Die brief en fotos van David hebben er 12 dagen over gedaan om hier te komen
Vind het nog steeds heel leuk geniet er echt van ! Hij schrijft ook hele lieve dingen voor de nieuwsgierige spiek maar even in mn profiel
shilady
Geplaatst: 04-05-13 16:46
Meiden hoe gaat het nou met jullie en de gevangene het valt allemaal een beetje stil
Ik heb nog steeds best intensief contact de Hollander komt natuurlijk in juli terug naar Nederland en dat vind ik heel fijn voor hem want dat is veel handiger ivm bezoeken van familie en vrienden want tja niet iedereen heeft geld om heen en weer naar noorwegen te vliegen....... Ik ben ook welkom om langs te komen als hij eenmaal in Nederland is zei die ik heb ja gezegt ben wel benieuwd
De amerikaan komt natuurlijk vervroegt vrij en zelfs 9 maanden eerder dan zn vroegste release datum dus hij heeft echt mazzel... ik heb wat rekenen gedaan en volgesmij komt hij in februarie volgend jaar vrij... Ik ontvang zoieso elke dag 3 of 4 mailtjes en heel afentoe stuurt hij fotoos hij stuurt mij niet echt handgeschreven brieven of kaarten omdat hij niet zoveel geld heeft voor postzegels en natuurlijk liefst die postzegels voor familie gebruikt... Dat begrijp ik dan wel
Ik probeer deze zomer naar amerika te gaan om hem is een keer te bezoeken
Ik heb toevallig ook een tante die ook met 2 amerikanen schrijft en zij zei tegen me dat ik parfum op de mail moet spuiten dat vinden die van haar helemaal geweldig.... Ik heb het dus ook gedaan naar david benieuwt wat hij ervan zal zeggen...
Jullie ook iets met parfum gedaan??
Mavelle
Geplaatst: 04-05-13 19:23
Ik leef nog. Heb het alleen een beetje druk. Heb (een tijdje terug alweer) een lijstje van isegrim gekregen met DR gevangenen, ben er nog steeds niet over uit wie ik zou willen schrijven,
Hier ook druk met werk enz. Ik wacht nog op brief van Tony
Mavelle
Geplaatst: 04-05-13 22:13
Huh, dit is wel heel toevallig! Post ik net vanmiddag dat ik een 'nieuwe' DRprisoner ga kiezen, kijk ik net in de brievenbus en ligt er een brief van de DRgevangene die ik in januari al geschreven had! Snel even lezen!
Isegrim
Geplaatst: 04-05-13 22:15
Mavelle schreef:
Huh, dit is wel heel toevallig! Post ik net vanmiddag dat ik een 'nieuwe' DRprisoner ga kiezen, kijk ik net in de brievenbus en ligt er een brief van de DRgevangene die ik in januari al geschreven had! Snel even lezen!
Dat heeft dan wel heel lang geduurt voor je antwoord terug kreeg mavelle
Mavelle
Geplaatst: 04-05-13 23:40
Geen postzegels Wel een hele leuke brief! Hij kan een beetje Nederlands, dus dat is wel grappig "If you feel I'm being too nosy or too personal, feel free to tell me Rosendo, hou je mond! Or Rosendo bek dicht!" Haha! En hij speelt de meest onbekende nerdspellen op zijn cel, maar laat het nou net spellen zijn die mijn vriend ook speelt, dus dat is wel grappig. Anyway, ben maar aan een brief terug begonnen. Hij is heel erg geinteresseerd in Europa/Nederland/Duitsland/WOII, dus ik kan hem mooi even vertellen over ons nieuwe koningspaar en bevrijdingsdag. Zal ook even wat fotootjes opsnorren!
Houd er wel rekening mee dat wanneer je te maken hebt met iemand die echt helemaal geen geld heeft, het kan dat de gevangenis meteen (een deel van) het geld inneemt. Gevangenen moeten bijvoorbeeld betalen voor medische zorg; 100 dollar per kalenderjaar als ze zelf om medische hulp verzoeken (dit is dus een enorme drempel om hulp te vragen en ik weet zeker dat dit levens kost). Als iemand dat geld niet heeft, wordt het eraf gehaald zodra hij het wel heeft. Ik weet niet of dat in porties gaat of in één keer.
shilady
Geplaatst: 05-05-13 21:09
SteffiiY schreef:
hoe krijgen ze dat uitgekeerd? contant of op soort gevangenis rekening?
Je mag helemaal geen contant geld hebben in de gevangenis
Ik heb weer een schilderij gekregen per post! Zijn herstel gaat te langzaam vind hij en hij loopt te klagen dat hij zo oud is Verder gaat het allemaal zijn gangetje, ik stuur binnenkort een scrapbook naar hem op.