Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:31

Ik werk ook bij Jumbo. We mogen in principe niet van de kassa af, maar als het dichtbij is doen we dat wel. Anders bellen we naar de vakkenvullers. Bij ons komt het niet voor dat een klant niet te weten komt wat de prijs is. Als een klant de prijs komt vragen en hij scant niet, dan bel ik de KW-leider. Die zoekt het prijsje op. Staat er geen prijs dan beslist hij wat we doen, maar we sturen die vrouw echt niet weg onder het mom van 'we weten het niet'. Dat vind ik, sorry, echt belachelijk en past absoluut niet bij de Jumboformule.

Wij sturen weleens mensen door naar de balie als ze na het afrekenen terugkomen, zodat de cassiere gewoon door kan gaan (ook mogen lang niet alle cassieres retouren of geld teruggeven). Of als een klant met een lange vraag is, dan roepen we ook altijd degene van de servicebalie (ik vaak). Op zaterdag staan we dan ook altijd met zijn tweeen op de balie, 1 voor de klanten en 1 voor alle overige vragen/dingen ed.

Ik had laatst een klant die een prijsje wilde weten. Mijn collega liep erheen en vroeg aan de klant, wilt u misschien meelopen, dan kijken we samen even (anders geloven ze je als nog niet). Dat was gewoon echt een vraag naar de klant of de klant dat prettig zou vinden, niet een vraag van de klant moet meelopen. De klant liep op krukken dus die vraag was niet zo tactisch en de klant bleef dan ook staan. Begon ze me toch een partij te steunen en te kreunen omdat mijn collega niet snel genoeg zou zijn 'ik loop zelf sneller, ik was met die krukken al 10 keer de winkel door gelopen'.... 'jaaa hallloooooo, duurt lang'. Ze ging helemaal uit de stekker, maf mens. En het duurde echt nog geen minuut.

Vorige week hadden we ook ruzie aan de kassa. Een cassiere werd echt verbaal aangevallen door een psychische niet helemaal in orde klant. We kennen hem en hebben zijn instelling opgebeld en ze namen het gelukkig erg serieus. Meisje was helemaal van slag (inclusief klanten eromheen). Heb nog nooit onze alarmcode om moeten roepen, maar heb daar toen geen seconde over getwijfeld. Ik dacht echt, nog even en hij gaan slaan (en ik ben verantwoordelijk voor de meisjes).

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:14

Grappig dat het zo verschillend kan zijn. Onze C1000 ligt in een dorpje waar iedereen elkaar eigenlijk wel kent. Het is een grote C1000 met veel medewerkers. De eigenaar maakt vaak duidelijk dat hier álles om de klant draait. Ik heb het niet vaak mee gemaakt zoals in deze winkel.. Alles kan nog, dat was echt even wennen want ik kom zelf uit de stad waar dat heel anders ging :D

Als er een klant aan komt moeten we vragen of we kunnen helpen om de boodschappen eruit te halen. Als er een product niet scant gaan wij zelf even kijken. Als er iets niet is gewogen gaan wij zelf even wegen. We mogen pas beginnen met scannen als de klant klaar is met boodschappen uit de kar halen en mogen pas de volgende boodschappen scannen als de klant klaar is om de boodschappen weer in zijn tas te doen. Zijn dat veel boodschappen, dan komen we achter onze kassa vandaan en helpen we met inpakken.

Er zijn vaak oudjes (of andere mensen) aan de kassa die soms hun pincode vergeten, of hun geld vergeten, noem maar op. Boodschappen zijn dan al gescant. Geen probleem, laat de boodschappen maar achter, we wachten wel even tot ze het geld thuis hebben gehaald.

Zo mogen we ook nooit sluiten als er klanten staan in de rij. We worden altijd overgenomen. Ook met pauzes. En ga zo nog maar even door..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:51

zap schreef:
Ik werk ook bij Jumbo. We mogen in principe niet van de kassa af, maar als het dichtbij is doen we dat wel. Anders bellen we naar de vakkenvullers. Bij ons komt het niet voor dat een klant niet te weten komt wat de prijs is. Als een klant de prijs komt vragen en hij scant niet, dan bel ik de KW-leider. Die zoekt het prijsje op. Staat er geen prijs dan beslist hij wat we doen, maar we sturen die vrouw echt niet weg onder het mom van 'we weten het niet'. Dat vind ik, sorry, echt belachelijk en past absoluut niet bij de Jumboformule.

Wij sturen weleens mensen door naar de balie als ze na het afrekenen terugkomen, zodat de cassiere gewoon door kan gaan (ook mogen lang niet alle cassieres retouren of geld teruggeven). Of als een klant met een lange vraag is, dan roepen we ook altijd degene van de servicebalie (ik vaak). Op zaterdag staan we dan ook altijd met zijn tweeen op de balie, 1 voor de klanten en 1 voor alle overige vragen/dingen ed.

Ik had laatst een klant die een prijsje wilde weten. Mijn collega liep erheen en vroeg aan de klant, wilt u misschien meelopen, dan kijken we samen even (anders geloven ze je als nog niet). Dat was gewoon echt een vraag naar de klant of de klant dat prettig zou vinden, niet een vraag van de klant moet meelopen. De klant liep op krukken dus die vraag was niet zo tactisch en de klant bleef dan ook staan. Begon ze me toch een partij te steunen en te kreunen omdat mijn collega niet snel genoeg zou zijn 'ik loop zelf sneller, ik was met die krukken al 10 keer de winkel door gelopen'.... 'jaaa hallloooooo, duurt lang'. Ze ging helemaal uit de stekker, maf mens. En het duurde echt nog geen minuut.

Vorige week hadden we ook ruzie aan de kassa. Een cassiere werd echt verbaal aangevallen door een psychische niet helemaal in orde klant. We kennen hem en hebben zijn instelling opgebeld en ze namen het gelukkig erg serieus. Meisje was helemaal van slag (inclusief klanten eromheen). Heb nog nooit onze alarmcode om moeten roepen, maar heb daar toen geen seconde over getwijfeld. Ik dacht echt, nog even en hij gaan slaan (en ik ben verantwoordelijk voor de meisjes).

Oeww ja indd, dan is het wel goed dat je een alarm knop hebt. Die hebben ze bij de servicebalie bij onze jumbo ook.

Ik had afgelopen zaterdag ook beetje ruzie met een klant := Vrouw beweerde dat ze 4e in de rij was, terwijl ik vlak ervoor de leidinggevende die op 1 van de andere kassa's zat, had gebeld, die zei dat er bij 1 kassa bijna niemand stond (2 klanten ofzo), dat zag ik toen ook. Dus ik legde die mevrouw rustig uit dat ze geen 4e in de rij was omdat er bij een andere kassa maar 2 mensen stonden (ze meldde het pas toen ze aan de beurt was). Maar zij ging maar door, en zei dat ze getuigen had, en blabla, Maar leidinggevende lette ook op, en zag ook dat er bij 1 kassa vaak bijna niemand stond, omdat die wat verscholen zit. Maar dat geloofde ze niet, ze werd boos, en zei dat we alleen maar kijken hoeveel boodschappen klanten hebben, en dat we die reclame weg moeten halen, blabla.
Toen schreeuwde ze tegen een bekende van haar die bij een aantal kassa's verderop stond, dat ze 4e in de rij was maar haar boodschappen niet gratis kreeg, en dat het echt waardeloos was enzo. En ze ging weer tegen mij boos doen.
Toen zei ze dat ze wel naar de Albert Heijn ging, en dat ze nooit meer bij de jumbo zou komen, die kl•te winkel. Dus ik was het een beetje zat, en zei van: Dat moet u vooral doen. Nja dat pikte ze niet, en ze vond me brutaal enzo (als er íemand is die nooit brutaal is tegen klanten, ben ik het wel, dus dan moet ze het wel erg ver geschopt hebben ;) ). Later ging een collega het nog een keer navragen of ze echt 4e in de rij was, dus ik zei tegen de vrouw dat ze het nog een keer gingen navragen, en toen zei de vrouw van: 'Houd jij nu je mond maar, aan jou heb ik helemaal niets! Met je brutaliteit.'
En ze vond het belachelijk dat ik niet automatisch het vlees in plastic zakje deed. Dat hoor je te doen enzo.... Nja ik doe het altijd als de klant het vraagt en soms vraag ik of het vlees in een zakje moet als er bijv. veel sap in zit. 9 vd 10 x willen klanten het niet.
Daarna kwam de hoofdcassiere, die overwoog eerst toen ze naar de kassa liep, om toch de boodschappen mee te geven, maar toen ze hoorde hoe ze reageerde, gaf ze het écht niet mee.
Die vrouw ging echt tegen me schelden, en zei dat ze zich nu nog inhield (stonden kinderen bij), en me wel klappen had willen geven.....
Hoofdcassiere zei (met een knipoog naar mij) tegen de vrouw dat ze haar collega (ik dus) op haar gedrag aan zou spreken. :P
Nja echt ik stond er echt van versteld dat dit bij mij gebeurde, en de leidinggevenden ook :=
Die zaten er ook alleen maar grapjes over te maken :P
Hoop dat ik die vrouw nooit meer aan mn kassa krijg, als ze uberhaupt nog terug komt xD (al denk ik van wel omdat Jumbo natuurlijk goedkoper is dan albert heijn en met groter assortiment xD)
Toen ze weg was had ze nog meer mensen naar de jumbo gelokt om te zeuren over 4e in de rij. Maar ook toen was er een kassa volledig vrij.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:14

Douce schreef:
Ik had een keer dat het product verkeerd was gevuld. Er stond dus €0.79 en het was €1.60. Dus vrouwtje scannen, €1.60. Dus ik goh, er stond €0.80
Dus toen werd er een vakkenvuller omgeroepen om te kijken. Het was dus een vulfout maar kreeg hem wel voor €0.79 mee.

Dat had me vriend ook een keer. Een product die eigenlijk 60,00€ was stond een kaartje bij van 9,95.
Dus bij de kassa die gaf dus 60,00 aan dus me vriend zegt bij het vak staat 10 euro dus kassiere bellen kreeg ie hem mee voor 10 euro! toch weer 50 euro wint haha.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:38

Jolandaa schreef:
Douce schreef:
Ik had een keer dat het product verkeerd was gevuld. Er stond dus €0.79 en het was €1.60. Dus vrouwtje scannen, €1.60. Dus ik goh, er stond €0.80
Dus toen werd er een vakkenvuller omgeroepen om te kijken. Het was dus een vulfout maar kreeg hem wel voor €0.79 mee.

Dat had me vriend ook een keer. Een product die eigenlijk 60,00€ was stond een kaartje bij van 9,95.
Dus bij de kassa die gaf dus 60,00 aan dus me vriend zegt bij het vak staat 10 euro dus kassiere bellen kreeg ie hem mee voor 10 euro! toch weer 50 euro wint haha.

Woow dat is lekker!
Bij ons is dat bij zulke grote bedragen niet zo hoor, dat mogen wij echt niet doen :P
Bij kleine bedragen doen we daar natuurlijk niet moeilijk over, als het verkeerd geprijsd is, maar 50 euro verschil is wel erg veel!
Wel fijn voor je vriend!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:01

Toen ik bij jumbo werkte waren daar eigenlijk geen afspraken over :+ Mijn ervaring is dat ik kon omroepen wat ik wilde maar er kwam nooit iemand dus moest ik toch echt zelf lopen om te kijken hoe duur iets was. (En dat kwam helaas vaak voor) tot ergernis van de klanten die stonden te wachten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:10

gisteren had ik een oudere fransman aan de kassa, beetje een die denkt dat hij nog jonge vrouwen kan krijgen en wat "glad" doet zeg maar.
buigt hij zich plots over de kassa naar me toe, steekt zijn vinger uit, en doet een lok haar van me opzij uit mijn gezicht. om dan vol verwondering te kijken naar mijn drie oorbellen in men oor, en dan een heel verhaal op te hangen over meisjes en diamanten en dat ik vast wel duur was met al die diamanten in men oor :+

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:12

Ik heb afgelopen woensdag een rare opmerking gekregen van één van de gasten in het restaurant waar ik werk. Het gaat om een man, hij vroeg:
"Mag ik jouw t-shirt hebben?, Tenzij jullie deze ook verkopen hier"

.. >;)

"Euh nee meneer, bij dit restaurant verkopen we geen t-shirts" was mijn eerste reactie.

Waarop hij nog eens vroeg of hij mijn shirt mocht hebben (maatje 38 vrouwen t-shirt, en bovendien mijn werkkleding). Hij was bloedserieus!
Ik heb hem helaas moeten teleurstellen..

Maar ik stond echt ff verbaasd te kijken toen!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:32

Humpf. Ik had van de week ook wat fijns. Nu was het eigenlijk niet de rare klant, maar de rare medewerker..
Ik wou wat dingen kopen bij de supermarkt, maar schijnbaar pakte de pinautomaat mijn pinpas niet waarom die vrouw woest naar mij begint te schreeuwen dat ie het toch niet gaat doen? Pardon? Dat kan toch ook wel wat netter? In plaats van staan schreeuwen hoe dom ik wel niet ben dat ik nog een keer probeer of ie hem dat wel wil pakken kun je ook gewoon vragen of ik even om de hoek wil pinnen _-:( Dit heb ik uiteindelijk ook gedaan omdat ik toch echt mn avondeten nodig had. En dat was geen probleem. Stom mens! Achteraf denk ik dat ik een klacht in had moeten dienen -:(-

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:12

Na meer als een jaar supermarkt, met twee verschillende functies heb ik al zoveel meegemaakt :')
Maar t meest recent een vrouw die haar sleutel in de band liet vallen. Ik was al met volgende klant bezig en hoorde ik ineenkeer: appelflap! dus ik kijken, kan ik u helpen? ja ze had dr sleutel er in laten vallen. Oke mevrouw ik bel wel even naar een leiding gevende ik kan zo de kassa niet opmaken. Nou werd niet opgenomen, dus ik leg uit dat ik deze klant verder afscan (echt niet nog veel producten) en dat ik dan zorg dat er iemand komt. Als ik met een andere klant bezig ben ga ik niet om de drie seconde kijken of me leidingende al opneemt. Dus ik daarna nog een keer bellen, en naar de counter kijken. Ze wacht nog niet eens tot er opgenomen werd maar meteen loopt ze er heen en neemt de eerste beste die er achter staat mee. Iemand van de post. Nee die kon hier niks mee, goh. Dus leidingevende nam ondertussen op en was er. Ging de band niet meteen open. Ofja hij ging wel open maar sleutels was geschove ofzo. Valt ze helemaal uit. En toen had ze hem, niet eens een bedankje. Halllooo jij laat je sleutel vallen, beetje geduld en dankbaarheid is dan wel op zijn plek.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:23

1234 schreef:
DeSa schreef:
Zo had ik laatst ook een buitenlandse klant, die wilde betalen met een briefje van 100,-. Wij hebben stickers hangen dat we die niet accepteren, we kunnen die ook niet controleren. Toen ik in het engels zei dat we dat niet doen zei ze: pleaaaaseee???? Neeheeee!

Wij accepteren helaas bij de jumbo wel 100,- briefjes xD Moeten we alleen wel door een scanner halen en dan in de cashbox doen. Maar het is heel irritant als mensen een klein bedrag betalen en dan alleen een 100,- briefje bij zich hebben :\ Vooral als je al weinig kleingeld en briefjes hebt. ('s ochtends ofzo)

Wij accepteren die blijkbaar ook. Had t zelfde probleem, ook met een engelse klant maar ik had er niet op terug, dat kreeg ik hem helaas niet duidelijk gemaakt..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:33

Rytm schreef:
Waar ligt eigenlijk de grens met dat alcohol controleren?
Want in principe mag je dus ook geen alcohol meegeven aan een vader/moeder met een kind van 3/7/10 jaar oud? Hoe doen jullie dat dan?

Sorry, ben nieuwsgierig. Heb vroeger ook bij de AH gewerkt maar toen was het nog allemaal niet zo streng.

Dat was grappig laatst toen ik met mijn zusje en zoontje rose haalde.. maar ze geloofde me wel dat hij niet kreeg ;)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:50

Mogen rare acties ook?

Wij hadden laatst een stel dat seks had aan de kassa!! Ze zijn gelijk met een hoop lawaai eruit geschopt, stelletje mogolen -:(-

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:55

Wat? Opeens zo, hup boem pats, ter plekke? _O-

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:59

Ik heb geen idee, het was op een zondag om 10.30 en ik was er pas een uur later.. Ze stonden met hun broek op de enkels ja.. :') _-:(

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:39

Diaz schreef:
Rytm schreef:
Waar ligt eigenlijk de grens met dat alcohol controleren?
Want in principe mag je dus ook geen alcohol meegeven aan een vader/moeder met een kind van 3/7/10 jaar oud? Hoe doen jullie dat dan?

Sorry, ben nieuwsgierig. Heb vroeger ook bij de AH gewerkt maar toen was het nog allemaal niet zo streng.

Dat was grappig laatst toen ik met mijn zusje en zoontje rose haalde.. maar ze geloofde me wel dat hij niet kreeg ;)

tja, het is altijd lastig, om dan die beslissing te nemen. mij is wel eens verteld dat als 1 persoon over de 21 is, dat het dan mag. maar dat weet ik niet zeker. als ik twijfel of mensen worden boos dat ze het niet krijgen, dan bel ik gewoon mijn baas op en dan moet die het maar oplossen, ik heb het niet bedacht is mijn slogan, haha.
ik kijk altijd een beetje naar de generatie kloof. iemand die net 16 is met broertje of zusje, krijgt het niet. voor mij is het dan logisch dat ze er dan allebei van gaan drinken, iemand van een jaar of 20 en een kind van basisschool leeftijd geef ik het gewoon mee. dan vind ik het ook de verantwoordelijkheid van de gene die erbij is. anders kun je alle moeders met baby's het ook gaan weigeren haha.

een paar weken terug had ik echt een rot meneer. we moeten van die stickers op die bierflesjes plakken, deze man had 10 kratten euroshopper. dus ik wou 10 flesjes, en die moest ik maar op de bon plakken, want dat dezen ze altijd. hij werd helemaal boos, met als reden dat die dan die stickers eraf moest halen:'). dus ik:'ja, meneer ik heb het niet bedacht, dus u kunt wel boos worden, maar daar heeft u weinig aan, ik zou het fijn vinden als u gewoon die flesjes geeft. dan plak ik die stikkers erop.'
toen gaf die toch die flesjes(ik weigerde ook om die kratten aan te slaan, voor ik die stickers had geplakt), heb hem nog een fijn weekend gewenst.

en ik wordt er zo moe van als mensen hun spullen niet in de gaten houden, had laatst per ongeluk een embalagebon bij een verkeerde klant gedaan, omdat mensen die gewoon tussen hun boodschappen smijten.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:48

Margoooo schreef:
Ik heb geen idee, het was op een zondag om 10.30 en ik was er pas een uur later.. Ze stonden met hun broek op de enkels ja.. :') _-:(

Hilaaarisch _O-

Maar toch wel een rede om die aan hun geslachtsdelen de winkel uit te sleuren hoor, wat een neanderthalers. :\

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:05

Hoe doen jullie dat dan bij de Jumbo met die vierde in de rij? Want het komt toch best vaak voor bv. dat als je twee mensen in de rij hebt, dat er dan twee aanschuiven tegelijkertijd?
Dat zie ik iig wel eens gebeuren als ik boodschappen doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:28

Vierde wachtende klant in de rij is gratis boodschappen. Dus wanneer een groep vrienden/familie oid met zijn alle bij de kassa staat waarvan 1 afrekend is dat 1 klant. Ook de klant waarvan de boodschappen worden gescand teld niet mee, deze wordt immers geholpen en is dus geen wachtende klant.

Er zouden dus 5 klanten moet staan, die ook nog eens allemaal echt klant zijn met boodschappen. Als de 5de klant niet bij een andere kassa kan aan sluiten zonder daar ook 5de klant te zijn krijgt deze de boodschappen gratis. :)

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:22

Ik hoorde laatst in de jumbo gezegd worden dat dat alleen zou gelden voor alle kassa s tezamen ?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:24

Margoooo schreef:

Gátverdamme zeg! :r

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:27

het geldt niet als alle kassa's open zijn

judith volgens mij klopt je laatste zin niet helemaal
als de 5e klant ergens anders aan kan sluiten en daar geen 5e is, geldt het niet

ik dacht5 dat het zo was.. heb ook bij de jumbo gewerkt
heb het nog nooit meegemaakt dat iemand ze gratis kreeg

wel een keer 100 euro aan gratis boodschappen (overdatum en dan een goede mee) _O-

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:30

Weet niet of het raar is :=
Maar werk bij een rozenkwekerij en mocht verkopen. Dus er komt een klant aan:
'Kan ik u helpen meneer?'
'Ja doe maar een bosje rozen.'
'Wat voor rozen meneer?'
'Een bosje rozen.' Kijkt hij me aan alsof ík niet begrijp wat rozen zijn :') 'Rózen.' Zei hij ook nog :')
'Ja maar meneer wat voor rozen, welke kleur dan? Welke lengte?'
'Ach laat ook maar.' En hij loopt zo weg, stapt in zijn auto en rijdt weg.

En toen stond ik daar.. uuh.. :')

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:36

Ik stond laatst achter de kassa, komt er een klant die elke week komt. Zeg zoals altijd gewoon Goedemiddag, zegt hij: Goh wat zie je er weer lekker uit vandaag... Hij is rond de 50 :r

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:49

MyLittleLove schreef:
Weet niet of het raar is :=
Maar werk bij een rozenkwekerij en mocht verkopen. Dus er komt een klant aan:
'Kan ik u helpen meneer?'
'Ja doe maar een bosje rozen.'
'Wat voor rozen meneer?'
'Een bosje rozen.' Kijkt hij me aan alsof ík niet begrijp wat rozen zijn :') 'Rózen.' Zei hij ook nog :')
'Ja maar meneer wat voor rozen, welke kleur dan? Welke lengte?'
'Ach laat ook maar.' En hij loopt zo weg, stapt in zijn auto en rijdt weg.

En toen stond ik daar.. uuh.. :')

Tja, je moet mannen ook geen ingewikkelde vragen gaan stellen over rozen... :D