Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karin schreef:Laatste keer dat ik er kwam (Arnhem dus) was met Koninginnenacht, ik had toen officieel nog koorts en was flink beroerd dus ik ben met de lift gegaan. Ook een hele belevenis op Arnhem CS, ik kan je iig vertellen dat dat station liften heeft.
Rotterdam CS ben ik al zeker een jaar niet meer geweest, over de liften daar kan ik je dus niks vertellen...
website die Karin linkte schreef:Het was de bedoeling om spoor 6 later aan te leggen en dan ook hier een driesporige perronbak te hebben (6,7,8) net als de huidige sporen 9,10,11. Het aanleggen van spoor 6 is tot nu toe niet goed mogelijk omdat er zich nog oude kapspanten van de voormalige perronkap aan de westzijde bevinden. Het plateau boven de sporen en de trappartijen laten de aanleg wel toe en dit is ook nog steeds de bedoeling.
Citaat:Er heeft tot een jaar of twintig geleden een spoor 6 gelegen aan de a-zijde van het perron waar nu alleen nog spoor 5 en 7 liggen. Hiervandaan vertrokken de stoptreinen naar Zwolle. Bij de verbouwing van het emplacement is het perron ingekort en is dit spoor opgeheven. De trap naar dit spoor vanuit de noordertunnel is nog overgebelven en ligt er nu vrij nutteloos bij