Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:12

Ik wil niets goedpraten, van geen enkel persoon hier, maar even een toelichting-achtig iets over de leeftijden.
Vanaf 15 of 16 jaar twijfelt men (bij de wet) of het wel strafbaar is, vooral in de gevallen die Karin hierboven heeft neergelegd. Deze leeftijd categorie (15/16 - 18) is dan ook een 'grijs gebied' :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:19

Karin schreef:
Tja. Als ik hier lees dat 15 en 18 ook als niet gezond c.q. strafbaar wordt beschouwd... Hij is tenslotte meerderjarig. :7

Ik zat destijds in 4 vwo en mijn toenmalig vriendje in 5 vwo (kwam van de havo). Echt, ik zou niet weten wat daar niet gezond aan was.

Karin: over strafbaar heb ik het niet gehad, alleen dat mijn ouders hier niet blij mee zouden zijn geweest. (ik was ook erg lang kind moet ik erbij zeggen) En als ik dan de meiden van 15 zie in mijn (werk)omgeving en de jongens van een jaar of 18, 19, dan kan ik me daar in de meeste gevallen (en dat zijn de naieve meisjes die zichzelf al erg wereldwijs vinden en de popi-jopi-jongens die niet voor hun vrienden onder willen doen) wel in vinden eigenlijk. Los van het feit of het strafbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:26

Toen ik 15 jaar jong was had ik überhaupt geen interesse in jochies van 18... :') Ouders vonden dat prima overigens, liever een jongen van een jaar of 20, 21 met een leuke hoeveelheid verantwoordelijkheidsgevoel dan een jochie van 18 die net had ontdekt dat 'ie zo lekker stoer werd gevonden als 'ie ieder weekend dronken werd... :')

Waarmee ik vanzelfsprekend niet zeg dat jochies van 18 per definitie ieder weekend dronken worden of dat jochies van 20 stuk voor stuk verantwoordelijkheidsgevoel hebben :P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:31

Mijn ouders hadden er ook helemaal geen probleem van gemaakt als ik op mijn 15e met een jongen van 20 was thuisgekomen.

Tenzij het een rotzak was geweest, maar met een rotzak van 15/16 zouden ze ook een goed gesprek hebben gehad. ;)

Ik ben blij dat er een grijs gebied is. Het zou toch wat zijn als je als klasgenoten op havo/vwo niet eens verkering met elkaar zou mogen hebben omdat eentje toevallig de leeftijd van 18 jaar al heeft bereikt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:54

Gelukkig is de wereld niet zwart-wit!

Die van mij wel (qua probleem ervan maken) dus, maar die kenden mij ook het best denk ik!
Het hangt allemaal van zoveel factoren af of het goed is. Ken ook nog mannen van 40 die beter geen relatie kunnen hebben, ook niet met vrouwen van hun eigen leeftijd, dus wat dat betreft ... ;)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:08

Het is ook niet makkelijk om even een grens te gaan trekken, dat heb ik ook al eerder aangegeven. Maar ik vind dat als je 15 en 26 gaat tolereren of het een uitzondering gaat noemen dan waar ligt die grens nog is 27 en 15 dan pas echt slecht of 30 en 15 ?

Ik vind het gewoon niet juist als men het normaal vind om dat ongeacht een wet er een uitzondering voor te bedenken. Hij is bedacht om kinderen te beschermen en de overtreders strafbaar te stellen. Dat gebeurt nooit bij 15 18 maar we hadden het over 15 26 dat dat wel oke was. Daar ga je dan weer, de grenzen worden verlegd en de kinderen mogen dat opeens in de volgende generatie etc etc......

De 11 jaar is niet het probleem maar wel op 15 jarige leeftijd. 20 en 31 is echt heel wat anders.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:41

Toen ik 15 was had ik een relatie met een meisje van 23 en toen ik net 17 was geworden had ik iets met een 'meisje' (tsjah, vrouw klinkt ook weer zo..) van 27, bijna 28. :Y)

Dat ging ook allemaal prima. :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:56

Vrouw met vrouw schijnt van een andere orde te zijn, vrouwen schijnen niet zo seksbelust te zijn als mannen. ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:59

Karin schreef:
Vrouw met vrouw schijnt van een andere orde te zijn, vrouwen schijnen niet zo seksbelust te zijn als mannen. ;)

Oh, dat heb ik dan weer niet meegemaakt. :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:03

die stelling deel ik ook niet...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:04

Ik deel 'm ook niet hoor, maar het is hier ergens in dit topic gezegd.

[Edit] Op pagina 61 ging het hierover.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:07

Er even van uitgaande dat de relaties gelijkwaardig zijn dus niet gelijk zouden ze dezelfde normen en waarden moeten kennen toch. Volgens mij zijn het allemaal mensen ongeacht wat met wat een relatie heeft. Maar mannen en vrouwen zijn niet gelijk hopelijk wel gelijkwaardig. ;)

En wat is een relatie, de definitie waar ik hier van uit ga is een liefdesrelatie met sex. Alle overige vallen niet per definitie onder dezelfde noemer.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 05:01

Perrokai schreef:
. Zo hoort het en zo hoor je te denken. Als je dan vind dat onzin is dan weet je dus niet genoeg al denk je zelf van wel.

En dan moet ik toegeven dat ik fout zit, nou sorry hoor maar ik geef genoeg om de jeugd en meiden als jullie om jullie tot in de treuren toe op andere gedachten te brengen. Jammer dat je ouders dat niet doen, of weten ze het niet misschien ?

Dat zo hoort betekend niet dat iedereen zich er maar aan moet houden ;). Mijn ouders zouden mij nooit tegen houden, of dingen verbieden. Als ik van iemand houd ookal issie een stuk ouder of jonger dan accepteren ze dat.

Als ik zelf een dochter zou hebben, zou ik ook liever hebben dat ze met een iets ouder iemand thuis komt dan iemand van haar eigen leeftijd. Vind zelf dat jongens 16-20 minder te vertrouwen zijn. Denk dat jongens boven de 20 veel serieuzer zijn met relaties enz.

Ben er zelf dus niet tegen behalve als het verschil echt te groot wordt dan :P.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:26

Alet74 schreef:
Ken ook nog mannen van 40 die beter geen relatie kunnen hebben, ook niet met vrouwen van hun eigen leeftijd, dus wat dat betreft ... ;)

Ken ook nog vrouwen van 40 die beter geen relatie kunnen hebben, ook niet met mannen van hun eigen leeftijd, dus was dat betreft.... :-)

hc
'Valse wijven; moet je bij vandaan blijven!'

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:46

Tja, je kan er wel een mening over geven, maar je bereikt er niet zoveel mee.
Liefde blijft liefde, leeftijd of niet.

Mijn vriend zelf is 1 jaar ouder, en we passen perfect bij elkaar.
We hebben allebei soms rare buien, met een vent van 30 zou ik mij geen raad weten!

(Overigens ben ik bijna 18).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:01

Romytjuuh schreef:
met een vent van 30 zou ik mij geen raad weten!

Dat is een sprong naar conclusie op basis van vooroordeel.

hc

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:05

Huertecilla schreef:
Romytjuuh schreef:
met een vent van 30 zou ik mij geen raad weten!

Dat is een sprong naar conclusie op basis van vooroordeel.

hc

En hoezo dat dan? Misschien heeft de betreffende persoon genoeg mannen van 30 om zich heen, waardoor ze prima in kan schatten dat die te oud zijn voor haar.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:11

niet elke 30 er is hetzelfde, dus ja dat is een vooroordeel.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:19

Nou ja, ik vind het een beetje snel gezegd dat iemand niet voor zichzelf in kan schatten of hij/zij zichzelf met iemand van 30 kan zien. Er zijn genoeg meisjes van 17/18 die heel duidelijk voor zichzelf aan kunnen geven dat iemand van 30 te oud voor hun is. Net zoals ik aan kan geven dat een vrouw van 40 te oud voor mij is, ook al kén ik niet alle vrouwen van 40.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:22

Saskiaatje schreef:
En hoezo dat dan?

1. Ze is nog geen 18 en heeft vrijwel geen ervaring.
2. Ze schrijft 'zou' en doet een aanname.

Ze kan hooguit ventileren dat ze zich op basis van haar beperkte ervaring niet goed kan voorstellen wat ze met een man van 30 gemeenschappelijk heeft. Dat is verder uitsluitend háár perceptie van háár beperkte ervaring/- wereld.
Dat geldt ook voor jou en 40.
Mbt het topic is er verder geen vultje aan de lucht als ze een man van 30 tegenkomt die haar tóch veel te bieden blijkt te hebben.

Je weet niet wat je niet weet.
Het is triest als je niet weet dát je veel niet weet.

hc

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:37

Nee HC, jij vindt dat triest.

Jij ventileert daar een mening als een feit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:45

Karin schreef:
Nee HC, jij vindt dat triest.

Jij ventileert daar een mening als een feit.

Klopt. Je hebt helemaal gelijk.

Veel mensen zijn heel gelukkig in hun eigen wereld, vinden alles er buiten alleen maar bedreigend; dat het verboden zou moeten worden :D

Ik vínd het een trieste beperking van levenskwaliteit als je niet weet (of niet wil weten) dat je veel niet weet.

hc

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:13

Maar is het niet zo HC dat je, als je jong bent, nog een heel leven voor je hebt om dingen te leren die nog niet weet? Het zou toch wel een beetje raar zijn als je op je 18de alles al zou weten? Ik denk dat jij meer bedoeld dat je het triest vindt wanneer mensen zich niet open willen stellen voor andere meningen en dingen, of niet?

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:22

Waarom ik dat denk?
Mijn ooms zijn 30 en zien en bekijken dingen totaal anders dan ik zelf zou doen.

Ik zeg niet dat er niet mee te leven valt, maar ik zeg dat ik mij dan even geen raad zou weten.

Bovendien is dit mijn mening geen feit. ;)

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:31

Nou dan zullen jullie er ook wel commentaar op hebben dat mijn lover 35 is en ik zelf 19 op dit moment hebben we geen relatie gezien de lange afstand Tunesie/miami nederland maar onze relatie heeft nooit last gehad van het leeftijds verschil naar mijn idee