Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:29

Mag toch hopen dat ze daar niet serieus op in gaat????

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 09:30

Ik had van iemand een wake-up light gekocht, in Eindhoven. Dat begon er al mee dat ik dinsdag 's middags rond 15:00 vanaf mijn werk geboden had, en toen k thuis kwam had ik 5 mailtjes. Eentje dat hij het bod accepteerde, eentje met een betalingsverzoek van paypal, eentje waarom ik nog niet gereageerd had op het betalings verzoek, eentje waarom ik niet meer reageerde op de e-mails en de laatste om 18:00 dat mijn bod verwijderd was omdat ik niet meer op de e-mails reageerde (tussen 15:00 en 19:00, als ik gewoon op mijn werk zit).

Dus ik gemaild dat ik wel interesse had, maar dat ik gewoon werk en dus niet 100% van de tijd naast mijn privé mail zit. Ok, dat was prima, voor €15 mocht ik hem overnemen, en of ik hem vanavond nog kwam halen (was ondertussen 20:00). Ik een mailtje terug gestuurd dat ik die avond geen tijd meer had. Nou, als ik dan die avond het geld nog over maakte dan deed hij hem morgen wel op de post. Ondertussen zat ik in een skype vergadering en had dus eventjes geen tijd om op mailtjes te reageren. Grote fout. Binnen 5 minuten: waarom ik niet reageerde. Nog 10 minuten later, of ik even wilde reageren, want hij had een ander bod. Ik gemaild dat ik het geld over zou maken, en mijn adres gestuurd.

Krijg ik gisteren om 13:00 een mailtje, dat hij het had willen verzenden, maar dat hij daar €19,50 voor moest betalen bij de TNT en een doos van hun moest kopen ( :o? :? ) en of ik het die avond en anders morgen (vandaag dus) op wilde halen. Dus ik met mijn vriend geregeld dat die naar Eindhoven kon voor mij, maar die had haast, dus of het op het station kon. Ik had ondertussen die jongen z'n nummer, dus ik gesmst of dat kon. Krijg ik terug "Nee dat kan niet ik stort je 21.75 wel terug jammer dat je geen serieuze koper bent."

Mafkees. Sinds wanneer is gewoon verzenden met TNT geen €6,75 meer?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 09:31

Kentaro schreef:
Mag toch hopen dat ze daar niet serieus op in gaat????

Och, als het werkt?

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:36

@Vjestagirl, jeetje wat een drama. Heb ik ook wel eens gehad.
Snap niet dat mensen denken dat ik de hele dag mijn mail in de gaten hou.

Verder word ik gewoon zo moe van mensen, die mailtjes sturen met heb geen geld wil je het gratis geven.
Of de vraagprijs is 20 euro en ze bieden 3 euro.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:39

€20,00 voor een DS met 11 spellen? :')
Daar heb je misschien net aan 2 spellen voor..

Ik heb ook mijn xbox met 30 spellen te koop gezet.
Het is de eerste xbox dus verwacht er ook niet al te veel voor.
Maar heel veel mensen proberen hem met spellen voor €30,00 te krijgen..
Dan laat ik hem wel staan, ik vraag er nu €60,00 voor incl. alle games en toebehoren..
Vind ik een redelijk bedrag als ik naar andere advertenties kijk die hetzelfde vragen maar dan voor een xbox met 5 spellen..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:48

vjestagirl, je had het bedrag dus al wel overgemaakt?? Heb je het wel terug gekregen??
Wat een ráre kerel zeg...... Zou in het product ook niet veel vertrouwen meer hebben zo :P

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:11

Ik heb het nu eens andersom. Heb iets op marktplaats staan waar iemand een schappelijk bod op deed. Prima, geaccepteerd mijn gegevens gemaild en gevraagd om de adresgegevens. Nooit meer iets van gehoord; opzich geen probleem zou je zeggen dan niet. Maar deze persoon heeft wel keurig het geld over gemaakt. Bedrag staat op mijn rekening maar ik heb tot nu toe nog steeds geen adresgegevens gekregen... Verstuurd zo lastig.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:15

Heb je heel toevallig bij de omschrijving op je bankafschrift gekeken???
Ik had laatst iemand terug gemaild, bleek dat ze haar adres bij de betalingsgegevens had vermeldt... :P

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:19

Ik had laatst wel echt een koopje.
Stonden een paar Wii spellen te koop en 2 daarvan hadden mijn interesse.
(Mario party 8 en Maria Galaxy) Spellen kosten bij elkaar €75 in de winkel en Mario Party is één van de nieuwste spellen.
Dus ik gemaild wat ze voor de spellen wilde.
Mocht ze samen voor €10 komen halen, nauwelijks gebruikt.
Soms heb je mazzel :P

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:24

Ik heb het toevallig pas ook gehad!
Had iets op marktplaats gezet en kreeg een mailtje van iemand dat ie het voor 40 euro af kwam halen en wanneer ie kon komen. Nouja, prima, hij kon altijd komen, maar dat ding stond wel in het huis van vriendje en mij in een ander dorp, dus hij moest van te voren eventjes bellen, dan zorgde ik dat ik daar was.
Hij zei dat ie die ochtend nog zou bellen. Inmiddels waren er 3 dagen voorbij en had ik niets gehoord.
Kreeg ik ineens 's avonds om 7 uur een telefoontje van zijn moeder (!) dat haar zoon de radiator nodig had voor een klus (hij was zelf aannemer) en dat ie hem de volgende dag voor 8 uur nodig had. Ze zagen geen kans meer om te rijden naar dat andere dorp (is maar 4 km) en of ik hem eventjes op wilde halen zodat ze hem bij mij thuis konden komen halen, want ze woonden bij mij in het dorp.
En owja, ze kwamen hem dan om half 8 halen! Dus ik moest heel snel die radiator halen, want binnen half uur stond z'n vader op de stoep om dat ding op te halen. Vond het ook zo apart :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 10:31

Ik vraag me soms echt af of dat soort mensen denken dat anderen geen leven hebben, kunnen teleporteren, gedachten kunnen lezen, kunnen vliegen of van de lucht leven. Serieus, als je héél even nadenkt weet je toch dat sommige dingen niet gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:32

Kentaro schreef:
Heb je heel toevallig bij de omschrijving op je bankafschrift gekeken???
Ik had laatst iemand terug gemaild, bleek dat ze haar adres bij de betalingsgegevens had vermeldt... :P

Gelijk even gekeken, maar helaas staat het ook niet bij. Nogmaals maar gemaild, het staat mij toch best wel in de weg en aangezien deze persoon er voor betaald heeft wil ik ze toch ook wel graag versturen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:45

Het had wel toevallig geweest als ook zij dat gedaan had :D

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:55

Dat met die trouwjurk: waarschijnlijk gaat ze er niet op in. Voor hetzelfde is de 'moeder' die voor haar 'zoon' mailde wel gewoon een hele vieze vent die lekker trouwjurken wil passen...

En zo'n gelukje op MP? Ook bij mij! Voor € 50 een prima scheerapparaat Aesculap Econom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:00

Jeetje zeg, Vjestagirl!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:15

Ik had dit een paar weken geleden nog..

Ik was op zoek naar schoenen en had een beetje in de buurt rond gekeken (hou niet van verzenden, kom ze liever ophalen;)). Uiteindelijk leuke schoenen gevonden, in de advertentie werden ze aangeboden voor €20. Tja tis toch marktplaats dus heb de helft geboden. Krijg ik direct een mail terug dat ik ze voor €15 op mag halen. Omdat ik aan het werk was heb ik de mail even tot s'avonds laten liggen om hem dan te beantwoorden. Eenmaal thuis was ik van haar 6 mails rijker. 'Ik mocht ze nu voor €12,50 ophalen.Ik moest ook haar andere advertenties eens bekijken. Of ik nog wel interesse heb en die vraag nogmaals, maar dan een uur later. Waarom ik niet meer reageerde en wederom dat ik haar andere advertenties ook moest bekijken en dat ze mijn bod had verwijderd gezien ik niet reageerd.'. Dat was voor mij de druppel, dan denk ik echt laat maar, ik werk gewoon 40 uur in de week, zit niet hele dagen achter mijn pc te wachten tot ik eindelijk eens privemail krijg... Dus nog even gewacht met terug mailen. De volgende ochtend weer 3 mails erbij.. Heb toen maar netjes gemaild, dat ik helaas geen interesse meer heb, gezien ik inmiddels was voorzien.. Krijg ik nog 3 mails wat de reden is dat ik geen interesse meer heb.. Nou door het aandringen misschien??

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:39

showteam schreef:
Nu hebben we wel dezelfde :p ene Mandy, of ik idd een filmpje wil maken van dat ik gras aan het vertrappen ben. *zucht

Oh my, ze heeft er een hobby van gemaakt... Heb je gereageerd? Je kunt ook een YouTube filmpje bijvoegen van iemand die kopje onder gaat in een grote modderpoel :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 11:59

Regallie schreef:
Ik had dit een paar weken geleden nog..

Ik was op zoek naar schoenen en had een beetje in de buurt rond gekeken (hou niet van verzenden, kom ze liever ophalen;)). Uiteindelijk leuke schoenen gevonden, in de advertentie werden ze aangeboden voor €20. Tja tis toch marktplaats dus heb de helft geboden. Krijg ik direct een mail terug dat ik ze voor €15 op mag halen. Omdat ik aan het werk was heb ik de mail even tot s'avonds laten liggen om hem dan te beantwoorden. Eenmaal thuis was ik van haar 6 mails rijker. 'Ik mocht ze nu voor €12,50 ophalen.Ik moest ook haar andere advertenties eens bekijken. Of ik nog wel interesse heb en die vraag nogmaals, maar dan een uur later. Waarom ik niet meer reageerde en wederom dat ik haar andere advertenties ook moest bekijken en dat ze mijn bod had verwijderd gezien ik niet reageerd.'. Dat was voor mij de druppel, dan denk ik echt laat maar, ik werk gewoon 40 uur in de week, zit niet hele dagen achter mijn pc te wachten tot ik eindelijk eens privemail krijg... Dus nog even gewacht met terug mailen. De volgende ochtend weer 3 mails erbij.. Heb toen maar netjes gemaild, dat ik helaas geen interesse meer heb, gezien ik inmiddels was voorzien.. Krijg ik nog 3 mails wat de reden is dat ik geen interesse meer heb.. Nou door het aandringen misschien??

Als je daarop in was gegaan had je ze vast voor €5 mogen halen :P

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:31

Heb de verz.kosten erbij staan...gaan ze mailen dat de verz.kosten veel lager zijn :roll:
Zucht denken ze dat ik achterlijk ben ofzo...
Staat ook duidelijk bij waarom de kosten 12,20 zijn (afmetingen,gewicht,verpakking)

Jammer voor die persoon...ik verkoop het hem maar verpak het ook voor dat lagere bedrag en hij heeft pech als het gescheurd oid aankomt bij hem.
Ben er nu wel even klaar mee,vooral ook omdat het zo'n miepert is qua mail.

:o

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:31

Als zou ik ze gratis krijgen, ik hoef ze niet meer ;)..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:34

Ik zou dat gewoon terug sturen hoor "omdat je een opdringerig persoon bent met je 100 mailtjes". Sommige mensen werken en hebben geen tijd de hele dag privémail te bekijken.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:25

Mo_86 schreef:
showteam schreef:
Nu hebben we wel dezelfde :p ene Mandy, of ik idd een filmpje wil maken van dat ik gras aan het vertrappen ben. *zucht

Oh my, ze heeft er een hobby van gemaakt... Heb je gereageerd? Je kunt ook een YouTube filmpje bijvoegen van iemand die kopje onder gaat in een grote modderpoel :D

Ja ik heb gestuurd: Aaah nog steeds niemand zo gek had gekregen een filmpje voor je te maken? Succes!

Heb overigens niks meer terug gekregen. Wel sneu als je zo de dagen door moet brengen toch :P haha

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:33

Laatst nog wat mafs meegemaakt..

Wij hadden een nieuw bed gekocht en de oude op MP gezet.
Die avond werden we gebeld en de vrouw had zeer veel interesse, was door d'r eigen bodem heengeknakt.
Oké, ze deed een leuk bod, anders ging ie naar de vuilstort, dus wou ze hem dat weekend ophalen.
Helder, maar komt ze met een caddy aan volgepkat en daar moet een siraalbodem in van 140x200.
Ja, dat ging hem niet worden.....
De rest heeft ze wel meegenomen en betaald en ze zou die dag erop de bodem op komen halen.
Paar keer achteraan gebeld en na 2 weken zegt ze dat ze waterschade had en dat het bed helemaal kapot was.
Tja, duhuh, haar zorg. We moesten zelf maar van de spiraal af komen :?
Dus een oudijzer boertje gebeld en die was er blij mee!

Was echt een rare vogel.... :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:47

Ik had begin januari gereageerd op een partij speciale bakstenen. De man kon er op dat moment niet bij en vroeg of het haast had. Nee dus, het kon wel even wachten. Een maand later, na de vorst weer gebeld, kon hij er nog niet bij. Afgesproken een week later weer te bellen, was hij erg verkouden. Vorige week een paar keer gebeld, geen gehoor. Gisteren gebeld, geen gehoor. Belde hij later terug dat ik het maar moest vergeten, hij kon er de eerste tijd niet bij en als dat wel kon, zette hij wel een nieuwe advertentie!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:49

Die heeft dan iets te voorbarig een advertentie gezet... !