Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zap schreef:Ik werk ook bij Jumbo. We mogen in principe niet van de kassa af, maar als het dichtbij is doen we dat wel. Anders bellen we naar de vakkenvullers. Bij ons komt het niet voor dat een klant niet te weten komt wat de prijs is. Als een klant de prijs komt vragen en hij scant niet, dan bel ik de KW-leider. Die zoekt het prijsje op. Staat er geen prijs dan beslist hij wat we doen, maar we sturen die vrouw echt niet weg onder het mom van 'we weten het niet'. Dat vind ik, sorry, echt belachelijk en past absoluut niet bij de Jumboformule.
Wij sturen weleens mensen door naar de balie als ze na het afrekenen terugkomen, zodat de cassiere gewoon door kan gaan (ook mogen lang niet alle cassieres retouren of geld teruggeven). Of als een klant met een lange vraag is, dan roepen we ook altijd degene van de servicebalie (ik vaak). Op zaterdag staan we dan ook altijd met zijn tweeen op de balie, 1 voor de klanten en 1 voor alle overige vragen/dingen ed.
Ik had laatst een klant die een prijsje wilde weten. Mijn collega liep erheen en vroeg aan de klant, wilt u misschien meelopen, dan kijken we samen even (anders geloven ze je als nog niet). Dat was gewoon echt een vraag naar de klant of de klant dat prettig zou vinden, niet een vraag van de klant moet meelopen. De klant liep op krukken dus die vraag was niet zo tactisch en de klant bleef dan ook staan. Begon ze me toch een partij te steunen en te kreunen omdat mijn collega niet snel genoeg zou zijn 'ik loop zelf sneller, ik was met die krukken al 10 keer de winkel door gelopen'.... 'jaaa hallloooooo, duurt lang'. Ze ging helemaal uit de stekker, maf mens. En het duurde echt nog geen minuut.
Vorige week hadden we ook ruzie aan de kassa. Een cassiere werd echt verbaal aangevallen door een psychische niet helemaal in orde klant. We kennen hem en hebben zijn instelling opgebeld en ze namen het gelukkig erg serieus. Meisje was helemaal van slag (inclusief klanten eromheen). Heb nog nooit onze alarmcode om moeten roepen, maar heb daar toen geen seconde over getwijfeld. Ik dacht echt, nog even en hij gaan slaan (en ik ben verantwoordelijk voor de meisjes).
Douce schreef:Ik had een keer dat het product verkeerd was gevuld. Er stond dus €0.79 en het was €1.60. Dus vrouwtje scannen, €1.60. Dus ik goh, er stond €0.80
Dus toen werd er een vakkenvuller omgeroepen om te kijken. Het was dus een vulfout maar kreeg hem wel voor €0.79 mee.
Jolandaa schreef:Douce schreef:Ik had een keer dat het product verkeerd was gevuld. Er stond dus €0.79 en het was €1.60. Dus vrouwtje scannen, €1.60. Dus ik goh, er stond €0.80
Dus toen werd er een vakkenvuller omgeroepen om te kijken. Het was dus een vulfout maar kreeg hem wel voor €0.79 mee.
Dat had me vriend ook een keer. Een product die eigenlijk 60,00€ was stond een kaartje bij van 9,95.
Dus bij de kassa die gaf dus 60,00 aan dus me vriend zegt bij het vak staat 10 euro dus kassiere bellen kreeg ie hem mee voor 10 euro! toch weer 50 euro wint haha.
1234 schreef:DeSa schreef:Zo had ik laatst ook een buitenlandse klant, die wilde betalen met een briefje van 100,-. Wij hebben stickers hangen dat we die niet accepteren, we kunnen die ook niet controleren. Toen ik in het engels zei dat we dat niet doen zei ze: pleaaaaseee???? Neeheeee!
Wij accepteren helaas bij de jumbo wel 100,- briefjes xD Moeten we alleen wel door een scanner halen en dan in de cashbox doen. Maar het is heel irritant als mensen een klein bedrag betalen en dan alleen een 100,- briefje bij zich hebbenVooral als je al weinig kleingeld en briefjes hebt. ('s ochtends ofzo)
Rytm schreef:Waar ligt eigenlijk de grens met dat alcohol controleren?
Want in principe mag je dus ook geen alcohol meegeven aan een vader/moeder met een kind van 3/7/10 jaar oud? Hoe doen jullie dat dan?
Sorry, ben nieuwsgierig. Heb vroeger ook bij de AH gewerkt maar toen was het nog allemaal niet zo streng.
Diaz schreef:Rytm schreef:Waar ligt eigenlijk de grens met dat alcohol controleren?
Want in principe mag je dus ook geen alcohol meegeven aan een vader/moeder met een kind van 3/7/10 jaar oud? Hoe doen jullie dat dan?
Sorry, ben nieuwsgierig. Heb vroeger ook bij de AH gewerkt maar toen was het nog allemaal niet zo streng.
Dat was grappig laatst toen ik met mijn zusje en zoontje rose haalde.. maar ze geloofde me wel dat hij niet kreeg
MyLittleLove schreef:Weet niet of het raar is
Maar werk bij een rozenkwekerij en mocht verkopen. Dus er komt een klant aan:
'Kan ik u helpen meneer?'
'Ja doe maar een bosje rozen.'
'Wat voor rozen meneer?'
'Een bosje rozen.' Kijkt hij me aan alsof ík niet begrijp wat rozen zijn'Rózen.' Zei hij ook nog
'Ja maar meneer wat voor rozen, welke kleur dan? Welke lengte?'
'Ach laat ook maar.' En hij loopt zo weg, stapt in zijn auto en rijdt weg.
En toen stond ik daar.. uuh..