Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:31

Ik heb ook altijd een érg leuke klant. Als in, niet altijd dus.
Hij is een paar jaar terug zijn dochtertje/zoontje verloren (hoe, weet ik niet) en sinds dien is hij een beetje in de war zegmaar.
Hij is erg aardig, dat wel. Maar af en toe moet je toch wel even diep zuchten...

3 weken terug zei ik tegen mijn collega om 10 voor 8, 'nog 10 minuten, eindelijk naar huis! ik heb honger!' en toen kwam die meneer net aanlopen. 'oh' zegt ie. 'als je de volgende keer weer honger hebt, zeg het dan even dan neem ik eten voor je mee!' naja, even om gelachen en gezegt dat dat niet hoefde :=

Komt ie afgelopen donderdag naar me toe. 'Zeg schoonheid' ja zo noemt ie me altijd 'wat ik laatst zei over dat eten, dat meende ik serieus he. Je mag best een keer bij me komen eten hoor! Je moet maar zeggen wat je eten wil en dan begin ik op tijd met koken! Maar niet vandaag want ik ga vanavond tv kijken' en keek bij dit verhaal erg serieus. Na enkele seconden met mijn mond vol tanden gezeten te hebben heb ik 't aanbod toch maar vriendelijk afgeslagen := Rare kerel.
Ook komt hij altijd met zijn herdershond naar de winkel, die hij dan buiten de winkel vastknoopt, hond blijft altijd braaf liggen wachten totdat zijn baas terug is. Die meneer weer aan de kassa. Afgerekend. 'Schoonheid' zegt hij. 'heb je mijn hond wel eens gezien?' ik: 'nee, hoezo?' hij 'wacht maar' . gaat hij zijn hond halen, helemaal trots laten zien en ik moest 'm per se aaien. Er waren op dat moment geen klanten dus nou ja, oké dan maar. Was wel een beetje apart :=
Ook komt deze meneer het liefst 5 minuten voor sluitingstijd binnen om vervolgens een gigaaaaaantische lading boodschappen te komen halen. Ook erg fijn.

En dan is er nog een andere meneer, ook een beetje apart.
Die verteld iedere keer weer over de oorlog en hoe slecht dat was en vraagt of ik het nieuws heb gezien en begint daar altijd een heel verhaal over te vertellen. Over hoe koud het wel niet was in Moskou en hoe slecht het met de wereld gaat. Vind zichzelf helemaal geweldig. Maar toen hij wegging en zei 'Salamat Datang! dat betekend weltrusten in het Indonesisch!' en eigenlijk geen antwoord terug verwachtte. Was hij toch wel verbaasd over toen ik 'Trima Kasih!' naar hem terug riep := Ook word er al vanaf 10 meter voordat hij bij de kassa is naar me geroepen. GEEN zegels en GEEN andere zooi. WEL het bonnetje. Uhmm oke meneer :o

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:36

haahah wat een geinig verhaaltje om te lezen
idd klante die net voor sluitingstijd komen erg vervelend ja

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:37

klanten zijn soms zó raar 8-) jaren geleden werkte ik in een supermarkt tegenover een gevangenis, daar "woonde "ouwe nol, meervoudig verkrachter en moordenaar, hij was toen al oud en kocht altijd een rookworst, deed dan héél zielig ( zei dan dat hij niks meer kon)en ik moest dan de worst aan zijn arm hangen, als hij buiten stond liep hij vrolijk fluitend en kwiek weer naar "huis" :+ er zaten daar meer van dat soort engerds, maar mijn collegaatjes en ik hebben er vaak héél hard om moeten lachen

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 00:32

shilady schreef:
haahah wat een geinig verhaaltje om te lezen
idd klante die net voor sluitingstijd komen erg vervelend ja

Ja het zijn ook altijd lastige klanten.
Wij hebben veel spullen buiten staan, klanten gaan ALTIJD in de deuropening staan bij binnehalen.... Kun je 10x vragen mag ik er even langs, kom ik met het volgende krat langs staan ze daar weer moet ik het weer vragen.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 01:12

Een buitenlandse vrouw die redelijk nederlands kan zocht dikke inlegkruisjes en toen zei ze dat ze dan niet elke dag een schone onderbroek aan moest doen, dood serieus :Y)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 01:38

Sjoef_Habibi schreef:
Een buitenlandse vrouw die redelijk nederlands kan zocht dikke inlegkruisjes en toen zei ze dat ze dan niet elke dag een schone onderbroek aan moest doen, dood serieus :Y)

Aaaah bah!! Teveel informatie haha

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:44

Gisteren waren om tien over vijf alle klanten de deur uit, en de deur hadden we dichtgedaan. Toen gingen we onze jassen en tassen pakken, de laatste dingetjes regelen, en even op ons baas wachten die nog iets moest doen. Inmiddels was het kwart over vijf, en er begint een meneer van ongeveer 80 jaar aan de deur te trekken, terwijl zijn minstens even oude vrouw krijst dat ze naar binnen wil. Ik zei tegen mijn baas dat een paar mensen naar binnen probeerden te gaan, en hij had zoiets van ok, héél snel. De mensen komen binnen, roepen dat ze een pan moeten hebben, en de man begint een verhaal op te hangen over de vader van mijn baas, die hij kende en blabla. Mn baas had er onmiddelijk spijt van dat hij ze had binnengelaten, want echt snel ging het niet. Dus hij smeert ze heel snel een pan aan, en rent ermee naar de kassa. Daar had de man een klein zakje, met allemaal kleine muntjes (lees: 1-, 2-, 5- en 10-cent muntjes) waarmee hij een pan van €12,95 wilde betalen. Mijn collega's en ik hadden moeite om niet in lachen uit te barsten (we stonden inmiddels klaar voor vertrek) en mijn baas keek hulpeloos naar de muntjes. Zo snel als hij kon telde hij het, gooide het in de kassa, propte de pan in een zakje en werkte de mensen naar buiten.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:25

Nou wel aardig dan van je baas dat die mensen nog ff snel naar binnen mochten. Iets minder leuk van al dat kleingeld.... Maar wat ik niet snap... Laten jullie altijd een kassalade in de kassa zitten? Dat is toch niet bepaald inbraakveilig??

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:28

Nee, maar hij was er nog mee bezig. Hij moest nog iets ermee doen (weet niet precies wat), en het naar de kluis brengen, daarna konden we weg. Omdat we niet in de plaats wonen waar de winkel staat rijden we met hem mee, en moesten wij dus op hem wachten. :)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:59

Gister was ik aan het werk bij de snackbar. Komt er een man binnen waarvan ik al doorhad dat hij iets op had maar hij was nog prima bij bewustzijn en wist wat hij deed. Vervolgens zit hij te eten. Gaat hij volgens mij bewust lopen knoeien met zijn cola. Mijn baas had al door dat het foute boel was met deze man dus vraagt hem naar buiten te gaan. Doet deze man dus niet. Ik ben maar op commando van mijn baas die cola gaan opruimen waarna deze man naar mij riep: "heej blondje lekker aan het opruimen". Waarna mijn baas dus heeel boos is geworden en deze man er uit heeft gezet . gelukkig was die vriend van hem nog wel nuchter. Later hoorde ik nog van mijn baas dat die man ook vrij rasistische dingen had gezegt tegen mijn baas. (even ter verduidelijking: Ik werk voor chinese mensen die vrij europees zijn en ook correct nederlands spreken.)

Merk toch dat veel mensen erg bevooroordeeld zijn over chinezen en ook vrij vaak rasistisch zijn wat deze mensen totaaaal niet verdienen.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 22:35

Zaterdag kwam er een (buitenlandse) vrouw naar me toe en vraagt wat voor
eten ze kon mee nemen voor een hollands kinderfeestje ( Kaas, worst enz . )

En ze zij het zo: Meisje weet jij watvoor hollandse spulletjes ik kan mee nemen
voor een hollands kinderfeestje? Dat weet jij fast wel want jij heb zo'n kaaskop! :Y)

en bedankt! xD

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:13

:') die is echt heerlijk :D mss heeft ze wel helemaal niet door dat het een denigrerende benaming is je weet nooit :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:32

ik heb in een dierenwinkel gewerkt

toen was er een klant die ook dacht lollig te zijn.hoewel ik er niks grappigs aan vind..

hij kocht vissen die zitten dan in een doorrzichtige plastic zak met water..
ik: wilt er nog een papieren zak er om heen?
hij: ja want anders denken de vissen dat ze rechtdoor kunnen zwemmen..bij dat doorzichtige zakje

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:33

Haha ik vind hem wel nog leutig :)

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:38

paardenfreak schreef:
ik heb in een dierenwinkel gewerkt

toen was er een klant die ook dacht lollig te zijn.hoewel ik er niks grappigs aan vind..

hij kocht vissen die zitten dan in een doorrzichtige plastic zak met water..
ik: wilt er nog een papieren zak er om heen?
hij: ja want anders denken de vissen dat ze rechtdoor kunnen zwemmen..bij dat doorzichtige zakje

dat vind ik zo'n gek idee nog niet.. ;)

montiesmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:51

Heb ooit een konijntje gekocht in de dierenwinkel. Kleine kids bij me. Verkoper doet het konijntje in een doosje en loopt voor ons uit naar de kassa. Bij de kassa pakt hij een schaar en hakt een paar keer flink door de deksel van de doos. Zegt hij nog 'voor extra lucht....' Ik dacht dat mijn kids gek werden van de schrik. Zegt de verkoper: tataaaaa! en haalt het konijntje uit de zak van zijn schort.
Ik vond het zo zielig voor de kids, die een beetje erg wit wegtrokken. Ze hebben het er nog over (20 en 24 jaar inmiddels) en ze vonden het een geweldige grap..... schiet mij maar lek!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 00:04

:')
Ik zou echt panisch worden :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 00:06

Ooo die is wel gemeen :') Maar moest er toch om lachen :)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:32

Oh! die is echt gemeen!!! Ik geloof ook niet dat ik die had kunnen waarderen :P

Die van de vissen in het zakje vond ik dan wel weer grappig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:08

_O- Achteraf is hij wel leuk met dat doosjes :') maar denk dat ik op het moment zelf een hartverzakking zou krijgen :=

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:40

Toen ik folders liep had ik altijd 1 huis waar de post gewoon uit mn handen werd getrokken door een hondje als ik de folders door de bus deed! Maar de 1e x ben ik me echt kapot geschrokken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:01

Oh dat ken ik ja... Ik stond ooit post in een brievenbus op borsthoogte te doen... En ineens hoor ik een soort geroffel... Werd steeds luider, en toen ineens *HAP*. Ik zag in het raampje boven de brievenbus nog net de ogen en oren van een Dobermann _O-

*hartverzakking*

:')

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:49

Hahahaha :') das schrikken ja :+

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:22

StalDuijndam schreef:
Toen ik folders liep had ik altijd 1 huis waar de post gewoon uit mn handen werd getrokken door een hondje als ik de folders door de bus deed! Maar de 1e x ben ik me echt kapot geschrokken..

dat hadden wij hier ook in de buurt :')

Laatst had een collega van mij ook nog een rare opmerking ..

We hadden pauze en toen mochten we een lollie :)) .
Er kwam een klant aan en die wou een grote zak voer hebben en die moet je dan uit het maggezijn halen..

M'n collega ging hem helpen maar ze d'r lollie nog wel in haar hand..
had die man eerst al een opmerking gemaakt dat ze vroeger blond was ofzo en dat ze daarom niet goed kon nadenken.. beetje vreemd.. :+

En daarna zei ie in het magazijn, ja je moet oppassen voor meisjes met lollie's hé ? zei zegt, Ojaa? Waarom dan?

Man : ja meisjes met lollie's kunnen goed likken.

Nou bahbah :x

ze stond helemaal verbrouwereerd en kreeg een rood hoofd.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 13:49

Hahaa geweldig die met die vissen!

aah die met dat konijntje, dan krijg je tog echt een hard verzakking ! :|

achteraf wel weer leuk dan ! :D