieken. De afgelopen 25 jaar is, ook in Nederland, het ene na het andere warmterecord gesneuveld. Nooit sneuvelt er een absoluut kourecord: als het in 50 jaar zo koud niet is geweest, vinden ze het al de moeite waard om te vermelden.
En bovendien: waar blijft het Noordpoolijs? Waarom smelt de permafrost in Siberië? Hoe verklaar je dat als er zogenaamd geen broeikaseffect is?
musiqolog schreef:MarvanTom schreef:Wie heeft er geroepen dat de aarde opwarmt, maar dat wij hier al sinds november 2012 in de permafrost zitten?![]()
Kijk naar de statistieken. De afgelopen 25 jaar is, ook in Nederland, het ene na het andere warmterecord gesneuveld. Nooit sneuvelt er een absoluut kourecord: als het in 50 jaar zo koud niet is geweest, vinden ze het al de moeite waard om te vermelden.
En bovendien: waar blijft het Noordpoolijs? Waarom smelt de permafrost in Siberië? Hoe verklaar je dat als er zogenaamd geen broeikaseffect is?
DaisyDarling schreef:Klijntje schreef:Waarom staat er altijd tomatenketchup op de verpakking, terwijl tomatenketchup volgens mij toch echt de enige soort ketchup is?
Waarom kunnen wij mensen wel bijv bleekselderij eten, maar geen gras?
Kunnen wij geen gras eten?![]()
Waarom niet?
miss_lizje schreef:DaisyDarling schreef:Kunnen wij geen gras eten?![]()
Waarom niet?
Ons verteringsstelsel kan de cellulose amper kapot krijgen, waardoor we de voedingsstoffen er niet uit kunnen halen.
Door groenten etc. te koken maak je deze cellulose wanden kapot, waardoor het wel vertreerd kan worden.
)miss_lizje schreef:Daarnaast word er een grote fout gemaakt betreft broeikaseffect.
Er is altijd al een broeikaseffect geweest, als die er namelijk niet zou zijn, zouden wij hier niet kunnen leven. Het versterkte broeikaseffect is wat voor de veranderingen zorgt.
Klijntje schreef:Waarom staat er altijd tomatenketchup op de verpakking, terwijl tomatenketchup volgens mij toch echt de enige soort ketchup is?