Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
christel1857 schreef:En hoe staan jullie er dan tegenover dat jullie vanuit jullie geloof weten dat er een dag des oordeels komt, en dat er dan mensen niet naar de hemel gaan ongeacht of ze een goed of een slecht leven hebben gehad? Een atheist kan net zo goed leven als een theist namelijk.
Lame schreef:christel1857 schreef:En hoe staan jullie er dan tegenover dat jullie vanuit jullie geloof weten dat er een dag des oordeels komt, en dat er dan mensen niet naar de hemel gaan ongeacht of ze een goed of een slecht leven hebben gehad? Een atheist kan net zo goed leven als een theist namelijk.
Het is niet ons oordeel, maar die van God Christel, dus kan ik er eigenlijk niks over zeggen..
Lame schreef:Ja nogmaals is dat niet aan ons... Als ik me er wel een mening over ga vormen, geef ik eigenlijk aan dat ik wel in staat ben daarover te oordelen... en dat ben ik niet.. Ik kan mezelf nooit vergelijken met God..
Heino schreef:Ik vind dat er te veel geleund wordt op waarschijnlijkheden en onzekerheden. Volgens de Bijbel zijn homoseksuelen minder dan heteroseksuelen. En dan zegt men "ja maar ík zou ze wel accepteren ook al is het mijn ding niet". Dat zou ik dus nooit kunnen, iemand aanhangen die zo met bepaalde bevolkingsgroepen omgaat
Heino schreef:Heb je een goed punt Christel, daarom voel ik ook niets voor een geloof geloof ik ().
Ik vind dat er te veel geleund wordt op waarschijnlijkheden en onzekerheden. Volgens de Bijbel zijn homoseksuelen minder dan heteroseksuelen. En dan zegt men "ja maar ík zou ze wel accepteren ook al is het mijn ding niet". Dat zou ik dus nooit kunnen, iemand aanhangen die zo met bepaalde bevolkingsgroepen omgaat
Brainless schreef:De betekenis van atheïst is dat je in geen enkele god en/of hogere macht gelooft.
Zooist schreef:zooi als in zooitje en dan st erachter.
Het staat voor Zoo(hee) is het en Zoohee is mijn eerste zelfgefokte merrie die elite is geworden als driejarige en daar ben ik trots op.
Ik ben als kind gedwongen naar een hervormde kerk geweest, daarna een volle evangelie, daarna death metal en daarna zo zoekend geweest als een aantal hier naar tegenbewijs en op een dag in elkaar geklapt en sinds kort ga ik naar de levende steen in Hoogvliet van SBS6 op zaterdag 10 uur.
Dus met tegenzin wel een basis, met angst weggehold uit de volle evangelie, er volledig tegen af gezet en 100% gekeerd en nu vol fanatiek en enthousiast en een "nieuwe denker"
Blue_Eyes schreef:Volgens mij heb jij mijn post over homoseksualiteit een paar bladzijden terug niet gelezen, want dat is niet waar. Ieder mens is gelijk voor God. Zoek even terug anders
Heino schreef:Heb ik wel gelezen
Maar hoe moet ik dit (http://www.gva.be/nieuws/buitenland/men ... iteit.aspx) soort dingen dan interpreteren?
christel1857 schreef:‘En wanneer een man bij een manspersoon ligt zoals men bij een vrouw ligt,
hebben beiden iets verfoeilijks gedaan. Zij dienen zonder mankeren ter dood
gebracht te worden. Hun bloed is op hen.’ (Leviticus 20:13)
‘En gij moogt niet bij een manspersoon liggen zoals gij bij een vrouw ligt.
Het is iets verfoeilijks.’ (Leviticus 18:22)
Citaat:Okee, nog 1 ding dan. Wijs mij maar eens aan waar jij ziet staan dat de Bijbel homoseksualiteit afkeurt. Want die stukken die meestal aangehaald worden, zijn uit hun verband gerukte stukken die gaan over afgodendienst en de praktijken van volkeren die o.a. hun kinderen misbruiken en offeren. Dat is waar God tegen ageert, want hij wil absoluut niet dat zijn uitverkoren volk zich daarmee inlaat.
Verder:
1) Wij mogen niet oordelen dus wie zal zeggen wat goed en slecht is? Dat weet God en God alleen.
2) Wij moeten onze naaste liefhebben als onszelf. Onze naaste kan iedere willekeurige persoon zijn. Dus homo zowel als hetero.
Dat is hoe ik erover denk en dat is bepaald niet dat ik alleen dat geloof wat er positief uitpakt. Maar ik kijk wel naar de bijbel zoals die werkelijk in elkaar zit en niet door zonder na te denken alles letterlijk zo te pakken zoals het er staat. Ik kijk o.a. naar literatuursoort, context en originele tekst.
Brainless schreef:De katholieke (althans en gedeelte) is er wel van overtuigd dat het praktiseren wel zondig is.